Skocz do zawartości

Samochody d 5-8 tys.


Hubi.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko taka zasada jest prostsza w realizacji jak się wychodzi z pozycji już posiadania auta. W moim przypadku zakup samochodu w nieokreślonym czasie w przyszłości będzie i tak pierwszym zakupem.

 

Poza tym jestem "znieczulony" jazdą naprawdę wolnym autem, które nauczyło mnie, że nie chcę sam takiego mieć (no chyba, że w jakiś wyjątkowym przypadku), więc ewentualny start z 90-100 koni byłby zupełnie git. Nawet jeśli wiem, że mocy nigdy za wiele i miałem miłą okazję przejechać się 2.0 TDI 170.

Opublikowano

Wiadomo, że w drugą stronę - próchno z dobrym motorem to też nie jest rozwiązanie, tego na pewno nie polecam. Najlepiej wiadomo - wypośrodkować. Jeśli liczy się przede wszystkim kasa no to oczywiście, że 1.6 będzie najlepszym wyborem, chyba, że trafisz na jakąś uber-okazję, co też niemożliwe nie jest. Nigdy nic nie wiadomo.

Opublikowano (edytowane)

winner - Leon AUQ za 10 tyś? Nie wciskaj mu takich głupot bo potem kupi Leona za 10 tysięcy i będzie płakał. Za 10 tysięcy to może kupic 1.6 ablo 1.9TDI 90PS w najuboższej wersji po kolizji. Sam za swojego 11 letniego Top Sporta 1.9TDI 150PS zapłaciłem 24 tysiące i było to auto w bardzo dobry stanie - nie idealnym.

 

Leon dobry samochód ale po prostu jest przez to baaaaardzo drogi. Lepiej poszukaj Golfa. Wypadają dużo taniej. No chyba, że wolisz coś co lepiej i młodziej wygląda. Wtedy własnie polecam Top Sport/FR - ARL 1.9TDI 150PS. Jednostka niesamowicie udana. Zaskoczyło mnie to jakie to atuo ma przyśpiesznie. W porównaniu do mojego E36 2.8 193PS to nie dużo więcej ma 0-100 ;) Do tego przy mojej ostrej jeździe (i to bardzo ostrej bo jeżdze mega dynamicznie) palił mi 7 litrów ropy w mieście. Jak na początku nie znałem auta i jeszcze się do uczyłem to miałem spalanie na poziomie 5.5 litra! W aucie o mocy 150KM :)

 

Wady - Leony mają swoje standardowe usterki występujące praktycznie w każdym modelu - problemy z elektroniką, spryskiwaczami, podgrzewaniem foteli, przełącznik świtateł, mikrostyki w zamkach, lecąca woda przez drzwi - wszystko to akurat wystąpiło u mnie a są jeszcze inne znane problemy. Nie mówiąc o tym, że większośc sprzedawanych aut ma już do wymiany koło zamachowe i turbine.

 

Po skasowaniu Top Sporta rozglądałem się właśnie za 1.8T AUQ 180PS. Zrezygnowałem. Prawie w każdym spalanie było na granicy 10-11 litrów. Wolałem wolnossące BMW z podobnym spalaniem ale z trwalszą mechaniką.

 

Jeżeli decydujesz się na 1.6 to wołalbym jednak Leona niż Golfa. W Seacie bardziej podoba mi się wnętrze i pamiętaj, że jest to później zaprojektowany model niż Golf i są dużo ciekawsze rozwiązania - nawet głupi przycisk w aucie przy ręczy do otwierania klapki od wlewu paliwa cieszy mordę, czy idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto.

Edytowane przez WisnieR
Opublikowano (edytowane)

Kupując 1.8T od VW oglądajcie dokładnie kolektory bo PĘKAJĄ namiętnie ;)

 

co do 2.0 20vt od fiata, to jest to silnik który fajnie nadaje się pod grubszy projekt - szkoda, że Lybrach go nie dawali, Kappa miała :(

 

Spoko Oran, ale z gazem i tak cudujesz-kombinujesz zamiast jeździć jak człowiek :(

 

e.


idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto

w fiatach było to już w latach 90 ;) w starym bravo już kumpel tak miał

Edytowane przez hooki
Opublikowano

Nie wciskam głupot tylko opieram się na faktach, bo znajomy sprowadził sobie AUQ za 2000 ojro i jeździ nim do dzisiaj, trzeba umieć szukać i być cierpliwym, a wszystko człowiek znajdzie, naprawdę. Ja za swoje BLT dałem 18 tys. ze wszystkim, a u nas za zadbany egzemplarz trzeba dać 22-23 tys. z tego rocznika więc jest różnica. Moim zdaniem buda Golfa 4 mniej się zestarzała niż Leona mimo, że została wcześniej zaprojektowana (zwłaszcza Top Sporty/FR są takie brzydkie z przodu, że strasz, co innego Cupra IMO). Za 24 tys. jak napisałeś można już spokojnie szukać 1P z BKD więc nie przesadzaj, bo tyle pieniędzy na 1M można by jeszcze dać gdyby to był LCR z końca produkcji, po prostu patrzę na zagraniczne serwisy, a nie ślepo śledzę ceny narzucane przez naszych handlarzyków na allegro, bo to mija się dla mnie z celem.

 

Tak czy inaczej 1.8T>wszystkie inne 4-cyl benzyniaki.

Opublikowano

Za 10 tyś. to ja sprzedałem swojego TS z rozwalonym całym przodem tak więc nie wiem skąd bierzesz te ceny. W każdym razie Leon > Golf.

 

 

 

Kupując 1.8T od VW oglądajcie dokładnie kolektory bo PĘKAJĄ namiętnie ;)

 

co do 2.0 20vt od fiata, to jest to silnik który fajnie nadaje się pod grubszy projekt - szkoda, że Lybrach go nie dawali, Kappa miała :(

 

Spoko Oran, ale z gazem i tak cudujesz-kombinujesz zamiast jeździć jak człowiek :(

 

e.


idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto

w fiatach było to już w latach 90 ;) w starym bravo już kumpel tak miał

 

No w Lincolnach z lat 60-tych była pełna elektryka ale mówimy tu o Seacie. Znajdz jakąś Skode czy coś innegoz tych lat i w tym segmencie z taką dbałością o pierdołki. Nawet w moim starym BMW to była opcja za która trzeba było dopłacić - moduł komfortu. W każdym razie miło wspominam te auto i zaskoczyło mnie wyposażeniem i dbałością o takie detale.

Opublikowano

ceny narzucane przez naszych handlarzyków na allegro, bo to mija się dla mnie z celem.

Handlarzyki z allegro to w ogóle fajne rzeczy odstawiają, wszystkie auta sprowadzone nagle są tańsze i z mniejszymi przebiegami niż za Odrą. A wieś tańczy i śpiewa, bo do 10 tys. przebierają w Passatach 1.9 TDI.

Opublikowano

(...) Znajdz jakąś Skode czy coś innegoz tych lat i w tym segmencie z taką dbałością o pierdołki. Nawet w moim starym BMW to była opcja za która trzeba było dopłacić - moduł komfortu. W każdym razie miło wspominam te auto i zaskoczyło mnie wyposażeniem i dbałością o takie detale.

przykład fiata bravo z lat 90 = większość z grupy fiata (fiat, alfa, lancia) miała taki "bajer" ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Napaliłem się strasznie na forda sierra mk2 92r 2.0 16v w automacie. cena 2.800 do negocjacji. Wszystko sprawne, może ktoś coś powiedzieć o tym samochodzie? automat się nie psuje itd? chcę jako 2auto bo zwyczajnie mi się podoba i cena niska, wymarzonej sierry cosworth to raczej nigdy nie kupię to zadowolę się tym "gratem"

 

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520

 

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520_1

 

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520_4

Edytowane przez PRQc
Opublikowano (edytowane)

ja już nie wiem co kupić mam kwotę mniej więcej 12 k i myślałem nad civiciem 6 gen , focusem 1gen lub 2 gen ( koło 16k coś się wyrwie w ogóle sensownego ? ) golfem 4 i już zgłupiałem co byście wy wybrali ? tylko benzyna  silnik 1.6 max auto dla studenciaka

Edytowane przez Sig
Opublikowano

E36 1.6, 1.8is w gazie albo nawet 2.0 w gazie. Z takim funduszem kupisz bardzo dobre zadbane auto i jeszcze Ci zostanie na ewentualny serwis dalszy. A wygląda w środku o wiele lepiej i komfort jazd też lepszy. Tylko nie compact :D Najelpiej coupe albo sedan ze składanymi tylnymi siedzeniami.

Opublikowano

No dobra, ale masz takie auto bo zależało ci na BMW. Obiektywnie patrząc to samochód o klasę wyżej, ale też o generację do tyłu w stosunku do tych kompaktów. A napęd na tył to podstawowa zaleta dla jednych, ale też potencjalne ryzyko dla niektórych. Koleżanka E36 się w zimie okręciła wokół słupa (wyszła bez szwanku).

 

@Sig

Poszukaj sam więcej opinii użytkowników, ale Astra II jest uważana w szczególności za auto tanie w eksploatacji. Mam tutaj poradnik motoru o używanych autach i rzeczywiście, "pakiet eksploatacyjny", czyli amortyzatory przednie+zestaw rozrządu+klocki przednie+tarcze przednie+sprzęgło+komplet opon wychodzi około 2500 zł.

Focus I zawsze był chwalony za właściwości jezdne i ma ciekawy design. 1.6 jest udanym silnikiem, ale podobno "nie lubi LPG". Na forum Focusa miał Szewczyk, może mógłby napisać więcej.

Golf IV starannie wykonany, 1.6 się nie psuje i znosi LPG (tylko nie wersja FSI), ale znaczek VW robi swoje i generalnie jest droższy. Alternatywą jest nieco tańszy Leon, lub nieco większa Octavia. Na forum bodajże D.B. Cooper miał czwórkę.

 

Sam chyba najbardziej szukałbym Golfa/Bory, ale ja jestem fanem grupy VAG. Równocześnie jakby trafił się fajny egzemplarz Foki czy Astry, to czemu nie? No i Focus II jeśli dasz radę finansowo, to bardzo ciekawa propozycja.

Opublikowano

Polećcie mi jakieś fajne, sportowe auto właśnie w przedziale 5-8 tysi.

Obecnie bujam się MX 6tką, no ale sypie mi się i prawdopodobnie będę się jej pozbywał. Czego mam szukać w takim przedziale cenowym, a czego unikać?
Zależy mi głównie na przyspieszeniu i taniej eksploatacji.

Dzięki.

Opublikowano

moze ford cougar? znajomy jezdzil z rok czasu i nie widzialem jeszcze samochodu ktory dostal tak po pi.zdzie jak ten, nic sie w nim nie dzialo tylko lac i jezdzic. 2.0 130 koni fajnie zamiata no chyba ze 2.5 v6 :)

 

golf IV, swietne auto. Trafil mi sie akurat przelatany egzemplarz (jak sie okazalo jakies pol banki przebiegu) no ale jezdzil, i nadalby  jezdzil ale musialem sprzedac z przyczyn finansowych. Kiedys przy wyborze auta czworka bedzie brana bardzo mocno pod uwage. A za 12k mozna znalezc z dobrym wyposazeniem tylko nie bierz tego 1.6 nic nie jedzie, a pali nie malo

Opublikowano

moze ford cougar? znajomy jezdzil z rok czasu i nie widzialem jeszcze samochodu ktory dostal tak po pi.zdzie jak ten, nic sie w nim nie dzialo tylko lac i jezdzic. 2.0 130 koni fajnie zamiata no chyba ze 2.5 v6 :)

 

golf IV, swietne auto. Trafil mi sie akurat przelatany egzemplarz (jak sie okazalo jakies pol banki przebiegu) no ale jezdzil, i nadalby  jezdzil ale musialem sprzedac z przyczyn finansowych. Kiedys przy wyborze auta czworka bedzie brana bardzo mocno pod uwage. A za 12k mozna znalezc z dobrym wyposazeniem tylko nie bierz tego 1.6 nic nie jedzie, a pali nie malo

 

a jaki silnik jak nie 1.6 ? diesel raczej odpada bo raczej trudno ogarnąć jakiś nie zajechany egzamplarz i tymbardziej że ja bedę tym jezdził do pracy i czasem do domu . Wybiorę kilka modeli focusa i golfa pojadę obejżeć i co będzie w lepszym stanie i bardziej mi się spodoba to wezmę . Chociaż bardziej mi się podoba ten golf 4 XD jego jedyną wadą jest chyba to że dużo plebsu tym jeździ i robi wiejski tuning w sumie tak jak z beemką e36

 

Myślałem też nad civiciem 6 ale to trochę prehistoryk już . A na tego focusa 2 i raczej mi hajsu nie styknie .  Na focusa/golfa to może nawet trochę zostanie .

Opublikowano

Ja planuje sprzedać mojego Golfa IV. Ogólnie jak patrzyłem to ceny dosyć niskie. Sam mam "golasa" z silnikiem 1.4, ale śmiem twierdzić, że jego stan jest wręcz perfekcyjny:). 107 tys. autentycznego przebiegu, bezwypadkowy, na oryginalnych 17 calowych Oettingerach... W sumie, aż głupio sprzedawać go za jakieś śmieszne 10 koła, za które nic nie kupie.

Ogólnie polecam szukać czwóreczki, serio, nie spodziewałem się, że będzie to tak dobre i niezawodne auto.

Opublikowano (edytowane)

skoro duzo nie jezdzisz to moze i lepiej benzyniaka. Polecam jednak 1.9 tdi 110 koni, moj byl zajechany, ale znajomy sciagnal z niemiec 3 lata temu i jezdzi bezawaryjnie. Wiadomo, zalezy jak sie trafi. Masz dobry budzet, a jest tego tyle ze mozesz przebierac az znajdziesz cos naprawde dobrego. Na allegro same laleczki po 190k przebiegu nic tylko brac ;)

 

forda za taka cene znajdziesz pewnie mlodszego tylko dobrze sprawdz czy go rdza nie zjada od dolu bo blachy do mocnych nie naleza

 

audi a4 jeszcze bym poszukal, cena podobna, silniki te same no i troche wieksza

Edytowane przez D.B. Cooper

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...