paulb 0 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 (edytowane) pisanie ze triggery nie nadają sie do wyścigów i lepszym rozwiązaniem jest X i kwadrat to jak uwłaszczanie właściwościom kierownicy, oczywiście że lepiej grać na triggerach i to tylko kwestia przyzwyczajenia też myślę, że kierownica to najlepsze rozwiązanie, ale niestety nie mam warunków, aby postawić sobie profi stanowisko z kubełkiem w salonie, a za granie z kierą na kolanach podziękuję, wolę już pada. podkreślam, że napisałem tylko, że dla mnie trigery się nie nadają do wyścigów, każdy może mieć własną opinię i odczucia... mi chodzi tylko o to, dlaczego EA zabrania czegoś całkiem normalnego do tej pory i dlaczego tylko na PS3 ? - na PC można, na Xboks można, na PS3 nie... analogicznie z nieznanych nam przyczyn EA mogła postąpić w stosunku do użytkowników kierownic : wyłączymy wam pedały, gaz i hamulec macie używać tylko na kierownicy przyciskami, brzmi to idotycznie ale dla mnie to jest to samo co zrobili z padem.... Edytowane 2 października 2009 przez paulb Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 EA trochę zmarnowało potencjał jaki drzemał w NFS Shift. Stało się tak z kilku powodów. Najważniejszy i ten decydujący to sterowanie, które domyślnie jest mało grywalne (nawet na kierze). Drugi to ilość bugów, których jest NIEWIARYGODNIE wiele. Trzeci powód to być może fizyka, która mogła być bardziej hardkorowa. Na dodatek na prośbę wielu graczy EA wypuściło demo, które skutecznie powstrzymało co po niektórych graczy przed zakupem. Zapewne odrzuciło ich sterowanie, które jest słabe i nieco źle rzutuje na całkiem niezłą fizykę. Mimo tych wszystkich minusów, mi gra się bardzo przyjemnie. Zmiana ustawień kierownicy zdecydowanie pomogła. Teraz jestem w stanie każdym samochodem pojechać bez żadnego poślizgu, a co najważniejsze samochody prowadzą się jak samochody. Teraz jeździ mi się dość podobnie jak w Ferrari Challenge czy SuperCar Challenge. Jest tak głównie z powodu bardzo dobrego force feedbacku i bardzo dobrej fizyki gry. Do wersji PC Shifta wyszły już mody, które jakby odblokowują silnik fizyczny gry. Po takim zabiegu gra bardzo przypomina GTR2, czyli grę, która chodzi na tym samym silniku fizycznym. Czyli silnik fizyczny jest w stanie być bardziej realistyczny, ale EA nieco go spłyciło, na szczęście nie na tyle by gra była typowym arcade. Ogólnie moja ocena Shifta to 8= (dwa minusy). Jak wydadzą patcha poprawiającego bugi to można podnieść ocenę do 8+ lub nawet 9-. Cytuj
da$io 110 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 (edytowane) Świetny marketing i średnia gra. Nie wygląda nawet tak jak na filmikach w niej zawartych.Dlaczegóż? Sorry ale kilkuletni Grid ma lepszą grafę, sterowanie i fizykę i zdecydowanie jest przyjemniejszy w odbiorze. Oczywiście jest też zdecydowanie tańszy. Nie wspomnę już o wstecznym lusterku w którym otoczenie ładnie znika jak za czasów PSX, o problemach z dźwiękiem silników w dokładnie określonych miejscach na torze i tym że lekkim puknięciem można postawić auto przeciwnika do góry kołami. Za demo oczywiście dziekuję ^_^ Edytowane 2 października 2009 przez da$io Cytuj
MaiorZero 1 400 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 o problemach z dźwiękiem silników w dokładnie określonych miejscach na torze i tym że lekkim puknięciem można postawić auto przeciwnika do góry kołami. Też to miałem. Gra jest nieźle niedorobiona w niektórych aspektach... 1 1 Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 @dasio - grid ma 1,5roku :potter: Największym + shita jest widok z kokpitu reszta gry hmm nic specjalnego, taka ścigałka do zabawy na 3dni... Najlepsze są oceny ign za grafikę 9.5 to po prostu śmiech na sali,... 1 Cytuj
rydziu87 5 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 (edytowane) pisanie ze triggery nie nadają sie do wyścigów i lepszym rozwiązaniem jest X i kwadrat to jak uwłaszczanie właściwościom kierownicy, oczywiście że lepiej grać na triggerach i to tylko kwestia przyzwyczajenia za długo tkwiłeś w maraźmie narzuconych przez polyphony i ich idiotycznego rozwiązania z którego naturalnie wycofali sie czerpiąc inspiracje od konkurencji, bo sami byli za tępi żeby to wymyślić. Trochę się z tymi trigerami rozpędziłeś bo poprzednie wersje padów od sony tzn ps2 i psx takowych nie posiadały (nie były w formie spustów). Ustaw sobie w GT 4 hamulec i gaz pod L2 i R2 a zobaczysz jak nie fajnie się jeździ, więc tutaj PD nie za bardzo miało pole manewru. Fajnie się na nich gra ale w typowe gry arcade, natomiast osobiście w symulatorach ustawiam sobie gaz i hamulec na prawą gałkę. Edytowane 2 października 2009 przez rydziu87 Cytuj
poiuytr 12 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 na pc widziałem maserati Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 W demie da sie zdobyc Zonde, ale jak to zrobic? Myslalem, ze trzeba wygrac na obu trasach. Zrobilem to 2x (na obu BMW i Viperem) ale to nic nie dalo... Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 Prawdopodobnie trzeba jeszcze zdobyć wszystkie gwiazdki. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 pisanie ze triggery nie nadają sie do wyścigów i lepszym rozwiązaniem jest X i kwadrat to jak uwłaszczanie właściwościom kierownicy, oczywiście że lepiej grać na triggerach i to tylko kwestia przyzwyczajenia za długo tkwiłeś w maraźmie narzuconych przez polyphony i ich idiotycznego rozwiązania z którego naturalnie wycofali sie czerpiąc inspiracje od konkurencji, bo sami byli za tępi żeby to wymyślić. śmieszne wydaje misie podchodzenie do wyboru gry tylko dlatego że ktos coś tam napisał i wkleił kilka ładnych zdjęć. to jak gra sie zachowuje pokaże wam youtube. demo nigdy nie oddaje ostatecznego odczucia jakie będzie dawać finalny produkt. a na youtube można znaleść fachowe przejazdy robione i na padzie i na kierownicy, widok z FPP i zza samochodu, gusta są różne. Lol no nie moge z tego posta Po pierwsze, to nie jest zadne UWŁASZCZANIE, tylko UWŁACZANIE jesli juz, a po drugie wcale tym nie jest. Ja osobiscie wole galki nieporownywalnie bardziej niz triggery i nie mam zamiaru za to przepraszac. Po drugie, jakim cudem filmiki maja oddac lepiej ducha gry, niz demo to kompletnie nie rozumiem. To tak jakby mowic ze ogladanie jak ktos jezdzi samochodem da ci lepsze poczucie jak nim sterowac, niz gdybys sam nim pojezdzil. Albo ze ogladanie pornoli da ci ten sam efekt co aktualne wykonywanie czynnosci ktore ogladasz. Sorry za bycie upierdliwym, ale gdy chce sie napisac jakas opinie, lub tez w twoim przypadku stwierdzic fakty (hint, lepiej zawsze dodac w mojej opinii, przynajmniej ma sie wrazenie ze piszacy rozwazal to o czym pisze, a nie po prostu ma syndrom mesjasza).. Ja pogralem w demko i uwazam te gre za tragiczna. Na pierwszym zakrecie udezylem w tyl samochodu i wjechalem pod niego, a ten polecial na X metrow do gory. Nie wspomne tez o grafice ktora jest conajwyzej srednia i ocene 9.5 to chyba niewidomy wystawil... Fajnie ze tobie gra sie podoba, ale nie krzycz na innych jezeli im sie nie podoba. Cytuj
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 Im dłużej w to gram tym bardziej chce ją wyrzucić przez okno. Model jazdy jest totalnie pokpiony i nie ma nic wspólnego z symulacją. Wyścigowa gra symulacyjna to taka gra gdzie jak jadę autem to czuję samochód, jak popełniam błędy to wiem gdzie, gdy coś dzieje się a furą to wiem co i dlaczego. Tutaj jest totalna zagadka. Auta (szczególnie te mocniejsze) są zupełnie nieprzewidywalne. Zachowują się jak chcą i co najlepsze to w dwóch podobnych sytuacjach często zachowują się inaczej. Raz podsterowne, a za chwilę nadsterowne. Bzdura i tyle a nie symulacja. Fury pływają po drodze jak rowerki wodne z napędem rakietowym po tafli lodu. Pomijam że z widoku FPP widoczność jest tak ograniczona że nie ma szans by jeździć optymalnie jeżeli nie nauczymy się dobrze toru. Każdy kto kiedykolwiek w swoim życiu jeździł po prawdziwym torze wyścigowym wie że wygląda to zupełnie inaczej w rzeczywistości. Ta gra jest takim nie wiadomo czym. Ani to arcade, ani symulacja. Szkoda bo EA zaprzepaściło konkretny pomysł i zrobili z niego papkę, która smakuje tylko na początku. Cytuj
poiuytr 12 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 czytać nie potrafisz? nie to napisałem prześmiewco. mi chodziło oto że zamiast czytać w gazetach opinie ludzi których zdaniem gra zasługuje na taką a nie inną ocene jest śmieszne, wręcz żałosne. na youtube pokazane są gameplaye. oto mi chodziło. mnóstwo ludzi kieruje sie opiniami z gazet, nie wydaje się to tobie głupie ?? na filmiku pokazane jest jak gra sie zachowuje czy samochód sie slizga (btw, nie da sie w shift przejechać tor bez poślizgu, choćbyś nie wiem jak sie starał to jest to nie wykonalne, bo taki jest model jazdy. w gre nie wchodzi jazda 50 km/h tylko pełna prędkość na granicy przyczepności.) czy jest dużo dymu z pod kół i takie drobnostki graficzne. dema NFS w to nie mieszam bo nie grałem w demo i nie wiem czym różni sie od pełnej wersji gry w którą gram na ps3. to po co mi demo ?? :potter: Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 (edytowane) demo nigdy nie oddaje ostatecznego odczucia jakie będzie dawać finalny produkt. a na youtube można znaleść fachowe przejazdy robione i na padzie i na kierownicy, widok z FPP i zza samochodu, gusta są różne. Ja czytac umiem... pytanie brzmi czy ty zastanawiasz sie nad tym co piszesz. W demie jest nawet lepiej pokazane jak samochod sie zachowuje :o Edytowane 2 października 2009 przez Trzcina Cytuj
winner 183 Opublikowano 2 października 2009 Opublikowano 2 października 2009 Tak jak niektórzy przedmówcy: dla mnie gra jest dobrym tytułem, nawet bardzo dobrym ale ogólną ocenę obniżają te irytujące bugi (np. Nissan GTR zwykła wersja na full opcji, w górskich trasach wprost odlatuje, wygląda to tak jakby przedni spoiler haczył o "dziury" w asfalcie, ale jest to raczej zwykłe niedopracowanie, być może wyjdzie jakiś patch który naprawi te śmieszne skoki, a o turlających się oponentach czy niedorysowaniach graficznych nie wspomnę). Wg mnie poważnym - tej gry jest też zbyt niski poziom trudności, taki casualowy. Nawet na wyłączonych wszystkich opcjach grając na max poziomie trudności nie miałem większych problemów z zaliczeniem wyścigu na podium. Może i się czepiam, ale od gry udającej symulatora trochę tej symulacji powinno się wymagać, a to co oferuje gra to tylko mała przymiarka do takich tytułów jak FC. W ogólnym rozrachunku gra wypada dość dobrze i myślę, że bez problemu gra ma u mnie na dzień dzisiejszy mocne 8, być może kiedyś poprawią bugi to ocena wzrośnie. PS: Co wy chcecie od grafiki... można się przyczepić jedynie lekkiego aliasingu, ale modele samochodów i całkiem ładnie wykonane otoczenie dobrze się prezentuje, dla mnie bez zastrzeżeń. Cytuj
poiuytr 12 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 (edytowane) zapomniałeś napisać o dźwiękach, bo te psuja zabawę o 60%, czasami zamiast pisku opon czy silnika z głośników wydobywa się charczenie, głośniki mam w porządku, tylko z dźwiękiem w tej grze jest źle. need for speed nigdy nie był trudny, to łatwa gra od samego początku serii. grałem we wszystkie z wyjątkiem tych robionych na wzór fast i furius bo to najgorsze syfy stworzone w tej serii do tej pory. powinny inaczej sie nazywać żeby ludzie nie kojarzyli z historią nfs. a z tym podskakiwaniem to też może być tak że dzieje sie to na wszystkich beznadziejnych torach, np w silverstone i na donnington auta nie skaczą. na laguna seca na dakota i niemal we wszystkich amerykanskich trasach auto skacze, zupelnie jakby ktos chcial pokazac ze amerykanie nie potrafia zrobić dobrego toru wyscigowego, to raz a dwa ze ich samochody tez nie są w wyscigach najlepsze. zupelnie inaczej jest na trasach europejskich, londyn, n-ring, auto pięknie sunie sie po torze równym jak blat stołu prezesa. no i jeszcze o samochodach napisze ze wiernie oddają rzeczywistość, pomimo że nie jechałem Veyronem nigdy to jednak jest to najszybsza fura. i w grze tak samo przekonałem sie o tym wczoraj. żadna zonda tu nie podskoczy kiedy w Buggatti cztery turbo sprężarki zaczynają pracować, inaczej jest w przypadku ciasnych krętych torów gdzie veyronem trzeba sie mocno napocić żeby nie dać się paggani ale można, wczoraj próbowałem i nie udało mi sie pobić czasu buggati zondą. dobrze że gra prawidłowo odzwierciedla liczby pomimo że fizyka pada na pysk strasznie. gram na kierownicy moje ustawienia to steering dead zone 0% accelerator dead zone 5% brake dead zone 5% clutch dead zone 5% steering sensivity 100% auto bardziej odczuwalne jest na torze, acceleration sensivity 50% braking sensivity 50% clutch sensivity 50% speed steering sensivity 0% force feedback 0% nie trzeba sie siłować z kierownicą a ta ma mocne silniki więc wyłączam. naprawde lepiej sie jeździ bez tego badziewia turning lock 360 a i jeszcze wczoraj napisałem że nie da sie przejechac toru bez piszczenia opon, no nie do konca to okazalo sie prawdą. bo w Tier 3 trasa glendale lutus exige mozna pojechac ladnie i bez stresowo i bez pisku opon, niestety auto nie sliza sie tak jak inne, trzeba cos pozmieniac w ustawieniach, skrzynie ustawic manualnie i wowczas mozna wykonac slizg 4 sekundy. zrobie tylko platyne w tej grze i ją olewam, nie jest taka fajna do końca ale zła też nie jest. każdy odnajdzie tutaj coś dla siebie. Edytowane 3 października 2009 przez poiuytr Cytuj
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 Jak można sobie wyłączyć Force Feedbeack? Przecież dobre wykorzystanie FF przez gre to jej esencja. W ogóle po co kupować porządną kierownicę z FF, skoro nie będziemy tego używać. Cytuj
poiuytr 12 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 i oto jak nic nierozumiesz. gra dzięki temu ma mniej realizmu. jak sobie zechce FF to pojadę samochodem. ja właśnie tego nie rozumiem po co ludzie grają z FF tak nie da sie grać. kierownice wyrywa na każdym zakręcie. dużo grałem w RBR i gdybym tam wóczas grał z FF to rąk dzisiaj bym nie miał. ale grałem na DFP a to gorsze koło jest a dziś mam G25 i nie żałuje kasy wydanej bo raz że są gry które pozwalają wyłączyć FF a w innych niestety sie nie da a skoro już nie można to niech będzie, W ferrari Super Car Challenge Trofeo Pirelli i Super Car Challenge można jedynie sztucznie zmniejszyć jego siłę a to mi sie nie podoba ale to inne gry są tam jest przyjemnie a w NFS do dupy całkowicie z FF. Tyle że póki co to ciesze sie NFS:Shift później jak skończe zabiore sie za ferrari i super car będzie więcej radochy, to i tak zależy od gry, w Shift niestety FF w połączeniu z podskakującymi samochodami nie daje frajdy z gry lecz frustracje. .... u mnie przynajmniej dlatego mam wyłączone. Cytuj
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 (edytowane) Panie, to jedź sobie na gokarty. Zrób około 25 okrążeń i zobaczymy co wtedy powiesz. Rąk nie czuć a na następny dzień masz zakwasy. Wyścigi to nie spacer po parku czy jazda rekreacyjna rowerem. FF jest po to żeby oddać chociaż namiastkę tego co dzieje się podczas wyścigu. Aczkolwiek zgadzam się że FF w NFS do najlepszych nie należy, jednak ja go nie wyłączam. Dla mnie to bardzo ważny aspekt podczas gry. Zagraj w Dirt 2, tam dopiero FF zamiata. Edytowane 3 października 2009 przez =-FEISAR-= Cytuj
Kac_r 2 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 a jak to jest z bugami ? sony juz cos z tym zrobilo ? jakis path juz wyszedl ? bo z tego powodu wstrzymalem sie z kupne, a szczerze mowiac chetnie bym juz zagral, ale tez nie chce sie zniechecac wiec bez poprawek nie kupie ... pozdr. Cytuj
Gość szpic Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 a jak to jest z bugami ? sony juz cos z tym zrobilo ? jakis path juz wyszedl ? bo z tego powodu wstrzymalem sie z kupne, a szczerze mowiac chetnie bym juz zagral, ale tez nie chce sie zniechecac wiec bez poprawek nie kupie ... pozdr. co ma sony do tego? EA zapowiedzialo patcha na ps3 a czy juz wyszedl to nie wiem Cytuj
genjuro 85 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 Feisar i poiuytr (po pijaku wymyslales nick? ) ja Wam polecam w przerwach od grania, porobienie troche pompek, ewentualnie silownia...bo z kondycja to u Was kiepsciutko Cytuj
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 A skąd takie wnioski??? Cytuj
Kac_r 2 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 a jak to jest z bugami ? sony juz cos z tym zrobilo ? jakis path juz wyszedl ? bo z tego powodu wstrzymalem sie z kupne, a szczerze mowiac chetnie bym juz zagral, ale tez nie chce sie zniechecac wiec bez poprawek nie kupie ... pozdr. co ma sony do tego? EA zapowiedzialo patcha na ps3 a czy juz wyszedl to nie wiem EA, racja ... tak wiec jesli ktos wie czy patch juz wyszedl to fajnie byloby wiedziec ;]. pozdr. Cytuj
genjuro 85 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 A skąd takie wnioski??? No piszecie ze od krecenia kierownica macie zakwasy i takie tam sprawy...dobra koniec OT Cytuj
poiuytr 12 Opublikowano 3 października 2009 Opublikowano 3 października 2009 odkryłem właśnie coś extra, przynajmniej dla mnie. nawigacja po menu w grze przy pomocy kierownicy do łatwych nie należy ale daje rade, jednak to co mi umknęło to Fakt ze w Quick Race moge używając R1 (tu łopatki) zmieniać wybór swojego samochodu i tak okazało sie że pomimo iż w garażu mam fury z najwyższej półki za ponad 1 mln to mam też jakieś Lend Cars, Stock Cars i jest tego cała masa. a dotychczas miałem zakupionych jedynie 10 fur, to są chyba wygrywane wozy i jest ich już ponad 20 :potter: generalnie chodzi mi oto że nie wciskałem wcześniej nic z tych przycisków funkcyjnych. szkoda że nie można dowolnie zdefiiować sobie każdego przycisku na kierownicy i przy biegach. to ogromna wada, pewnie na PC mozna sobie wszystko zmienic. wracając do FF to źle mi sie szarpie kierownicą gdy stawia ona opór a gram przeważnie w gry Rajdowe gdzie reakcja kierownicy musi być natychmiastowa. zwyczajnie wole FF w grach typu rFactor GTR no i Gran Turismo. ale znów na szutrach FF won. mój nick to litery z klawiatury pisane od lewej do prawej, jak prawdziwy muzułmanin. allah akbar bracie. oh i żyd na dodatek, szalom. polecam zaliczanie zakrętów pagani zonda R albo masserati, wchodzą jak w masło. tylko te dwa wozy są lepsze niż veyron. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.