Skocz do zawartości

OkamiPL


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Witam,

 

Zastanawiałem się gdzie umieścić ten request. Zdecydowałem się na to miejsce.

 

Potrafi ktoś dobrze posługiwać się Ukiyo-e? Nasze tłumaczenie O-kami jest już na ukończeniu (pozostało kilka testów) i czas zacząć myśleć nad pre-loaderem. Postanowiliśmy, że tłem/tłami najlepiej pasującymi do charakteru gry byłyby ukiyo-e. Problem w tym, że ja nie mogę tego stylu "ogarnąć". Jest ktoś na sali biegły w te klocki (albo może chociaż ktoś zna takiego samarytanina)?

 

//są w ogóle jakieś kursy u nas w Polsce?

W jakim sensie "posługiwać się"? Odbitka drzeworytu była zwykle dziełem trzech artystów: rysownika, "wycinacza" i kolorysty (autorstwo tradycyjnie przypisuje się rysownikowi). Pojęcia nie mam, czy ktoś w Polsce to naśladuje. Natomiast rysownika/malarza tuszem/akwarelistę pewnie by się znalazło. Przeglądałem kiedyś stronę takiego typunia, ale w tej chwili nie znachodzę linku. Pożycz sobie na początek z biblioteki taki w pytę album sztuki japońskiej (tam rzecz jest omówiona), albo inną jaką książkę o japońskiej sztuce. Jest tego multum. Ukiyo-e to właściwie kategoria scen rodzajowych, sztuka "mieszczańska". Nie jestem pewien, czy dokładnie tego szukasz. Pejzażyki, tematyka mistyczna - to trochę inna jazda.

Edytowane przez Sonotori
Opublikowano

@Burgund

Chciałbyś taki loader? Wiesz, da się zrobić. ;P

 

 

 

W jakim sensie "posługiwać się"? [...] Natomiast rysownika/malarza tuszem/akwarelistę pewnie by się znalazło.

 

O właśnie w takim. :)

 

Przeglądałem kiedyś stronę takiego typunia, ale w tej chwili nie znachodzę linku. Pożycz sobie na początek z biblioteki taki w pytę album sztuki japońskiej (tam rzecz jest omówiona), albo inną jaką książkę o japońskiej sztuce. Jest tego multum. Ukiyo-e to właściwie kategoria scen rodzajowych, sztuka "mieszczańska". Nie jestem pewien, czy dokładnie tego szukasz. Pejzażyki, tematyka mistyczna - to trochę inna jazda.

 

Hmm bardziej mi właśnie zależy na "pejzażykach", ale i "sceny rodzajowe" też. Ciężki orzech do zgryzienia. :/

Opublikowano

Ja żartowałem, ale spoko, fajny obrazek. he he

 

Można też pójść po najmniejszej linii oporu i wykorzystać te, które są już w grze (ewentualnie je lekko zmodyfikować). Sam nie wiem. Za maksimum tydzień będzie już po korektach i trzeba będzie już mieć coś gotowego do loadera.

Opublikowano

Capcom udostępnia kilka (wszystkie ładne) okładkowych artów do wersji Wii. Radzę rzucic okiem, aczkolwiek wykorzystanie ich w celu innym niż wydrukowanie sobie okładki teoretycznie wiąże się z ryzykiem nadepnięcia Capcomowi na odcisk. Poza tym nie zawadzi napisać do tej instytucji, że tak a tak, potrzebujecie konsultanta o pewnej wiedzy na temat sztuki japońskiej. W najgorszym razie Was oleją.

Opublikowano (edytowane)

Tak na marginesie: to Twój czy komuś zaiwaniłeś? Może się wykorzysta, kto to wie. Loader będzie odczytywać zegar z konsoli. ;]]

 

---

 

Wolałbym tego uniknąć choć już, sama tego rodzaju modyfikacja stoi pod znakiem zapytania w aspekcie legalności (jak niemal każda scenowa lokalizacja). I - uwziąłem się na to Ukiyo-e. Także cover/booklet odpadają. :)

Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)

Sprawa preloadera rozwiązana - prace w toku.

 

---

 

Jest jeszcze jedna kwestia: co sądzicie o dodaniu w preloaderze mini-gry: "Gdzie jest Issun?". O co chodzi? Otóż, zależnie od pory roku, dnia i kilku dat (odczyt z daty z konsoli), wygląd całego loadera będzie się diametralnie różnić. Pomysł polega na tym, aby najechać na Issuna pędzlem i go zamalować (naturalnie, zawsze będzie w innym miejscu ;]). Loader dopisywałby malutki pliczek w folderze z save'm na podstawie którego by sczytywał info, który i gdzie był już znaleziony. Za komplet nagroda - jaka to niespodzianka. ;)

 

---

 

A i jeszcze jeden news: zostaje język francuski. Czyli do wyboru będą angielski, francuski i jedyny słuszny ;) polski.

Edytowane przez Berion
Opublikowano

Ja jestem jak najbardziej za dodaniem mini-gierki. Miły dodatek dzięki, któremu będę czuł jeszcze wyraźniej, że za ten projekt są odpowiedzialni ludzie, którym na tym zależy, ale... I tu nasuwa mi się pytanie (wynikające z mojej niewiedzy pewnie ;)): czy nie będzie problemów z HDLoderem? Chodzi mi o właśnie o odczyt daty - czy to się nie będzie w jakiś sposób kłócić z HDL?

Trzymam kciuki za chyba największy, polski, scenowy projekt i :bow: przed całym teamem.

 

Może już jakieś plany co do kolejnego projektu (ICO, FFXII)? ;)

Opublikowano (edytowane)

A co do pytania: nie mam pojęcia. Trzeba by sprawdzić. ;]]

 

 

Następny w planach jest "projekt Zodiak". ;)

Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)

Zerowa. Ale jeśli chodzi o sierpień to jest to już na pewno ostateczny termin. Może nawet pierwszy tydzień.

 

Trochę czuję się jak developer, który wciąż obwieszcza: "no jest już prawie gotowe, już tyci-tyci zostało, w następnym tygodniu będzie premiera" - i tak przez pół roku. :lol: Musicie mi to wybaczyć, zdarzają się bowiem w życiu nieoczekiwane "zwroty akcji" - coś co planujemy na tydzień rozciąga się na miesiąc (vice versa też, tyle że rzadziej). Jest w tym trochę mojej winy, ale pozostawię to w kuluarach. ;d

 

---

 

Garść nic nieznaczących cyferek: ;)

 

patch:

- skrypt (czyli lista dialogowa, opcje itd.) 100%

- grafika (ta z gry) 100%

- poprawki/testy (beta-testy) ~80%

- preloader (programowanie, grafika, hacking, ogólnie: projekt cractro) ~10%

- patcher 99%

 

duperele:

- www 99%

- instrukcja/readme 0%

Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)

A chcesz patcha 2GB? ;D Coś takiego wiązałoby się z przebudową munge'y. Po za tym to nie takie proste jak Ci się wydaje. Formatów 3d nie ruszaliśmy, nie wiadomo nawet czy są wszystkie animacje takie jak "zwykłej" Amati tego modelu.

 

Niestety, ale zapomnij o czymś takim. Może kiedyś.

Edytowane przez Berion
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Screen z jednej z wersji preloadera:

 

lato-noc_beta.jpg

 

Animowany oczywiście. "Zzzz" snują się nad Amati, chmury kołyszą, scroll tekst przesuwa, łódka płynie, a kaguya odlatuje na księżyc. W tle słychać świerszcze i nieco wyciszoną muzykę. Mam nadzieję że udało mi się uchwycić klimat tej gry.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koniec sierpnia, a najdalej pierwszy tydzień września. Huh, słowo harcerza, którym nigdy nie byłem. :}

 

 

Będą trophy... ;]

 

 

 

---

 

Czy jest znana dokładna data zamknięcia Clover Studio? To bardzo ważne dla nas. Na wiki jest tylko "na oko":

On October 12 2006, a Capcom Co., Ltd. Board of Directors meeting resolved to dissolve Clover Studio. The dissolution occurred at the end of March 2007.[3] All of Clover's intellectual properties defaulted back to Capcom, leaving the possibility open for further sequels. God Hand was the last game developed by Clover.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...