Dud.ek 2 058 Opublikowano 3 lutego 2009 Opublikowano 3 lutego 2009 Topic poświęcony wyłącznie polskiej motoryzacji. Samochody które darzycie największym sentymentem, najbardziej udane konstrukcje naszych rodaków, dawne i teraźniejsze (polskie repliki sportowych wozów). Motocykle które zaszczepiły w was bakcyla motoryzacyjnego. Filmy, fotki tuningów, egzotyki, ogółem wszystko co związane z Polską motoryzacją. Polonez coupe: http://pl.youtube.com/watch?v=g0yWSgwBacM&...re=channel_page http://pl.youtube.com/watch?v=_JaU9z5Pqfs i na ch*j wam jakieś hondy vtec pfffffff....... Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 3 lutego 2009 Opublikowano 3 lutego 2009 SHL M11 Motór, który się niczym nie wyróżnia z tłumu, ale jest przezajebisty. Miękkie zawieszenie, idealne do rozbijania się po lesie. Gorzej w dwie osoby, no ale to tylko motór. No i w trasie. Marzy mi się tak w ciepłą, letnią niedzielę dosiąść eshaelkę i szybować z wiatrem po bezkresie polskich, wiejskich dróg. Tak, (pipi)a! Motór leśniczego, wg mnie o wiele ładniejszy od wueski. Silnik wfm trzybiegowy i wiatr czterobiegowy. Najlepiej działa na patencie. Tutej ktoś se pomyka po bezdrożach: http://pl.youtube.com/watch?v=M2L4um0UwSc -- całkiem możliwe, że ma silnik wiatra. nie wiem tylko, czy na asfalt wjechał na jedynce czy dwójce. no mniejsza, dźwięk trochę słaby, ale. Ta zaś jest piękna: http://pl.youtube.com/watch?v=6EP1oJ8Kwl8 Czarne felgi ino średnio pasują, ale jak to pyrka Cytuj
Gość Oran Opublikowano 3 lutego 2009 Opublikowano 3 lutego 2009 Trzeba mieć prawko na taką eshaelke, czy tez wueske? Cytuj
Cerb 7 Opublikowano 3 lutego 2009 Opublikowano 3 lutego 2009 Trzeba mieć prawko na taką eshaelke, czy tez wueske? Trzeba, bez prawka to mozna tylko rowerem lub skuterem jezdzic. A SHL fakt fajne moto, troche tym posmigalem, moja naprawde elegancko jezdzila mimo ze dwojki nie bylo. Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 3 lutego 2009 Opublikowano 3 lutego 2009 W silniku wfm często denerwował brak czwartego biegu. Różnica między dwójką a trójką była zbyt duża. Drugi bieg zapięty na wysokie obroty, a trójka wchodzi na niskich. Cytuj
sir_ryszard 80 Opublikowano 6 lutego 2009 Opublikowano 6 lutego 2009 Syrena - prawdziwa "matka polka" http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoch%C3%B3d) Sam pamiętam czasy jak się miało 105tkę Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 6 lutego 2009 Opublikowano 6 lutego 2009 W Szczecinie do 15.02 można zwiedzać muzeum techniki. Jest kolekcja jakiegoś dziadka, ponad sto zabytkowych polskich samochodów i motórów. Nie ma chu.ja, muszę się wybrać. Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 8 lutego 2009 Opublikowano 8 lutego 2009 No i właśnie wróciłem. Nie jest to co prawda jeszcze muzeum techniki i komunikacji, a jego zalążek. Z całej kolekcji można oglądać nieco ponad dwadzieścia eksponatów. Dopiero w lipcu '10 będzie można oglądać większą część zbioru. Zbioru, który prawdopodobnie się rozrośnie o kilkadziesiąt pojazdów po otwarciu muzeum. A co jest teraz? Stare motóry! AAAA!!! Od standardowych, czyli romet ogar, komar, wsk, osa, mz, po jakieś kosmosy typu różne modele sokołów, shl m04, harley davidson z '30 w idealnym stanie. Auta na razie były cztery i to same jakieś chore. Smyk, otwierane od przodu, strasznie dziwne, wygląda bardziej jak narzędzie tortur. Podobnie jak bmw. Do tego wszędołaz, czyli maluch-łazik, na gąsienicach oraz inny maluch na podwoziu samuraia z napędem na cztery koła i silnikiem z przodu. Nie jakiś wiejski tuning, tylko ładnie zrobiony kapselek. To na razie tyle, ekspozycja nie imponuje rozmachem, ale podobno w maju przy dobrych wiatrach mają zorganizować większy pokaz. Palenie gumy, ćwierć mili syrenami, grill, kiełbaski. Jak ktoś jest chętny, to można zwiedzać jeszcze przez tydzień do niedzieli 15.02. Zajezdnia Niemierzyn, wstęp za frajer, wbita od ul. Lenartowicza. Aha, koleś parę fotek porobił, to jak coś tam ten, to wrzucę. Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 13 lutego 2009 Opublikowano 13 lutego 2009 Ch.uj, chciałem wrzucić zdjęcia, ale imyczszak leci w kulki a imyczweniu nie inaczej. Wobec tego. Cytuj
Dud.ek 2 058 Opublikowano 13 lutego 2009 Autor Opublikowano 13 lutego 2009 Shakuj internet i wrzucaj a nie pier.dol Cytuj
ojejcu 86 Opublikowano 14 lutego 2009 Opublikowano 14 lutego 2009 Trzecia próba, ciekawe czy coś z tego wyjdzie. http://img25.imageshack.us/my.php?image=bmwyo1.jpg BMW coś tam, otwierany od przodu, strasznie pokraczny i pewnie niewygodny. Chora fantazja konstruktorów. http://img23.imageshack.us/my.php?image=dudekfe4.jpg WSK Dudek, jakaś rekreacyjna wersja wuechy, zacna. http://img5.imageshack.us/my.php?image=emzetaqh5.jpg emzeta coś tam, wielki silnik, jeśli chodzi o gabaryty, bo tak to tylko 350cm3. Przeniesienie napędu poprzez wał korbowy zamiast przez łańcuch. To ci dopiero ciekawostka. No i świetny stan, chyba najładniejszy motór na wystawie. http://img25.imageshack.us/my.php?image=harleyxm6.jpg harlej dawitson. Oryginalny Harley z '36, 1,3dm3!!! Masa przedziwnych rozwiązań, sprzęgło nożne. Zmiana biegów w tej machinie to jakiś kosmos. Stan idealny. http://img6.imageshack.us/my.php?image=maluszekib0.jpg kapsel z podwoziem od samuraja. silnik z przodu 0,8dm3, 4wd, kierownica od poloneza. ale trzeba przyznać, że jest piękny. profesjonalna robota, bez prowizorek. http://img25.imageshack.us/my.php?image=osaej1.jpg osica. nic dodać, nic ująć. świetny stan, a jeśli wierzyć typom, co się tym opiekują, to wszystkie eksponaty są na chodzie. chciałbym je zobaczyć i usłyszeć odpalone. jeeeee 8) http://img6.imageshack.us/my.php?image=shlm04bm3.jpg shl m04. piękna w ch.uj, silnik 125cm3 http://img25.imageshack.us/my.php?image=sokbm1.jpg sokół 1000 z koszem, używany chyba podczas wojny, zachowany w przyzwoitym stanie. skąd ten dziadek to wszystko kołował? http://img8.imageshack.us/my.php?image=tornedoil4.jpg tornedo. ch.uj wie co to. http://img25.imageshack.us/my.php?image=tuitamii8.jpg wszędołaz, maluch na gąsienicach, skonstruowany dla ekip energetycznych, ale wycofali, bo się pier.dolił. silnik z tyłu w kabinie!!! ładnie musi grzać. powinienem jeszcze mieć kilka zdjęć, ale to wszystko to ch.uj przy majowej wystawie. ja yeti. Cytuj
Gość Grzegosz Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 http://yojo2.ovh.org/kpm/ Strona, którą właśnie odwiedziłeś zawiera skany artykułów z cyklu zamieszczanego niegdyś przez tygodnik "Motor" - "Kulisy Polskiej Motoryzacji". Patrząc na zainteresowanie, jakim cieszył się w serwisie wykop.pl artykuł o Syrenie Sport (zapomnianym polskim protoypie niewdrożonym do produkcji) pomyślałem, że kogoś mogłoby zainteresować więcej artykułów o polskich prototypach samochodów, silników i o ogólnie szeroko pojętej polskiej motoryzacji w dawnych czasach. Tak więc poświęcając swój wolny czas postanowiłem się podzielić swoimi zbiorami. Aby przejśc do artykułu, kliknij na datę jego zamieszczenia w tygodniku. Życzę miłego czytania. [Autor strony] Dobra rzecz ;]. Cytuj
Średnio zaawansowany Gracz 0 Opublikowano 19 maja 2009 Opublikowano 19 maja 2009 Cóż, Polska motoryzacja prototypy miała ładniejsze wg. mnie od starego Mercedesa E-Classe, ale niestety tylko nieliczne auta weszły do produkcji. Takich super jak Syrena Laminat, Syrena Sport, Syrena 110 http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoc...#Syrena_Laminat Oczywiście też ,, Poldki'' miały swoje najlepsze prototypy: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez_Analog http://pl.wikipedia.org/wiki/Stratopolonez Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.