Katanka 16 Opublikowano 27 października 2008 Opublikowano 27 października 2008 Z czystej ciekawości zacząłem oglądać pudełka z gier na PS3 w celu sprawdzenia ilości tytułów obsługujących tryb Full HD, czyli 1080p. Tym samym chciałem odpowiedzieć koledze spacemanowi na jego post z prgk, głoszący, że gier w 1080p jest zaledwie 3 lub 4. Odpalałem też gry zakupione z PlayStation Store i sprawdzałem jaki tryb graficzny się pojawi na ekranie telewizora. Łącznie znalazłem ponad 40 gier w 1080p na PS3. Jednak uświadomiono mnie, że tak na dobrą sprawę niewiele z tych gier jest generowana w rozdzielczości 1920×1080, gdyż większość jest upscalowana. Skąd zatem mamy wiedzieć, że gdy na pudełku jest napisane magiczne 1080p, to ta gra faktycznie śmiga w takiej rozdzielczości, a nie jest to tylko oszustwo programistów? Z pomocą przychodzi nam pewna strona - www.beyond3d.com, gdzie podawane sąfaktycznie rozdzielczości w jakich gry są liczone. Oto lista gier w Full HD, prawdziwym Full HD. X360: Boogie Bunnies = 1920×1080 (4xAA) Fifa Street 3 = 1920×1080 (4xAA) NBA Street Home court = 1920×1080 (4xAA) Virtua Tennis 3 = 1920×1080 (2xAA) PS3: 1942: Joint Strike = 1920×1080 (2xAA) Blast Factor = 1920×1080 (no AA) Calling All Cars (screenshot) = 1920×1080 (4x AA) Commando 3 = 1920×1080 (2xAA) Echochrome = 1920×1080 (2xAA) Elefunk = 1920×1080 (4xAA) Fifa Street 3 = 1920×1080 (no AA) Full Auto 2 (demo) = 1920×1080 (4x AA) High Velocity Bowling = 1920×1080 (no AA) Locoroco Cocoreccho = 1920×1080 (2x AA) Marvel: Ultimate Alliance (screenshot) = 1920×1080 (no AA) NBA07 (demo) = 1920×1080 (no AA) NBA08 (demo) = 1920×1080 (no AA) NBA09 (demo) = 1920×1080 (no AA) NBA Street Home court (screenshot) = 1920×1080 (no AA) Pixel Junk Eden = 1920×1080 Pixel Junk Monsters = 1920×1080 Pixel Junk Racers = 1920×1080 Ridge Racer 7 (demo) = 1920×1080 (no AA) Rocketmen = 1920×1080 (2xAA) Tekken 5 Dark Ressurection (screenshot) = 1920×1080 (no AA) Virtua Tennis 3 (demo) = 1920×1080 (2x AA) Wolf of the Battlefield: Commando 3 = 1920×1080 (2xAA) World Series Of Poker 2008 = 1920×1080 (2xAA) Co jest bardzo ciekawe, w przypadku obu platform, wersji pudełkowych gier, które opisane są 1080p jest podobna ilość. W przypadku X360 te gry są upscalowane w ogromnej większości. W przypadku PS3 jest więcej gier z faktycznym Full HD, choć tych „oszukanych” też jest znaczna ilość. Bardzo ciekawe jest tez porównanie rozdzielczości gier, które są renderowane w HD Ready lub podobnych, niższych od 1080p. Tutaj X360 w ogromnej większości przypadków generuje grafikę w 1280×720. PS3 jest nieco bardziej skomplikowana. Znajdziemy gry w bardzo dziwnych rozdzielczościach – 1440×1080 / 1600×1080 / 1280×1080 / 1024×1024 / 768×1080, czasem też znacznie niższych (np. 576 w pionie). Oczywiście na X360 takie dziwne rozdziałki tez się zdarzają, ale jest ich mniej. Osobiście uważam, że gier w Full HD jest zdecydowanie za mało! W tej chwili telewizory obsługujące ten format są na tyle tanie, że różnica w cenie kilkuset PLN za tryb 1080p jest do przełknięcia w momencie kupna nowego „pudła”. No ale czy jest sens kupować taki TV, skoro gier w tym trybie jest zaledwie kilka procent? W przypadku X360 takiego sensu nie widzę, w przypadku PS3 już można się zastanawiać. Gdyby wziąć pod uwagę, że filmy na krążkach BD w większości obsługują 1080p i tę różnicę faktycznie widać, wtedy zakup TV Full HD ma już sens. Martwi mnie też fakt, ze jesteśmy tak często oszukiwani przez producentów gier. Przecież fani i anty-fani obu platform, nie przepuszczą żadnej okazji aby potwierdzić lub zaprzeczyć opisanej na pudełku rozdzielczości. Każdy z Was może to zrobić. Wystarczy dobrym aparatem cyknąć zdjęcie i na dużym powiększeniu liczyć pikselki. Mi się nie chce, poczekam aż screenshooty będą ogólnie dostępne na obu platformach. [całość ...] http://polygamia.pl/360ps3-full-hd-%e2%80%...wyglada-w-grach . Cytuj
Redmitsu 985 Opublikowano 27 października 2008 Opublikowano 27 października 2008 (edytowane) Cos niepełna ta lista bo brakuje takich gier jak Wipeout HD i GT5 : Prologue Edytowane 27 października 2008 przez Redmitsu Cytuj
Katanka 16 Opublikowano 28 października 2008 Autor Opublikowano 28 października 2008 Te gry nie sa liczone w FullHD, to znaczy sa, ale nie wszędzie. Wipeout HD ma dynamicznie zmieniana rozdziałkę z 1920x1080 do 1440x1080. Jesli dzieje się więcej na ekranie, wtedy rozdziałka jest zmniejszana. GT5p w 1920x1080p jest tylko w menu oraz w garażu wyświetlany. W grze jest 1280x1080. Więc obie gry nie mogły się znaleść na tej liście, bo nas oszukują Cytuj
Guardian 5 Opublikowano 19 listopada 2008 Opublikowano 19 listopada 2008 Czy ktoś z Was orientuje się, jak wygląda obecnie sytuacja gier HD/FullHD? Zauważyłem ostatnio, że sporo gier wydanych, powiedzmy, w 2 połowie tego roku, na XBOXa 360 ma oznaczenie dotyczące obsługi trybu 1080p (na przykład Lost Odyssey, FIFA 09, Mirror's Edge). Czy to oznacza, że one pracują w pełnym HD, czy jest to tylko informacja, że gra będzie wyświetlana na odbiorniku z FullHD, sama obsługując niższy tryb? Niektóre gry, na przykład Assasin's Creed mają oznaczenie 1080i, czyli w zasadzie obraz wygląda jak w 720p. Sam mam odbiornik 1080p i mam wrażenie, że nowsze gry faktycznie pracują już w pełnym HD. Cytuj
Krzys PL 28 Opublikowano 20 listopada 2008 Opublikowano 20 listopada 2008 Jak masz napisane że gra obsługuje 1080p/i to nie znaczy że gra jest w tej rozdzielczości. Gry są upscalowane do tej rozdzielczości. Cytuj
kiender 25 Opublikowano 24 listopada 2008 Opublikowano 24 listopada 2008 Mam telewizor full HD, wczesniej miałem HDready i dla mnie nie ma żadnej różnicy w obrazie. Nie widać ubocznych skutków skalowania w górę Cytuj
Quch 0 Opublikowano 28 grudnia 2008 Opublikowano 28 grudnia 2008 Jak to wygląda w grach?! Jak dla mnie bardzo ładnie Mam tv 37" i według mnie różnica jest widoczna - przykład? MGS4 - cud, miód i orzeszki! - Wipeout HD - żyletka :vincencik: Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.