Skocz do zawartości

Final Fantasy Type-0


_mike

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Następna dwójka postaci - Setsuna tj. l'Cie z Suzaku i Ninbusu (Nimbus?) tj. l'Cie Byakko. Postaci jest już chyba prawie 40, a nadal nie znamy prawie nikogo z Loriki. o_O

http://www.imagebam.com/image/a9904a149571337

 

Aha, no i nowy summon - Diablos.

 

BTW: Trailer z TGS dla tych co nie widzieli:

http://www.youtube.com/watch?v=HpfSVFOctj8&feature=player_embedded

Opublikowano

Szczerze powiedziawszy jakoś nie. ; ) W demie walczyło się niemal wyłącznie z żołnierzami, robotami, mechami i jakimiś groteskowymi dziwactwami, a jeśli masz na myśli te tradycyjne dla serii potwory to może dlatego, że Naora i tu, i tam pracuje jako art director. No, ale temu to już się nie przyjrzałem. ; )

 

BTW: Pojawiły się jeszcze trzy nowe reklamy:

http://www.nicovideo.jp/watch/sm15621436

 

Dla tych co nie mają konta:

http://mmcafe.com/nico.html

 

Dziwi mnie dlaczego w nowym trailerze nie wykorzystano niektórych z tych scen. Zapowiada się sporo poległych. : P

Opublikowano

Taa, nieśmiertelni bohaterowie to ta domena jRPG która strasznie mnie irytuje. Happy end czy coś? W porządku, ale niechże to będzie miało ręce i nogi, bez wskrzeszania i przywracania do życia za wszelką cenę. Dobrze, że wbrew pierwotnym planom Squaresoft zrezygnował ze wskrzeszenia Aeris w FFVII.

 

Odnośnie Type-0 to Tabata powiedział całkiem niedawno, że spodziewał się nawet ratingu D, a to byłoby już pojechanie po bandzie (bo Z praktycznie nie jest przyznawane). Nie ma chyba bata żeby wszyscy dotrwali do zakończenia. Zresztą to zaczyna być widać. ; )

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Pograłem trochę i na razie zaliczyłem prolog (co równa się zmianie płyty ; ) ), który nie był nawet taki krótki.

 

Przede wszystkim dotrzymano słowa i rozwiązano problemy, które cechowały demo. Kamera była dla mnie na tyle dobra, że dopiero gdzieś po ok. godzinie uświadomiłem sobie, że tyle przy okazji Natsubi na to narzekano. Nie wiem jak będzie przy innych postaciach (do tej pory nie miałem dostępu do wszystkich), bo grałem tylko Ace'm, ale sądzę, że nie powinna wariować. Jestem dobrej myśli. Pozytywne zmiany nie ominęły również zdobywania Phantomy. Teraz jest łatwiej ze względu na to, iż wysysamy ją od wszystkich poległych. Nie trzeba podchodzić do każdego z osobna.

 

Fabuła? Wydaje się być naprawdę ciekawa i czekam co przyniesie dalszy ciąg. Dość rzec, że pod koniec prologu

 

rozpirzona zostaje cała Lorica

 

tak więc zaczynamy na wysokim biegu. Cały świat pogrąża się w szaleństwie i to czuć.

 

Na minus -- jak mi się wydaje -- AI kompanów (albo się wleką w tyle, albo atakują bez przekonania) i trochę też to, że po game over trzeba wczytywać save. Zamiast więc po przegranej rozpoczynać od razu np. walkę z bossem musimy przedzierać się przez cut-sceny (do skipnięcia na szczęście) i dość długie loadingi (ot, zmora PSP).

 

Aha, tych co nie grali w demo informuję, że sama walka bardzo, bardzo przypomina Crisis Core.

 

Tyle na razie. ; )

Edytowane przez Enkidou
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc pojawił się wywiad w którym potwierdzono chyba lokalizację Type-0 (pisałem też o tym na PPE).

http://www.vandal.net/reportaje/final-fantasy-xiii2-y-yoshinori-kitase/2

 

Dodam od siebie, że prawie skończyłem grę i do końca tygodnia powinienem wrzucić dość obszerne wrażenia (chyba że znowu zostanę zmuszony do grindowania iluś tam postaci). Powiem na razie: warto zagrać! Prawdopodobnie najlepsza gra SE od czasu TWEWY.

Opublikowano

Dobra wiadomość, ale ciekawi mnie ile im to zajmie. Premiera Vity już niedługo i nie wiadomo jak konsumenci zareagują na tak dużą premierę na starszą platformę. Już teraz wielu deklaruje sprzedaż/pozbycie się PSP i zakup następcy, a jak to jest ze wsteczną kompatybilnością wiadomo...

 

Cicho liczę na jakąś ciekawą edycję kolekcjonerską oraz względnie przystępną cenę. Oby tylko nie trzeba było zbyt długo czekać.

Opublikowano (edytowane)

@ Killabien

 

Gram 30 godzin ze sporym haczykiem, zanim przejdę będzie spokojnie ze 40 (jestem na początku 7. rozdziału, a jest w sumie 8 ). W questy i eksplorowanie mapy świata (jest naprawdę duża) nie bawiłem się wiele. Jak dorwiesz się do statku powietrznego, to masz zajęcie gdzieś na drugie tyle. : ) Ludzie grają koło 100h i wciąż nie zrobili wszystkiego.

Edytowane przez Enkidou
Opublikowano

A jak fabuła, tak ogólnie? Sugar drama i nastolatkowie ratujący świat od zagłady, czy też coś bardziej intrygującego, co by nie użyć określenia "ambitnego"?

Opublikowano

@ Fizz

 

Multi jest i polega to z grubsza na tym, że możesz pomóc na chwilę (tj. kilka minut) znajomemu w trakcie misji. Dostaje się za to specjalne punkty za które możesz np. kupować przedmioty. Więcej nie wiem, bo: 1) nie mam z kim grać; 2) nawet gdybym miał to w moim przypadku taka możliwość odpada ze względu na brak supportowanego multiplayera w PSP-1000.

 

@ Suavek

 

Fabuła do Twojego katharsis się nie przyczyni, jeśli szukasz drugiego dna. Główny wątek jest naprawdę ciekawy i nie widziałem jeszcze erupcji emocji mających wbić graczowi do głowy: "hej, ma być ci smutno". Śmierć ukazana jest bez patosu, chociaż trup ściele się tutaj gęsto. W czasie wolnym w szkole jest już luźniej, można ponawiązywać nowe znajomości, pogłębiać stare i takie tam. Ze strony innych są i żarty, i problemy, i przemyślenia.

Opublikowano

Jak to jest ogólnie z gameplayem? Wiadomo że w grze jest kilkanaście postaci, czy w przypadku właśnie śmigania do szkoły itp. to trzeba na początku dnia z góry ustalić kim się będzie do jego końca biegało i tylko w walkach można je zmieniać, czy może jest trochę na zasadzie XB, czyli dana postać jest w stanie rozpocząć u kogoś danego sidequesta lub z kimś porozmawiać? No i moim ostatnim pytaniem do Enkidou jest kwestia tych nie wiem jak to nazwać..."misji?" związanymi z ta jakby mini grą w celach obrony/ataku różnych miast, dysponowaniem jakimś wojskiem etc.(słabo ten paten jest opisywany w zachodnich serwisach). A jeszcze jak jest z kwestią dubbingu? jest tylko w różnych wstawkach(FMV, na silniku etc.) czy można jednak zastać go podczas typowego eksplorowania świata?

Opublikowano

Postaram się odpowiedzieć możliwie najlepiej. : )

 

1) Postać, którą kierujesz w szkole wybierasz sobie przy SP. Obojętnie kiedy. Czasami ma to wpływ na dostęp do eventów, ale rzadko. Podczas misji z kolei wybierasz podstawową trójkę a reszta pozostaje w rezerwie. Gdy jakaś postać Ci ginie możesz sięgnąć do rezerwy. Przełączasz się tylko między postaciami obecnymi na polu walki.

 

2) Szkolne życie dostępne jest tylko pomiędzy misjami. Misję możesz przerwać wracając do szkoły, ale ludzie są w niej w stanie wzmożenia, więc za bardzo nic nie możesz porobić (oprócz treningów i zakupów). ; )

 

3) Chodzi Ci pewnie o tego jakby RTS-a. Przypomina to trochę gry z tego gatunku, ale za dużo kombinowania tam nie masz. Możesz wybrać jaką magią posługuje się wojsko lub w jakim kierunku ma nacierać (a Ty im pomagasz swoją postacią). W obowiązkowych zadaniach tego typu rzecz sprowadza się do wybrania właściwego celu, a potem wraz z Twoją małą pomocą wszystko idzie jak po maśle. ; ) Opcjonalne bitwy stanowią większe wyzwanie.

 

4) Hmm, powiem tak. Dubbingu jest tu bardzo dużo, ale słyszysz go raczej tylko podczas cut-scenek (plus pojedyncze zdania w RTS-ie, komunikaty podczas misji, okrzyki w trakcie walk i takie tam). Oczywiście jest on obecny także w scenkach nie tyczących się głównego wątku.

 

Gdy Ci teraz odpisywałem przypomniało mi się ponadto kilka szczegółów, o których nie wspomniałem w swoim tekście, a które mogą niektórych zainteresować:

 

- zmiany ekwipunku i umiejętności dokonuje się tylko przy SP (ekwipunek można jeszcze zmieniać u sprzedawców)

- to samo z Altocrystarium (rozwój magii)

- w Type-0 są 22 summony, niestety, tylko kilka jest unikalnych (reszta jeśli chodzi o wygląd jest co najwyżej przemalowana)

- nie można brać więcej niż jednego questa (tych jest łącznie chyba 77)

- w grze jest też Crystarium, czyli coś na wzór Clan Primer z FFXII z historią Orience (nie jest tak szczegółowa jak ta Ivalice, ale źle też nie jest), opisami postaci, przeciwników itd. itp.

  • Plusik 1
  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Na pewno. F2P z mikrotransakcjami - czyli nowy ulubiony model squeenix...

 

 

Ta firma to taki upośledzony, mniej zaradny EA. To się w pale nie mieści jak odcięci są oni od rzeczywistości i ile poronionych decyzji podejmują w branży. Właśnie przeczytałem o zarejestrowaniu przez nich marki "Deus Ex Universe" i chce mi się płakać, w obawie, że będzie to Freemium/MMO...

Edytowane przez Suavek
Opublikowano

Chyba zarazili się od Capcomu jeśli chodzi o najgłupsze decyzje roku :D

 

Ostatnio Capcom stwierdził, że coś jest nie tak z ich grami i dlatego będą większy nacisk kłaść na... DLC do nich :D .... Szczerze to ludzie nie tego chcieli....

Opublikowano

Type-0 podbity do HD, przetłumaczony na angielski i wypuszczony na Vitę...dziękuje,dobranoc...ale dla Square to chyba zbyt skomplikowane rozumowanie.

 

Ogólnie w palę się nie mieści jak oni skrzywdzili z tym tłumaczeniem i brakiem premiery poza jpn najlepszego finala od czasów ps2 :/ za to kompromitacje z Lighting ciągną w nieskończoność :( :(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...