Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kia będzie zdecydowanie najtańsza, ale jeśli są fundusze na lepsze auto, to czemu nie iść dalej? Dość tanie jest Renault Megane (ciekawa stylistyka), Skoda Octavia (wielki bagażnik, technika VW), później bez promocji Focus, Golf i Astra wychodzą podobnie. Golf podobno jest najlepiej wykończony, no i to VW, Astra i Focus to nowe samochody jeszcze długo zostaną w produkcji i będziesz jeździł "aktualnym modelem". Jeszcze z innych samochodów to 308 SW ma ciekawe atuty, przestawiane, indywidualne fotele z tyłu i całkiem efektowny szklany dach.

Jestem za dużym fanem motoryzacji żeby kupować Kię, pewnie zainteresowałbym się Octavią, ale przetestowałbym też Astrę, Golfa i Focusa, bo najprawdopodobniej lepiej się prowadzą i mimo wszystko to nowsze konstrukcje.

Opublikowano

Kia Ceed jest naprawdę fajnym autem i jest nieźle wykończona w środku, ma gumopodobny kokpit bez twardego i trzeszczącego plastiku jak w jakimś fiacie - do tego cała kupy się trzyma i warto się nią zainteresować.

Opublikowano

Jeździłem wszsystkim co mnie interesuje i tak:

- dopasiona Kia dalej wyglada jak kupa i do tego silnikowo leży i kwiczy.

- opla nie chce bo miałem służbową astrę przez chwilę i nie chce tego więcej oglądać

zostają focus i golf i teraz ponieważ focus mi się bardziej podoba i (imo)lepiej się prowadzi chyba wezmę focusa. Myślę nad 140 konnym dieslem albo 182 konnym 1.6t. Umówiłem się na jadze testową wersją 1.6 t 150km. Jezdzilem 140 km dieslem i jest w (pipi) glosny. Zobaczymy.

Opublikowano

To chyba ślepy jestem - ja widzę 125 km maks.

 

"W lipcu 2010 roku na stronie Kia Motors Polska opublikowano nowe cenniki na pojazdy z roku modelowego 2011. Wycofane zostały silniki 2.0 CRDI, 2.0 DOHC. Do gamy silników diesla dołączyła nowa jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 128 KM. Silnik benzynowy 1.6 otrzymał sześciostopniową skrzynię biegów. Zmieniono nazewnictwo poszczególnych wersji pojazdu z Comfort-Optimum na S, M, L, XL. W wyposażeniu dodatkowym nastąpiły jedynie niewielkie zmiany."

 

 

 

Opublikowano

Kurna no nie powiecie mi że 128 km w furze która waży ~1300 kg to fajowo. Wyprzedzanie takim przy wyprawie w 5 osób to redukcja chyba do 2 :> Poprawnie to jedzi swift mojej żony przy takiej samej mocy ale masie 1000 kg.

Opublikowano

Jak dla mnie taka moc styka akurat i przy zmianie samochodu szukałbym właśnie czegoś z taką ilością koni. To wg. Ciebie jaką moc musi mieć samochód o masie ok. 1300 kg żeby było "fajowo"? 200? 250 KM?

Opublikowano

Bez przesady. Wszystko zależy do czego wykorzystujesz samochód (miasto, trasa) albo też czego oczekujesz od samochodu (jeździsz jak emereyt np). Akurat w tym konkretnym przypadku ta Kia 1.6 128 km w benzynie nie bedzie IMO fajne. Sorry. Doładowany diesel 125 km to co innego - to się będzie jakoś zbierać.

Opublikowano

może i masz racje pod pewnym względem, ale myślę, że 130 km (a już na pewno 150) to optymalna moc do miasta i czasem trasy. Oczywiście mogłoby być lepiej, ale nie ma co narzekać

Opublikowano

Zamiast nowego badziewia chyba wolałbym kupić używaną BMW 530d albo jakąś A6 3.0TDI. Też pytanie ile chcesz wydać na Kia Cee'd. Bo najtańszy jest chyba za ~40 000zł i leci do ~60 000 zł. A za 60 000 zł kupisz se A6.... a gdzie A6 a gdzie Cee'd. Chociaż za C6 w dobrym stanie trzeba wyłożyć z 70 000 :/ No ale nie wiem ile chcesz dać.

Zawsze pozostaje A4 w kombi. No nie powiesz mi, że jest brzydkie : http://allegro.pl/piekne-audi-a4-2-0-tdi-bezowe-skory-i1688488963.html ( przykład )

 

Bo sorry ale focus wygląda średnio. Ale lepiej niż (pipi) Golf. Accord wygląda super w kombiku. Avensis też nie jest złe. A ich D4D cieszy się niezawodnością. A Kią jeździ Policja :P

 

Jestem akurat osobą, która nie popiera kupowania nowych aut. Chyba, że masz luźne 300 000 zł na koncie. Jak nie to preferuję sprytne zakupy dzięki czemu możesz sporo oszczędzić. Wiadomo, że jak ktoś się nie zna to trafi na minę i jest kapa. No i wskakujesz segment wyżej.

 

Ciekawostka. Byłem świadkiem rozmowy gdzie laska ( typ laski: liczy się hajs i mieć wszystko na bogato ) ciśnie ,,, tzn próbuje pocisnąć kumplowi, że kupił używane BMW 530d i to jeszcze E39 ale na pełnym wypasie. Skóra, navi.... wszystko. Zarzuciła tekstem...."Niby fajnie ale ja bym nie umiała jeździć używanym autem ...." Laska z mężem mają nowego Focusa 1.6 z klimą :/ Nie kojarzę czy jakaś zaawansowana elektryka jest :D

Taka se anegdotka :P

Opublikowano

Używka odapda bo.. tak :> przedewszystkim sposób finansowania zakupu wskazuje na nową furę. Co do octavi, superba, avensisa - nie biorę pod uwagę bo sporo za drogie a wole dobrze dopasioną wersję niższej klasy niż golasa w wyższej. To co wymieniłeś w porządnej wersji kosztuję ~120 k.

Gość szpic
Opublikowano

może i masz racje pod pewnym względem, ale myślę, że 130 km (a już na pewno 150) to optymalna moc do miasta i czasem trasy. Oczywiście mogłoby być lepiej, ale nie ma co narzekać

ja za to twierdze ze 100 styka mi do miasta i w trase ;)

przeciez w Polsce jest max 140 wiec po co wiecej :whistling:

Opublikowano

może i masz racje pod pewnym względem, ale myślę, że 130 km (a już na pewno 150) to optymalna moc do miasta i czasem trasy. Oczywiście mogłoby być lepiej, ale nie ma co narzekać

ja za to twierdze ze 100 styka mi do miasta i w trase ;)

przeciez w Polsce jest max 140 wiec po co wiecej :whistling:

do wyrywania dup...

Opublikowano

Jestem akurat osobą, która nie popiera kupowania nowych aut. Chyba, że masz luźne 300 000 zł na koncie. Jak nie to preferuję sprytne zakupy dzięki czemu możesz sporo oszczędzić. Wiadomo, że jak ktoś się nie zna to trafi na minę i jest kapa. No i wskakujesz segment wyżej.

To prawda, że jak się przegląda oferty używanych, można nawet być zaskoczonym jakie możliwości daje kwota wystarczająca normalnie na 207 czy gołego Golfa. Ale jak ktoś chce przeznaczyć na zakup kwotę wystarczającą na kupno nowego, stosunkowo przestronnego, w miarę dynamicznego i przyzwoicie wyposażonego samochodu (czyli kompakt, nieco ponad 100 koni, bo ostatnio auta przybrały na masie, klimatyzacja i podstawowe bajery), to czemu nie, szczególnie jeśli chce go trzymać minimum 4-5 lat.

 

A moc? Zależy, 65 mnie irytuje, marzyłbym o 200 i więcej, więcej, tak można do 1000, w praktyce silnik dający przyspieszenie <10 sekund i prędkość >200 km/h powinien być satysfakcjonujący w normalnym ruchu.

Opublikowano

A tam (pipi)icie. Dobrze mieć zapas bo jak potrzeba wyprzedzić albo się gdzieś tam wcisnąć to jest czym. Inna sprawa że jak jest zapas to cisnąć nie trzeba i fura pali może to zabrzmi dziwnie ale... mniej???

Opublikowano

Teraz pytanie czego trzeba miec zapas - KM czy Nm. Juz 140KM w TDI styka bo tam jest 350Nm, ktore naprawde fajnie i lekko jezdza i na trasy ten silnik byl wzorowy. Potem zrobil sie jeszcze lepszy po wirusie na 170KM i lepszym przebiegu momentu obrotowego, no ale tak to juz mozna w nieskonczonosc bo 3.0TDI jezdzi jeszcze lepiej itd. Do fajnej i dynamicznej jazdy to diesel albo benzyna z turbo. Fajne silniki bez turbiny to juz duze pojemnosci i duze spalania.

Opublikowano

Tak jak piszesz. Rozważałem 140 tdi ale finalnie wziąłem beznynę z turbo. Zobaczymy jak się to będzie sprawować. Dzięki za porady.

Opublikowano

Nie, focusa 1.6 ecoboost w kombi. Dobrze jeździ. Wcześniej pare razy śmigałem Volvo V50 i tez poztywnie a ponoć podstawa ta sama.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...