Yano 3 697 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 zakładam temat z okazji premiery nowego Harvest Moona , dokladnie to japońskiej premiery (dzisiaj) , mam nadzieje ze angielska premiera bedzie dosyc szybko (chociaz pewnie jesien to pierwszy realny termin) jak wiadomo jest to kolejny odgrzewany kotlet, ale w tym wypadku to moze byc calkiem smaczny odgrzewany kotlet gra jest bardzo typowa, bez zadnych udziwnien w stylu innconent life albo rune factroy, ale mimo to zapowiada sie ciekawie bo jest rozbudowana i ma duzo drobnych dodatkow glownie z dziedziny zbieractwa (mozna zlowic wiele gatunkow ryb, zbeirac robaki z drzew, w kopalni wykopytac diamenty, scinać drzewa itp), oczywiscie sa tez typowe aspekty czyli chodowla zwierząt i roślinek to tyle ogolników , przynam ze nie wiem co pisac wiecej, jak ktos gral to wie czego sie spodziewać klink do oficjalnej stornki, mimo ze po japosnku to bez problemu mozna sobie poklikac na poszczegolne zkładki i dowiedziec sie o roznych aspektach gry (sa mini filmiki tez) http://www.bokumono.com/series/sugarmin/index.html jak narazie pogralem tylko z godzine i zapewne wiele wiecej nie pgoram bo nie chce grać na oślep , wole poczekac na angielską wersje (chociaz wiekszosc rzeczy da sie robic bo sa obrazki i ikonki pokazujace co gdzie jest, i co kupujemy w sklepie) po tej godiznce gry rzucila mi sie w oczy grafika ładniejsza niz zwykle ale niestety pociagnela za sobą dużą wade - wioska nie jest otwartym terenem podzielonym na kilka kawalko jak farma/miasteczko/plaża/inne, tylko jest podzielona na duzo bardzo malutkich lokacji, zamiast ze 4 duzych jest 15-20 malych lokacji w stylu farma roslinna, farma dla zwierzat, 2 sklep, winiarnia, jakis domek, tartak, willa, plaża , kawalek drogi itp a pomiedzy kazdą lokacją jest loading nie jakis tragiczny ale kilka sekund ma, wiec jak sie przebiega z lokacji do lokacji to co chwile sie trafia an loadingi, jak narazie to najwieksza wada jaka zauwazylem (w ddoatku te loadingi z UMD moga byc o wiele gorsze przeciez, a nawet z karty trwaja 3-6 sekund), inna drobna wada to niektore dzwięki niezbyt pasujace do czynnosci (np chowanie przedmiotu do "kieszeni" brzmi bardziej jak delikatny strzał z bicza) ale na szczescie cala reszta gry jest bardzo przyjemna, na ekranie widac pasek zmeczenia w koncu, nie trezeba sie domyslać ile jeszcze mozemy pracowac znim postac straci przytomnosc, pasek spada bardzo szybko ale mozemy go napełniać jedzeniem, jest sporo udogodnien, np w plecaku mamy kilka miejsc na przedmioty ale te same produkty zajmuja tylko jedna kratke wiec mozna miec kilka robakow, kwiatkow, owocow itp na jednej kratce inventory ogolnie wydaje mi sie ze to moze byc jeden z ciekawszych harvest moonów, chociaz napeno nie jest rewolucyjny :pbardzo chetnie pogram jak wyjdzie po angielsku zapodam pare screenow ktore zrobilem z drobnymi komentami odemnie tu nic ciekawego, zwykly widoczek http://i42.tinypic.com/apgsu9.jpg mapa wioski, kazda gwiazdka to osobna lokacja, mimo ze pomiedzy niektorymi są dosyc dlugie sieżki to nie mozemy nimi chodzic, zamiast tego jest loading , z tego co zobaczylem sa jeszcze conajmniej 2 lokacje ktore nie są dostępne na poczatku, moze wiecj niz 2. btw jak widac na pozostalych fotach mamy tez mini mape na ekranie gry ktora nie jest zbyt potrzbna, ale to miły dodatek podczas rozmów pojawiaja sie ładne rysunki postaci ktore zaleznie od sytuacji maja inny wyraz twarzy itp http://i42.tinypic.com/2wcgtuw.jpg minigierka w kopalni, z tego ci widac na filmikach trzba poprzesuwac kamienie tak zeby mozna bylo rozbic jak najwiecej jednym ciosem (reakcja łancuchowa), nie moglem tego sprawdzic bo chyba zabawa jest płatna a wiadomo ze na poczatku malo kasy kolejne obrazki pokazują łapanie robali, na drzewie widac ikonke młota, to znaczy ze mozna walnac zeby strząsnac robaki, nie wiem co po tem z nimi sie robi, czy tylko kolekcjonuje czy mozna sprzedawać http://i44.tinypic.com/2mngc3s.jpg http://i39.tinypic.com/eioww7.jpg http://i44.tinypic.com/2usiyhz.jpg nasze poletko wydaje sie dosyc małe, 64 pola, w wiosce jest inne malutkie poletko ale wątpie ze mozna je wykorzytsac, z drugiej storny mi sie podoba opcja jakosci a nie ilosci, nie podobala mi sie masówka w inconent life gdzie moglismy posiac chyba z 500 warzyw ;p pory dnia zmieniaja sie płynnie w czasie rzeczywistym ale pogoda chyba działa jak dotychczas, danego dnia pada albo nie pada http://i39.tinypic.com/ezefpg.jpg i na koniec fotka ze sklepu, buteleczka na dole to ikonka przemdiotu, wiec jako tako mozna sie zorientowac co kupujemy noo troche sie rozpisalem, moze znajdzie sie jakis fan gry ktory dotrwal do konca ;p kurna musialem kilka obazkow tylko zalinkowac bo przekroczylo limit Cytuj
Soban 4 060 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 wolalem widok z innocent life,ktorym jestem obecnie zajarany.nie ma to jak nasadzic kartofli przed spaniem Cytuj
winner 183 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 Graficznie to trochę ssie :F (poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64), ale ogólnie ze strony technicznej ładnie się prezentuje, trochę kotletowato(jak każdy dobry HM), ale myślę że fajnie będzie pograć w zrozumiałą wersję To raczej taka ciekawostka dla fanów tego typu rozgrywki, ale sam też zagram dłużej jak się spodoba. Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 jak wyjdzie to pewnie zagram, ale marzy mi sie remake Harvest Moon: Back to Nature ;p moja ulubiona czesc Cytuj
Suavek 4 718 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 odgrzewany kotletWyjaśnij pojęcie "odgrzewany kotlet". Port ani remake to nie jest przecież. O kolejnych FPS'ach jakoś nikt nie mówi w ten sposób, choć wszystkie polegają na tym samym. mapa wioski, kazda gwiazdka to osobna lokacja, mimo ze pomiedzy niektorymi są dosyc dlugie sieżki to nie mozemy nimi chodzic, zamiast tego jest loadingTo wcale nie jest taka zła rzecz w produkcji typu Harvest Moon. Nie musimy łazić przez dłużące się lokacje tylko aby kupić w sklepie parę sadzonek. W Back to Nature było podobnie przecież. Poza tym pamiętam gdy próbowałem grać w AWL SE na PS2 to strasznie mi się dłużyły te spacery w otwartych lokacjach (szczególnie przy takim framerate). wydaje sie dosyc małe, 64 polaZapewne z biegiem czasu da się je powiększyć. Pewnie do tego dojdą szklarnie i inne lokacje. Graficznie to trochę ssie :F (poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64)N64 chyba na oczy nie widziałeś. Ten HM na PSP może nie jest rewelacją graficzną pokroju Chains of Olympus, ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić. ale marzy mi sie remake Harvest Moon: Back to Nature ;p moja ulubiona czescZrobili remake na GBA, potem port na PSP i jeszcze ludziom mało? Mam nadzieję, że na wersję angielską nie będzie trzeba zbyt długo czekać. Posiadaczom konsolek innych niż Nintendo w końcu przydałby się normalny, porządny Harvest Moon. Cytuj
winner 183 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 (edytowane) Suavek, no sorry, ale nie mów mi że gra jest ładna, bo nie jest. Można było dużo bardziej dopracować stronę graficzną, tekstury na screenach są naprawdę marnej jakości. Poziom zbliżony do tego z Mario 64 DS. PS: Grał ktoś w Mytran Wars? Fajne to? Mam ochotę na ciekawego taktyka na PSP. Edytowane 19 marca 2009 przez winner Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 19 marca 2009 Autor Opublikowano 19 marca 2009 (edytowane) Wyjaśnij pojęcie "odgrzewany kotlet" ale zworc uwage ze mimo ze uzylem tego sforumowania nawet w podtytule to jednak nadal uwazam ze to swietna gierka, i prawdopodobnie najlepszy HM a dlatego mowie ze to kotlet bo prawie niczym sie nie rozni od innych, ma tylko dodane kilka minigierek (inconnetn life albo rune factory byly innowacyjne, chociaz to niekoniecznie bylo zaletą ;p), w tym wypadku słowo odgrzewany kotlet nie ma dla mnie złego znaczenia, ale nie mozna powiedziec zeby to byla jakas rewolucja (tak jak z pokemonami, od gb, porpzez dba i do DS, zmieniała sie tylko grafika (lekko) i dochodizły nowe poki, a cala rozgrywka byla identyczna, tutaj jest podobnie) ale podkreslam nie mowie tego w jakims wielce zlym znaczneiu To wcale nie jest taka zła rzecz w produkcji typu Harvest Moon. Nie musimy łazić przez dłużące się lokacje tylko aby kupić w sklepie parę sadzonek. W Back to Nature było podobnie przecież. Poza tym pamiętam gdy próbowałem grać w AWL SE na PS2 to strasznie mi się dłużyły te spacery w otwartych lokacjach (szczególnie przy takim framerate). to prawda ze AWL SE przy tak spowolnionej rozgrywce byl wkurzaajcy, ale mimo wszystko tutaj te loadingi sa zbyt czest poprostu, i zbyt długie, bardzo mnie to dziwi bo monster hunter ma wieksze lokacje i bardziej złożone a loadingi z karty trwaja okolo 1sekunde albo mniej, a tutaj okolo 3-4 sekund , co robi sie wkurzajace kiedy co 20 krokow jest czarny ekran jak zobaczysz te loadingi naprwno zrozumiesz o czym mowie xD aha i sprawa ze wyjscia z lokacji nie sa oznaczone w konkretny sposob, tzn nie wiadomo kiedy sie konczy lokacja, a poniewaz drogi sa szeroki a w głebi widac rozne rzeczy clowiek nie wie czy jak zrobi 2 kroki to juz przeskoczy czy nie, czasem mozna przez przypadek sie "przenies" jesli sie przechodzi obok wyjscia (zapewne mozna przywyknąc) Zapewne z biegiem czasu da się je powiększyć. Pewnie do tego dojdą szklarnie i inne lokacje. troszke wątpie, to co mamy dostepne moze sie rozrosnąc najwyzej o 1 rządek bo obok sa ogrodzenia i góry/woda i niezbyt jest miejsce na szklarnie, zreszta chyba wszystkie budynki juz stoją, moge sie mylic ale chyba wiecej pola nie bedzie poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64) grafa moze nie powala (zwłaszcza na forkach ktore zapodalem) ale napeno jest lepsza niz N64 , jest bardzo przyjemna tak naprawde , tekstury sa lepsze niz w AWL na ps2 (a przeciez psp zawsze ma gorsze tekstury) EDIT wiadomo ze tekstury na trawie sa marne ale rozne obiekty wygladaja ładnie, zaraz dam kilka screenow Edytowane 19 marca 2009 przez Yano Cytuj
winner 183 Opublikowano 19 marca 2009 Opublikowano 19 marca 2009 No wiesz z ciekawości odpaliłem - rzeczywiście gra w rzeczywistości jest ładniejsza (grafika sprawia wrażenie dość płynnej), lecz cudów to tu nie ma. Z tym bezpośrednim porównaniem do N64 to może nie do końca trafnie, ale tak czy siak o oprawę twórcy postarać mogli się trochę bardziej Cytuj
Suavek 4 718 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 Suavek, no sorry, ale nie mów mi że gra jest ładnaWskaż mi w którym miejscu napisałem, że gra jest ładna. Poziom zbliżony do tego z Mario 64 DS.Leżę i ryję. PS: Grał ktoś w Mytran Wars? Fajne to? Mam ochotę na ciekawego taktyka na PSP.PS. Co to ma wspólnego z Harvest Moon? ale zworc uwage ze mimo ze uzylem tego sforumowania nawet w podtytule to jednak nadal uwazam ze to swietna gierka, i prawdopodobnie najlepszy HMNie twierdzę, że ma ono negatywny wydźwięk, ale mnie odgrzewany kotlet kojarzy się z portem lub ewentualnie remakiem. a dlatego mowie ze to kotlet bo prawie niczym sie nie rozni od innych, ma tylko dodane kilka minigierek (inconnetn life albo rune factory byly innowacyjne, chociaz to niekoniecznie bylo zaletą ;p), w tym wypadku słowo odgrzewany kotlet nie ma dla mnie złego znaczenia, ale nie mozna powiedziec zeby to byla jakas rewolucjaWg Twojego toku rozumowania większość gier to odgrzewane kotlety, bo zmienia się co najwyżej fabuła/miejsce akcji/pojedyncze elementy (FPSy, RTSy, Finale i inne bzdety). jak zobaczysz te loadingi naprwno zrozumiesz o czym mowie xDNie zaprzeczam. Możliwe, że z UMD faktycznie będzie się to jeszcze dłużej wczytywać. Niemniej jednak Back to Nature także był podzielony na małe lokacje, z przerwami kilkusekundowymi między nimi, a jednak nie zauważyłem aby gdziekolwiek było to krytykowane, bądź też aby komukolwiek uprzykrzało zabawę. Cytuj
=PiT= 13 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 zajebiste! kiedy wersja zrozumiala? Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 20 marca 2009 Autor Opublikowano 20 marca 2009 niestety nie ma chyba zadnej oficjalnej anie nawet nieoficjalnej daty wydania angielskiej wersji.. sory za podwojnego posta nagralem krotki filmik pokazujacy loadingi , jakosc jest tragiczna, bo nagrywalem komorka ktora nie łapie ostrosci z bliska, ale nie chodzilo o ostrosc tylko o te czarne ekrany co chwile http://www.youtube.com/watch?v=ogUUgu7aaUc Cytuj
winner 183 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 "... ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić. " O tutaj, czyli ci się podoba o_O. Nie rzucaj się tak bo panuje wolność słowa i gra rzeczywiście jest biedna graficznie stawiając ją obok tytułów pokroju FF:CC, MC:LA, czy chociażby SH:O albo TR. Może ci się to nie podobać ale większość jednak zwróci uwagę na mankament gry jakim jest grafika - słaba. Zresztą to nie tylko o oprawę wizualną tu chodzi więc nie wiem o co całe to halo... PS: Co do MW spytałem bo nie chciałem zakładać nowego tematu tylko po to by oto spytać?? Pomyśl czasem. Pozdro Cytuj
Suavek 4 718 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 nagralem krotki filmik pokazujacy loadingiNie jest aż tak tragicznie. Pytanie tylko jak to będzie wyglądać na UMD. "... ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić. " O tutaj, czyli ci się podoba o_O Nie wiem jak Ty, ale ja nie dzielę gier na ładne i brzydkie, ale uznaję coś takiego jak "przeciętne". Gra nie jest ładna, jak przecież wyraźnie napisałem, ale nie sprowadzałbym jej do poziomu N64 czy DSa. Sugar Village idealnie pasuje do tej kategorii - bez rewelacji ale nic po oczach nie razi. Nie rzucaj się tak bo panuje wolność słowa i gra rzeczywiście jest biedna graficznie stawiając ją obok tytułów pokroju FF:CC, MC:LA, czy chociażby SH:O albo TR.Patrz wyżej. PS: Co do MW spytałem bo nie chciałem zakładać nowego tematu tylko po to by oto spytać?? Pomyśl czasem.Parsk. Tak, przecież to bardzo logiczne i naturalne, robienie burdelu na forach. Cytuj
Loki! 0 Opublikowano 1 kwietnia 2009 Opublikowano 1 kwietnia 2009 Gra wygląda wspaniale chciałem zagrać w Innocent Life ale jednak poczekam za tą wersją Wiadomo kiedy wyjdzie ENG ver. ?? Cytuj
=PiT= 13 Opublikowano 9 kwietnia 2009 Opublikowano 9 kwietnia 2009 Wiadomo kiedy wyjdzie ENG ver. ?? niestety nie ma chyba zadnej oficjalnej anie nawet nieoficjalnej daty wydania angielskiej wersji.. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 8 czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 czerwca 2009 Wiadomo kiedy wyjdzie ENG ver. ?? w koncu wiadomo, podobno podali to na E3 nie jest to zbyt dobra informacja ale mogło byc gorzej angielska wersja ma byc w 4 kawartale 2009 wiec pewnie za jakies 4-5 miesięcy, sporawo jak na przetlumaczenie kilku tekstów, ale dobrze ze chociaz w tym roku Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 13 stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 stycznia 2010 odgrzebie temat bo nudno na psp ;p angielska wersja miala byc w 4 kwartale 2009, jak pewnie niektorzy zauwazyli nie ma ;p przez chwile mysalem ze calkowicie odpuscili i wcale nie wyjdzie poza japonie, ale na szczescie jest ejszcze szansa , i to duża poniewaz amerykanska organizacja ktora ocenia gry w kwesti wieku itp (tak jak PEGI) podobno ma tego harvesta juz u siebie i juz go ocenili, wiec mozna liczyc ze niedlugo serio bedzie (szkoda tylko ze zadnych newsow nie ma, ale coz) Cytuj
=PiT= 13 Opublikowano 14 stycznia 2010 Opublikowano 14 stycznia 2010 ign mowi ze bedzie w pierwszym kwartale 2k10 http://psp.ign.com/objects/143/14305492.html Cytuj
tomsecret1993 20 Opublikowano 14 stycznia 2010 Opublikowano 14 stycznia 2010 To jest jak Save the homeland na ps2. Ten sam chłopek nawet. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 14 stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 stycznia 2010 (edytowane) to prawda ze ma sporo powiazan (chlopak to akurat jest taki sam w wiekszosci gier;p) ale ta wersja jest bardziej przyjazna i bardziej rozbudowana, gralem pare godizn po japonsku i moge (nie)śmiało powiedziec ze to najlepszy harvest moon w jakiego grałem :> (na drugim miejscu wersja psx/psp) [chociaz nie gralem na wii, moze tez jest fajny] i co wazne nie ejst przesadnie udziwniony jak innconent life i rune factory, to porzadny HM z nieprzesadoznym ogrodkiem, zwierzakami, rozwinietymi elemntami zbieractwa (jest ich sporo i maja minigierki) , nie wiem jak z rozmowami bo gralem po japosnku ale tez ok. no i widac pasek zmęczenia, wiadomo co sie dzieje z ludzikiem na psxie trza było sie domyslać ktory "zgon" bedzie smiertelny, a i jedznie niewiele pomagalo, tutaj można podżerać w dzien i napełniać pasek , i rozne wkurzajace elemnty ze starych gier zostały zastapione wygodnymi i fajnymi, jedyny problem to loadingi miedzy kazdą lokacją ale ogolnie serio jest fajnie i bardzo chetnie pogram po angielsku zeby wszystko rozumiec Edytowane 14 stycznia 2010 przez Yano Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 30 stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 stycznia 2010 (edytowane) w koncu jakies w miare oficjlane info, chociąz nie do konca konkretne - gra ma byc w kwietniu http://playstation.joystiq.com/2010/01/28/harvest-moon-hero-of-new-leaf-coming-to-psp-this-april/ Edytowane 30 stycznia 2010 przez Yano Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 18 kwietnia 2010 Autor Opublikowano 18 kwietnia 2010 (edytowane) podobno premiera 20 kwietnia w usa, czyli już za 2 dni ;> bylo by fajnie, sporo sie edit: gdzie indziej rpzeczytalem że jest opoznienie w tłoczni i premiera bedzie 27 kwietnia Edytowane 18 kwietnia 2010 przez Yano Cytuj
=PiT= 13 Opublikowano 19 kwietnia 2010 Opublikowano 19 kwietnia 2010 to przez pyl wulkaniczny ;;;;;;;;;cvbcvb;pb;bbb Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 26 kwietnia 2010 Autor Opublikowano 26 kwietnia 2010 niby jutro premiera, bylo by fajnie, czekalismy ponad rok po ograniu japonca rok temu wydaje mi sie ze to jeden z przyjemniejszych HMów w jakie gralem, sporo opcji do robienia, duzo ułatwien dla wygody (chociazby pasek życia, wiadomo ile mamy siły) , jedyna poooooważna wada to wszechobecne dosyc dlugie loadingi - biegajac po mapie mamy 5 sekund biegania i 5 sekund loadingu na zmiane .. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.