LiSoQuan 23 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Wiec juz mam po jednym wyścigu w off i online. Jest bardzo dobrze. podobieństw do Grida nie zauważyłem i moim zdaniem model jazdy bardziej symulacyjny. Dzwięk super, widok z kabiny może być ale ja jak zawsze używa ze zderzaka. Grafika lepsze niż w gridzie - tak mi się wydaje. Jeśli chodzi o uszkodzenia to jeszcze się nie wypowiem bo nie miałem okazji walnąć porządnie . Co zauważyłem to bardzo dobry AI przeciwników, lepsze niż w gridzie. Wyraźnie widać ze walczą ze sobą, wypadają z toru, co chwile jest zmiana a pozycjach , super. Online działa super, żadnych lagów, jest dynamicznie. Można zapraszać znajomych (wew. przegladarka znajomych i wysyłanie zaproszeń i wiadomości). Wersja kinowa czyli tylko napisy po polsku, lektor juz po angielsku.To wszystko na teraz. Polecam Cytuj
Texz 670 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Niestety muszę potwierdzić plotki o zniszczeniach, na PS3 nie ma różnicy między zniszczeniami wizualnymi a pełnymi (pęka szyba, odpada klapa i zderzak). Na X360 po kilku dzwonach nie można już jechać normalnie. Jesli nie poprawią tego patchem to będzie dym. A nie masz przypadkiem na PS3 włączonych jedynie "wizualnych" zniszczeń? Cytuj
lesheq 8 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 A nie masz przypadkiem na PS3 włączonych jedynie "wizualnych" zniszczeń? wiem że trudno w to uwierzyć ale sprawdzalem na ustawieniach wizualnych i pełnych, różnicy brak Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Sam będę musiał to przetestować. Wizualne są jak najbardziej. Włączyłem na pełne i jeszcze też porządnie nie przydzwoniłęm aby sprawdzić czy mają one wpływ na prowadzenie samochodu. Sama gra fajna póki co. Model jazdy jest naprawde dopracowany i w końcu czuć że prowadzimy samochód a nie resoraka jak w poprzednikach. Widok z kierownicy rozwala;] Cytuj
Daffy 10 652 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 to w końcu ta blacha się gniecie na PS3 czy nie? i czy po dzwonach gorzej się prowadzi wóz czy nie? Ostro sobie EA pogrywa Cytuj
Gość szpic Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 powiedzcie mnie jedno, czemu znow na tym trailerze z gametraylers gra na ps3 jest jasniejsza? specjalnie zmieniaja ustawienia czy na ps3 nie da sie zrobic troche ciemniej Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Przecież jasnośc można sobie samemu ustawić więc nie widze problemu. Co do gięcia blachy to jest dziwna sprawa. Nie gnie się, ale rysuje i gubi swoje elementy- zderzaki czy maskę, można karoserię pobrudzić i "spękać" szybę ale nie udało mi sie jej wybić. I tak: własnie teraz sie o tym przekonałem- po kilku dzwonach auto prowadzi się całkowicie inaczej. Samo skręca na boki, nie przyspiesza jak wczesniej i inaczej wchodzi w zakręty. Cytuj
Daffy 10 652 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 lol a na x360 się maska gnie to w EA robią fachowcy - nie ma co Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 No dziwna. Pewnie za niedługo wyjdzie patch. Chyba że EA ma to głęboko gdzieś i odpuści. Cytuj
Texz 670 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Dziwne, że nikt na zachodnich forach o tym fakcie nawet nie wspomina o_o, na GameTrailers przekonywują się która wersja ma lepsze kolory, na NeoGafie psioczą na sterowanie i to w zasadzie wszystko co w tej materii się dzieje. Cytuj
vip77 250 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 No dziwna. Pewnie za niedługo wyjdzie patch. Chyba że EA ma to głęboko gdzieś i odpuści. jak tak bedzie to zenula na maksa. wydali gre a potem patchem beda dodawac giecie blachy czyli porownanie na gt nie klamie. tak jest faktycznie a nie ze zle uderzyl w bande, mala predkosci itp. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Gdyby ktoś się mnie zapytał kilka lat temu: czy kiedyś kupię grę z serii Need for Speed to bez wahania odpowiedziałbym: "chyba żartujesz". Nie uwierzyłbym też, że kiedyś ta seria będzie rasowym symulatorem. Jednak czasy się zmieniają. EA zmieniła politykę co do ich flagowej serii wyścigowej. Efekt? Świetne recenzje i masa zadowolonych graczy. Zadowoleni są również Ci, którzy omijali serię szerokim łukiem. Ja właśnie należę do tej grupy. Trochę się obawiałem o model jazdy w Shifcie, ale po kilku minutach grania odetchnąłem z ulgą. Przejdźmy do konkretów. Model Jazdy Na początku napiszę, że gram na kierownicy Logitech Driving Force Pro, w trybie pro (zawodowiec) ze wszystkimi wspomagaczami wyłączonymi. Ustawień kierownicy (których jest mnóstwo) nie ruszałem bo na standardowych gra się świetnie. Cała fizyka i model jazdy w NFS Shift jest wspaniała ! Zacznijmy od oczywistych rzeczy jakie są wyszczególnione: każdy samochód inaczej się prowadzi, każdy ma inne osiągi, inaczej reaguje na wyboje czy wysokie tarki. Świetnie opracowano obsługę force feedbacku. Zależnie od klasy samochodu czy napędu mamy inną siłę FF. Jednak najlepsze jest to, że na FF wyraźnie czuć kiedy przednia czy tylnia oś traci przyczepność. Dzięki temu możemy odpowiednio wcześnie zareagować i nie doprowadzić do wyjazdu na zewnątrz czy bączka. Świetne jest to, że na zachowanie samochodu ma także wpływ np. wybój na torze. Na Brands Hatch Indy przed ostatnim zakrętem jest wybój, na który trzeba uważać, gdy prowadzi się taki potwór jak np. Maseratti MC12. Ta fura ma sztywne zawieszenie i mały prześwit, więc często gdy za szybko tam jedziemy tył mocno ucieka. Dawno nie miałem okazji testować gry, w której tak świetnie czuć tarki na FF jak mamy w Shifcie. Grafika W skrócie bardzo ładna. Na pewno czołówka gier wyścigowych na PS3. Wszystko chodzi płynnie, samochody są świetnie wykonane, tory czy trasy mają sporo detali (wygląd prawdziwych torów dodatkowo wzbogacono np. o karuzele, żeby nie było za sztywno ) . Najmocniejszym elementem oprawy są wnętrza samochodów, które opracowano rewelacyjnie. Według mnie wnętrza w Shift prezentują się lepiej niż w GT5P. Dodatkowym plusem oprawy wizualnej jest świetne poczucie prędkości co dodatkowo jest spotęgowane, gdy gramy z widoku FPP (blur). Dźwiek Dźwięki silników w NFS Shift to prawie perfekcja. Z resztą seria NFS zawsze mogła się pochwalić świetnym udźwiękowieniem. Jak usłyszałem działanie turbosprężarek w BMW 135i to o mało co nie spadłem z fotelu . Ten samochód np. brzmi znacznie lepiej niż jego odpowiednik z GT5P. Dodatkowo możemy usłyszeć pisk hamulców czy pracę skrzyni biegów, która jest bardzo głośna w wyścigowych autach. Soundtrack jest raczej slaby. Może parę utworów dość fajnych, ale ogólnie nie moje klimaty, a nie ma opcji custom soundtrack. Po tych kilku godzinach grania muszę przyznać, że jestem zachwycony ta grą. Jestem jej wielkim fanem. Wreszcie na PS3 mam odpowiednik mojej ulubionej gry ever - ToCA Race Driver 3. Nie wiem czy ktoś też ta ma, ale ja mam często bug podczas oglądania powtórek. Mianowicie kamera z toru czasem nie zmienia się na następną i trzeba ją manualnie zmieniać bo nie ma szans oglądać nasz samochód w akcji z perspektywy jednej kamery z toru. Drugi bug jest wtedy, gdy wyłączamy menu po zakończeniu wyścigu (na tle jest replay). Obraz wtedy dziwnie przeskakuje. Mogliby wydać jakiś patch. PS: Świetna sprawa jest z systemem dzielenia kierowców na precyzyjnych i agresywnych. Gdy weźmiemy automatching to możemy być pewni, że będziemy się ścigać z kierowcami z naszej grupy. Świetny patent, który zaoszczędzi trochę nerwów w potyczkach online. PS2: Mój kolega z friendlisty (Hi Emet) zauważył, że w XMB pod naszym nickiem tam gdzie wyświetla się w co aktualnie gramy, oprócz samej nazwy Need for Speed: Shift wyświetla się też co aktualnie w grze robimy. Na przykład może pisać: "przegląda menu", "prowadzi w wyścigu", "rozbił się". Ciekawy patent. PS3: Ktoś z Was należy do grona tych agresywnych kierowców? Bo ja mam czasem 10 razy więcej punktów za precyzję niż agresję . 1 Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Ja póki co mam więcej za agresję;] Czekam aż laska pójdzie do domu i zacznę grać w to na poważnie, bo teraz to tylko Fat Princess jej w głowie. Ale co fakt to fakt. Gram teraz równocześnie w Undercovera i jednak Shift to zupełnie inna liga. Jakby całkowicie inna seria (co juz wszyscy wiedzą) ale aż dziw bierze jaka przepaść jest między tymi tytułami. Cytuj
NHS 0 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 PiotrB, w grze jest 900 stopni deflautowo, czy 180? Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Tak, defaultowo jest 900 stopni, ale gra reaguje na 360 stopni zakresu na domyślnych ustawieniach. Można ustawić na 900 stopni pewnie, ale nie polecam jeździć a takich ustawieniach w wyścigowych autach. Dobra to kiedy robimy 20 kołek na "Ringu" online w jakimś Civicu ? :-) Czas jednego kółka wyjdzie pewnie koło 10 minut . Cytuj
LiSoQuan 23 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 (edytowane) Teraz moje uwagi. Minusy - nigdy nie przepadałem za gustem EA jeśli chodzi o dobieranie muzyki do gier ale to co zrobili tym razem to tragedia... nie które utwory brzmią jak discopolo po angielsku, mamy również rock and roll w stylu beatelsów - ok muzyka jak muzyka, komuś się spodoba ale wogóle nie pasuje do wyścigów a na dodatek - nie można włączać swoje muzy z hdd - niestety potwierdzam brak uszkodzeń takich jak na X0 i nie mogę w to uwierzyć , w czasach kiedy to jesy hype na uszkodzenia w wyścigach oni robią takie chamstwo. Mam nadzieje że to jakis błąd w grze ale na tą chwile EA przechodzi na listę producentów podejrzanych i olewających (na liście mam Ubisoft ) chamstwo !! dodatkowo uszkodzenia typu rysy w ogóle mi nie wyglądają na rysy tylko jakie odbarwienia na masce mimo że bokiem sie ocieram o przeciwników to jakieś dziwne plamy wyskakują na masce. - głupia punktacja za nieczystą walkę, która moim zdaniem może zepsuć online bo np. za zrobienie przeciwnikowi bączka dostajemy dożo punktów wiec już nie raz przeciwnik w online specjalnie dobijał aby zepchnąć z trasy- co to burnout ?? - tak zachwalany widok z kokpitu dla mnie nic szczególnego - reakcja kierowcy wcale nie jest tak efektowna i chyba już kiedyś widziałem podobna w grze na pc (GTR??). Ja zawsze używam widoku ze zderzaka - jak można grać widząc dwie kierownice przed sobą ?? - brak kontroli na replayami - tylko pauza i zmiana kamery, brak zapisu - dużo błędów i glichy, które można już ogladać na YT czy GT np jeden z najgorszych: lamborgini bierze wszystkie samochody na plecy czyli na dach - dokładnie, jadac rozpedzonym lamborgini nie musimy wymijać - omijamy je od spodu - wychwycone na tvgry.pl Plusy - wyglad menu i muzyka w menu - grafika ale czasami chrupnie podczas replayów - replaye - wygladaja efektownie, bardziej naturalnie niz gridzie - model jazdy, nawet trudny, spokojnie mozna wypaść lub zrobić bączka nawet przy właczonych wspomaganiach. - dźwięk silników - online - lista przyjaciół dostępna dosłownie w każdym momencie po naciśnięciu R3. Brak lagów mimo że grałem z amerykanami tzn podczas wyścigu obok nicka widać ping i miałem średnio 300ms a to dużo lecz wcale nie przeszkadzało. Na razie to wszystko. Mimo że minusy są bardziej rozpisane to nie oznacza że gra jest zła. Napewno nie 9 ale mocna 8 dla mnie i będę się bawił lepiej i dłużej niż z Gridem, którego sprzedałem Bardzo podoba mi sie opisy na liscie znajomych - "poważny wypadek" "jestes na prowadzeniu" czy "wygrałeś wyścig" Edytowane 16 września 2009 przez LiSoQuan Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 http://needforspeed.com/SpeedAPI/ws/game/1.0/nfsps2-ps3/photomode/37162812/image Moje zdjęcie. Zdjęcia nie można zapisywać na HDD konsoli lecz są one automatycznie uploadowane na NeedForSpeed.com. Ciekawostka: weźcie jakiś samochód np. BMW 135i na torze Brands Hatch Indy w trybie próby czasowej i ustawcie porę dnia na świt. Gdy zaczniecie jazdę włączcie widok FPP i ..... Niezłe? Cytuj
LiSoQuan 23 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 tak, kokpit bardzo szczegółowy ale mnie bardzie podoba sie w GT5P - bardziej naturalny a zobacz jak wyglądaja guzik w tym kokpicie, plastikowo, wszystko plastikowe. Cytuj
Gerath 2 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 (edytowane) Gierka naprawdę przyjemna - jeżeli ktoś jest spragniony ścigałek niech łyka. Model jazdy całkiem przyjemny taki arcado-sim. Mi akurat brak gięcia blachy nie przeszkadza, ale EA pojechało po bandzie grubo. Zniszczenia mechaniczne są i to całkiem przyzwoite - przerywanie silnika, ściąganie auta, drgania na kierownicy itp, że tak powiem bardzo SI (gram na g25). O glitchu z wjeżdzaniem pod auta chyba już wszyscy wiedzą . Czasem się też zdarza mały bug graficzny z "pit girl" bo stoi w naszym aucie - śmiesznie to wygląda, ale szkód nie robi. Nie lookałem dokładnie ale chyba nie da się przekładać obłożenia klawiszy na kierownicy - jeśli tak to gruba bzdura bo np nitro czy ręczny jest na "panelu" w G25 . Co do problemów to miałem dziwną akcję, że w INVITATION RACE - DUEL - FORD GT VS VIPER - nie mogłem ruszyć Viperem - dziwne. Upgrady samochodów i tuning czuć - i to bardzo dobrze czuć - dość ważny element. Specjalnie bawiłem się suwakami od tuningu, żeby go sprawdzić i działa a nie jest to tylko bzdurne przesuwanie suwaków i rzeczywiście jak wiemy co robimy to można się nieźle pobawić. Edytowane 16 września 2009 przez Gerath Cytuj
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Tak, defaultowo jest 900 stopni, ale gra reaguje na 360 stopni zakresu na domyślnych ustawieniach. Można ustawić na 900 stopni pewnie, ale nie polecam jeździć a takich ustawieniach w wyścigowych autach. HyHy, a to czemu? Ja właśnie ustawie sobie na 900 stopni o ile będzie taka opcja z menu gry. Wymuszając to na kierownicy jest lipa. Dlatego mam pytanie do kogoś kto się zna. Jeździł ktoś na 900 stopni w tej grze? Jest chociaż troszkę podobnie do GT5: Prologue w tej kwestii (IMO GT idelanie obsługuje tryb 900 stopni). Cytuj
nightrunner 11 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 IMO GT5Prologue lepiej wykorzystuje 900 stopni - w NFS jakoś tak nie czuć ile ma się skręcone koła, dlatego lepiej chyba ustawić na mniejsza ilość stopni. Cytuj
MaiorZero 1 400 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 http://www.gamespot.com/ps3/driving/needforspeedshift/review.html Na gamespot gra zebrało średnią notę. Zgadzacie się z nią? Minusy są dosyć poważne, że tak powiem jak na grę wyścigową. Cytuj
Dark AlexX 0 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 i jak, mamy kolejna rewolucje jak to obiecuja co rok? ;] Cytuj
CHINDOOS 12 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Dawanie punktów na spowodowanie "bączka" u przeciwnika to zdecydowanie głupi pomysł. Już wyobrażam sobie co się dzieje w wyścigach online. Destruction Derby się kłania. Cytuj
nightrunner 11 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Jeśłi chodzi o recenzję gamespotu zgadzam się ze zdaniem, że ta gra trochę utkwiła pomiędzy simem, a arkejdem. Jeździ się bardzo fajnie i w miarę realistycznie (jak na serię NFS to szok), ale ja jako fan symulacji czuję że w paru aspektach twórcy mogliby bardziej pójść w stronę sima; z kolei jako fan arkadowego podejścia do wyścigów za mało mam arcade. Oczywiście nie licząc drobnych wpadek gra wprowadza sporo świeżości do skostniałego ostatnimi czasy gatunku, dając masę zabawy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.