Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 22 listopada 2008 Opublikowano 22 listopada 2008 Sugerujesz że z nimi coś nie tak? Komuś chce się zobaczyć wszystko po jednym przejściu . Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 22 listopada 2008 Opublikowano 22 listopada 2008 W Chrono Triggerze akurat doskonale pasują mnogie zakończenia. Z prostego powodu - to jest związane z główną tematyką serii, czyli o tym, jak różne decyzje wpływają na przyszłość, "co by było gdyby", i generalnie wszystkie te teorie o podróżach w czasie. Dlatego te różne zakończenia są tak kapitalnym patentem. W innej grze, np. w jakimś FF, nie byłoby to takie szałowe, bo tam fabuła nie dotyka takich tematów (no, tylko w nielicznych częściach). Za to właśnie podziwiam Triggera. To gra, w której wszystko pasuje, praktycznie nic nie jest przypadkowe. Wszystko dopracowane, idealny balans w każdym aspekcie. Zaliczyłem tą grę jakieś 20 razy i nie znam jednego momentu, o którym bym powiedział, że "mogli to zrobić lepiej". A bardzo często tak myślę, grając w inne pozycje. Niby gry się bardzo rozwinęły przez te 15 lat, ale większość dzisiejszych hitów nie jest choć w ćwierci tak bystra i głęboka, jak CT. Ciągle czekam, aż coś go dogoni. Może to będzie Heavy Rain, takie sobie robię nadzieje. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 22 listopada 2008 Opublikowano 22 listopada 2008 Ile z nich ma 13 zakończeń? To nie wystarczy jedno, a dobre? Sugerujesz że z nimi coś nie tak? Sugeruje, że dla mnie to żaden argument. Cytuj
Mq 73 Opublikowano 22 listopada 2008 Opublikowano 22 listopada 2008 Wlozylem w gre 3 godziny i moge powiedziec, jako osoba ktora generalnie nie lubi jrpgow i w wczesniej Chrono Triggera nie grala , ze gra mi sie podoba. Nie ma tradycyjnych randomowych encounterow a system walki jest prosty i szybki wiec dobrze mi sie gra. Fabularnie jak na razie specjalnie mnie nie zachwyca,ale w sumie dopiero sie rozkreca. Czy osoby obcykane moga mi powiedziec czy grindowanie jest potrzebne w tej grze? Bo jesli nie to moze byc pierwszy jrpg ktorego skoncze. Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 22 listopada 2008 Opublikowano 22 listopada 2008 Czy osoby obcykane moga mi powiedziec czy grindowanie jest potrzebne w tej grze? Bo jesli nie to moze byc pierwszy jrpg ktorego skoncze. W SNES-owej (czyli pierwotnej) wersji nie ma przymusu pakowania (choć stosunkowo wcześnie można walczyć z bossem praktycznie niemożliwym do zaciukania na tym etapie gry, nie jest to obowiązkowe). W porównaniu z ChT, inne jRPG-i są ociężałe i przefajnowane. Te rzekomo trudne na ogół wymagają level grindingu i to niby ma być realny hardkor. ChT może jest stosunkowo łatwy i krótki, ale niczego tam nie wtryniono na siłę. Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 23 listopada 2008 Opublikowano 23 listopada 2008 Poziom trudności jest w Chrono Triggerze idealnie wybalansowany. Hardkorowcom może brakować jakichś ubertrudnych Weaponów czy czegoś, ale kij im. Jak grałem w CT pierwszy raz, miałem kilka lat i było trudno. Niedawno, jak grałem po raz któryś, to postanowiłem unikać wszelkich możliwych walk (co tutaj jest łatwe, w przeciweństwie do serii FF, gdzie często nie da się uciec albo trwa to długo)... i znowu było trudno. Ale bez przesady. Zawsze, w razie czego, wystarczyło poduczyć się jednej techniki, użyć kilku eliksirów więcej, i dało radę. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 Jako osoba która nie miała do czynienia z wersją na Snesa (ani PSX) powiedzieć muszę że początkowo byłem nieźle ździwiony, dosyć nie-hardkorowy (jak tu określacie) poziom trudności, walki NIE są randomowe, mamy określone - konkretne starcia !! (! PO PROSTU COŚ NIEMOŻLIWEGO) a na dodatek całość trzyma rytm !, i pomyśleć że tak starusienki tytuł był/jest TAK rewolucyjny (no lol, ta gra śmiało mogłaby być w naszym gronie i większą legendą od FF VII). Po CT człowiek przejrzewa na oczy czym są obecne (a raczej większość) jRPG. No nie wiem jak to napisać ale CT jest po prostu uniwersalny - to jRPG dla każdego :> !. Jak się teraz zastanowić to chciałbym remake albo sequela tego tego na stacjonarki albo i DS'a ...... . Cytuj
kubson 3 189 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 chrono tiger poprostu niszczy nie jestem zbyt wielkim fanem jrpg ale naprawde wciagnelo mnie ostanio tak mnie pochlonal tales of eternia na psp ;p i co tu duzo mowic chcialbym zobaczyc baaaaaardzo chrno cross'a na ds Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 Oj tak, chcemy rimejka . A właśnie - od niedawna naprawiono to zabezpieczenie i można spokojnie grać . Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 28 listopada 2008 Opublikowano 28 listopada 2008 10/10 na Eurogamerze. Ten akurat recenzent nie jest dla mnie najwiarygodniejszy (jakby wolał własne recenzje od gier, którym je poświęca i nie zdziwiłbym się, gdyby granie zajmowało mu mniej czasu niż pisanie, co w przypadku jRPG nie jest chyba najwłaściwszą proporcją), ale zasadności tej dychy nie śmiem kwestionować. Wygląda na to, że ChT na DS-a nie jest konwersją, jakiej się obawiałem. Czyli zdecydowanie warto zagrać. Cytuj
Di 844 Opublikowano 29 listopada 2008 Opublikowano 29 listopada 2008 Poniższe pytania są skierowane do osób, które ukończyły grę: Jestem po odzyskaniu Crona. Dużo mi jeszcze zostało do końca gry? Czy Magus będzie w teamie do końca? Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 29 listopada 2008 Opublikowano 29 listopada 2008 1. Zależy, jak rozumiesz "skończyć". Skoro wskrzesiłeś Crona, to możesz pójść do finałowego dungeonu już teraz. Mogłeś nawet i bez odzyskiwania. Ale możesz jeszcze porobić sporo rzeczy pobocznych. Jak wolisz. W każdym razie główny wątek fabularny dobiega końca. 2. Będzie do końca. Cytuj
Di 844 Opublikowano 30 listopada 2008 Opublikowano 30 listopada 2008 Dzięki 1. Zadałem to pytanie przed powrotem to End Of Time, więc nie wiedziałem jeszcze o tych dodatkowych questach. A wiesz może co mam zrobić po tym, jak pokonałem tego ognistego bossa w Świątyni Słońca (jakoś tak - 2300 AD, taka kulka z ognikami)? Zaniosłem zdobyty przedmiot do lokacji w prawym górnym rogu mapy w prehistorii, ale nie mogę go podnieść w średniowieczu, choć się błyszczy. 2. To dobrze, bo wiem, kogo levelować Choć wydaje mi się, że ok. 60 lvl to i tak wysoko. Czy jest gdzieś w Internecie lista czarnych skrzynek i drzwi? Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 30 listopada 2008 Opublikowano 30 listopada 2008 Polecam ci tą stronkę: http://www.rpgclassics.com/shrines/snes/ct/chests.shtml Można tam znaleźć większość zagadnień gry, choć nie wszystkie. A 60. poziom to bardzo sporo, nie powinieneś mieć już problemów z żadnych przeciwnikiem w grze. Cytuj
shy4 53 Opublikowano 2 grudnia 2008 Opublikowano 2 grudnia 2008 a jak sie ma wersja DS do tej na psx?? czy w wersji na DS jest identyczna ilosc wstawek anime co na psx?? bo zastanawiam sie nad inwestycja i nie wiem ktora wersje wybrac(poki co zaliczylem na snesie) Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 2 grudnia 2008 Opublikowano 2 grudnia 2008 No, w końcu działa. Brawo Supercard Team . Moje wrażenia... wspaniała muzyka. Super system, ładna grafika, cudowne wstawki (jaka jakość O_O) no i jak na razie ciekawie się zaczęło... Gram dalej i zobaczymy, czy mi się spodoba . Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 2 grudnia 2008 Opublikowano 2 grudnia 2008 a jak sie ma wersja DS do tej na psx?? czy w wersji na DS jest identyczna ilosc wstawek anime co na psx?? bo zastanawiam sie nad inwestycja i nie wiem ktora wersje wybrac(poki co zaliczylem na snesie) Wersja DS ma wszystko, co było na PSX-ie, plus więcej. Cytuj
Trufs 1 Opublikowano 29 grudnia 2008 Opublikowano 29 grudnia 2008 Ma dwa dodatkowe dungeony (w tym jedno po przejsciu gry na new + czy cos takiego ) i nowe zakonczenie. Jednakze pierwszy z dungeonow jest podobno strasznie irytujacy (trza wchodzic na jakas gore miliard razy) Anyway, giera jest genialna, gralem swego czasu na emu na kompie Doszedlem dosc daleko, juz moglem walczyc z Lavosem ale nie moglem go pokonac a nie chcialo mi sie levelowac Zreszta wtedy moj english nie byl az tak dobry by wszystko zrozumiec, przez co teraz gre lepiej odbieram Szkoda ze nie ma wiecej takich genialnych gier, tu wszystko jest jak powinno byc, przeciwnicy widoczni na mapie, podbieganie i ciachanie przeciwnikow (a nie jak w niektorych grach ze postac sie nie rusza lol), podwojne i potrojne ataki, ciekawe postacie, wielki swiat, fabula, itemy ITP Jedyne czego chyba brakuje to mozliwosc poruszania sie podczas walki co by moglo pomoc przy atakach 'w lini' jak np 'wind slash' Chrono btw. Ktos moglby mi powiedziec, ile to % gry jest po walce z Magusem w 600 AD ? Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 29 grudnia 2008 Opublikowano 29 grudnia 2008 Ja bym powiedział, że jakieś 40%, pi razy oko. Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 29 grudnia 2008 Opublikowano 29 grudnia 2008 Gra świetna jak na DS grało się na emu, ale teraz mogę w podróży...jestem cholernie zadowolony z gry i nowego interfejsu dla DS, czyli na górze więcej widać, dzieki wyborowi komend na dolnym ekranie 9/10 ;p Cytuj
Grabol 0 Opublikowano 31 grudnia 2008 Opublikowano 31 grudnia 2008 Ja także już od jakiegoś czasu pocinam w ChT. Rewelacyjna zabawa. Nie miałem wcześniej kontaktu, tak wyszło. Ale doceniam. Pomimo lat na karku, tytuł ma ogromną grywalność i masę świeżości. Według mnie jeden z lepszych rpg w jakie grałem. Na DSa absolutna czołówka. Póki co stawiam go na drugim miejscu tuż poniżej TWEWY. Mam pytanie: W jakiej kolejności otwierać starożytne skrzynki? Jeżeli otworzą najpierw w 600AD, to w 1000AD już ich nie będzie? Cytuj
TasTer 0 Opublikowano 31 grudnia 2008 Opublikowano 31 grudnia 2008 Co do magicznych skrzynek: Podchodzisz do skrzynki w roku 600 i wybierasz opcję "nie otwierać". Teraz lecisz do tej samej skrzynki w teraźniejszości i odbierasz dopakowany przedmiot. Uwaga: dana skrzynka po tej akcji nadal będzie w roku 600 i pod żadnym pozorem jej nie otwieraj bo stracisz ulepszony przedmiot na rzecz gorszego. (jakoś tak to było) Cytuj
ogqozo 6 563 Opublikowano 31 grudnia 2008 Opublikowano 31 grudnia 2008 Nic nie stracisz. Przynajmniej w oryginale się nie traciło, jeśli się najpierw wzięło z przyszłości, a później z przeszłości. Czasem warto zdobyć i jedno, i drugie, bo zbroje broniące przed żywiołami się mogą przydać na niektórych bossów. Cytuj
Skeleton 0 Opublikowano 17 stycznia 2009 Opublikowano 17 stycznia 2009 No i udało mi się wreszcie zaliczyć te dodatkowe zakończenie dla DS'a i niestety okazało się, przynajmniej jak dla mnie totalnym rozczarowaniem. W sumie jedynym pożytkiem z tych DS'owych lokacji to nowe akcesoria, zbroje i bronie. Ale mimo wszystko uważam te CT za jedną z najważniejszych gier na DS'a. Sam czekałem na Chrono Trigger'a na konsole przenośną, bo niestety zawsze coś przeszkadzało mi to skończyć, gdy grałem na emulatorach. Cytuj
Tołdi 8 Opublikowano 18 stycznia 2009 Opublikowano 18 stycznia 2009 Elo, mam pytanko- jako nawrócony z PSP, w bliskiej przyszłości posiadacz NDS, zastanawiam się jaka, mniej więcej oczywiście, znajomość jęz. angielskiego jest potrzebna do swobodnej gry w CT na NDS??, bo gdzieś w internecie majaczy wersja PL na emu SNESa, ale jednak wolałbym pomęczyć NDSową...(mój ang oceniam na, pomimo często- gęstooblewanych kolosów, w miarę niezły ) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.