Ziolo4ever 0 Opublikowano 13 grudnia 2008 Opublikowano 13 grudnia 2008 Witam. Mam problem z wyciągnięciem grafiki 3D z gier na psx. Jestem programistą C++ i chciałem zrobić konwersję paru gier z psx na PC i symbian. Czy znacie jakiś program, którym bym mógł tego dokonać? Wiem, że na pewno jest taka możliwość, ponieważ spotkałem się już z paroma takimi konwersjami na symbian i na pc. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 13 grudnia 2008 Opublikowano 13 grudnia 2008 Natywny format modeli 3D PSXa to *.tmd, *.hmd i *.pmd. Wspomniane formaty można konwertować też do *.lwo, *.dxf i *.rsd. Naturalnie nie przechowują one tekstur, a te z natywnych to tylko *.tim. Często i gęsto developerzy stosują własne ich modyfikacje, odmiany itp... Cytuj
Ziolo4ever 0 Opublikowano 15 grudnia 2008 Autor Opublikowano 15 grudnia 2008 (edytowane) A jakie programy można byłoby stosować do konwertowania tych formatów? I mam jeszcze jedno pytanko, czy romy psx można już legalnie pobrać z neta (nie, żebym nie wiedział, że można pobrać), bo słyszałem coś o ich legalizacji, ale nie jestem pewien. Jest jeszcze ktoś na tym forum? Jakoś od dłuższego czasu nie mogę uzyskać odpowiedzi. Edytowane 20 grudnia 2008 przez Ziolo4ever Cytuj
karmaster 362 Opublikowano 29 grudnia 2008 Opublikowano 29 grudnia 2008 No chyba legalnie to nie bardzo jak np. za CTR z PS Store trzeba bulić kasę. Cytuj
genetyk@ 0 Opublikowano 30 grudnia 2008 Opublikowano 30 grudnia 2008 A jakie programy można byłoby stosować do konwertowania tych formatów? I mam jeszcze jedno pytanko, czy romy psx można już legalnie pobrać z neta (nie, żebym nie wiedział, że można pobrać), bo słyszałem coś o ich legalizacji, ale nie jestem pewien. Jest jeszcze ktoś na tym forum? Jakoś od dłuższego czasu nie mogę uzyskać odpowiedzi. trzeba jeszcze grrrubo poczekac na darmowe romy Cytuj
Berion 207 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 ROM-y na PSXa? Ciekawe. Nie wiedziałem, że było na cartridge'e. ;P Tylko abandonware możesz pobierać ot tak sobie, a nie znam żadnych dobrych tytułów o takim statusie. Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Czy ktoś w ogóle korzysta z dodatkowego filtrowania tekstur PSX-owych gier, które umożliwia PS2? Wg mnie to straszna bida. Nieakcelerowane sprzętowo 3D ma oldskulowy urok. Tekstury, choć rozpikselowane, są przynajmniej ostre. Rozmywanie przez PS2 to nędza. Sprawdzałem w Chrono Cross i Xenogears; obie gry wyglądały z tym gorzej. Może w 2000 roku uchodziło to za postęp, ale trudno uwierzyć, że ktoś używa tego dzisiaj. Co prawda na ePSXe FA służy niektórym grom na urodę (podobnie jak AA i wysoka rozdzielczość), ale PS2 najwyraźniej używa prymitywniejszej metody. Na szczęście domyślnym trybem jest standard. Cytuj
beavisbathol 1 Opublikowano 21 lipca 2009 Opublikowano 21 lipca 2009 Opcja filtrowania tekstur jest przygotowana z myślą o grach na PS2. Fakt, że masz możliwość odpalenia takiego czegoś z gierką z PSOne to efekt tego, że dwójka emuluje jedynkę. Ten efekt nie jest jednakowy na obu PlayStation. Zwróć uwagę, że układy graficzne obu konsol są bardzo różne. A tego typu efekty tworzy się raczej niskopoziomowo toteż pewne niedociągnięcia graficzne się znajdują. A swoją drogą to sprawdzać taką opcję na grach z rozdziałą 320p lub 240p to wiadomo, że będzie coś nie tak. Gry które powinny przejść ten proces w miarę bezboleśnie to Legacy of Kain: Soul Reaver, Vib Ribbon (choć szkoda tych krzywych kresek), Kula World i Inteligent Cube. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 21 lipca 2009 Opublikowano 21 lipca 2009 Opcja filtrowania tekstur jest przygotowana z myślą o grach na PS2. Fakt, że masz możliwość odpalenia takiego czegoś z gierką z PSOne to efekt tego, że dwójka emuluje jedynkę. Absolutnie się z tym nie zgodzę. Po za tym PS2 nie emuluje PSXa. To wirtualizator. Ten efekt nie jest jednakowy na obu PlayStation. No właśnie nie bardzo. --- Co do tematu: ten sam ból jest na PS3 (choć jej to nie wiem po co, skoro LCD i tak zrobi "sprzetowy bluuuuuur" ). Do tej listy dodałbym też np. MGSa czy Vagranta. Efekt absolutnie nie służy grom z prerenderowanymi tłami - kupa. Cytuj
beavisbathol 1 Opublikowano 22 lipca 2009 Opublikowano 22 lipca 2009 PS2 emuluje PSOne sprzętowo. To nie jest żaden wirtualizator. A filtrowanie tekstur (wygładzanie w tym przypadku) jest inne dla obu konsol. PS2 ma owe właściwe wygładzenie sprzętowe. Gry z PSOne mają ten efekt rozwiązany podobnie ale inaczej ze względu na "ziarnistość" tekstur. To trochę jak wygładzanie tekstur w starych grach z Windows 95/98 przez sprzęt taki jak GeForce FX 6200. Oto tutaj chodzi. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.