Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nigdy nieznany z allegro i nigdy castrol. Liquid Moly, Motul, ew. Mobil 1. Jak do normalnej jazdy to wystarczy 5w40. Ja osobiście do hondziny leje M1 5w50, próbowałem chwalonego Motula 5w40 ale mi go wpie.przało. Z tym, że ja często na czerwone honde wprowadzam a przy wosokich temp. im wyższa liczba po "w" tym lepiej :)

Opublikowano

Skur.wysyny podrabiaja oleje na potege, lepiej brac w sklepie i to zaufanym. Czemu akurat wybrales castrola?

Od nowosci mam w aucie wlasnie ten i nie widze powodu zeby zmieniac, dla tych 3 tys co zona rocznie zrobi.

Cos innego zalac? czyli allegro odpada. Mechanior w sumie nie zawiodl mnie nigdy ma po 40 za liter to chyba u niego wezne.

Opublikowano

Panowie jakieś opinie co do uturbionych benzyniaków? Wiadomo kolejna rzecz która może się popsuć. Słyszałem opinie, że przez turbo mniej palą bo nie trzeba ich tak kręcić żeby jechały. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

diesel w saabie 9-5 I ?  2.2 to chyba oplowski silnik rozrząd na łańcuchu. 3.0 coś kojarzę, że była tam wada fabryczna w postaci małej miski olejowej. 

ktoś może wypowiedzieć się na temat tych silników i ogólnie saaba?

Edytowane przez D.B. Cooper
Opublikowano

Znajomy miał SAABa 95 po lifcie z chromami i silnikiem 1.9TiiD chyba. Bardzo dobry silnik do normalnego eksploatowania w miarę bezawaryjny. Jednostki co wymieniłeś mają nie najlepsze opinie ale z tym różnie bywa. Ogólnie saaby moim zdaniem to bardzo wytrzymałe samochody, niestety z duchem opla ale dzięki temu części mechaniczne w rozsądnych cenach.

  • Plusik 1
Opublikowano

Od wczoraj znosi mi auto na prawą stronę, jak się dynamiczniej ruszy to kierownica sama ucieka w prawo.Do tego czasami kierownica drży przy prędkości >50 km/h. Opony ciśnienia nie gubią i jeżdżę na nich pierwszą zimę. Wiecie, co to może być?

Opublikowano

W sensie ten w oponie, tak?

 

Mi przez myśl przeszły tuleje, mocno zajechane klocki, albo coś utknęło w oponie i tego nie widać.

 

W sumie, to jeszcze słychać takie lekkie trzeszczenie przy spokojnym ruszaniu.

Opublikowano

Slychac terkotanie? Moze to byc przegub wewnetrzny, o ile to FWD. Przy dynamicznym przyspieszaniu pojawia sie taki dzwiek i drgania. Ciezko na odleglosc i bez odsluchu to zweryfikowac ;)

 

Moze te byc uszkodzona tuleja wahaczu. Przy ruszaniu caly wahacz sie przesuwa do tylu(trzaski) , a podczas jazdy kosi opone stad znoszenie.

 

 

Trzeszczenie i znoszenie pojawia sie tez, gdy peknie sprezyna zawieszenie. Pokrec w miejscu kierownica i sluchaj czy wtedy cos trzeszczy, ewentualnie robi BOING jak sprezyny w kreskowkach.

  • Plusik 1
Opublikowano

Pojeździłem dziś trochę i wydaje mi się, że to coś z klockami się dzieje. Na początku nic za bardzo nie czuć, tylko lekkie ściąganie. Po jakichś 2 km już zaczyna kierownica wibrować, po chwili dość intensywnie. W ogóle, auto gorzej przyspiesza, a na pochyłej drodze, albo wzniesieniu nie toczy się, gdy puszczę hamulec. W czasie jazdy, gdy puszczę gaz, szybko traci prędkość. Możliwe, że któryś klocek się zaciska, czy coś?

Opublikowano

Mozliwe. Podlewaruj samochod i sprawdz, ktore kola ciezko sie obracaja. Ewentualnie po przejazdzce sprawdz, ktore kolo jest gorace. Tylko sie nie oparz.

  • Plusik 1
Opublikowano

No właśnie próbuję się zabrać za podlewarowanie, ale od dwóch dni leje i pizga wiatrem, bez przerwy. Wizytę w warsztacie mam na środę, albo może uda mi się coś w poniedziałek załatwić.

Opublikowano

Jak nie masz garazu to pojedz na podziemny parking czy cos w tym stylu. Lepiej to sprawdzic, bo po przegrzaniu klocki mogą się zeszklić, a i tarcza może dostać po (pipi)e.

Opublikowano

Samochodu nie muszę używać na szczęście, a do warsztatu mam 500m, także nie ma lipy z tym ;)

 

Tak w ogóle, takie symptomy mogą wskazywać na coś jeszcze oprócz tarcz lub klocków? No bo zawieszenie już chyba odpada, nie?

Opublikowano

Szkoda nerwów na zamartwianie się. Podjedź do mechanika bo to może być pierdoła i wyczyszczenie prowadnic od zacisku może to naprawić. Kiedys w motocyklu zakleszczyła mi się skrzynia i mogłem wrzucić tylko 1 i 2 bieg. Na forach nakręcili mnie na wymianę skrzyni, połamane wodziki itp, a okazało się, że wystarczyło przesmarować cięgno od wybieraka. Biegi wróciły : ) Dlatego też na forach nie warto pytać o możliwe przyczyny doległości zdrowotnych bo i tak wszystko będzie wskazywało na raka.

Opublikowano

Podjechałem dziś do warsztatu, okazało się lewe koło się blokowało, bo tłoczek podrdzewiał. Wymienią tłoczek, otulinę i powinno być ok. Przy okazji wymieniam też klocki z przodu, bo były łyse.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...