Skocz do zawartości

Castlevania: Lords of Shadow


Hela

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W kwestii eksploracji gra jest raczej liniowa. Tzn. lokacje są w miarę duże i nie ma poczucia "zamknięcia w klatce", ale każda miejscówka to osobny podrozdział (zamknięta struktura). Czasem jest tak, że istnieje kilka dróg do celu, ale w 90% suniemy po prostu przed siebie po ścieżce przygotowanej przez autorów. Nie żeby to było złe, bo widoczki są wspaniałe, kamera pięknie daje sobie radę itp. Pamiętacie taką scenę w chyba GoW2, gdy Kratos sunął po łańcuchu do świątyni i był taki malutki? Tu jest bardzo podobny widoczek, ale wygląda jeszcze lepiej ;)

 

Pisząc Darksiders miałem bardziej na myśli to, że często spotkamy na swojej drodze ulepszenia, do których nie możemy się dostać i trzeba do nich wrócić dopiero po zdobyciu lepszych umiejętności. Niestety nie ma otwartego świata.

 

Gra jest podzielona na podrozdziały, które składają się na 12 rozdziałów. W tym czasie zwiedzimy multum lokacji śnieżnych, leśnych, gotyckich, pustynnych, wtf-gdzie-ja-jestem itd. Twórcy naprawdę się postarali w tym względzie. Dzięki ogromnej ilości lokacji, czas przejścia głównego wątku naprawdę dobija do tych zapowiadanych 20-stu godzin. A potem można jeszcze wrócić do odwiedzonych etapów, zebrać ulepszenia, zaliczyć wyzwania i przejść etap na najwyższym poziomie trudności, który odblokowuje się po pokonaniu ostatniego bossa.

 

Jest co robić i jest kogo prać po mordzie. Przeciwników jest dużo, są różnorodni i nawet wymagający (grałem na hard). Raz na jakiś czas walczymy też z bossami, którzy są naprawdę fajni i interesujący.

 

Jeżeli chodzi o wyważenie akcji/eksploracji to powiedziałbym, że akcji jest więcej. Co chwilę gdzieś chodzimy, kogoś tłuczemy, ale jest to przerywanie eksploracją, dużą ilością prostych zagadek logicznych, scenkami. W ogóle gra jest bardzo filmowa, co chwilę przechodzi z gameplayu do scenki i odwrotnie.

 

Dodam jeszcze tylko, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony designem i pomysłami na lokacje. Podobało mi się również to, że prawie w każdej planszy można znaleźć przedmiot, który pozwoli ulepszyć Gabriela. Działa to motywująco do parcia do przodu. No i zakończenie jest absolutnie rewelacyjne.

 

Gra ma kilka rysek, o których pisać nie chcę bo mogę wpłynąć na czyjąś opinię, a tego bym nie chciał. Jak dla mnie naprawdę świetna pozycja, która należy mieć w swojej kolekcji. Ja ją mieć będę na pewno.

Opublikowano (edytowane)

Z tym łańcuchem to było w GoW3 ;].

 

Dosłownie wszystkie plusy/pozytywy które wymieniłeś to o to właśnie mi chodziło, to znaczy bardzo cieszą mnie. Dokładnie to samo było można wywnioskować z trailerów ale wiadomo co innego "żywa opinia".

Btw no napisz te rysy ;p to daj je w spoiler hehe.

Edytowane przez SłupekPL
Opublikowano (edytowane)

"Z tym łańcuchem to było w GoW3 ;]."

 

GOW2 ,

ze świątyni LAHKESIS idziemy lancuchami prowadzącymi prosto na konie Heliosa

. W "trojke" nie grałem więc moze i tam jako taki motyw jest tak jak mówisz.

 

E: eee , Pan u góry szybszy. ;<

Edytowane przez XM16E1
Opublikowano

Za małe zdjęcia aby wgłębiać się w technikalia, co widać do natężenie barw większe na PS3 ale akurat ot można zmienić ustawieniami TV.

 

Te porównanie może być ciekawy chyba tylko dla najbardziej zatwardziałych fanboyów (np bigdadyego :) )

Opublikowano

Chyba jedna z nielicznych gier, która lepiej wygląda na PS3.

 

http://konsolowisko.pl/news/7931-castlevania-lords-of-shadow-porownanie-grafy

Konsolowisko to dla mnie zadna wyrocznia, za to lens of truth jak najbardziej:

 

http://www.lensoftruth.com/?p=22878

 

Z analizy wynika, ze roznice miedzy obiema wersjami sa na tyle pomijalne, ze nie warto o nich mowic, co wydaje doskonale swiadectwo developerowi, ktory jak widac doskonale poradzil sobie z wersja na PS3.Wymaga to szczegolnego podkreslenia, albowiem dla przykladu roznica pomiedzy obiema wersjami Bioshocka 2 byla mierzona na lata swietlne, na nikorzysc wersji PS3 ma sie rozumiec.

W kazdym badz razie ja Castlevanie zamowilem na PS3 i juz tylko czekam na dostawe...

Opublikowano

Porównanie obu wersji jest już w necie i odziwo na ps3 wygląda to po prostu ładniej. Inna kwestia to ustawienia w TV.

Nie zmienia to jednak faktu że na screenach wygląda na obu sprzętach po prostu biednie, mam nadzieje ze w ruchu ładniej się to prezentuje bo póki co do GoW 3 wstępu ta gra nie ma jeżeli idzie o wizualia.

Po ograniu demka zapowiada się na grę jedynie dobrą.

Jak wygląda sprawa z czasem w grze ? Faktycznie starcza na słynne 20 godzin ? bo aż nie chce mi sie wierzyc aby slasher na tyle starczał.

Opublikowano (edytowane)

Nooo tak w dwójce był ten łańcuch ale na upartego w GoW3 też był co się nie raz wspinaliśmy ;]. Choć Estelowi pewnie o ten z dwójki chodziło.

 

Ale zaje.biście, że na Ps3 lepiej wygląda Castlevania; w końcuuuuuuuuuu ;].

Edytowane przez SłupekPL
Opublikowano

Porównanie obu wersji jest już w necie i odziwo na ps3 wygląda to po prostu ładniej. Inna kwestia to ustawienia w TV.

Nie zmienia to jednak faktu że na screenach wygląda na obu sprzętach po prostu biednie, mam nadzieje ze w ruchu ładniej się to prezentuje bo póki co do GoW 3 wstępu ta gra nie ma jeżeli idzie o wizualia.

Po ograniu demka zapowiada się na grę jedynie dobrą.

Jak wygląda sprawa z czasem w grze ? Faktycznie starcza na słynne 20 godzin ? bo aż nie chce mi sie wierzyc aby slasher na tyle starczał.

Bez zadnej watpliwosci GoW3 jest gra ladniejsza, ale czy roznica jest az tak duza? Nie sadze. Po obczajeniu przedluzonego gameplayowego trailera Castlevanii w 720p (waga ponad 700 mb), ktory wlasnie sie byl ukazal na PSN stwierdzam, ze roznica jest naprawde niewielka, no moze... 10%.Polecam sciagnac i obejrzec.

A co do tego czy gra wystarczy na owe 20 godzin wypowiem sie kiedys tam wkrotce ;)

Wlasnie przed chwila Ultima wyslala mi info o nadaniu numeru przesylki kurierskiej :good:

Opublikowano (edytowane)

Słupek też mnie ten fakt cieszy mam nadzieje że ta gra zapoczątkuje "nową ere" jeżeli chodzi o multiplatformy na ps3 i będą wyglądać ładniej na mocniejszej konsoli bo obecny stan jest po prostu śmieszny. :)

 

Czezare piszac to miałem na myśli głównie wygląd Gabierla który znacznie odbiega od tego Kratosa. Mianowicie płaska twarz bez żadnych emocji nie mówiąc już o jego ubraniu złożonych chyba z 5 polygonow na krzyż

 

Edytowane przez xxMrCxx
Opublikowano (edytowane)

Santa Monica przyzwyczaiło Nas do zajepipistych ujęć kamery podczas akcji.

Z jednej strony fajnie by było gdyby Castlevania dorównała pod tym względem GoW a z drugiej byłaby to kolejna zrzynka od "króla sleszerów"

Król jest tylko jeden ;) (nie mylić z księciem ;))

Edytowane przez xxMrCxx
Opublikowano (edytowane)

Słupek też mnie ten fakt cieszy mam nadzieje że ta gra zapoczątkuje "nową ere" jeżeli chodzi o multiplatformy na ps3 i będą wyglądać ładniej na mocniejszej konsoli bo obecny stan jest po prostu śmieszny. :)

 

Dokładnie ŚWIĘTE SŁOWA sam to nie raz pisałem ;].

 

Jestem tylko ciekaw o rysach/minusach jakich wspominał Estel ale walić to przy tych plusach co wymienił. W końcu gra która już na wstępie nie zawodzi vide Mafia 2, Enslaved. Mam nadzieję, że już jutro położę łapska na tym szpilu.

Edytowane przez SłupekPL
Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy, czy finalnie choć jedna scena dorówna tej z gigantem w GOW3.

W Castlevanii tez sa giganci, co swietnie widac na wspomnianym trailerze, jednak nie sa oni az tacy wielcy, ze mozna biegac po ich grzbiecie i nawalac sie z pomniejszymi niemiluchami jak w GoW3 ;) Skala jakby zupelnie inna, ale tez bardzo dobrze sie to prezentuje.Kolosy sa wystarczajaco wielgachne i rownie doskonale oteksturowane.

Edytowane przez Czezare
Opublikowano

estel a jak z płynnością animacji? wcina animacja tak jak niektóre recenzje to wskazywały?

Ja nie zauważyłem, ale naprawdę nie jestem dobrą osobą do pytania o technikalia. W większości gier, w których narzekacie na jakieś vsynci czy aliasingi, ja czegoś takiego nie dostrzegam ;)

 

Minusy moim zdaniem są takie:

 

Mogłoby być więcej ciosów, za dużo czasu spędzamy w zamku (mimo że jest za(pipi)isty), brak jakiś fajnych rzeczy które się odblokowują po przejściu gry (np. nieskończona magia czy coś), fabuła jest trochę słabo poprowadzona i najważniejsze - za mało upgrade'ów krzyża.

 

Opublikowano

estel a jak z płynnością animacji? wcina animacja tak jak niektóre recenzje to wskazywały?

Ja nie zauważyłem, ale naprawdę nie jestem dobrą osobą do pytania o technikalia. W większości gier, w których narzekacie na jakieś vsynci czy aliasingi, ja czegoś takiego nie dostrzegam ;)

 

Minusy moim zdaniem są takie:

 

Mogłoby być więcej ciosów, za dużo czasu spędzamy w zamku (mimo że jest za(pipi)isty), brak jakiś fajnych rzeczy które się odblokowują po przejściu gry (np. nieskończona magia czy coś), fabuła jest trochę słabo poprowadzona i najważniejsze - za mało upgrade'ów krzyża.

 

 

Ilu jest tych największych bossów, jak ten lodowy tytan?

Opublikowano

estel a jak z płynnością animacji? wcina animacja tak jak niektóre recenzje to wskazywały?

Ja nie zauważyłem, ale naprawdę nie jestem dobrą osobą do pytania o technikalia. W większości gier, w których narzekacie na jakieś vsynci czy aliasingi, ja czegoś takiego nie dostrzegam ;)

 

Minusy moim zdaniem są takie:

 

Mogłoby być więcej ciosów, za dużo czasu spędzamy w zamku (mimo że jest za(pipi)isty), brak jakiś fajnych rzeczy które się odblokowują po przejściu gry (np. nieskończona magia czy coś), fabuła jest trochę słabo poprowadzona i najważniejsze - za mało upgrade'ów krzyża.

 

 

a czy sa w ogóle jakieś rzeczy do odblokowania po przejsciu gry? chodzi mi głównie które by zmienily rozgrywke tak jak magia o ktorej wspomniales?

Opublikowano

Ale zaje.biście, że na Ps3 lepiej wygląda Castlevania; w końcuuuuuuuuuu ;].

Biorac pod uwage foty z konsolowiska rzeczywiscie (spora roznica w kontrascie)....natomiast jesli chodzi o porownanie na lensoftruth to juz niekoniecznie (tam obie wygladaja identycznie).

Anyway, gra zapowiada sie wysmienicie i co wazne, podobno wystarczy spokojnie na ponad 15 godzin :)

Opublikowano (edytowane)

Słupek też mnie ten fakt cieszy mam nadzieje że ta gra zapoczątkuje "nową ere" jeżeli chodzi o multiplatformy na ps3 i będą wyglądać ładniej na mocniejszej konsoli bo obecny stan jest po prostu śmieszny. :)

 

Dokładnie ŚWIĘTE SŁOWA sam to nie raz pisałem ;].

 

Jestem tylko ciekaw o rysach/minusach jakich wspominał Estel ale walić to przy tych plusach co wymienił. W końcu gra która już na wstępie nie zawodzi vide Mafia 2, Enslaved. Mam nadzieję, że już jutro położę łapska na tym szpilu.

 

Widze, ze Panowie macie niezdrowa podniete. Szkoda tylko, ze po sprawdzeniu obu demek wychodzi na to, ze obie wersje wygladaja identycznie.

 

 

PS. Na oslode - na 360tce sredni framerate jest o cale 2 lub 3 klatki gorszy. Gra zapowiada sie ciekawie i pewnie wybiore wersje na PS3.

Edytowane przez Ins
  • Plusik 1
  • Minusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...