Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam nie wiem, bo niby fakt stałe obroty silnika ale np u mnie w C5 jak zwalniam i potem znowu go uaktywniam to strasznie mocno przyspiesza, sam rzadko tak cisnę, a że mocy mam sporo to mi strasznie wtedy pali (w momencie jak sam przyspiesza powiedzmy od 90 do 140). Z drugiej strony mam kartę flotową shell i orlena więc jakoś bardzo mi to akurat w tym aucie nie przeszkadza :D

Opublikowano

robiłem takie testy u siebie i własną stopą jestem w stanie uzyskać koło pół litra na sto kilometrów mniej spalonej benzyny pb95 niż włoski elektroniczny tempomat z lanci lybry.

 

tak średenio.

Opublikowano

Tempomat moze spalic wiecej, bo bedzie utrzymywal predkosc jadac pod gore. W takiej sytuacji zasady eco drivingu nakazuja na rozpedzenie auta przed wzniesieniem, by pod gore dodawac jak najmniej gazu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja testowałem, mam u siebie boost i i oil temp. Polecam, sprawują się bardzo dobrze i są w przystępnej cenie. Nie polecam EGT, bo termopara z AG jest gó.wniana i szybko świruje, ale te zegary, o które pytasz są jak najbardziej w porządku.

 

Jak już będziesz kupował to zainwestuj w serię SM Peak (najwyższa, na silniczku krokowym i ma zapamiętywanie najwyższej osiągniętej wartości podczas jazdy).

  • Plusik 1
Opublikowano

Takie z androidem to koszt dwóch kafli a ja mam do wydania jednego kafla. Z androidem fajne są urządzenia firmy Parrot. 

 

Może być 2DIN, ale ponownie - nie w tej cenie.

 

W ogóle od paru dni szukam ciekawego radia i jest pod tym względem straszna posucha na rynku :/

Opublikowano

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

Opublikowano

wymieniałem niedawno ako, to się naczytałem trochę ale nie żebym się znał czy coś

 

Najlepiej coelować w wartości fabryczne, może być więcej, ale bez przesady - u Ciebie jest już spora różnica.

Podobno nie jest dobrze jak akumulator jest zbyt pojemny, bo potem może być problem z jego doładowaniem - a niedoładowany na 100% ako się niby szybciej zużywa.

 

Do tego dochodzi temat z dopasowaniem parametrami ako z rozrusznikiem - fabrycznie to jest uwzględnianie.

Opublikowano

Pojemność akumulatora jest ważna z punktu widzenia alternatora. Jeśli alternator ma prąd ładowania 90A to Twój 74Ah aku będzie ok. Ogólnie im pojemniejszy akumulator tym lepiej (i drożej). Podaj mi model samochodu i silnik, ale jeśli masz diesla to 74Ah jest optimum.

Opublikowano

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

 

 

 Oczywiście większa pojemność nie ma negatywnego wpływu w Twoim przypadku, ponieważ 60,a 72Ah to nie jest duża różnica. Regulator ładowania wysterowany i tak jest napięciowo, a nie pojemnościowo ;) Typowy akumulator kwasowy w samochodach ma 6 cel, gdzie każda cela daje 2,1V, czyli znamionowe napięcie naładowanego akumulatora to ok 12,6V (bez podłączonych odbiorników). Napięcie ładowania najczęściej to 14,4 V, choć czasami można spotkać się z niższymi wartościami ( 13,8V). Niedoładowany akumulator może być wynikiem niedomagania regulatora ładowania/alternatora lub zbyt krótkimi trasami.

 

Dziwne, że padł po 2 latach. Może właśnie regulator ładowania doprowadza do przeładowania akumulatora, bądź coś konsumuje ci prąd na postoju. Jak masz miernik to podłącz amperomierz w szereg pomiędzy + na aku i czerwona klemą. 

 

Co do wskazówek przedłużających zycie baterii w samochodzie to unikajmy całkowitego rozładowania oraz ładowania pustego aku w samochodzie. Im bardziej rozładowany aku tym większym prądem jest ładowany, a doprowadza do spadku jego żywotności, a wręcz uszkodzenia. Polecam zakup prostego areometru do sprawdzania gęstości elektrolitu, zwanej też wodą :)

Opublikowano

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Opublikowano

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Morał - Nie serwisuj po pijaku hehe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...