Skocz do zawartości

Resistance: Retribution


Mikes

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wogóle gra wygląda bardzo podobnie do syphon filter (sterowanie, silnik gry, sam gameplay, "przemyślenia" głownego bohatera przed misją, ten sam napis po tym jak się zostanie weliminowanym :P :P). Trudno ocenić, czy ta gra dorówna/przewyższy syphon filter logan's shadow, myśle że będzie miała bardzo duże problemy, aby to dokonać. Demko krótkie, trudno cokolwiek na jego podstawie powiedzieć :] Gra ta zapowiada się imo na (tylko) dobry tytuł, nic więcej. Ale pożyjemy, zobaczymy :)

Opublikowano

Grałem akurat pierwszy raz w logan's shadow i pojawiło się demo resistance :) . Zagrałem i ogólnie gra jest dość podobna, ale np. inaczej wygląda chowanie się za przeszkodami (chyba muszą to dopracować) i bronie fajniejsze z różnymi trybami strzału. Wg. mnie gra na tym samym poziomie, Syphon też jakimś ideałem nie był, R nie wydaje się gorsza. Napewno ciekawsze pojedynki z bossami

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Lekkie odkopanie 8)

 

Jest i data premiery - 13 marca.

 

Na IGN jest podana data 17 marzec (USA), natomiast (UWAGA) na miastogier.pl podają 24 luty... chyba o czymś nie wiemy ^_^ Z tym, że 13 marzec, to data potwierdzona dla Europy i Japonii ;)

 

Odliczam te dni i odliczam i już nie mogę się doczekać :P

 

 

Jakie odczucia macie po demie?

 

Ja nie chcę sobie spierniczyć ciśnienia jakie mam na tą gierkę, dlatego nie sięgnąłem po demko :rolleyes:

 

Opublikowano (edytowane)

Data trefna... tak samo jak moderacja tego portalu :F. [:* - dop. Coati]

 

Demo fajne, ale krótkie(10 minut....) i stareee, pokazywane w wakacje - nic nowego.

Edytowane przez Coati
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem trejler, zagrałem w demko udostępnione niedawno na PSN i... grzybnia!

 

Pierwsze, primo fabuła i jej otoczka. Oto mamy trywialny najazd złych kosmitów o humanoidalnych posturach, mordach a'la Violetta Villas i gnatach strzelających czymś przypominającym Ognie św. Elma + bandę super szwejów po drugiej stronie - geeeez, ile razy ten schemat będzie jeszcze katowany? Mamy również głównego bohatera - super szweja. Kolo ma jakieś dziwne "rambo - pseudokibic chelsea" pozy i skazę na psychice wywołaną koniecznością zastrzelenia swojego zamienonego w kosmitę brata imieniem Dżoni - rispekt. Mamy w końcu sidekick laskę naszego herosa, szweja - naukowiec o aparycji wannabe francuska Maryllin Monroe. Kobieta ma głos niczym jakaś zużyta radziecka (tak, wiem, że to taki niby francuski akcent) prostytutka, którą zaliczyło z pół miasta. Słuchanie jak się dusi w komorze do transformacji w kosmitów było prawdziwie obleśne. Aktorka, która jej podkładała głos powinna grać królową kosmitów albo coś w tym stylu.

 

Do sterowania trzeba trochę z początku przywyknąć, ale względnie daje radę. "Względnie", bo w konstrukcji PSP-ka ewidentnie brakuje dwóch dodatkowych triggerów oraz dwóch analogów z prawdziwego zdarzenia (bo ten mały grzybek pod D-padem nadaje się tak naprawdę tylko do kierowania kursorkiem w przeglądarce internetowej), a jak mówi staropolskie przysłowie: "Z pustego i Salomon nie naleje". Defaultowo "chopkiem" poruszamy analogiem , a "trójkątem", "kwadratem", "X" i "O" celujemy, choć w opcjach można to "odwrócić", co też sam uczyniłem. Pod R mamy "fajer", pod L - "sekondari fajer" a na D-padzie mamy totalny burdel spowodowany wyżej wspomnianym "syndromem Salomona". Guziki D-pada to po prostu zbyt dużo róznych funkcji zgrupowanych w jednym miejscu (przy czym ponownie podkreślam, iż zdaję sobie sprawę, że "lepiej się nie da")! "Góra" - tryb manualnego celowania, "lewo" - "rilołd", "dół" - "ekszon baton"; przeskakiwanie przez barykadę oraz "prawo" - zmienianie broni, z czego największym syfem jest właśnie to ostatnie (aby lista broni się pokazała musisz chwilę przytrzymać "prawo"; podświadome pojedyńcze naciśnięcie "prawo" powoduje przełączenie na następną broń - bardzo irytujące).

 

Elementem, który kładzie tę grę jako rasowy shooter i potencjalny hit multiplayerowy są rozwiązania w temacie samej rozgrywki. Raz, cholernie randomowe autolockowanie, którego IMHO nawet nie powinno tutaj być. Dwa, równie randomowe chowanie się za zasłonami (już wolałbym tradycyjny "crouch button", choć rozumiem, że nie ma gdzie takowego wcisnąć; może pod "select" :) ). Trzy, toporne celowanie manualne ( z wyjątkiem np. korzystania z granatnika, snajperki, albo strzelania do większych zakapiorów używanie tego trybu nie ma sensu), usprawiedliwiające jednocześnie obecność autolockowania :) . Cztery, słabo angażujące gracza schematy wymiany ognia ( np. podchodzisz do zasłony, trzymasz "fajer", a gdy widzisz nadlatujące "Ognie św. Elma" puszczasz na chwilę "fajer" żeby się schylić - resztę rozwiązuje autolockowanie). Pięć, poruszanie się do przodu po wytyczonej ścieżce przypominającej Crasha Bandicoota.

 

Przypadły mi do gustu bronie. Jakaś krzyżówka AK-47 i Thompsona z podwieszonym granatnikiem, shotgun z trybem podwójnego strzału, miotacz "Ognii św. Elma" etc. Twórcy sami się przyznali do chu.jowego celowania manualnego, poprzez wyposażenie snajperki w jakieś wyssane z du.py spowolnienie czasoprzestrzenii jako "sekondari fajer".

 

Graficy niewątpliwie zapylali niczym kasjerki w biedronce, choć i tak sam design już jakoś specjalnie nie przykuwa uwagi. Ot, nudne szaro-ciemne siedliska kosmitów i nudni wstrętni kosmici. Zieeeew!

 

Aha! Spodobał mi się w demku końcowy boss - wielki, złowieszczy robot. Schemat jego pokonania - odpalenie pola siłowego, przycelowanie i tępe trzymanie "fajera" palcem jednej ręki z jednoczesnym dłubaniem w nosie palcem drugiej - już nie.

 

Jako tępą "alieno - naparzankę" tę grę kładzie chociażby Duke Nukem 3-D Hi-Res (dynamiczniej i z jajem!). Definytywnie nie wydałbym kapuchy na to arcydzieło. Zagrałbym co najwyżej gdyby "kumpel mi pożyczył" albo gra wypadła z ciężarówki, choć i tak musiałbym naaaaaaprawdę nie mieć nic do roboty, żeby to to przejść.

 

6/10

 

Jeśli ta gra nie wypali to chyba wyrzucę PSP przez okno.

Gadaj gdzie mieszkasz.

 

Ustrzyki Dolne, ul. im. gen Jaruzelskiego 10. Stawaj pod oknem i łap.

Opublikowano

noco wy to co jest w demie to dla mnie jedynie pokaz mozliwosci graficznych psp majcy na celu zwabienie graczy ze bedzie cos ponad widoki ale klimat ma jak cholera

Opublikowano

Woaaaa grafika jest przepiękna, lepsza od tej z GoW. Jakby takie gry na PSP powstawały, to PSP2 nie jest potrzebne. To prawdziwa moc drzemiąca w najbardziej zaawansowanej technologicznie kieszonkonsolsce na rynku. Przez chwilę myślałem, że to w ogóle render tam na początku leci, a to na silniku gry i wtedy tylko " :o " .

 

Nie zgodzę się co do auto-lockowania. Bardzo mi pomagało, nie jest randomowe. Znaczy jest automatyczne, ale zwykle celuje się w tego kto jest najbliżej, oraz w tego na którego najedziemy ogólnie celownikiem. Nie zgodzę się również ze sterowaniem - już w Syphon Filterze dało się przywyknąć i myślę, że trzeba po prostu wprawy (zresztą kto nie nabędzie, a ma PS 3 i DS 3, to będzie mógł go używać w tej grze). Choć na pewno Syphon jako skradanka bardziej się tutaj nadawała na to sterowanie, to nie sądzę by tutaj było złe. Bronie są ciekawe, chociaż hm... futurystyczne. Chowanie się, hm. No do niektórych przeszkód się nie przylepiał, ale do większości tak. Ogólnie nie miałem z tym problemu, że nie miałem się gdzie schować.

 

Fabuła - no Resistance tutaj ambicją nie grzeszyło, choć to raczej nie są kosmici. Gra aktorska trochę słaba, a gość trochę mi stylem rozmowy przypomina Indiana Jonesa z Francji - tu akcenty francuskie mi się podobają - czemu wciąż tylko te amerykańskie czy angielskie mają być? Krztuszenie się dość realistyczne, ale mam wrażenie że ona powinna po dwóch takich kwestiach umrzeć - w sumie miało być budowanie napięcia tym, a wyszło komicznie. Zresztą gość też jakoś specjalnie po głosie nie sugerował, że mu bardzo zależy. Wkurza poziom trudności, jest trochę ułatwiony. Demo jest w dodatku krótkie. Liniowość jest, choć nie jak w Crashu :) (bez przesady).

 

Jestem pełen nadziei wobec tej gry, chociażby warto kupić, żeby zobaczyć ten grywalny benchmark możliwości PSP.

 

8/10 za demo

Opublikowano

O liniowości to chyba za wcześnie wspominać ;) to tylko stare demo - jeszcze z wakacji.

 

 

 

A mnie zastanawia tylko jedno...

 

Skoro R:R, AC, LBP, MS, RB, Dissidia, FFA13, Patapon2(te dwie w premierze zrozumiałej), KH, Dirt2 to tylko połowa zapowiedzianych hitów na ten rok.... to ja się pytam jaki będzie drugi zestaw? Sony ostatnio zadziwia mnie optymizmem, ale może i uzasadnionym. Zobaczymy jak się sprawa potoczy, a rozstrzygnie się to pewnie jak zawsze na E3...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a sie wlasnie zastanawialem do czego bedzie wykorzystywana mozliwosc podlaczenia psp w resistance 2 na ps3...

 

Gdy posiadamy Resistance 2 istnieje jeszcze możliwość podłączenia DualShocka 3. Gra się wtedy na pewno lepiej, choć wcale nie prościej, bo widać, że deweloper przemyślał grę raczej pod kątem sterowania w PSP, więc z niektórymi przeciwnikami na dualu będzie nam szło po prostu gorzej, ale można to traktować, jako dodatkowe wyzwanie. Taka opcja przydałaby się w innych grach, jednak bez wymagania PS3 i posiadania konkretnego tytułu.

 

ciekawe...

Opublikowano (edytowane)

Z ciekawości przetestowałem trochę wersję NTSC-J, lecz póki co wstrzymam się od komentarza żeby nie psuć wam zabawy, poza tym moja ocena mogłaby być trochę subiektywna...

 

 

Po wielkości fizycznej widać że to nie przelewki, te wszystkie tekstury trochę ważą (ok 1,5GB).

 

Powiem tyle: zagrałem chwilę i już wiem, że opłacało czekać się od wakacji i pierwszych zapowiedzi :> Gra idealnie wpasowała się w mój gust.

Edytowane przez winner
Opublikowano

Świetna gra, po wyłaczeniu auto-aimingu i ustawieniu celowania analogiem gra się mega przyjemnie. Nie grałem w Resistance na ps3, ale rozmach i filmowy klimat wersji na psp, daje mi kolejny powód do zakupu ps3. Podoba mi się tempo akcji, poziom trudności (momentami trudny, ale nie frustrujący) i przede wszystkim feeling z rozmawalaniu łbów chimerom ^_^

ps. Wersja JAP jest multilanguage i jest angielski

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...