ArturNOW 7 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 No ja wyżej widziałem "Moze za bardzo sledzisz kacik PS3", a później koncik i stwierdziłem, że on poprawił źle hehe. Jakby zrobił cytat oryginalnej wypowiedzi nie było by problemu Cytuj
estel 806 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Wypowiedź easye była edytowana dlatego mój post teraz już troszkę jest nie na miejscu Może błąd Sony polega na tym, że za bardzo chcą pozamiatać graficznie swoimi ekskluzywami i w efekcie czego gra powstaje bardzo długo, ludzie zaczynają się już spodziewać cudów na kiju i na końcu i tak wychodzi po prostu dobra gra z bardzo dobrą grafiką spóźniona ze swoim efektem o jakiś rok, a czasem tak jak w przypadku KZ zdarzają się głupie wpadki jak brak co-op'a co dzisiaj jest standardem w tego typu grach. M$ robi to trochę inaczej, dobra grafika i tak samo dobra, albo bardzo dobra grywalność, dzięki czemu developing jest krótszy i gra trafia na rynek mniej więcej we właściwym czasie. M$ też się podobnie jak Sony naciął przy Too Human, przejął grę powstającą latami, która ciągle była "spóźniona" i mimo tego, że jak wyszla to była grywalna i poza animacją głównego bohatera miała bardzo dobrą grafikę to jednak była spóźniona i oczekiwania przez długi developing były wysokie. Można się nad tym zastanowić. Tu fakt, że im dłużej czekamy na jakiegoś szpila tym większe są wymagania. Chociażby KZ2, na którego się czekało od rendera z E3 w 2005. Hype'u co nie miara, a efekty takie jak widać. Takie podejście, czasem trochę nazbyt krzywdzące w stosunku do gier doskonale odnosi się do marketingu Sony. Panowie wyskoczyli z nie wiadomo jakimi możliwościami z kosmosu, oczekiwania jakie były pamiętamy, a jak wyszło... Po prostu postawiono sobie poprzeczkę, której nie da się przeskoczyć. Cytuj
Arkady 1 012 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Poprzeczka ustawiona przez nich samych raczej została osciągnieta. To sami gracze spodziewali się nie wiadomo czego po tylu latach czekania. Niektórzy to wręcz pisali o Killzone 2, że to taki CoD 4 tyle, że lepszy. No i co po zagraniu? Srogo się zawiedli, bo to dwa całkiem inne FPSy. Zarówno w singlu się zawiedli, bo spodziewali się skryptów, jak i w multi łatwiejszego zabijania. Grzechem KZ2 jest to, że nie trafia w tak szerokie grono graczy jak Call of Duty 4 Marketing swoją drogą, nie śledze światowego rynku, więc nie wiem jak był reklamowany Killzone 2. Ale mogę powiedzieć coś o naszym, podobno miała być mocna kampania reklamowa, nawet u nas mieli puszczać reklamy w tv, widział ktoś taką? Bo ja tylko na Youtube, śmiech na sali. Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Marketing swoją drogą, nie śledze światowego rynku, więc nie wiem jak był reklamowany Killzone 2. Ale mogę powiedzieć coś o naszym, podobno miała być mocna kampania reklamowa, nawet u nas mieli puszczać reklamy w tv, widział ktoś taką? Bo ja tylko na Youtube, śmiech na sali.ja widziałem - sporo tego było na kanałach typu tvn turbo czy innych tej wielkości stacji... reklama fajna, czego niestety nie można powiedzieć o reklamach LBP - były głupie, a co najgorsze nic nie mówiły o produkcie. pokazywały sceny z których nic nie wynikało, i potencjalny niedzielny gracz nawet nie wiedział czego się spodziewać i dlaczego ma się na to napalać... Cytuj
.... 2 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Marketing swoją drogą, nie śledze światowego rynku, więc nie wiem jak był reklamowany Killzone 2. Ale mogę powiedzieć coś o naszym, podobno miała być mocna kampania reklamowa, nawet u nas mieli puszczać reklamy w tv, widział ktoś taką? Bo ja tylko na Youtube, śmiech na sali.ja widziałem - sporo tego było na kanałach typu tvn turbo czy innych tej wielkości stacji... reklama fajna, czego niestety nie można powiedzieć o reklamach LBP - były głupie, a co najgorsze nic nie mówiły o produkcie. pokazywały sceny z których nic nie wynikało, i potencjalny niedzielny gracz nawet nie wiedział czego się spodziewać i dlaczego ma się na to napalać... REKLAMY LBP BYLY ZAJ.EBISTE MIALY ZA ZADANIE ZACIEKAWIC (CO TO DO JASNEJ CHOLERY JEST?) SPRAWIC, ZE ODBIORCA SIE ZAINTERESUJE I SAM POSZUKA CO TO JEST I Z CZYM SIE TO JE naprawde nie moge zrozumiec masowego narzekania na te reklamy, czego chcieliscie? reklamy typu proszek do prania? Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 co tam było ciekawego? zbliżenie na sackboya machającego rękami i pokazującego głupie miny? spoko, ciekawe, ale kupować konsolę żeby sobie powykrzywiać mordę szmacianej lalki i pomachać jej kończynami ? albo ta reklama na której uruchamia się jakąś pułapka - przecież tam nic nie było widać! jak takie reklamy miały przekonać ludzi które do tej pory nie interesowały się konsolami i grami (a przecież ta gra miała spowodować lawinowy wzrost sprzedaży ps3) to ja mogę tylko żałować że tacy nieudacznicy pracują w sony... Cytuj
Sig 395 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Może błąd Sony polega na tym, że za bardzo chcą pozamiatać graficznie swoimi ekskluzywami i w efekcie czego gra powstaje bardzo długo, ludzie zaczynają się już spodziewać cudów na kiju i na końcu i tak wychodzi po prostu dobra gra z bardzo dobrą grafiką spóźniona ze swoim efektem o jakiś rok, a czasem tak jak w przypadku KZ zdarzają się głupie wpadki jak brak co-op'a co dzisiaj jest standardem w tego typu grach. M$ robi to trochę inaczej, dobra grafika i tak samo dobra, albo bardzo dobra grywalność, dzięki czemu developing jest krótszy i gra trafia na rynek mniej więcej we właściwym czasie. M$ też się podobnie jak Sony naciął przy Too Human, przejął grę powstającą latami, która ciągle była "spóźniona" i mimo tego, że jak wyszla to była grywalna i poza animacją głównego bohatera miała bardzo dobrą grafikę to jednak była spóźniona i oczekiwania przez długi developing były wysokie. Można się nad tym zastanowić. Wystarczy spojrzeć na byłe wypowiedzi Jacobssa . Był to największy fan kz2 nie pozwolił złego słowa powiedzieć a po premierze co ? hmm no niestety JAcobss się chyba spodziewał ze kz2 odwróci cala ziemie do góry nogami i wszyscy będą robić pod siebie. . Przehajpował się kolega i tyle . ^_^ Cytuj
Don_Pedro 5 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Może błąd Sony polega na tym, że za bardzo chcą pozamiatać graficznie swoimi ekskluzywami i w efekcie czego gra powstaje bardzo długo, ludzie zaczynają się już spodziewać cudów na kiju i na końcu i tak wychodzi po prostu dobra gra z bardzo dobrą grafiką spóźniona ze swoim efektem o jakiś rok, a czasem tak jak w przypadku KZ zdarzają się głupie wpadki jak brak co-op'a co dzisiaj jest standardem w tego typu grach. M$ robi to trochę inaczej, dobra grafika i tak samo dobra, albo bardzo dobra grywalność, dzięki czemu developing jest krótszy i gra trafia na rynek mniej więcej we właściwym czasie. M$ też się podobnie jak Sony naciął przy Too Human, przejął grę powstającą latami, która ciągle była "spóźniona" i mimo tego, że jak wyszla to była grywalna i poza animacją głównego bohatera miała bardzo dobrą grafikę to jednak była spóźniona i oczekiwania przez długi developing były wysokie. Można się nad tym zastanowić. Wystarczy spojrzeć na byłe wypowiedzi Jacobssa . Był to największy fan kz2 nie pozwolił złego słowa powiedzieć a po premierze co ? hmm no niestety JAcobss się chyba spodziewał ze kz2 odwróci cala ziemie do góry nogami i wszyscy będą robić pod siebie. . Przehajpował się kolega i tyle . ^_^ Czyli, ze co, KZ2 to srednia gra? Nic z tego... to kawal mocnej strzelaniny z mrocznym klimatem i doskonala grafa. Zreszta, oceny mowia same za siebie - 9+ w PE i tytul najlepszego FPP wszech czasow od Hiva i Butchera daja do myslenia. A, ze kilku spodziewalo sie poziomu rendera, coz... ja tam wiedzialem, ze KZ2 nim nie bedzie juz w czerwcu 2007. Cytuj
Słupek 2 155 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Reklamy K2 widziałem tylko na Tvn Turbo, reklamy LBP jeszcze na MTV ale były kompletnie beznadziejne nic nie mówiące. Ja jako osoba znającą tą grę po reklamie byłem kompletnie ciemny a co dopiero ludzie którzy w ogóle o niej słyszeli. Najbardziej chyba reklamowaną gra na polskich stacjach na PS3 był i tu uwaga NFS: Undercover tą reklamę widziałem non-stop. Gra której powinni się wstydzić reklamować. Cytuj
kidnappa 269 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Czyli, ze co, KZ2 to srednia gra? Nic z tego... to kawal mocnej strzelaniny z mrocznym klimatem i doskonala grafa. Zreszta, oceny mowia same za siebie - 9+ w PE i tytul najlepszego FPP wszech czasow od Hiva i Butchera daja do myslenia. A, ze kilku spodziewalo sie poziomu rendera, coz... ja tam wiedzialem, ze KZ2 nim nie bedzie juz w czerwcu 2007. To już jest kwestia gustu i każdy sądzi co chce o danej grze, jak by mi ktoś powiedział, że K2 jest najlepszą grą FPP wszech czasów to bym go wyśmiał i powiedział, ze się nie zna na grach. Taki tytuł co najwyżej może dostać Half-Life. Quake czy Doom, te gry zrewolucjonizowały gatunek i takie tytuły im się nalezą. K2 natomiast jest świetną grą okraszoną super grafą, ale z oklepaną, nie wybijającą się rozgrywką i dlatego myślę, że jak ludzie zaczęli czytać recki nieco się zawiedli, obiecywano im nie wiadomo co, a dostali "tylko" bardzo dobrą grę. Myślę, że to jest jedne z powodów średniej sprzedaży tej gry. Cytuj
Jakim 1 791 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Trochę bredzisz. To że kiedyś gra wyznaczała pewne nowe standardy nie czyni jej wcale najlepszą strzelanką. Swiat idzie do przodu a taki HL niczym już nie zachwyca. To samo Quake czy Doom. Cytuj
Don_Pedro 5 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 W pelni zgadzam sie z Jakimem. Pomysl, gdyby dzisiaj pojawil sie Half-Life w niezmienionej formie na PS3, czy X360 to jakie zgarnalby oceny? Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 (edytowane) W pelni zgadzam sie z Jakimem. Pomysl, gdyby dzisiaj pojawil sie Half-Life w niezmienionej formie na PS3, czy X360 to jakie zgarnalby oceny? Tu nie o to chodzi, Half Life był hitem, ale hitem na swoje czasy, teraz można o nim powiedzieć klasyka - nie wykraczajcie poza pewne ramy panowie . Chcecie gry którą będziecie wspominać latami ? - to czekajcie na DNF . Edytowane 20 kwietnia 2009 przez Dr.Czekolada Cytuj
Sig 395 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 W pelni zgadzam sie z Jakimem. Pomysl, gdyby dzisiaj pojawil sie Half-Life w niezmienionej formie na PS3, czy X360 to jakie zgarnalby oceny? Tu nie o to chodzi, Half Life był hitem, ale hitem na swoje czasy, teraz można o nim powiedzieć klasyka - nie wykraczajcie poza pewne ramy panowie . Chcecie gry którą będziecie wspominać latami ? - to czekajcie na DNF . To poczekamy kolejne 10 lat . Cytuj
froniu 1 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 (edytowane) ...K2 natomiast jest świetną grą okraszoną super grafą, ale z oklepaną, nie wybijającą się rozgrywką i dlatego myślę, że jak ludzie zaczęli czytać recki nieco się zawiedli, obiecywano im nie wiadomo co, a dostali "tylko" bardzo dobrą grę. Myślę, że to jest jedne z powodów średniej sprzedaży tej gry... Ale kto obiecywał ? Bo ja sobie nie przypominam żeby sony obiecywało rewolucyjnego FPS z super innowacyjnym gameplay'em..jedyne co obiecywali i najbardziej trąbili to że będzie świetna grafika pokazująca moc ps3 i to moim zdaniem udało im się bardzo dobrze ! Nawet sam Seb Downie z GG na forum playstation (temat zadaj pytanie developerowi) pisał że to będzie normalny solidny FPS..Nikt nie obiecywał rewolucji na miarę wprowadzenia kolorowej telewizji dlatego jak ktoś się zawiódł to jedynie przez wpadnięcie w wir hypu na forach i ludzi którzy piali z zachwytu nie grając w tą grę i robiąc z niej 8 cud świata (pozdrawiam Jacobssa ) Średnia sprzedaż jest spowodowana błędami marketingu sony o których tutaj już sporo osób wcześniej pisało. Reklamy może w Polsce i były , u nas jako tako SCEP reklamuje gry ale za granicą a szczególnie w USA to już tak ładnie nie wygląda na tle konkurencji.. Zresztą nie wydanie nawet edycji kolekcjonerskiej KZ2 to już pokazuje jaką sony ma ułomną politykę.. Edytowane 20 kwietnia 2009 przez froniu Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 wpadnięcie w wir hypu na forach i ludzi którzy piali z zachwytu nie grając w tą grę i robiąc z niej 8 cud świata (pozdrawiam Jacobssa ) E a ja tam się dobrze bawiłem XD. Co trzeci pisał że ta gra jest jakim to kopem w dżądra (wcześniej deklarując że nie padło się ofiarą hypu), osobiście oczekiwałem po prostu solidnej gry, nie jakiejś rewolucji . Wydaje mi się że prawdziwą rewolucje się po prostu nie zapowiada, ona atakuje z zaskoczenia gracza, on sam ją zauważa. Cytuj
froniu 1 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Opublikowano 20 kwietnia 2009 Ja też się dobrze bawiłem ,ba nawet bardzo dobrze Ale od początku spodziewałem się solidnego dobrego fps a nie cudu na kiju (zresztą jak wyżej napisałem nikt go nie obiecywał z sony czy gg jeśli chodzi o gameplay), podchodziłem spokojnie do tego całego hypu na forach i stronach, dlatego się nie zawiodłem. Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Trochę bredzisz. To że kiedyś gra wyznaczała pewne nowe standardy nie czyni jej wcale najlepszą strzelanką. Swiat idzie do przodu a taki HL niczym już nie zachwyca. To samo Quake czy Doom. Maja zayebisty gameplay (poza HL bo mi on nie przypasil ) i gra sie w nie lepiej niz obecne gierki (przynajmniej ja moge tak powiedziec o sobie) W pelni zgadzam sie z Jakimem. Pomysl, gdyby dzisiaj pojawil sie Half-Life w niezmienionej formie na PS3, czy X360 to jakie zgarnalby oceny? Orange Box to co? Kilka starych gierek + nowy Portal i? Srednia z 90%. Gdyby poprawili starego HL jak robia to z grami na Arcade to mogloby wyjsc z tego cos ciekawego - HL1 + 2/3 dodatki jak pamietam, jakis mod, CS 1.6 i mamy OB2 . Sam HL2 byl dosc stara gra, silnik mial swoje lata, prezentowal sie ladnie ale nie juz na obecne czasy. Slaba sprzedaz mozna wytlumaczyc ze gra byla przehajpowana przez graczy - chcieli COD4 + TF + COOP,itp (przykladowo) dostali cos innego. Gdy zagrali pierwsze 5h gra byla na same 10, po przejsciu gry ocena spada. Na GTA4 mocno czekalem, niesledzilem kazdego tematu, informacji,itp tylko ogladalem te trailery od R* (zazwyczja i tak gameplayu nie pokazalo ) bo sobie przypomnialem poprzednie GTA na PS2/X/PC to pomyslalem ze musi byc ono superzayebiste - polaczenie wszystich czesci w 1. Gralem z 10h - super, super, super. Mija 20h (w tyle skonczylem) to juz wczesniej gra zaczela mnie nudzic, podobne misje, nuda, nuda a po skonczeniu wlaczylem gre kilka razy by sie pobawic z policja. Z poprzednimi czesciami bylo inaczej bylo wiecej rzeczy do robienia po skonczeniu i ogolny fun. W dodatku demo - MS zazwyczaj nie wypuszcza do killerow dem, daje najwyzej jakis betatest (nie dla wszystkich i tak) w postaci multi. Bo dema czesto zawieraja slabsze etapy z gry przez co odrzucaja a w przypadku KZ2 chyba tak bylo z tego co wyczytalem z opinii. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 (edytowane) Don_Pedro; Jakim: Ale brednie piszecie, normalnie śmiać się chce. Grę ocenia się względem czasu kiedy wyszła i reakcją ze strony graczy jaką spowodowała. KZ2 nigdy nie będzie legendą, w obecnej generacji ze strzelanek taką szansę miał tylko pierwszy Gears of War, ale i tak daleko mu do efektu jaki wywołały takie gry jak: Wolfenstein, Doom, Quake, Duke Nukem 3D - prawie każdy zna te produkcje i prawie każdy w nie grał, więc twierdzenie, że KZ2 jest najlepszym FPS czy tam FPP w historii jest zwyczajnie żałosne. Mówicie, że teraz te gry niczym nie zachwycają, ale w czasach kiedy wyszły to ludzie robili pod siebie jak o nich myśleli. Edytowane 21 kwietnia 2009 przez donsterydo Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 takie same slowa moglbym skierowac do ciebie twoim tokiem rozumowania, rownie dobrze moglbym powiedziec ze Tibia to legenda cRPG. ludzie do dzisiaj robia pod siebie jezeli sa od tego odcieci okreslony odstep czasu, uwazana za niesamowicie grywalna i piekielnie znana. Killzone 2 to nowa swiezosc w gatunku FPS i temu trudno zaprzeczyc. panowie z GG wyznaczyli nowy standard, ktorym pojdzie wielu producentow gier FPP, wiec tak - w przypadku tej gry mozna mowic o przelomie, a takie momenty i tytuly przechodza do historii branzy poza tym, co za kosmiczny offtop sie zrobil. marketing Sony nas tutaj interesuje, nie to czy KZ2 jest legenda czy nie - od tego jest przeciez caly dzial Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 (edytowane) KZ2 byl zwiazany z marketingiem . VoytecCFC - co takiego on wyznaczyl? Oczywiscie poza grafika/animacja Edytowane 21 kwietnia 2009 przez signap Cytuj
epl 160 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 nic a grafa jest lepsza w Crisisie wiec zaden to tez przelom nie jest Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 (edytowane) VoytecCFC: Chyba sam nie wierzysz w to co mówisz. Ta gra nie jest przełomowa ani pod względem graficznym, a z tego co piszą sami gracze KZ2 to nie jest też żadnym przełomem pod względem systemu rozgrywki. Jak już pisałem, najbliżej miana tytułu przełomowego tej generacji w strzelankach był pierwszy Gears of War, bo pojawił się na tyle szybko, że graficznie coś o takiej jakości to nawet ciężko było znaleźć na PC nie mówiąc już o konsolach, a do systemu rozgrywki wprowadził cały cover system, który jest teraz kopiowany we wszystkich grach tego typu. KZ2 jest po prostu obecnie najładniejszą graficznie grą i nic poza tym, przed nim najlepiej się prezentował Gears of War 2, ale nikt nie pisał bzdur, że jest to gra przełomowa i że wyznacza nowe standardy, bo gry po prostu lepsze graficznie pojawiają się cały czas. Trzeba mieć naprawdę bujną wyobraźnię, żeby postawić KZ2 na równi z pierwszym Quake'iem czy Duke Nukem 3D. Edytowane 21 kwietnia 2009 przez donsterydo Cytuj
adi 189 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 Może GOW nie tyle wprowadził cover system (bo taki juz był wcześniej), ale podał go w bardzo dobrej, lepszej niż dotąd dotad jakości Mały offtop-sorry Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 21 kwietnia 2009 Opublikowano 21 kwietnia 2009 (edytowane) To też miałem na myśli :-) Że po tej grze stał się integralną częścią rozgrywki tego typu gier. Jak dla mnie to najlepszą grą FPP w historii jest Duke Nukem 3D, takiego wrażenia w tym segmencie gier to chyba żadna gra na mnie nie zrobiła. EDIT: Faktycznie offtop straszny :-p Edytowane 21 kwietnia 2009 przez donsterydo Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.