Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

z tego co widzę więcej nie potrzebujesz. z tyłu masz gniazdko na antenę:

Lafayette_Venus_back.jpg

 

na tej aukcji nawet wtyk do zapalniczki masz już zalutowany więc z tego co widzę nic więcej nie będzie potrzebować. W sumie fajna konstrukcja bo chować pod siedzenie - tylko kabel do zasilania i tak musisz wyprowadzić. Ja jeżdżę z anteną na magnesie klejoną do dachu wywalam kabel przez okno normalnie. ciut głośniej w aucie, ale antenę mogę ściągnąć i nie boję się że ktoś mi ją ukradnie. 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Wlasnie caly kask jest oklejony taka jakas folia czy hydrografika. W dodytku przypomina to skore, a w kontakcie z rozpuszczalnikiem zamienilo sie w galarete : ( To zdjecie jest po lekkim przetarciu papierem sciernym, narazie zasmarowalem to czernidlem do zderzakow i wyglada ok, ale swiadomosc,ze kask ma skaze sprawia,ze czuje sie dyskomfortowo.

 

 

Za smart paint, czyli malowanie tylko zniszczonego kawalka i symetrycznie polozonego miejsca,zeby wygladalo to ok chce 150zl. Dobra cena czy jakos domowymi metodami mozna zadzialac?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Gość kaz_

Siema!

Jadę sobie dzisiaj moją mazdą mx-6 kulturalnie 2 paki po obwodnicy, jade jade i tak po 10 minutach, z okolic skrzyni biegów, słyszę głośne Jebut!
Myślę sobie, "ja pierdole, zaraz mi się chyba auto rozpierdoli". No, ale w sumie nic się nie dzieje, jade dalej, oczywiście trochę zwolniłem.
Dojechałem do świateł no i czekam na zielone, na żółtym chce wbić jedynkę a tu zonk, dźwignie ani nie drgnie. Szybko wbijam dwóje no i ruszam. Jade sobię dalej, kolejne światła, no to myślę "jedyna zjebana, trzeba bedzie ruszać z dwójki". Znowu zonk, dwójka nie wchodzi, to próbuje jedynkę i o dziwo weszła, zgrzytneło mocno, ale weszła. Dwójka później też po głośnym zgrzycie weszła. Reszta biegów już normalnie. Skończyło się na tym, że jedynka i dwójka mocno zgrzytają, ale wchodzą.

No i tu moje pytanie, mam się bać? Nie rozkraczę się gdzieś w trasie? Szukać nowej skrzyni? 

Każdą pomoc nagrodzę plusami.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Trudno ocenic bo takie objawy moga wystapic w kilku usterkach. Byc moze jakims cudem cos przemielilo sie w skrzyni i uszkodzily sie synchronizatory. Podobne objawy moglyby wystapic przy rozwalonym sprzegle i z powody slabego wsyprzeglenia ciezko wlazilyby biegi. Tylko,ze wtedy przy problemie ze sprzeglem kazdy bieg zgrzytalby, a ty piszesz o 1 i 2.

 

 

Ja bym nie ryzykowal i zerknalbym do skrzyni, napisz czy sa jeszcze jakies objawy. Wibracje, wycie?

 

 

Wstepnie synchronizatory mozesz zweryfikowac tak,ze odpal samochod na luzie, sprobuj wbic 1 albo 2, jesli zgrzyta to wcisnij sprzeglo,pusc,wcisnij sprzeglo i znowu sprobuj. Zrob tak kilka razy i jesli biegi za ktoryms razem wejda ok, to raczej synchronizatory pierwszego i drugiego biegu poszly sie je.bac.

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Jeszcze mozesz posprawdzac w takiej sytuacji jak autko bedzie sie turlalo, doslownie km na godzine i wtedy wrzucaj bieg. Jesli byl huk to moglo sie posypac ktores lozysko igielkowe wałka. Czy to synchromizatory,czy lozysko to koszt czesci nie jest jakis kosmos, tylko wszystko co wiaze sie z grzebaniem w skrzyni wymaga jej demontazu z silnika. Tylko olej mozna bez problemu wymienic :)

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Lozysko kosztuje z 20zl, a synchronizator to ok 100zl za sztuke. Wolalbym wymienic w swojej skrzyni, niz brac kota w worku. Juz raz kupilem skrzynie, zamontowalem ja i po pierwszej przejazdzce reanimowalem swoja. Tym bardziej,ze czy bedziesz swoja robil czy montowal uzywke to robota ta sama.

Odnośnik do komentarza
Gość kaz_

Okej, zrobiłem testy i jest tak:

Jak się zatrzymuje na zero i wrzucam luz to na wciśniętym sprzęgle mogę wrzucać jedynkę i dwójkę bez zgrzytów, ale jeżeli puszcze sprzęgło i znowu wcisnę to już zgrzyta. Pojadę kawałek, znowu się zatrzymam, luz i biegi chodzą dobrze, puszczam i wciskam sprzęgło - zgrzyta.

Synchronizatory zjebane?

Odnośnik do komentarza

Całkiem możliwe tylko, tak jak pisałem takie objawy może dać kilka usterek

 

-synchronizatory (niepokojący był ten huk, o którym pisałeś - czyli coś mogło zostać zmielone w skrzyni)

-regulacja mechanizmu wybieraka (jak mocno pałujesz i z dużą siłą przełączasz biegi to wybierak z czasem się rozkalibruje i trzeba regulować)

-sprzęgło - tutaj możesz zrobić eksperyment - musisz BEZPIECZNIE podlewarować samochód tak, żeby przednie koła były w górze (o ile mx-6 ma napęd na front), i wrzuć bieg. Zobacz czy jak już zaskoczy 1 i 2 bieg, czy na wciśniętym sprzęgle są dobrze wysprzęglone. Koła nie powinny się obracać. 

 

 

Problem z wrzuceniem wstecznego,1 i 2 może brać się również z wadliwego działania sprzęgła.

 

- poduszka silnika/skrzyni - z czasem mogą się zużyć, wtedy skrzynia nie jest równo podparta, powstają naprężenia i pojawiają się cyrki z wrzucaniem biegów.

 

 

Najbardziej niepokojący jest ten huk o którym pisałeś, jeżeli pochodził ze skrzyni to niedobrze. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...