Skocz do zawartości

Risen


Gość Pawlo_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chwila - nie mogę się wypowiadać w tematach o RPG, bo ich nie lubię? Zacznijmy od tego, że do RPG nie mam nic. Co ja piszę - przy Fable, czy KOTORze mógłbym siedzieć godzinami. Gothic wg. mnie ssie i tyle. Mam prawo przedstawić swoje zdanie. Ale widzę, że ty jesteś fanbojem i obrońcą wszystkiego co z Gothiciem i Piraniami ma wspólnego. Jak mi wmówisz, że Gothic 2 miał dobre sterowanie, to będziesz dobry :)

BTW - Far Cry 2 też ssie ;)

Opublikowano

Kto był fanem Gothic''a, ten po ostatnich dwóch tworach z tej serii, już jest nim raczej tylko z senstymentu- przynajmniej u mnie sprawa tak wygląda. Ale jeśli ktoś mi mówi, że Fable to gra lepsza od Gothic'a 2, to już dziwne co najmniej- dla mnie nie ma porównania- fable to gierka na 7z plusem, a dwa pierwsze Gothici to mocne dziewiątki. Co do sterowania, to IMO np. walka w dwójce przypasiła mi bardziej niż w 3, czy dajmy na to trzecim Morowindzie, przynajmniej wymagała jakiejś zręczności i uwagi, a nie tylko klikania w guzik. Jednym słowem- czekam na Risena i czuję, że będzie dobrze

Opublikowano

No i tu właśnie widać, że każdy inaczej patrzy na RPG :) Dla Ciebie Fable jest na 7+, a dla mnie na 9. U Ciebie Gothic jest na 9, a u mnie na, hmm... 6? Co do sterowania w Gothicu 2 - nie wiem, może to ja miałem jakiś z(pipi)any egzemplarzy, ale mogłem atakować tylko gdy byłem w ruchu. WTF?

Gość Pawlo_PL
Opublikowano

Właśnie,sam powiedziałeś,ze Gothic ci nie przypadł.Tematy zakłada się raczej dla fanów tytułu,nie dla antyfanów.Tak jak wspomnial kolega wyżej Gothic 3 nie był już tym samym Gothic'iem co dwie pierwsze części i z tym się zgadzam.Dla mnie Fable również jest grą dla 10-12 latków(kolorki,misie dla siostrzyczki itp),nie podoba mi się i dlatego nie piszę w temacie o Fable.Pomyśl co by się stało gdyby każdy kto lubi wyłącznie gry sportowe czy inne samochodówki napisał posta "ta gra to crap".Co byśmy mieli? Dokładnie kilkadziesiąt stron o niczym.Żadnym fanboyem Gothica nie jestem,ale mówić o niej "crap" to chyba przesada. ;)

Opublikowano

Dla mnie to jest POMYŁKA nazywać twór pt. Fable II rpg-iem... to spore nadużycie. Gothic1 był świetny, w sequel nie grałem, ale część trzecia (nie wiem skąd taki pojazd na nią?) też była b. dobrą grą, nie wiem może to przez to że grałem sporo po premierze i była nieco poprawiona?

 

Pomyłką jest też nazywanie gry o której nic nie wiadomo crapem. Jak będzie gothicowo to będzie dobrze, tamte światy chciało się eksplorować, były ciekawsze niż np. w Oblivionie, gdzie była masa obszaru, a wiało nudą... IMO oczywiście ;)

Opublikowano

W Oblivionie nie wieje nudą, właśnie bardzo mi ta gra przypomina Gothica jeden. Dwójka mi się nie podobała za to, trójki na oczy nie widziałem.

 

Co do screenów - jak się człowiek przyjrzy, to w sumie wygląda na to, że konsola wyciągnie taką grafę, nie jest to nic na maxa powalającego.

 

Ja chce klimatu i grywalności jedynki, będzie to gra roku ^^. Nie wiem jak można po trzech screenach stwierdzić, że gra to crap O_O. Jesteście lepsi od tematu o Killzone 2 xD.

Opublikowano (edytowane)

Samochodówki/sportówki to gatunek, a Gothic/Fable to tylko przedstawiciele gatunku ;) Gothic to IMO crap. Koniec, kropka. Przy okazji polecam sobie sprawdzić oceny Gothica na Metacritic. Hit to raczej nie jest.

EDIT: Widzę, że jakieś posty się nowe pojawiły. Przy okazji dodam, że ja nie nazwałem Risena crapem, gdyby to było do mnie ;)

Edytowane przez miki77
Opublikowano (edytowane)

Walą mnie oceny na metacritic.

 

Ja uwielbiałem tę grę i będę uwielbiać. A czemu się nie podoba? Słaba grafika? Zbyt wiele osób odrzuca grę za szybko, wszystko się rozkręca potem.

 

Tylko nie należy oczekiwać akcji jak w FPSie czy planowania jak w RTSie... To gra RPG i powinno się ją oceniać pod względami, pod którymi się ocenia RPG.

 

A trailer... Pirahna nigdy nie umiała robić renderów, właśnie to obejrzałem i też mi się nie podoba. Ważne, jak będzie sama gra się prezentować. To, co mówię, to jedynie moje marzenia, a jak będzie nie wiem.

 

Chill orion ;).

Edytowane przez raven_raven
Opublikowano

Może gdybym zagrał w Gothica jakieś pięć lat temu, to bym coś ugrał. A tak po przyzwyczajeniu z padem, sterowanie było dla mnie z(pipi)ane. Po prostu nie lubię "dzieła" Piranii i tyle. Chociaż jak teraz patrzę na Risen, to może coś z tego być. Klimat nie mój, ale coś może z tego wyjdzie. Ja tam liczę na Gothica 4, bo może to być pierwszy dobry tytuł z serii. Tak, dlatego że wychodzi na konsole :D

Opublikowano

Trzeba było mówić, że niedawno grałeś :P. Dziś grafika się zestarzała (ba, nawet w dniu premiery nie powalała), więc się ciężko gra... Przyznam się, że ostatnio i ja zrezygnowałem szybko (do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja - Xbox 360 i jego grafika ;]). Ale to, że gra jest stara nie powoduje, że staje się crapem, bez przesady.

Opublikowano

Grafika mnie nie odrzuciła, nawet nie zwracałem na nią uwagi :) Tylko chodzi mi o to sterowanie, które nie pozwoliło mi na dłuższą grę. W trójkę trochę pograłem (ale to jeszcze wcześniej) i nawet całkiem fajnie mi się grało. Niestety wtedy mój komp tego nie udźwignął xD

Gość Pawlo_PL
Opublikowano (edytowane)

miki@ samochodówki/sportowe było odniesieniem do RPG,nie konkretnie do Gothica.

Ja z kolei właśnie bardziej liczę na Risen,aniżeli na Arcanie A Gothic Tale.AAGT robi firma która do tej pory robiłą same strategie.PCtowcy zapewne pamiętają ją z gry Desperados,tytułu "za 20zl w kiosku" ;) Mam nadzieję,ze się mylę i Arcania będzie porządnym kawałkiem kodu.

Edytowane przez Pawlo_PL
Opublikowano

Niewiem jak wy ale nawet teraz gothic 1 podoba mi sie bardziej niz nie jedna gra wyprzedzajaca go o lata swietlne.

Gdy zagralem w pierwsza czesc gothica bylem tak najarany przez te gre ze musialem zagrac w nastepna czesc i

podobala mi sie rownie dobrze co jedynka =] W Gothicu najbardziej do gustu przypadlo mi to iz byla to pierwsza gra

w ktorej moglem dolaczyc do frakcji ktora bardziej mi sie podoba i to mnie oczarowalo =D Mimo ze w jedynce i dwojce bylo

pelno bugow mi to nie przeszkadzalo bo + przyslanialy - =]

Dobra ale skonczcie juz o gothicu

 

 

Risen bedzie zapewne swietna gra, jesli nie dla was to dla mnie napewno bo takowy klimat odpowiada mi najbardziej

i musze sie zgodzic z raven_raven ze w Oblivion wieje nuda ;/

 

Reasumujac naprawde z niecierpliwoscia czekam na te gre i mam nadzieje ze bedzie swietna przez co doczeka

sie kontynuacji.

Opublikowano

Eee tam, gadanie, mnie z "Gothiców" nie podobał się tylko dodatek do trójki "Zapomniani Bogowie". Oblivion był fajny, wciągnął mnie na 40+ h. A Risen uważam za duchowego spadkobiercę Gothica I, II i NK, czyli najlepszych części. Jeżeli będzie działać płynnie (nie jak np. Two Worlds) i będzie posiadać wciągający klimacik, to wpisuję go na swoją listę "mast hewów" ^^

Gość Pawlo_PL
Opublikowano (edytowane)

"Niektóre postacie wykonano przy użyciu 6 tys. wielokątów, a do przedstawienia terenu wykorzystano technologię HDR" - od Cenegi.Deep Silver poinformował, że nadchodzący projekt eRPeG Piranii, weźmie udział w targach gier RPC (Role Play Convention) w koloni w dniach od 3 do 5 kwietnia. Poniżej fragmenty tego komunikatu.

 

"Deep Silver i spółka Koch Media, wiodący producent rozrywki cyfrowej, zapowiadają, że od 3 do 5 kwietnia w Kolonii Piranha Bytes zaprezentują nadchodząca grę "Zmartwychwstały"

[...]

Deep Silver czuje potrzebę aktywnego wspierania nadchodzącego RPGa, który zostanie zaprezentowany na targach RPC. W trakcie targów zarówno media jak i publiczność będą mogli zadawać pytania twórcom gry. Dalsze informacje co do wyglądu stoiska i prezentacji gry na RPC 2009 będą dostępne wkrótce."

 

Tekst zawiera spoilery!

 

"Gothic 3 - hit byłych królów gier RPG Piranhy Bytes. Z grą Risen chcą wrócić na należący im się tron i udowodnić, że potrafią być lepsi. Jako pierwsi na świecie, przeglądamy nowe przygody i opowiadamy, dlaczego Risen może naprawdę przywrócić im reputację.

 

Bezimienny bohater powraca! Rozbitek leży między topielcami i kawałkami drewna na egzotycznej plaży, tajemniczej wyspy. Ubrany w podarte łachy i wychudzony, podobnie jak w Gothic 3 - to się nie zmieniło.

Teraz widzimy jedynie przykład bohatera, jednakże w najbliższym czasie wygląd bohatera ma być zmieniony. Nowa gra Piranhy Bytes może nie nazywa się "Gothic", ale na pewno nosi go w swoim sercu.

 

Kai Rosenkranz, od pierwszego Gothica jest kompozytorem i programistą, Esseńczyk, deweloperzy nie robią z tego żadnej tajemnicy:

"Wiemy dobrze, co jesteśmy dłużni fanom po trójce: chcą tak samo intensywnej i atmosferycznej przygody jak w drugiej części - nowoczesnej i pozbawionej bugów. Wystarczy dać im Risen".

Pierwsze sześć godzin jest bardzo przekonujące. Już wczesnym rakiem zobaczyliśmy w pełni funkcjonalną wersję i dowiedzieliśmy się wszystkiego co jest ważne: historię, świat gry, misje i system walki. Sześć godzin, dało nadzieję: Wszystko naprawdę przemawia za tym, że Piranha Bytes uczy się na błędach, zrobią wszystko aby osiągnąć swoje cele.

 

Pierwsze minuty

 

Na początku naszej wyprawy znajdujemy się na plaży. Jak zwykle w grach Piranha Bytes: Po intro, w którym poznamy problem bohatera, będziemy mogli w najbliższej okolicy zapoznać się ze sterowaniem bohatera jak i resztą interfejsu. Podobnie jak w serii Gothic główna postać nie ma imienia i nie jest od razu bohaterem, również nie tworzymy jego wyglądu. I kolejny raz nie ma najmniejszego pojęcia, gdzie się znalazł.

 

Nie jest źle, idylliczne plaże wyglądają jak te w Crysis'ie, w koło leżą zwłoki. Palmy delikatnie kołyszą się na wietrze, latają motyle, i piękne wyglądające morze, z szmaragdowo zielonymi falami, wszystko jest o wiele bardziej realistyczne niż w Gothic'u 3. "Woda była jednym z głównych priorytetów nowego silnika graficznego, ponieważ na wyspie naturalnie jest dużo wody" - wyjaśnia Kai Rosenkranz.

 

Pierwsza kobieta

 

Przez cały czas możemy cieszyć się światem, ponieważ Risen zaczyna się dużo bardziej spokojnie niż Gothic 3, w którym w pierwszych minutach przychodzi nam walczyć z orkami o wieś. Zamiast tego, mamy do czynienia z czymś zupełnie niezwykłym - z kobietą! Dla weteranów serii Gothic to prawdziwa odmiana, ponieważ w grach Piranhy Bytes kobiety odgrywały tylko nieznaczne role. W Risen się to definitywnie zmieni. Nasza nowa koleżanka nazywa się Sara, podobnie jak i my przetrwała katastrofę. Miała na sobie długi płaszcz i nosiła rozpuszczone włosy - dzięki nowemu silnikowy fizyka włosów wygląda zadziwiająco. Dodatkowo: dialogi i animacja gestykulacji wyglądają bardziej naturalnie. Bardzo ważne dla Piranii jest, aby każdy szczegół był starannie

dopracowany.

 

Pierwsze Zadanie

 

Sara najpierw ostrzega nas, że w obecnej sytuacji dobrze byłoby gdybyśmy znaleźli jakiś kij i wysyła nas na poszukiwania. Super, nasze pierwsze zadanie wykonane, choć było bardzo proste. Na plaży po zatonięciu statku mamy pod dostatkiem drewna. To wszystko było zamierzone, w ten sposób mamy poznać sterowanie i inwentarz. KaiRo objaśnia: "Nazywamy to pośrednim poznawaniem. Poprzez zadania, dialogi, czy zdarzenia gracz będzie zdobywał informacje na temat całej historii i domyślał się co robić dalej." Jednak co i jak zrobi, to już zależy tylko od gracza. Sara może nie dostać kija lub zadania po prostu nie przyjmiemy, ale to będzie miało swoje konsekwencje w dalszych wydarzeniach lub stosunku tej osoby do nas. Tak jak w serii Gothic cały świat nie jest dostępny już od samego początku. Świat jest wielkości wyspy Khorinis, przybliżony będzie do tego z Gothic'a 2. Prędzej czy później możemy się spotkać z przeszkodami, które trudno nam będzie pokonać - np. wygłodniałe wilki lub śmiertelnie głębokie przepaście. "Na samym początku nie jesteśmy w stanie wykonać wielu kluczowych dla fabuły zadań, oraz przeżyć na niebezpiecznych obszarach. Dlatego gra została podzielona na rozdziały" - wyjaśnia Kai Rosenkranz. Wzrosła znacząco nieliniowość fabuły, jest o wiele bardziej wymagająca niż ta z Gothic'a 3"

Edytowane przez Pawlo_PL
Opublikowano

TAK TAK TAK I CAME

 

JEST NASTĘPCA GOTHICA, wraca bezimienny, system gry i ten idealny sposób prowadzenia gry ^^. Poproszę jeszcze dobrą fabułę z jedynki, możliwość wyboru jakiegoś obozu, mniej orków i magicznych pierdół w fabule i mamy grę roku :twisted:! Spełnili moje marzenia, Gothic na konsoli, świetnie!!

Opublikowano

Ale narobili mi smaczku =D tylko oby nie byly to "obietnice wyborcze" bo wiadomo ze chwalic lubi sie kazdy a obiecywac mozna ile wlezie =]

 

Podoba mi sie ze bedzie to jak gdyby gothic 2 w nowym pudeleczku ;) czekam z niecierpliwoscia.

Opublikowano
"Niektóre postacie wykonano przy użyciu 6 tys. wielokątów, a do przedstawienia terenu wykorzystano technologię HDR" - od Cenegi.Deep Silver poinformował, że nadchodzący projekt eRPeG Piranii, weźmie udział w targach gier RPC (Role Play Convention) w koloni w dniach od 3 do 5 kwietnia. Poniżej fragmenty tego komunikatu.

 

Zaje.biście, cenega :rolleyes:

Gość Pawlo_PL
Opublikowano (edytowane)

Kto byl odpowiedzialny za lokalizację wszystkich Gothic'ów:Cenega czy CDProjekt?Już nie pamiętam,ale jeśli dubbingiem zajmie się ten sam wydawca,lektorzy będą super.Gothic był jedyną grą,w której spolszczenie nie psuło gry,a wręcz nadawało jej smaczku.Polski dubbing robił w Gothicu połowę klimatu.

Edytowane przez Pawlo_PL
Opublikowano

Bo ty tak mówisz? Nie było tam wybitnej historii, gameplay miał swoje zgrzyty, ale żeby od razu porażka? Więcej takich porażek w takim razie poproszę.

 

Trochę mało info jest podane jak na 6-godzinny teścik, już mogli coś napomnieć o tym jak ta walka będzie wyglądać chociaż... W każdym bądź razie - bardzo fajnie że gothicowy rpg leci na trisixti.

Opublikowano

To, że w poprzednim poście nie wymieniłem wad nie oznacza, że nie potrafię takowych znaleźć. Po pierwsze zepsuty system walki sprowadzający się do klepania LPM. Kombosy które Piranha chciała zrobić nie działają poprawnie. Sa nieskuteczne tak samo jak mocne ciosy. Po drugie - schematyczność (przypomnij sobie co musiałeś robić w każdym mieście) przebijająca słynnego pod tym względem Assassin Creeda. Po trzecie fabułka, w której chodzi o znalezienie Xardasa oraz przywrócenie ładu w Myrtanie. Ogólnie zakończenie (cała trójka) przygód Bezimiennego zostało zrobione bez polotu jakby twórcy naprawdę nie wiedzili co począć dalej z historią z jedynki. Mieli bardzo dużo świetnych pomysłów gdy robili Gothica. Dlatego tamta historia wyszła wręcz idealnie. Każda kolejna częśc to rozwadnianie fabuły (smoki jakoby wezwane przez wku.rwionego śniącego pałającego zemstą w dwójce oraz niby-skończenie wiecznego konfliktu pomiędzy Beliarem a Innosem przez Bezimiennego) nad czym ubolewam do dzisiaj. Seria miała bardzo duże szanse stać się potęgą w światku RPG. Ale po tragicznej trójce (zarówno pod wzgędem merytorycznym jak i technicznym) skończyła tam gdzie niestety jej miejsce - w pudełku z metką "CRAP".

 

PS: Nie bez powodu nikt nie robi gry zatytułowanej Gothic 4. Ta marka już nic nie zdziała na rynku.

Opublikowano
Kto byl odpowiedzialny za lokalizację wszystkich Gothic'ów:Cenega czy CDProjekt?Już nie pamiętam,ale jeśli dubbingiem zajmie się ten sam wydawca,lektorzy będą super.Gothic był jedyną grą,w której spolszczenie nie psuło gry,a wręcz nadawało jej smaczku.Polski dubbing robił w Gothicu połowę klimatu.

 

CDP. Chyba ani razu się nie spotkałem aby oni skopali dubing. Trochę się boję, że za grę bierze się Cenega - gdzie ten Fallout?!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...