Skocz do zawartości

Wasz pierwszy samochód


Hubi.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no 1 z neutralnego jest w lewo i do gory a trojka z neutralnego do gory?

btw slaby jestes.

z 3 da sie bez problemu ruszyc

Gość _Milan_
Opublikowano

no (pipi), o to chodzi ze mimo ruchu w lewo i do góry wbija sie trojka, nalezy na maksa w lewo i do góry zeby wbic jedynke.

PROSTE

Opublikowano

no (pipi), o to chodzi ze mimo ruchu w lewo i do góry wbija sie trojka, nalezy na maksa w lewo i do góry zeby wbic jedynke.

PROSTE

 

VW ma akurat bardzo precyzyjne i dobrze dzialajace skrzynie wiec albo masz zje bana, albo te twoje lewo to jest jakas namiastka ruchu jaki powinienes wykonac.

Gość _Milan_
Opublikowano

Dobra , skonczmy tylko na tym ze wbijanie biegów jest troche inne niż w elce clio, po 2 minutach już wyczułem i teraz nie ma o czym gadac.

Opublikowano

Polacy boją się automatów.

 

Nie wiem, jak to możliwe, ale spotkałem się nawet z ludźmi, którzy do końca nie wiedzieli, na czym polega automatyczna skrzynia biegów. :rolleyes:

 

Poza skrajnymi przypadkami, nie kupiłbym raczej auta w manualu.

Opublikowano

Polacy boją się automatów.

 

Nie wiem, jak to możliwe, ale spotkałem się nawet z ludźmi, którzy do końca nie wiedzieli, na czym polega automatyczna skrzynia biegów. :rolleyes:

 

Poza skrajnymi przypadkami, nie kupiłbym raczej auta w manualu.

 

2 miechy temu, wracalismy z weekendu z kolegą jego Avensis i podjechaliśmy na odgrzybienie klimy. Czekamy czekamy, widzimy dziadka co odebrał dopiero co kupioną Corolle w sedanie. ogladał ja z każdej strony ze swoja starą raszplą, potem wsiadł, szmery bajery, zabawa gizukami. Następnie ja włączył, zaczął się bawic gazem a w międzyczasie zapaliły mu się wsteczne światła. I tak gazuje gazuje, nagle puscił hamulec i jak nie wypier dolił w stojącą za nim wystawową RAV4 - smiechu ku rwa co nie miara, stara wyleciała "a mówiłam na ch uj ci automat to wziąłeś te diabelstwo" i jeszcze się powytrząsała, dziadek podłamany, no generalnie kabaret. Nie mogliśmy wyrobić ze śmiechu - taki strzał w taki dzień hehe.

  • Plusik 3
Opublikowano

Ej, na ale żeby wrzucić 1 to chyba zawsze trzeba popchnąć w lewo. W Grande Punto też ze 2-3 razy miałem sytuację, że się zamyśliłem, lekko wrzuciłem i 3 weszła. No ale to od razu czuć, że auto nie jedzie.

 

Tak się ostatnio zastanawiałem, właśnie co do sprzęgła i biegów. Mam prawko już 1,5 roku, ale pewnych rzeczy nie jestem pewien.

Sytuacja 1, jedziemy 90 na 5, hamowanie awaryjne do 0, kiedy wciskamy sprzęgło? Chwilę po hamulcu dołączamy czy pod koniec hamowania, bo chyba od razu nie zgaśnie?

Sytuacja 2, prosta droga, spory spadek, chcemy oszczędzić trochę paliwa, możemy dać na luz i dać autu się staczać?

Sytuacja 3, chcemy szybko przyspieszyć ale tylko do określonej prędkości, ok jest jak na 3 rozpędzam się do 90 i wrzucam od razu 5 bez przechodzenia przez 4?

Opublikowano (edytowane)

1. Auto zgaśnie jak obrotny spadną poniżej około 900rpm/min, więc teoretycznie można zaraz przed zatrzymaniem wdusić sprzęgło. Jednak z doświadczenia wiem, że w sytuacjach awaryjnych wciska się od razu oba pedały na maksa i zaciska zęby żeby udało się zatrzymać.

2. Można dać luz, ale po co. Nawet ze względów bezpieczeństwa lepiej mieć bieg, jakbyś miał nagle dodać gazu czy coś.

3. Nie rozumiem. Ale można dać 5 i nic się nie stanie.

Edytowane przez orion50
Opublikowano

Bo lubię się pobawić autem, a ponieważ 65 koni nie jedzie, to trzeba go przycisnąć, więc wchodzę na obroty na 3. Z kolei nie chcę przekraczać 90, to nie opłaca mi się jeszcze przez 4 przechodzić.

Taka dola fana przyspieszeń chcącego jeździć wolnym autem zgodnie z przepisami, a wykrzesać przynajmniej troszkę mocy.

Gość majsterrPL
Opublikowano

Sytuacja 2, prosta droga, spory spadek, chcemy oszczędzić trochę paliwa, możemy dać na luz i dać autu się staczać?

 

Większa oszczędność paliwa jest ponoć właśnie podczas zjeżdżania z górki na wrzuconym biegu.

 

Sytuacja 3, chcemy szybko przyspieszyć ale tylko do określonej prędkości, ok jest jak na 3 rozpędzam się do 90 i wrzucam od razu 5 bez przechodzenia przez 4?

 

Wg mnie nie ma żadnych przeciwwskazań, ale mój kumpel się boi i jak bierze auto na trójce to potem przechodzi zawsze na czwórkę i piątkę...

Gość yaczes
Opublikowano

Jak jedziesz z gorki i puscisz gaz to jedziesz za darmo (chyba, ze masz gaznik;). To samo tyczy sie dotaczania bez gazu do swiatel, itp. Sprawdzcie, bedziecie zdziwieni na ile starczy bak :)

Nigdy nie dojezdzaj na luzie - spalasz wtedy najwiecej.

Opublikowano

Ej, na ale żeby wrzucić 1 to chyba zawsze trzeba popchnąć w lewo. W Grande Punto też ze 2-3 razy miałem sytuację, że się zamyśliłem, lekko wrzuciłem i 3 weszła. No ale to od razu czuć, że auto nie jedzie.

 

Tak się ostatnio zastanawiałem, właśnie co do sprzęgła i biegów. Mam prawko już 1,5 roku, ale pewnych rzeczy nie jestem pewien.

Sytuacja 1, jedziemy 90 na 5, hamowanie awaryjne do 0, kiedy wciskamy sprzęgło? Chwilę po hamulcu dołączamy czy pod koniec hamowania, bo chyba od razu nie zgaśnie?

Sytuacja 2, prosta droga, spory spadek, chcemy oszczędzić trochę paliwa, możemy dać na luz i dać autu się staczać?

Sytuacja 3, chcemy szybko przyspieszyć ale tylko do określonej prędkości, ok jest jak na 3 rozpędzam się do 90 i wrzucam od razu 5 bez przechodzenia przez 4?

 

1. Tak jak ktoś wczesniej napisał, auto zgaśnie kiedy ilośc obrotów będzie niewystarczająca - zwykle poniżej 500obr/s - Auto mozna i toczyć z górki na 1 biegu do około 200obrotów kiedy to już opór będzie na tyle duży, ze auto będzie szarpać aż szarpnie i zgaśnie. Generalnie jeśli hamujesz tylko na prostej drodze to najlepiej wciskać sprzęgło na sam koniec aby nie wyrobić dziwnego nawyku, który przyda się w kolejnej sytuacji: na szosie, hamując przed przeszkodą a następnie ją omijając od razu wciśniecię sprzęgła powoduje rozłączenie napędu a to już nie dobrze kiedy hamujemy, odpuszczamy i próbojemy ominąć przeszkodę i dodając gazu aby auto lepiej wyprowadzić z zakrętu. jeśli od razu wciśniemy sprzęgło to znowu tracimy czas na ponowne załączenie i sam manewr może wyjśc gorzej lub tragicznie. generalnie najbezpieczniej nauczyć się wciskać sprzęgło topiero przy małej/minimalnej prędkości obrotowej silnika i tylko po to aby nie dopuścić do jego zgaśnięcia.

 

2. Tylko na biegu - wtedy nie działają wtryski/pompa wtryskowa, paliwo sięnie leje więc go nie tracisz.

 

3. Można bez problemu. Dotyczy to zmiany z każdego biegu na każdy inny - jedyne co jest ważne to odpowiednie prędkości obrotowe (przełożenie na danym biegu dostosowane do aktualnej prędkośći obrotowe silnika). Ja wyprzedzając na 3 biegu dociągam go do prawie 4000rpm gdzie mam najwyższy moment obrotowy i następnie od razu wrzucam 5 bieg na którym mam 2200rpm to spokojnej jazdy w trasie. Jadąc na 4 biegu przy 2000rpm i wrzucając od razu 6 to nie bardzo bo skończymy na około 1200-1300rpm co jest za małe dla silnika, diesel jeszcze jako tako do uciągnie ale bedzie juz drgał po podłodzę.

 

 

Jak jedziesz z gorki i puscisz gaz to jedziesz za darmo (chyba, ze masz gaznik;). To samo tyczy sie dotaczania bez gazu do swiatel, itp. Sprawdzcie, bedziecie zdziwieni na ile starczy bak :)

Nigdy nie dojezdzaj na luzie - spalasz wtedy najwiecej.

 

Najwięcej to nie dokońca - na luzie auta palą średnio od 0,7 do 1L na godzinę co nie jest duża wartością.

  • Plusik 2
Opublikowano

Jak jedziesz z gorki i puscisz gaz to jedziesz za darmo (chyba, ze masz gaznik;). To samo tyczy sie dotaczania bez gazu do swiatel, itp. Sprawdzcie, bedziecie zdziwieni na ile starczy bak :)

Nigdy nie dojezdzaj na luzie - spalasz wtedy najwiecej.

 

 

Jaczes prawde mowi - samochod na luzie sporo pali, natomiast kiedy jedzie na biegu to spalanie = 0.

 

jak jedziesz na biegu to silnik działa swoją własną siłą rozpędową. A jak masz wbity luz to musi podtrzymywać obroty. Swojego czasu Clarkson jechał jakiś spory odcinek trasy na jednym zbiorniku jakimś Audi w dieselu. I wymieniał wszystkie teorię z jakimi się spotkał na temat eko jazdy.

  • 4 tygodnie później...
Gość MasterShake
Opublikowano

Polacy boją się automatów.

 

Nie wiem, jak to możliwe, ale spotkałem się nawet z ludźmi, którzy do końca nie wiedzieli, na czym polega automatyczna skrzynia biegów. :rolleyes:

 

Poza skrajnymi przypadkami, nie kupiłbym raczej auta w manualu.

Jechałem na Węgry Touranem z automatem, za(pipi)ista sprawa, następny samochód biorę z taką skrzynią ;]

Opublikowano

Co do pierwszego pytania to tak naprawdę nie ma poprawnej odpowiedzi bo musisz sam zdecydować co będzie najlepsze w danym momencie,

Jeśli tylko wciśniesz hamulec i zablokuje ci kola to silnik zgaśnie, i będziesz musiał wcisnąć i puścić sprzęgło szybko żeby zaskoczył

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...