Skocz do zawartości

Harvest Moon : Sugar Village


Yano

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zakładam temat z okazji premiery nowego Harvest Moona , dokladnie to japońskiej premiery (dzisiaj) , mam nadzieje ze angielska premiera bedzie dosyc szybko (chociaz pewnie jesien to pierwszy realny termin)

 

jak wiadomo jest to kolejny odgrzewany kotlet, ale w tym wypadku to moze byc calkiem smaczny odgrzewany kotlet :P

gra jest bardzo typowa, bez zadnych udziwnien w stylu innconent life albo rune factroy, ale mimo to zapowiada sie ciekawie bo jest rozbudowana i ma duzo drobnych dodatkow glownie z dziedziny zbieractwa (mozna zlowic wiele gatunkow ryb, zbeirac robaki z drzew, w kopalni wykopytac diamenty, scinać drzewa itp), oczywiscie sa tez typowe aspekty czyli chodowla zwierząt i roślinek

 

to tyle ogolników , przynam ze nie wiem co pisac wiecej, jak ktos gral to wie czego sie spodziewać

klink do oficjalnej stornki, mimo ze po japosnku to bez problemu mozna sobie poklikac na poszczegolne zkładki i dowiedziec sie o roznych aspektach gry (sa mini filmiki tez)

http://www.bokumono.com/series/sugarmin/index.html

 

jak narazie pogralem tylko z godzine i zapewne wiele wiecej nie pgoram bo nie chce grać na oślep , wole poczekac na angielską wersje (chociaz wiekszosc rzeczy da sie robic bo sa obrazki i ikonki pokazujace co gdzie jest, i co kupujemy w sklepie)

po tej godiznce gry rzucila mi sie w oczy grafika ładniejsza niz zwykle ale niestety pociagnela za sobą dużą wade - wioska nie jest otwartym terenem podzielonym na kilka kawalko jak farma/miasteczko/plaża/inne, tylko jest podzielona na duzo bardzo malutkich lokacji, zamiast ze 4 duzych jest 15-20 malych lokacji w stylu farma roslinna, farma dla zwierzat, 2 sklep, winiarnia, jakis domek, tartak, willa, plaża , kawalek drogi itp :P a pomiedzy kazdą lokacją jest loading :/ nie jakis tragiczny ale kilka sekund ma, wiec jak sie przebiega z lokacji do lokacji to co chwile sie trafia an loadingi, jak narazie to najwieksza wada jaka zauwazylem (w ddoatku te loadingi z UMD moga byc o wiele gorsze przeciez, a nawet z karty trwaja 3-6 sekund), inna drobna wada to niektore dzwięki niezbyt pasujace do czynnosci (np chowanie przedmiotu do "kieszeni" brzmi bardziej jak delikatny strzał z bicza)

ale na szczescie cala reszta gry jest bardzo przyjemna, na ekranie widac pasek zmeczenia w koncu, nie trezeba sie domyslać ile jeszcze mozemy pracowac znim postac straci przytomnosc, pasek spada bardzo szybko ale mozemy go napełniać jedzeniem,

jest sporo udogodnien, np w plecaku mamy kilka miejsc na przedmioty ale te same produkty zajmuja tylko jedna kratke wiec mozna miec kilka robakow, kwiatkow, owocow itp na jednej kratce inventory

ogolnie wydaje mi sie ze to moze byc jeden z ciekawszych harvest moonów, chociaz napeno nie jest rewolucyjny :pbardzo chetnie pogram jak wyjdzie po angielsku :D

 

zapodam pare screenow ktore zrobilem z drobnymi komentami odemnie :P

 

 

tu nic ciekawego, zwykly widoczek

http://i42.tinypic.com/apgsu9.jpg

 

mapa wioski, kazda gwiazdka to osobna lokacja, mimo ze pomiedzy niektorymi są dosyc dlugie sieżki to nie mozemy nimi chodzic, zamiast tego jest loading :P, z tego co zobaczylem sa jeszcze conajmniej 2 lokacje ktore nie są dostępne na poczatku, moze wiecj niz 2. btw jak widac na pozostalych fotach mamy tez mini mape na ekranie gry ktora nie jest zbyt potrzbna, ale to miły dodatek

108hj12.jpg

 

podczas rozmów pojawiaja sie ładne rysunki postaci ktore zaleznie od sytuacji maja inny wyraz twarzy itp

k0g8t1.jpg

http://i42.tinypic.com/2wcgtuw.jpg

 

 

minigierka w kopalni, z tego ci widac na filmikach trzba poprzesuwac kamienie tak zeby mozna bylo rozbic jak najwiecej jednym ciosem (reakcja łancuchowa), nie moglem tego sprawdzic bo chyba zabawa jest płatna a wiadomo ze na poczatku malo kasy

ixwqk9.jpg

 

kolejne obrazki pokazują łapanie robali, na drzewie widac ikonke młota, to znaczy ze mozna walnac zeby strząsnac robaki, nie wiem co po tem z nimi sie robi, czy tylko kolekcjonuje czy mozna sprzedawać

ra5et3.jpg

http://i44.tinypic.com/2mngc3s.jpg

http://i39.tinypic.com/eioww7.jpg

http://i44.tinypic.com/2usiyhz.jpg

 

nasze poletko

 

 

wydaje sie dosyc małe, 64 pola, w wiosce jest inne malutkie poletko ale wątpie ze mozna je wykorzytsac, z drugiej storny mi sie podoba opcja jakosci a nie ilosci, nie podobala mi sie masówka w inconent life gdzie moglismy posiac chyba z 500 warzyw ;p

vpf2nb.jpg

 

pory dnia zmieniaja sie płynnie w czasie rzeczywistym

wjidme.jpg

2ppk5lh.jpg

2zgf69v.jpg

2a7ecxz.jpg

 

ale pogoda chyba działa jak dotychczas, danego dnia pada albo nie pada

http://i39.tinypic.com/ezefpg.jpg

 

i na koniec fotka ze sklepu, buteleczka na dole to ikonka przemdiotu, wiec jako tako mozna sie zorientowac co kupujemy

2i8y8tt.jpg

 

 

 

noo troche sie rozpisalem, moze znajdzie sie jakis fan gry ktory dotrwal do konca ;p

 

 

 

kurna musialem kilka obazkow tylko zalinkowac bo przekroczylo limit

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Graficznie to trochę ssie :F (poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64), ale ogólnie ze strony technicznej ładnie się prezentuje, trochę kotletowato(jak każdy dobry HM), ale myślę że fajnie będzie pograć w zrozumiałą wersję :)

To raczej taka ciekawostka dla fanów tego typu rozgrywki, ale sam też zagram dłużej jak się spodoba.

Opublikowano
odgrzewany kotlet
Wyjaśnij pojęcie "odgrzewany kotlet". Port ani remake to nie jest przecież. O kolejnych FPS'ach jakoś nikt nie mówi w ten sposób, choć wszystkie polegają na tym samym.

mapa wioski, kazda gwiazdka to osobna lokacja, mimo ze pomiedzy niektorymi są dosyc dlugie sieżki to nie mozemy nimi chodzic, zamiast tego jest loading
To wcale nie jest taka zła rzecz w produkcji typu Harvest Moon. Nie musimy łazić przez dłużące się lokacje tylko aby kupić w sklepie parę sadzonek. W Back to Nature było podobnie przecież. Poza tym pamiętam gdy próbowałem grać w AWL SE na PS2 to strasznie mi się dłużyły te spacery w otwartych lokacjach (szczególnie przy takim framerate).

wydaje sie dosyc małe, 64 pola
Zapewne z biegiem czasu da się je powiększyć. Pewnie do tego dojdą szklarnie i inne lokacje.

Graficznie to trochę ssie :F (poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64)
N64 chyba na oczy nie widziałeś. Ten HM na PSP może nie jest rewelacją graficzną pokroju Chains of Olympus, ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić.

ale marzy mi sie remake Harvest Moon: Back to Nature ;p moja ulubiona czesc
Zrobili remake na GBA, potem port na PSP i jeszcze ludziom mało?

 

Mam nadzieję, że na wersję angielską nie będzie trzeba zbyt długo czekać. Posiadaczom konsolek innych niż Nintendo w końcu przydałby się normalny, porządny Harvest Moon.

Opublikowano (edytowane)

Suavek, no sorry, ale nie mów mi że gra jest ładna, bo nie jest. Można było dużo bardziej dopracować stronę graficzną, tekstury na screenach są naprawdę marnej jakości. Poziom zbliżony do tego z Mario 64 DS.

 

 

PS: Grał ktoś w Mytran Wars? Fajne to? Mam ochotę na ciekawego taktyka na PSP.

Edytowane przez winner
Opublikowano (edytowane)
Wyjaśnij pojęcie "odgrzewany kotlet"

ale zworc uwage ze mimo ze uzylem tego sforumowania nawet w podtytule to jednak nadal uwazam ze to swietna gierka, i prawdopodobnie najlepszy HM :D

a dlatego mowie ze to kotlet bo prawie niczym sie nie rozni od innych, ma tylko dodane kilka minigierek (inconnetn life albo rune factory byly innowacyjne, chociaz to niekoniecznie bylo zaletą ;p), w tym wypadku słowo odgrzewany kotlet nie ma dla mnie złego znaczenia, ale nie mozna powiedziec zeby to byla jakas rewolucja :P (tak jak z pokemonami, od gb, porpzez dba i do DS, zmieniała sie tylko grafika (lekko) i dochodizły nowe poki, a cala rozgrywka byla identyczna, tutaj jest podobnie)

ale podkreslam nie mowie tego w jakims wielce zlym znaczneiu :P

 

To wcale nie jest taka zła rzecz w produkcji typu Harvest Moon. Nie musimy łazić przez dłużące się lokacje tylko aby kupić w sklepie parę sadzonek. W Back to Nature było podobnie przecież. Poza tym pamiętam gdy próbowałem grać w AWL SE na PS2 to strasznie mi się dłużyły te spacery w otwartych lokacjach (szczególnie przy takim framerate).

to prawda ze AWL SE przy tak spowolnionej rozgrywce byl wkurzaajcy, ale mimo wszystko tutaj te loadingi sa zbyt czest poprostu, i zbyt długie, bardzo mnie to dziwi bo monster hunter ma wieksze lokacje i bardziej złożone a loadingi z karty trwaja okolo 1sekunde albo mniej, a tutaj okolo 3-4 sekund , co robi sie wkurzajace kiedy co 20 krokow jest czarny ekran :P

jak zobaczysz te loadingi naprwno zrozumiesz o czym mowie xD

 

aha i sprawa ze wyjscia z lokacji nie sa oznaczone w konkretny sposob, tzn nie wiadomo kiedy sie konczy lokacja, a poniewaz drogi sa szeroki a w głebi widac rozne rzeczy clowiek nie wie czy jak zrobi 2 kroki to juz przeskoczy czy nie, czasem mozna przez przypadek sie "przenies" jesli sie przechodzi obok wyjscia (zapewne mozna przywyknąc)

 

Zapewne z biegiem czasu da się je powiększyć. Pewnie do tego dojdą szklarnie i inne lokacje.

troszke wątpie, to co mamy dostepne moze sie rozrosnąc najwyzej o 1 rządek bo obok sa ogrodzenia i góry/woda

i niezbyt jest miejsce na szklarnie, zreszta chyba wszystkie budynki juz stoją, moge sie mylic ale chyba wiecej pola nie bedzie :P

 

poziom zbliżony do tego znanego jeszcze za czasów N64)

grafa moze nie powala (zwłaszcza na forkach ktore zapodalem) ale napeno jest lepsza niz N64 :P , jest bardzo przyjemna tak naprawde , tekstury sa lepsze niz w AWL na ps2 (a przeciez psp zawsze ma gorsze tekstury)

 

 

EDIT wiadomo ze tekstury na trawie sa marne :P ale rozne obiekty wygladaja ładnie, zaraz dam kilka screenow

Edytowane przez Yano
Opublikowano

No wiesz z ciekawości odpaliłem - rzeczywiście gra w rzeczywistości jest ładniejsza (grafika sprawia wrażenie dość płynnej), lecz cudów to tu nie ma. Z tym bezpośrednim porównaniem do N64 to może nie do końca trafnie, ale tak czy siak o oprawę twórcy postarać mogli się trochę bardziej :)

Opublikowano
Suavek, no sorry, ale nie mów mi że gra jest ładna
Wskaż mi w którym miejscu napisałem, że gra jest ładna.

Poziom zbliżony do tego z Mario 64 DS.
Leżę i ryję.

PS: Grał ktoś w Mytran Wars? Fajne to? Mam ochotę na ciekawego taktyka na PSP.
PS. Co to ma wspólnego z Harvest Moon?

ale zworc uwage ze mimo ze uzylem tego sforumowania nawet w podtytule to jednak nadal uwazam ze to swietna gierka, i prawdopodobnie najlepszy HM
Nie twierdzę, że ma ono negatywny wydźwięk, ale mnie odgrzewany kotlet kojarzy się z portem lub ewentualnie remakiem.

a dlatego mowie ze to kotlet bo prawie niczym sie nie rozni od innych, ma tylko dodane kilka minigierek (inconnetn life albo rune factory byly innowacyjne, chociaz to niekoniecznie bylo zaletą ;p), w tym wypadku słowo odgrzewany kotlet nie ma dla mnie złego znaczenia, ale nie mozna powiedziec zeby to byla jakas rewolucja
Wg Twojego toku rozumowania większość gier to odgrzewane kotlety, bo zmienia się co najwyżej fabuła/miejsce akcji/pojedyncze elementy (FPSy, RTSy, Finale i inne bzdety).

jak zobaczysz te loadingi naprwno zrozumiesz o czym mowie xD
Nie zaprzeczam. Możliwe, że z UMD faktycznie będzie się to jeszcze dłużej wczytywać. Niemniej jednak Back to Nature także był podzielony na małe lokacje, z przerwami kilkusekundowymi między nimi, a jednak nie zauważyłem aby gdziekolwiek było to krytykowane, bądź też aby komukolwiek uprzykrzało zabawę.

 

Opublikowano

niestety nie ma chyba zadnej oficjalnej anie nawet nieoficjalnej daty wydania angielskiej wersji..

 

sory za podwojnego posta

 

nagralem krotki filmik pokazujacy loadingi :P , jakosc jest tragiczna, bo nagrywalem komorka ktora nie łapie ostrosci z bliska, ale nie chodzilo o ostrosc tylko o te czarne ekrany co chwile :P

http://www.youtube.com/watch?v=ogUUgu7aaUc

Opublikowano

"... ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić. "

 

 

 

O tutaj, czyli ci się podoba o_O. Nie rzucaj się tak bo panuje wolność słowa i gra rzeczywiście jest biedna graficznie stawiając ją obok tytułów pokroju FF:CC, MC:LA, czy chociażby SH:O albo TR.

Może ci się to nie podobać ale większość jednak zwróci uwagę na mankament gry jakim jest grafika - słaba. Zresztą to nie tylko o oprawę wizualną tu chodzi więc nie wiem o co całe to halo...

 

 

PS: Co do MW spytałem bo nie chciałem zakładać nowego tematu tylko po to by oto spytać?? Pomyśl czasem.

 

 

 

 

Pozdro

Opublikowano
nagralem krotki filmik pokazujacy loadingi
Nie jest aż tak tragicznie. Pytanie tylko jak to będzie wyglądać na UMD.

"... ale nie razi nic szczególnie po oczach czego można by się przyczepić. "

O tutaj, czyli ci się podoba o_O

Nie wiem jak Ty, ale ja nie dzielę gier na ładne i brzydkie, ale uznaję coś takiego jak "przeciętne". Gra nie jest ładna, jak przecież wyraźnie napisałem, ale nie sprowadzałbym jej do poziomu N64 czy DSa. Sugar Village idealnie pasuje do tej kategorii - bez rewelacji ale nic po oczach nie razi.

Nie rzucaj się tak bo panuje wolność słowa i gra rzeczywiście jest biedna graficznie stawiając ją obok tytułów pokroju FF:CC, MC:LA, czy chociażby SH:O albo TR.
Patrz wyżej.

PS: Co do MW spytałem bo nie chciałem zakładać nowego tematu tylko po to by oto spytać?? Pomyśl czasem.
Parsk. Tak, przecież to bardzo logiczne i naturalne, robienie burdelu na forach.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wiadomo kiedy wyjdzie ENG ver. ??

 

w koncu wiadomo, podobno podali to na E3

 

nie jest to zbyt dobra informacja ale mogło byc gorzej :P

 

angielska wersja ma byc w 4 kawartale 2009

 

wiec pewnie za jakies 4-5 miesięcy, sporawo jak na przetlumaczenie kilku tekstów, ale dobrze ze chociaz w tym roku :P

 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

odgrzebie temat bo nudno na psp ;p

 

angielska wersja miala byc w 4 kwartale 2009, jak pewnie niektorzy zauwazyli nie ma ;p

przez chwile mysalem ze calkowicie odpuscili i wcale nie wyjdzie poza japonie, ale na szczescie jest ejszcze szansa , i to duża

poniewaz amerykanska organizacja ktora ocenia gry w kwesti wieku itp (tak jak PEGI) podobno ma tego harvesta juz u siebie i juz go ocenili, wiec mozna liczyc ze niedlugo serio bedzie :) (szkoda tylko ze zadnych newsow nie ma, ale coz)

Opublikowano (edytowane)

to prawda ze ma sporo powiazan (chlopak to akurat jest taki sam w wiekszosci gier;p)

 

ale ta wersja jest bardziej przyjazna i bardziej rozbudowana, gralem pare godizn po japonsku i moge (nie)śmiało powiedziec ze to najlepszy harvest moon w jakiego grałem :> (na drugim miejscu wersja psx/psp) [chociaz nie gralem na wii, moze tez jest fajny]

i co wazne nie ejst przesadnie udziwniony jak innconent life i rune factory, to porzadny HM z nieprzesadoznym ogrodkiem, zwierzakami, rozwinietymi elemntami zbieractwa (jest ich sporo i maja minigierki) , nie wiem jak z rozmowami bo gralem po japosnku ale tez ok. no i widac pasek zmęczenia, wiadomo co sie dzieje z ludzikiem :) na psxie trza było sie domyslać ktory "zgon" bedzie smiertelny, a i jedznie niewiele pomagalo, tutaj można podżerać w dzien i napełniać pasek , i rozne wkurzajace elemnty ze starych gier zostały zastapione wygodnymi i fajnymi, jedyny problem to loadingi miedzy kazdą lokacją :/ ale ogolnie serio jest fajnie i bardzo chetnie pogram po angielsku zeby wszystko rozumiec :D

Edytowane przez Yano
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

podobno premiera 20 kwietnia w usa, czyli już za 2 dni ;>

 

bylo by fajnie, sporo sie

 

 

edit: gdzie indziej rpzeczytalem że jest opoznienie w tłoczni i premiera bedzie 27 kwietnia

Edytowane przez Yano
Opublikowano

niby jutro premiera, bylo by fajnie, czekalismy ponad rok :P

 

po ograniu japonca rok temu wydaje mi sie ze to jeden z przyjemniejszych HMów w jakie gralem, sporo opcji do robienia, duzo ułatwien dla wygody (chociazby pasek życia, wiadomo ile mamy siły) ,

jedyna poooooważna wada to wszechobecne dosyc dlugie loadingi - biegajac po mapie mamy 5 sekund biegania i 5 sekund loadingu na zmiane ..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...