Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste

Featured Replies

Opublikowano

Brałem pod uwagę to, że to w końcu też elektronika, ale z drugiej strony utrzymuje stałe obroty silnika.

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Wyświetleń 326 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Dobra, miałem nadrobić więc jak obiecałem opiszę tę sytuację z E-Klasą.   Jakieś 2 tygodnie temu udało mi się umówić na przetestowanie srebrnego E55 AMG, rocznik końcówka 2005, pełen wypas oczywiści

  • Od ily tys zaczynaja sie auta, obojetnie jakie, ktore jak sie kupi to jest sie snobem i szpanerem ? No powiedz mi ? Ty chyba jestes umyslowo opozniony twierdzac, ze to szpanerstwo. Jasne, po ch uj mie

  • Zwykle żółte to pic na wodę.  Blue Blocker to są powłoki na soczewki dokładnie do jazdy zmierzchowej i w ciężkich warunkach pogodowych (mgła, deszcz, zachmurzenie, zmierzch). BB blokuje cześć pasma św

Opublikowano

Sam nie wiem, bo niby fakt stałe obroty silnika ale np u mnie w C5 jak zwalniam i potem znowu go uaktywniam to strasznie mocno przyspiesza, sam rzadko tak cisnę, a że mocy mam sporo to mi strasznie wtedy pali (w momencie jak sam przyspiesza powiedzmy od 90 do 140). Z drugiej strony mam kartę flotową shell i orlena więc jakoś bardzo mi to akurat w tym aucie nie przeszkadza :D

Opublikowano

Ja ostatnio zacząłem używać na autostradzie, jadę 120 i wtedy go włączam, żeby utrzymywał stałą prędkość.

Opublikowano

robiłem takie testy u siebie i własną stopą jestem w stanie uzyskać koło pół litra na sto kilometrów mniej spalonej benzyny pb95 niż włoski elektroniczny tempomat z lanci lybry.

 

tak średenio.

Opublikowano

Tempomat moze spalic wiecej, bo bedzie utrzymywal predkosc jadac pod gore. W takiej sytuacji zasady eco drivingu nakazuja na rozpedzenie auta przed wzniesieniem, by pod gore dodawac jak najmniej gazu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
  • Autor

Testowal ktos zegary Autogauge? Mysle nad wskaznikiem temp i cisnienia oleju.

Opublikowano

Ja testowałem, mam u siebie boost i i oil temp. Polecam, sprawują się bardzo dobrze i są w przystępnej cenie. Nie polecam EGT, bo termopara z AG jest gó.wniana i szybko świruje, ale te zegary, o które pytasz są jak najbardziej w porządku.

 

Jak już będziesz kupował to zainwestuj w serię SM Peak (najwyższa, na silniczku krokowym i ma zapamiętywanie najwyższej osiągniętej wartości podczas jazdy).

Opublikowano

Dobrze widzę, że nie ma czytnika fizycznego ? 

Dla mnie przez to by odpadło na starcie. Lubię wsadzić cedeka i odpalić muzę.

Opublikowano

ja też lubię, wożę tony CDków w schowku, ale jednak inne bajery biorą górę, typu 4 wyjścia RCA, wbudowany GPS z win 6.0 itd itp. Najbardziej boję się wykonania  :/

Opublikowano

A nie ma takich z Androidem? 

Opublikowano
  • Autor

Na androidzie oparte są takie kombajny raczej w wersji 2DIN, a widać, że kolega jest ograniczony standardową kieszenią. 

Opublikowano

Takie z androidem to koszt dwóch kafli a ja mam do wydania jednego kafla. Z androidem fajne są urządzenia firmy Parrot. 

 

Może być 2DIN, ale ponownie - nie w tej cenie.

 

W ogóle od paru dni szukam ciekawego radia i jest pod tym względem straszna posucha na rynku :/

Opublikowano

Stary model, nie chce kupować używki :(

Opublikowano

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

Opublikowano

wymieniałem niedawno ako, to się naczytałem trochę ale nie żebym się znał czy coś

 

Najlepiej coelować w wartości fabryczne, może być więcej, ale bez przesady - u Ciebie jest już spora różnica.

Podobno nie jest dobrze jak akumulator jest zbyt pojemny, bo potem może być problem z jego doładowaniem - a niedoładowany na 100% ako się niby szybciej zużywa.

 

Do tego dochodzi temat z dopasowaniem parametrami ako z rozrusznikiem - fabrycznie to jest uwzględnianie.

Opublikowano

Pojemność akumulatora jest ważna z punktu widzenia alternatora. Jeśli alternator ma prąd ładowania 90A to Twój 74Ah aku będzie ok. Ogólnie im pojemniejszy akumulator tym lepiej (i drożej). Podaj mi model samochodu i silnik, ale jeśli masz diesla to 74Ah jest optimum.

Opublikowano

W sumie nieważne, do wymiany poszedł.

Edytowane przez grzybiarz

Opublikowano
  • Autor

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

 

 

 Oczywiście większa pojemność nie ma negatywnego wpływu w Twoim przypadku, ponieważ 60,a 72Ah to nie jest duża różnica. Regulator ładowania wysterowany i tak jest napięciowo, a nie pojemnościowo ;) Typowy akumulator kwasowy w samochodach ma 6 cel, gdzie każda cela daje 2,1V, czyli znamionowe napięcie naładowanego akumulatora to ok 12,6V (bez podłączonych odbiorników). Napięcie ładowania najczęściej to 14,4 V, choć czasami można spotkać się z niższymi wartościami ( 13,8V). Niedoładowany akumulator może być wynikiem niedomagania regulatora ładowania/alternatora lub zbyt krótkimi trasami.

 

Dziwne, że padł po 2 latach. Może właśnie regulator ładowania doprowadza do przeładowania akumulatora, bądź coś konsumuje ci prąd na postoju. Jak masz miernik to podłącz amperomierz w szereg pomiędzy + na aku i czerwona klemą. 

 

Co do wskazówek przedłużających zycie baterii w samochodzie to unikajmy całkowitego rozładowania oraz ładowania pustego aku w samochodzie. Im bardziej rozładowany aku tym większym prądem jest ładowany, a doprowadza do spadku jego żywotności, a wręcz uszkodzenia. Polecam zakup prostego areometru do sprawdzania gęstości elektrolitu, zwanej też wodą :)

Opublikowano

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Opublikowano

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Morał - Nie serwisuj po pijaku hehe
Opublikowano

Szukam jakiegoś sensownego rankingu fotelików samochodowych. Możecie coś polecić? Muszę kupić fotelik od 9 kg i ni hu hu nie wiem jak się do tego zabrać.

Opublikowano
  • Autor

Jeszcze jestesmy młodzi, piękni i bezdzietni Tatusiu :*

Edytowane przez Pajda

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.