Skocz do zawartości

Ratchet and Clank: A Crack in Time


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądam kilka materiałów z tej gry i w stosunku do Quest for Booty, ładnie gra graficznie nabrała szlifu.

 

Jestem w trakcie QfB i wcześniej bardzo sceptyczny do serii, nie grając w żadną grę z Ratchetem i Clankiem, co tu dużo mówić - zauroczylem się.

 

Powiedzcie, ma zanaczenie kolejność, z którą się przechodzi gry? Należy najpierw zagrać w Tools of Destruction, Quest for Booty a potem w Crack in Time czy nie ma to raczej znaczenia?

 

Pytam bo chyba zalicze wszystkie trzy :)

Odnośnik do komentarza

Znaczenie ma dla QfB bo jest to chamski wyciągać kasy (jest zakończeniem ToD). ToD jest też lekkim wprowadzeniem do ACiT. Także, wyjątkowo lepiej zagrać najpierw w Toolsy (pozostałe części można z czystym sumieniem grać w dowolnej kolejności, przynajmniej te na PS2, w części na PSP nie grałem). Po za tym ToD jest znacznie lepszy od CiT.

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi. Zagram najpierw w Quest of Booty, a potem w ToD z tego względu, że QoB już mam z Welcome Back. W Toolsy będę grał jak w prequela, a potem CiT. Pomieszam trochę, ale nie chce mi się czekać, poza tym w Ratchetach fabuła nie gra takiej ważnej roli :)

Edytowane przez Voytec
Odnośnik do komentarza

No to skoro QfB jest najslabszy to jeszcze lepiej, bo naprawde mi sie podoba :)

 

Szczerze to podszedlem do tego z nastawieniem, ze ta seria to nie jest prawdziwa platformowka, jaka byly Jak & Daxter. Przejechalem sie, srogo jak na razie :)

 

Nie jest to co prawda 100 procentowa platformowka, ale w dzisiejszych czasach nie ma gier, ktore w calosci reprezentuja jeden gatunek.

Odnośnik do komentarza

Crack in Time jest dobry bo powoduje złudzenie takie sandboksa. Dryfując w przestrzeni kosmicznej napotykamy NPC, dodatkowe misje. Jest w tej grze co robić. To wprawdzie więcej tego samego ale podane i urozmaicone w dobry sposób. Bieganie po planetkach w poszukiwaniu Zoni jak nic kojarzy mi się z Super Mario Galaxy, choć już w Ratchet & Clank 3 były podobny level, w którym biegaliśmy po księżycu właśnie z takiego ujęcia akcji.

Odnośnik do komentarza
  • 2 lata później...

QfB ma największy stosunek elementy platformowe/strzelane. Jak dla mnie jest najlepszą częścią na PS3 do której taki ACiT nie ma startu.

 

Co ja czytam [*]

 

Ja pykam w ACiT i gra wyśmienita. Śliczna, szybka, dużo się dzieje. Na minus gorszy design planet, jakiś taki... niewyraźny, bez konkretnego pomysłu. Na dobre bronie też trzeba trochę czekać. Poziomy wydają się być bardziej otwarte, nie do końca mi to pasuje, szczególnie, że nie wiem gdzie mnie wywali po wyłączeniu konsoli, jakieś to randomowe. Gra została też troszeczkę zcasualowana, ale nieznacznie. Zagadki z Clankiem trochę irytują, ale przyznam, ze pomysłowe są ;p Niemniej w częściach na PS3 brakuje mi tego widoku Clanka na plecach Ratcheta, za rzadko go widzę. "Goły" Ratchet po prostu wygląda niekompletnie.

 

Tak czy inaczej, obecnie najlepsza część z trylogii Future.

Odnośnik do komentarza
  • 5 lat później...

Jak postanowiłem, tak zrobiłem. Informacje o porównaniu CiT z nowszymi częściami będą przydatne tylko dla tych, którzy jak ja zaczynali przygode z Lombaxem od “dupy strony”, czyliod końca, tj Remaku z 2016 szukając  „więcej tego samego”.

 

Może i CiT w okolicach premiery elegancko śmigał i w przypadku braku porównania do nowszych i płynniejszych części nie raził, jednak teraz ewidentnie gameplayowo odstaje od nowszych gier. Klimat podrózy przez galaktykę i neonowo-futurystyczny design jest ok, tutaj nie można mówić o oblaniu próby czasu, jednak gameplay skutecznie uprzykrza mi grę. 


Najwazniejszą zmianą (o ile można tak mówić o poprzedniczce)  na minus jest niedziałające celowanie. Naciskając L1 kamera przybliża się do ramion Lombaxa tak, że sam Lombax zasłania z ¼ ekranu. Teoretycznie jest jakaś mechanikia Strafe’u pod L2, ale niewiele mi ona pomaga. Efekt jest taki, że robię co mogę aby nie celować w ten sposób, przez co mam problemy z granatami lub na małych planetach o bardzo bliskiej lini horyzontu. Jest to pierwszy Ratchet w którym źle mi się strzela i ten element gry nie sprawia mi przyjemności.


Kolejnym uproszczeniem które strasznie irytuje jest „skokowa” praca kamery w poziomie podczas eksloracji. Mam wrażenie, że jest 8 ułożeń horyzontalnych kamery i obrót drązka nie powoduje jej obrotu , ale własnie przeskok do kolejnej. Powoduje to nieprzyjemne uczucie zgrzytu w najbardziej podstawowej akcji, która powinna być płynna. 
Zbierając to do kupy, gdyby nie toporne sterowanie bawiłbym się zapewne świetnie, porównywalnie do Nexusa. Trochę szkoda, że nie znalazłem w CiT tej magii, która oczarowały mnie nowsze cześci. Jednak tym bardziej jestem pełen podziwu, że po CiT seria tak bardzo rozwinęła się materii płynności rozzgrywki i funu który z niej płynie. Platyny nawet nie będe próbował atakować.
 

Odnośnik do komentarza
  • 3 lata później...

Właśnie przeszedłem grę dzięki usłudze strumieniowania. Brakuję mi 2 pucharków, żałuję że wcześniej nie zwróciłem uwagi by ustawić poziom trudności na hard i teraz czeka mnie powtórka z rozrywki. Zastanawia mnie jednak ten drugi brakujacy pucharek za tryb Challenge. Ktoś mi podpowie o co w tym chodzi? Z góry dzięki. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Square napisał:

Challenge Mode to NG+, więc zrób oba na raz.

I tu pojawia się problem, w momencie gdy zabijam tych dwóch ostatnich bossów, pojawiają się te dwie karty, jedna do kontunacji a druga do gry od nowa, gdy ją chcę wybrać od razu wywala mnie tak jakbym wybrał pierwszą opcję. Nie wiem z czego to wynika?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem, może spróbuj odpalić z Extrasów

Cytat

A Crack in Time

Challenge mode in A Crack in Time is available after the credits, or can be chosen later in the "Extras" menu if the player decided to return just before final boss' defeat. All bolts, gold bolts, RYNO V holo-plans, weapons at their current level, and armor are retained. Nanotech can be upgraded to a maximum of 199, and Omega versions of fully upgraded weapons can be purchased. The bolt multiplier is also available (up to x20).

https://ratchetandclank.fandom.com/wiki/Challenge_mode#A_Crack_in_Time

Odnośnik do komentarza

Coś z tym jednak się sypie. Dzięki za podpowiedź, że z Extras da się uruchomić ten Challenge Mode. Pojawia się tylko kolejne pytanie, gdy w ten sposób odpalam grę nie mam wyboru poziomu trudności. Po pierwszej filmowej scence, gdy przejmuję kontrolę nad Clankiem robię to ręcznie w opcjach. Teraz czy gra to zaliczy?

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...