Ölschmitz 1 522 Opublikowano 21 lipca 2014 Opublikowano 21 lipca 2014 ale jesli na kompie nie bylo bledow? nie mowie, ze nie masz racji po prostu pytam:P ja sie tam nie znam, cos mowil, ze ciemny dym leci z rury i trzeba przedmuchac. szukalem na necie i tez gdziestam takie opinie widzialem, myslisz, ze nic w tym nie ma? Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 21 lipca 2014 Autor Opublikowano 21 lipca 2014 ale jesli na kompie nie bylo bledow? nie mowie, ze nie masz racji po prostu pytam:P ja sie tam nie znam, cos mowil, ze ciemny dym leci z rury i trzeba przedmuchac. szukalem na necie i tez gdziestam takie opinie widzialem, myslisz, ze nic w tym nie ma? Nie zawsze usterki beda rejestrowane w formie bledow. Przykladem moze byc wlasnie sonda lambda i przeplywomierz. Nieprawidlowa praca tych komponentow moze zostac stwierdzona przez interpretacje parametrow rzeczywistych (aktualnych) i zadanych (wzorcowych). Dymienie na ciemno swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Jesli nie chcesz sie bawic kompem to po prostu odlacz przeplywomierz (wtyczka przy filtrze powietrza lub rurze idacej do puchy z filtrem) i sprawdz jak zachowa sie auto, tak samo zrob z sonda (wkrecana jest zaraz za kolektorem wydechowym i po przewodzie znajdz wtyczke). Cytuj
Gość osiol Opublikowano 21 lipca 2014 Opublikowano 21 lipca 2014 "W pizdę" to się daje dieslami z filtrem cząstek stałych, żeby wypalić cały ten nagromadzony syf. Albo jak przyczepa zaczyna jechać wężykiem. Cytuj
Gość _Milan_ Opublikowano 21 lipca 2014 Opublikowano 21 lipca 2014 przecież w gran turismo jeszcze nie ma przyczepek więc skąd ty grzesiu możesz to wiedziec Cytuj
hooki 194 Opublikowano 22 lipca 2014 Opublikowano 22 lipca 2014 (...) gosc powiedzial, ze jest zamulony (...) poza tym co Pajda napisał możesz jeszcze sprawdzić przepustnicę czy nie jest zasyfiona i dobrze się otwiera/zamyka. to z takich w miarę prostych rzeczy. Cytuj
Dud.ek 2 058 Opublikowano 22 lipca 2014 Opublikowano 22 lipca 2014 Ale przepytać go od czasu do czasu między światłami też nie zaszkodzi Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 22 lipca 2014 Opublikowano 22 lipca 2014 (edytowane) ale jesli na kompie nie bylo bledow? nie mowie, ze nie masz racji po prostu pytam:P ja sie tam nie znam, cos mowil, ze ciemny dym leci z rury i trzeba przedmuchac. szukalem na necie i tez gdziestam takie opinie widzialem, myslisz, ze nic w tym nie ma? Nie zawsze usterki beda rejestrowane w formie bledow. Przykladem moze byc wlasnie sonda lambda i przeplywomierz. Nieprawidlowa praca tych komponentow moze zostac stwierdzona przez interpretacje parametrow rzeczywistych (aktualnych) i zadanych (wzorcowych). Dymienie na ciemno swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Jesli nie chcesz sie bawic kompem to po prostu odlacz przeplywomierz (wtyczka przy filtrze powietrza lub rurze idacej do puchy z filtrem) i sprawdz jak zachowa sie auto, tak samo zrob z sonda (wkrecana jest zaraz za kolektorem wydechowym i po przewodzie znajdz wtyczke). W wielu autach gdy odepnie się przepływkę, to auto dostaje maksymalną dawkę paliwa, więc tutaj może to nic nie zmienić. Nie wiem czy tak jest w BMW, ale w VAGach jak najbardziej. Edytowane 22 lipca 2014 przez Infidel Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 24 lipca 2014 Opublikowano 24 lipca 2014 (edytowane) Ma ktos jakies doswiadczenia z gwintem ta-technix/mts technik? Warto sie w to pchac? e: ewentualnie co mozecie polecic za okolo 1k? Edytowane 24 lipca 2014 przez Qvstra Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 25 lipca 2014 Opublikowano 25 lipca 2014 Montuj smialo, duzo znosza te tanie gwinty. To praktycznie to samo, TaTechnix jest bardziej twardy,a MTS lepiej wykonany. 1 Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 25 lipca 2014 Opublikowano 25 lipca 2014 W takim razie raczej zdecyduje sie na MTS Cytuj
danielskii 155 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 Panowie dwa pytania do bardziej doswiadczonych uzytkownikow (wiem ze nie forum samochodowe ale niechce mi sie tworzyc konta gdzies zeby zadawac 2 pytania). Jeden cale zycie jezdzilem benzyniakami ale teraz pojawil sie w domu "traktorek" i tutaj moje pierwsze pytanie czy dalej jest tak ze diesla uzytkuje sie troszke inaczej czyli po jezdzie chwile odczekac i wylaczyc silnik, nie pilowac od razu po starcie etc. Dwa system start stop jezdzilem zawsze na wylaczonym ale w sumie myslalem zeby teraz go zostawic bo przeprowadzilem sie do miasta i korki mnie wykanczaja jakies opinie na ten temat i jak i czy w ogole wplywa to jakos na silnik/autko? Cytuj
balon 5 355 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 Panowie dwa pytania do bardziej doswiadczonych uzytkownikow (wiem ze nie forum samochodowe ale niechce mi sie tworzyc konta gdzies zeby zadawac 2 pytania). Jeden cale zycie jezdzilem benzyniakami ale teraz pojawil sie w domu "traktorek" i tutaj moje pierwsze pytanie czy dalej jest tak ze diesla uzytkuje sie troszke inaczej czyli po jezdzie chwile odczekac i wylaczyc silnik, nie pilowac od razu po starcie etc. Dwa system start stop jezdzilem zawsze na wylaczonym ale w sumie myslalem zeby teraz go zostawic bo przeprowadzilem sie do miasta i korki mnie wykanczaja jakies opinie na ten temat i jak i czy w ogole wplywa to jakos na silnik/autko? Ja jeżdżę od 3 lat dieslem Citroena 2,2 204 km z FAPem i szczeze? To urzytkuję jak nourmalną benzynę, m.in. żadnego odczekiwania aby wyłączyć itd. Wydaje mi się, że te nowe diesle to już "normalnie" się użytkuje, za to są bardziej podatne na awarje. A co tam za "traktorek" sobie sprawiłeś? Cytuj
danielskii 155 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 e90 320d 2009 tyle ze to zony nie moje bo ja musialem swoja kanape sprzedac;) pojechalismy do salonu i wzielismy z uzywke jak zawsze z tym ze jako to jest salon BMW to uzywki z tam to niebo a ziemia w porownaniu z mirkami od ktorych wczesniej wkopalem sie na 2 miny.. 2 lata gwary, pelna historia 65k mil. Cytuj
balon 5 355 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 Noto tym bardziej dobry motor. Moim zdaniem, żadnego studzenia itp, Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 26 lipca 2014 Autor Opublikowano 26 lipca 2014 (edytowane) Dobry silnik, bardzo wysoka kultura pracy. Jedynie mozna sie pokusic o sprawdzenie stanu klap wygaszających w kolektorze dolotowym. Pierwsza wersja była nitowana i skubane porafiły się urwać, później wprowadzono poprawkę i blaszki były skręcane torxami. Niektórzy całkiem je wywalają, jedyny minus to minimalne drgania silnika przy gaszeniu. Co do Start&stop sie nie wypowiem, jedynie na logike to rozrusznik i akumulator są mocniej eksploatowane, jednak szczerze mówiąc mój ojciec jeżdząc BMW nigdy nie miał usterek z osprzętem silnika. Edytowane 26 lipca 2014 przez Pajda Cytuj
danielskii 155 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 dzieki za rady. silnik okay chociaz po przesiadce z benzyniakow czuje sie troche jak w ruskim czolgu. na plus dynamika autka 177km w tej malej budzie robi swoje i jak to z bmw jednak ladnie sie trzyma drogi. teraz musze sie pobujac jakos przez 2 lata i odkuc ubezpieczenie i znizki i w koncu bede mogl znowu kupic auto pod moje wymiary;) Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 26 lipca 2014 Opublikowano 26 lipca 2014 Teoretycznie zawsze zalecają dać ochłonąć turbinie po szybszej jeździe. Niekoniecznie po przejażdżce do sklepu czy na parkingu firmowym, ale po kilkuset km autostradą już czemu nie. W praktyce start stop lubi w Passacie 2.0 TDI zgasić silnik od razu po wjeździe na stację benzynową przy autobahnie, więc trochę na szkodę samego samochodu czasem działa. IMO ten cały start stop ma bardziej na celu obniżenie spalania i emisji CO2 w papierach, niż realnie przekładać się na mniejsze zużycie paliwa w mieście. Do oszczędzania w korkach tylko hybrydy. Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 4 sierpnia 2014 Opublikowano 4 sierpnia 2014 bede w tym tygodniu zmienial olej w e46 318i - mozecie jakis polecic? Cytuj
hooki 194 Opublikowano 5 sierpnia 2014 Opublikowano 5 sierpnia 2014 (edytowane) a jaki zaleca instrukcja? e. bo ja tam leje to co w książce piszą, tak było lane od nowości i tego się trzymam. raz robiłem próby ze zmianą oleju na "lepszy" w maździe to jak kopcić zaczęła na niebiesko Edytowane 5 sierpnia 2014 przez hooki Cytuj
WisnieR 2 747 Opublikowano 8 sierpnia 2014 Opublikowano 8 sierpnia 2014 Już się ktoś wcześniej pytał ale... odpowiem jeszcze raz albo olej BMW albo Mobil 1 5W50. Dziwne, że np. na bmw3er.pl nie sprawdzałeś Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.