Mustang 1 748 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 Tylko taka zasada jest prostsza w realizacji jak się wychodzi z pozycji już posiadania auta. W moim przypadku zakup samochodu w nieokreślonym czasie w przyszłości będzie i tak pierwszym zakupem. Poza tym jestem "znieczulony" jazdą naprawdę wolnym autem, które nauczyło mnie, że nie chcę sam takiego mieć (no chyba, że w jakiś wyjątkowym przypadku), więc ewentualny start z 90-100 koni byłby zupełnie git. Nawet jeśli wiem, że mocy nigdy za wiele i miałem miłą okazję przejechać się 2.0 TDI 170. Cytuj
winner 183 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 Wiadomo, że w drugą stronę - próchno z dobrym motorem to też nie jest rozwiązanie, tego na pewno nie polecam. Najlepiej wiadomo - wypośrodkować. Jeśli liczy się przede wszystkim kasa no to oczywiście, że 1.6 będzie najlepszym wyborem, chyba, że trafisz na jakąś uber-okazję, co też niemożliwe nie jest. Nigdy nic nie wiadomo. Cytuj
WisnieR 2 747 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 (edytowane) winner - Leon AUQ za 10 tyś? Nie wciskaj mu takich głupot bo potem kupi Leona za 10 tysięcy i będzie płakał. Za 10 tysięcy to może kupic 1.6 ablo 1.9TDI 90PS w najuboższej wersji po kolizji. Sam za swojego 11 letniego Top Sporta 1.9TDI 150PS zapłaciłem 24 tysiące i było to auto w bardzo dobry stanie - nie idealnym. Leon dobry samochód ale po prostu jest przez to baaaaardzo drogi. Lepiej poszukaj Golfa. Wypadają dużo taniej. No chyba, że wolisz coś co lepiej i młodziej wygląda. Wtedy własnie polecam Top Sport/FR - ARL 1.9TDI 150PS. Jednostka niesamowicie udana. Zaskoczyło mnie to jakie to atuo ma przyśpiesznie. W porównaniu do mojego E36 2.8 193PS to nie dużo więcej ma 0-100 Do tego przy mojej ostrej jeździe (i to bardzo ostrej bo jeżdze mega dynamicznie) palił mi 7 litrów ropy w mieście. Jak na początku nie znałem auta i jeszcze się do uczyłem to miałem spalanie na poziomie 5.5 litra! W aucie o mocy 150KM Wady - Leony mają swoje standardowe usterki występujące praktycznie w każdym modelu - problemy z elektroniką, spryskiwaczami, podgrzewaniem foteli, przełącznik świtateł, mikrostyki w zamkach, lecąca woda przez drzwi - wszystko to akurat wystąpiło u mnie a są jeszcze inne znane problemy. Nie mówiąc o tym, że większośc sprzedawanych aut ma już do wymiany koło zamachowe i turbine. Po skasowaniu Top Sporta rozglądałem się właśnie za 1.8T AUQ 180PS. Zrezygnowałem. Prawie w każdym spalanie było na granicy 10-11 litrów. Wolałem wolnossące BMW z podobnym spalaniem ale z trwalszą mechaniką. Jeżeli decydujesz się na 1.6 to wołalbym jednak Leona niż Golfa. W Seacie bardziej podoba mi się wnętrze i pamiętaj, że jest to później zaprojektowany model niż Golf i są dużo ciekawsze rozwiązania - nawet głupi przycisk w aucie przy ręczy do otwierania klapki od wlewu paliwa cieszy mordę, czy idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto. Edytowane 24 czerwca 2013 przez WisnieR Cytuj
hooki 194 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 (edytowane) Kupując 1.8T od VW oglądajcie dokładnie kolektory bo PĘKAJĄ namiętnie co do 2.0 20vt od fiata, to jest to silnik który fajnie nadaje się pod grubszy projekt - szkoda, że Lybrach go nie dawali, Kappa miała Spoko Oran, ale z gazem i tak cudujesz-kombinujesz zamiast jeździć jak człowiek e. idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto w fiatach było to już w latach 90 w starym bravo już kumpel tak miał Edytowane 24 czerwca 2013 przez hooki Cytuj
winner 183 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 Nie wciskam głupot tylko opieram się na faktach, bo znajomy sprowadził sobie AUQ za 2000 ojro i jeździ nim do dzisiaj, trzeba umieć szukać i być cierpliwym, a wszystko człowiek znajdzie, naprawdę. Ja za swoje BLT dałem 18 tys. ze wszystkim, a u nas za zadbany egzemplarz trzeba dać 22-23 tys. z tego rocznika więc jest różnica. Moim zdaniem buda Golfa 4 mniej się zestarzała niż Leona mimo, że została wcześniej zaprojektowana (zwłaszcza Top Sporty/FR są takie brzydkie z przodu, że strasz, co innego Cupra IMO). Za 24 tys. jak napisałeś można już spokojnie szukać 1P z BKD więc nie przesadzaj, bo tyle pieniędzy na 1M można by jeszcze dać gdyby to był LCR z końca produkcji, po prostu patrzę na zagraniczne serwisy, a nie ślepo śledzę ceny narzucane przez naszych handlarzyków na allegro, bo to mija się dla mnie z celem. Tak czy inaczej 1.8T>wszystkie inne 4-cyl benzyniaki. Cytuj
WisnieR 2 747 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 Za 10 tyś. to ja sprzedałem swojego TS z rozwalonym całym przodem tak więc nie wiem skąd bierzesz te ceny. W każdym razie Leon > Golf. Kupując 1.8T od VW oglądajcie dokładnie kolektory bo PĘKAJĄ namiętnie co do 2.0 20vt od fiata, to jest to silnik który fajnie nadaje się pod grubszy projekt - szkoda, że Lybrach go nie dawali, Kappa miała Spoko Oran, ale z gazem i tak cudujesz-kombinujesz zamiast jeździć jak człowiek e. idealnie zestrojone oświetlenie wenętrzne zapalające się już jak otwierasz z pilota auto w fiatach było to już w latach 90 w starym bravo już kumpel tak miał No w Lincolnach z lat 60-tych była pełna elektryka ale mówimy tu o Seacie. Znajdz jakąś Skode czy coś innegoz tych lat i w tym segmencie z taką dbałością o pierdołki. Nawet w moim starym BMW to była opcja za która trzeba było dopłacić - moduł komfortu. W każdym razie miło wspominam te auto i zaskoczyło mnie wyposażeniem i dbałością o takie detale. Cytuj
Mustang 1 748 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 ceny narzucane przez naszych handlarzyków na allegro, bo to mija się dla mnie z celem. Handlarzyki z allegro to w ogóle fajne rzeczy odstawiają, wszystkie auta sprowadzone nagle są tańsze i z mniejszymi przebiegami niż za Odrą. A wieś tańczy i śpiewa, bo do 10 tys. przebierają w Passatach 1.9 TDI. Cytuj
hooki 194 Opublikowano 24 czerwca 2013 Opublikowano 24 czerwca 2013 (...) Znajdz jakąś Skode czy coś innegoz tych lat i w tym segmencie z taką dbałością o pierdołki. Nawet w moim starym BMW to była opcja za która trzeba było dopłacić - moduł komfortu. W każdym razie miło wspominam te auto i zaskoczyło mnie wyposażeniem i dbałością o takie detale. przykład fiata bravo z lat 90 = większość z grupy fiata (fiat, alfa, lancia) miała taki "bajer" Cytuj
PRQc 705 Opublikowano 13 lipca 2013 Opublikowano 13 lipca 2013 (edytowane) Napaliłem się strasznie na forda sierra mk2 92r 2.0 16v w automacie. cena 2.800 do negocjacji. Wszystko sprawne, może ktoś coś powiedzieć o tym samochodzie? automat się nie psuje itd? chcę jako 2auto bo zwyczajnie mi się podoba i cena niska, wymarzonej sierry cosworth to raczej nigdy nie kupię to zadowolę się tym "gratem" http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520 http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520_1 http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/83/68/65/3383686520_4 Edytowane 13 lipca 2013 przez PRQc Cytuj
Sig 395 Opublikowano 17 lipca 2013 Opublikowano 17 lipca 2013 (edytowane) ja już nie wiem co kupić mam kwotę mniej więcej 12 k i myślałem nad civiciem 6 gen , focusem 1gen lub 2 gen ( koło 16k coś się wyrwie w ogóle sensownego ? ) golfem 4 i już zgłupiałem co byście wy wybrali ? tylko benzyna silnik 1.6 max auto dla studenciaka Edytowane 17 lipca 2013 przez Sig Cytuj
Mustang 1 748 Opublikowano 17 lipca 2013 Opublikowano 17 lipca 2013 Jeszcze Astra II jest spoko. Jakbyś znalazł Focusa II to wiadomo, inna generacja niż Golf IV, choć patrząc z kolei Focus I i Golf IV to raczej Golf, przy czym pewnie i tak zależy bardziej od egzemplarza. 1 Cytuj
WisnieR 2 747 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 E36 1.6, 1.8is w gazie albo nawet 2.0 w gazie. Z takim funduszem kupisz bardzo dobre zadbane auto i jeszcze Ci zostanie na ewentualny serwis dalszy. A wygląda w środku o wiele lepiej i komfort jazd też lepszy. Tylko nie compact Najelpiej coupe albo sedan ze składanymi tylnymi siedzeniami. Cytuj
Mustang 1 748 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 No dobra, ale masz takie auto bo zależało ci na BMW. Obiektywnie patrząc to samochód o klasę wyżej, ale też o generację do tyłu w stosunku do tych kompaktów. A napęd na tył to podstawowa zaleta dla jednych, ale też potencjalne ryzyko dla niektórych. Koleżanka E36 się w zimie okręciła wokół słupa (wyszła bez szwanku). @Sig Poszukaj sam więcej opinii użytkowników, ale Astra II jest uważana w szczególności za auto tanie w eksploatacji. Mam tutaj poradnik motoru o używanych autach i rzeczywiście, "pakiet eksploatacyjny", czyli amortyzatory przednie+zestaw rozrządu+klocki przednie+tarcze przednie+sprzęgło+komplet opon wychodzi około 2500 zł. Focus I zawsze był chwalony za właściwości jezdne i ma ciekawy design. 1.6 jest udanym silnikiem, ale podobno "nie lubi LPG". Na forum Focusa miał Szewczyk, może mógłby napisać więcej. Golf IV starannie wykonany, 1.6 się nie psuje i znosi LPG (tylko nie wersja FSI), ale znaczek VW robi swoje i generalnie jest droższy. Alternatywą jest nieco tańszy Leon, lub nieco większa Octavia. Na forum bodajże D.B. Cooper miał czwórkę. Sam chyba najbardziej szukałbym Golfa/Bory, ale ja jestem fanem grupy VAG. Równocześnie jakby trafił się fajny egzemplarz Foki czy Astry, to czemu nie? No i Focus II jeśli dasz radę finansowo, to bardzo ciekawa propozycja. Cytuj
Gość kaz_ Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 Polećcie mi jakieś fajne, sportowe auto właśnie w przedziale 5-8 tysi.Obecnie bujam się MX 6tką, no ale sypie mi się i prawdopodobnie będę się jej pozbywał. Czego mam szukać w takim przedziale cenowym, a czego unikać?Zależy mi głównie na przyspieszeniu i taniej eksploatacji.Dzięki. Cytuj
D.B. Cooper 3 066 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 moze ford cougar? znajomy jezdzil z rok czasu i nie widzialem jeszcze samochodu ktory dostal tak po pi.zdzie jak ten, nic sie w nim nie dzialo tylko lac i jezdzic. 2.0 130 koni fajnie zamiata no chyba ze 2.5 v6 golf IV, swietne auto. Trafil mi sie akurat przelatany egzemplarz (jak sie okazalo jakies pol banki przebiegu) no ale jezdzil, i nadalby jezdzil ale musialem sprzedac z przyczyn finansowych. Kiedys przy wyborze auta czworka bedzie brana bardzo mocno pod uwage. A za 12k mozna znalezc z dobrym wyposazeniem tylko nie bierz tego 1.6 nic nie jedzie, a pali nie malo Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 (edytowane) A nie, z Probe mi się pomylił Edytowane 18 lipca 2013 przez Lucek Cytuj
Sig 395 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 moze ford cougar? znajomy jezdzil z rok czasu i nie widzialem jeszcze samochodu ktory dostal tak po pi.zdzie jak ten, nic sie w nim nie dzialo tylko lac i jezdzic. 2.0 130 koni fajnie zamiata no chyba ze 2.5 v6 golf IV, swietne auto. Trafil mi sie akurat przelatany egzemplarz (jak sie okazalo jakies pol banki przebiegu) no ale jezdzil, i nadalby jezdzil ale musialem sprzedac z przyczyn finansowych. Kiedys przy wyborze auta czworka bedzie brana bardzo mocno pod uwage. A za 12k mozna znalezc z dobrym wyposazeniem tylko nie bierz tego 1.6 nic nie jedzie, a pali nie malo a jaki silnik jak nie 1.6 ? diesel raczej odpada bo raczej trudno ogarnąć jakiś nie zajechany egzamplarz i tymbardziej że ja bedę tym jezdził do pracy i czasem do domu . Wybiorę kilka modeli focusa i golfa pojadę obejżeć i co będzie w lepszym stanie i bardziej mi się spodoba to wezmę . Chociaż bardziej mi się podoba ten golf 4 XD jego jedyną wadą jest chyba to że dużo plebsu tym jeździ i robi wiejski tuning w sumie tak jak z beemką e36 Myślałem też nad civiciem 6 ale to trochę prehistoryk już . A na tego focusa 2 i raczej mi hajsu nie styknie . Na focusa/golfa to może nawet trochę zostanie . Cytuj
QBH 246 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 Ja planuje sprzedać mojego Golfa IV. Ogólnie jak patrzyłem to ceny dosyć niskie. Sam mam "golasa" z silnikiem 1.4, ale śmiem twierdzić, że jego stan jest wręcz perfekcyjny:). 107 tys. autentycznego przebiegu, bezwypadkowy, na oryginalnych 17 calowych Oettingerach... W sumie, aż głupio sprzedawać go za jakieś śmieszne 10 koła, za które nic nie kupie. Ogólnie polecam szukać czwóreczki, serio, nie spodziewałem się, że będzie to tak dobre i niezawodne auto. Cytuj
D.B. Cooper 3 066 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 (edytowane) skoro duzo nie jezdzisz to moze i lepiej benzyniaka. Polecam jednak 1.9 tdi 110 koni, moj byl zajechany, ale znajomy sciagnal z niemiec 3 lata temu i jezdzi bezawaryjnie. Wiadomo, zalezy jak sie trafi. Masz dobry budzet, a jest tego tyle ze mozesz przebierac az znajdziesz cos naprawde dobrego. Na allegro same laleczki po 190k przebiegu nic tylko brac forda za taka cene znajdziesz pewnie mlodszego tylko dobrze sprawdz czy go rdza nie zjada od dolu bo blachy do mocnych nie naleza audi a4 jeszcze bym poszukal, cena podobna, silniki te same no i troche wieksza Edytowane 18 lipca 2013 przez D.B. Cooper Cytuj
Mustang 1 748 Opublikowano 18 lipca 2013 Opublikowano 18 lipca 2013 O silnikach do Golfa była dyskusja niedawno. Najlepsze są 1.8T i 1.9 TDI, ale też droższe. Z tym 1.6 bym nie dramatyzował, to nie jest 1.4. Przynajmniej turbo nie padnie. Cytuj
hooki 194 Opublikowano 19 lipca 2013 Opublikowano 19 lipca 2013 focus o niebo lepiej się prowadzi od golfa, ja bym szukał focusa. Cytuj
Sig 395 Opublikowano 22 lipca 2013 Opublikowano 22 lipca 2013 heh dobra okazało się że wpadnie mi w ręce trochę kasy i jade do Berlina po jakiegoś golfa piątke coś w tym stylu http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/golf/vhc:car,loc:berlin%2C%2C+niemcy,rng:100,pgn:4,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:vw,mdl:golf,frn:2003-01,prn:2000,prx:5001/pg:vipcar/181912047.html bo od polskich mirkow to nie ma co nawet Cytuj
Mustang 1 748 Opublikowano 22 lipca 2013 Opublikowano 22 lipca 2013 No chyba nie piątka 75 koni? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.