Blaise 3 614 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P? Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Hmm, dobre pytanie. Ja w sumie nigdy nie używam N i wrzucam D/R od razu z P, z kolei parkując najpierw P i potem ręczny. Chociaż w golfie 8 po zatrzymaniu po prostu gaszę silnik (tzn. przyciskiem, bo gasić to on gasi nawet przy 150 po puszczeniu gazu) i samochód sam ustawia P i zaciąga ręczny. Do tego na światłach zawsze włączam sobie auto hold i zawsze go wyłączam do manewrowania. 1 Cytuj
Faranell 279 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Godzinę temu, Blaise napisał: Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P? Zmieniasz z P na D, tylko płynnym ruchem, żeby Ci po drodze nie złapał R/N. Co do ręcznego, to ja wyłączam silnik i on sam sobie ręczny zaciąga, tak jak @Mustang napisał i w sumie w każdym samochodzie tak miałem/mam. 1 Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Dzięki, to spróbuję z tym ręcznym w takim razie, bo w moim chybą ten ręczny nie zaciąga się automatycznie. Cytuj
Faranell 279 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja 9 minut temu, Blaise napisał: Dzięki, to spróbuję z tym ręcznym w takim razie, bo w moim chybą ten ręczny nie zaciąga się automatycznie. Powinieneś go usłyszeć albo poczuć Jaki samochód/rocznik? Jeśli grupa VAG, to na 99% się zaciąga. Cytuj
Dud.ek 2 058 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Ja podczas parkowania na zboczu zaciągam ręczny na D i dopiero przełączam na P. Wtedy skrzynia nie jest 'naciągnięta' i nie ma szarpnięcia przy wypinaniu P już podczas ruszania. 1 Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Godzinę temu, Faranell napisał: Powinieneś go usłyszeć albo poczuć Jaki samochód/rocznik? Jeśli grupa VAG, to na 99% się zaciąga. VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację, a ja nie zwrocilem uwagi. Cytuj
Faranell 279 Opublikowano 17 maja Opublikowano 17 maja Godzinę temu, Blaise napisał: VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację, a ja nie zwrocilem uwagi. IMO powinien się z automatu zaciągnąć, to raczej standard zwłaszcza że to 2017 rok. No ale ręki sobie uciąć nie dam 1 Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza 1 Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja 12 minut temu, Fanek napisał: Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza Na bank ktoś to zmieniał, bo dzisiaj już zaciągałem ten elektroniczny ręczny przed wrzuceniem parkingu, więc pewnie ktoś grzebał w sofcie. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja Wiesz to jest dobre i nie dobre jednocześnie np. w garażu lepiej auta nie zostawiać na ręcznym w razie pożaru czy czegoś innego (tylko same P), a tak wyłączasz auto to samo zaciąga. Wiele osób to właśnie wyłacza bo potrafi uprzykrzyć życie, więc się nie przejmuj A start-stop masz włączony po odpaleniu auta? Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja 6 godzin temu, Fanek napisał(a): Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza Przecież wystarczy włączyć przycisk "hold" przy lewarku zmiany biegów i ręczny będzie się zaciągał na postoju. Nie trzeba nic kodować. @Blaise Kup sobie kostkę obd za 30 zł, pobierz aplikację carscanner i sam zrobisz tam cuda. 2 stówy zapłaciłem za wyłączenie start/stop a zrobiłbym to sam w minutę Możesz wyłączyć pikanie pasów, częstotliwość spryskiwania lamp, uruchomisz procedurę wypalania dpf, sprawdzisz korekty na wtryskach i masę innych rzeczy. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja Hmm, u mnie auto hold to trzymanie hamulca na postoju, ale nie hamulca ręcznego. Jestem przekonany, że elektronika po prostu zachowuje się tak jakby kierowca trzymał wciśnięty pedał hamulca. Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja U mnie słychać jak silniczki pracują. Tylko ja mam manual, może dlatego. Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 18 maja Opublikowano 18 maja (edytowane) Dobra chyba coś pojebałem bo jednak nic nie słychać. Nie używałem tego bo właśnie sądziłem, że to silniczki zaciskają ręczny, a kiedyś w innym aucie mi się zacieły i miałem złe wspomnienia Edytowane 19 maja przez D.B. Cooper Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 28 maja Opublikowano 28 maja Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Cytuj
HenrykIggO 260 Opublikowano 28 maja Opublikowano 28 maja 38 minut temu, Fanek napisał(a): ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Przecież ten system możesz wyłączyć w każdym aucie - przyciskiem lub na ekranie. To nie ABS, że jest stały. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 28 maja Opublikowano 28 maja 3 hours ago, Fanek said: Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. W USA jest wymóg patrzenia przed siebie zamiast trzymania rąk i imo to dobre rozwiązanie, bo u nas ani nie jest w pełni wygodnie, ani w pełni bezpiecznie (bo równie dobrze ktoś może tylko trzymać rękę i siedzieć w telefonie). 1 Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 29 maja Opublikowano 29 maja 17 godzin temu, Mustang napisał(a): Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. I może jechać przykładowo 20min autostradą i nie każe mu trzymać rąk na kierownicy tak? 20 godzin temu, HenrykIggO napisał(a): Przecież ten system możesz wyłączyć w każdym aucie - przyciskiem lub na ekranie. To nie ABS, że jest stały. Nie o to chodzi kolego. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 29 maja Opublikowano 29 maja Tak to zrozumiałem, ale nie widziałem na żywo. Musisz zrobić własny research odnośnie konkretnego modelu albo poszukać firmy specjalizującej się w sofcie i zapytać. Cytuj
_Red_ 12 065 Opublikowano 22 czerwca Opublikowano 22 czerwca Naszło mnie ostatnio na zakup lodówki turystycznej do auta, a że gniazdo 12V w bagazniku leży nieużywane, to pomyślałem czy to przydatny gadżet. Na jakieś żarcie, picie na podróż, albo w celu przechowania zakupów szybko psujących się. A dodatkowo czasem jak w hotelach nie ma lodówy to będzie gdzie włożyć resztki żarcia z drogi (gdy mają także zasilanie 230V). Używa ktoś, ma to sens (pod kątem wydajności), czy to równie gówniana koncepcja jak podgrzewacze kubków do USB? edit: kumpel mi dal znac, że ma jakąs za parę stowek, po włożeniu pojemnika z żelem i podpięciu pod prąd trzyma długo chłód jak jeździł po 10h, no to chyba spoko. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Ktoś instalował gniazdko do ładowania samochodu w dzielonym garażu starszego budynku? Rozważam temat (może ewentualnie pod elektryka, może tylko pod phev) i gadałem z właścicielem - jego zdaniem to nie będzie łatwe, bo dostępna w garażu część instalacji jest od wspólnego światła w garażu, zaś ponieważ mój licznik znajduje się w mieszkaniu na piętrze, nie da się łatwo wykorzystać go do zliczania prądu do ładowania samochodu. Wiecie co się robi w takich przypadkach? Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 3 lipca Opublikowano 3 lipca Ja się dowiadywałem u siebie. Blok nowy i powiedziano mi, że nie powinno być problemu ze zgodą ze strony administracji, żeby założyć mi licznik przy moim miejscu postojowym. Tylko wiadomo, spodziewane są protesty innych mieszkańców. W teorii nie powinno to mieć żadnego znaczenia skoro administracja dała zgodę, w praktyce jak drama będzie zbyt wielka to "różnie może być". Cytuj
HenrykIggO 260 Opublikowano 3 lipca Opublikowano 3 lipca 23 minuty temu, Shago napisał(a): nie powinno być problemu ze zgodą ze strony administracji, żeby założyć mi licznik przy moim miejscu postojowym. Tylko wiadomo, spodziewane są protesty innych mieszkańców. Dlaczego ma być drama z wallboxem na własnym miejscu garażowym podpiętym pod swój licznik? Normalna praktyka teraz w developerce. Nikt nie będzie za Ciebie płacił przecież tych rachunków. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 3 lipca Opublikowano 3 lipca 3 minuty temu, HenrykIggO napisał(a): Dlaczego ma być drama z wallboxem na własnym miejscu garażowym podpiętym pod swój licznik? Normalna praktyka teraz w developerce. Nikt nie będzie za Ciebie płacił przecież tych rachunków. Pewnie może być głosowanie wspólnoty nad czymś takim, a znając życie paru mocniej wystraszonych pieniaczy może zrobić ostrą kampanię przeciwko. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.