Litwin81 1 172 Opublikowano 24 stycznia Opublikowano 24 stycznia Godzinę temu, kanabis napisał(a): Slyszales o czyms takim jak wymiana czesci eksploatacyjnych albo przeglad? A słyszałeś o czymś takim jak pożyczony rower? Cytuj
Wooyek 1 183 Opublikowano 24 stycznia Opublikowano 24 stycznia W rowerze z lat 80? To się wypierdala na złom a nie przegląda czy wymienia części. Cytuj
Litwin81 1 172 Opublikowano 24 stycznia Opublikowano 24 stycznia 2 godziny temu, Wooyek napisał(a): W rowerze z lat 80? To się wypierdala na złom a nie przegląda czy wymienia części. To nie jest mój rower XD Nie ciągnął bym go do Niemiec, gdzie jadę pracować. Znajomy kupił jakaś budżetowe. Straszna chińskie gówno. Cytuj
Labtec 3 718 Opublikowano 8 marca Opublikowano 8 marca Kupiłem synowi (10 lat) górala Cube Aim One , bo już dawno wyrośl z swojego starego (20" czy coś takiego) wziąłem już dla dorosłych model w rozmiarze XS (27.5"), trochę musi poćwiczyć i chciałbym pojeździć z nim w teren, patrząc ze mój Cyclocross nigdy błota nie widział bo mieszka większość roku na salonie na trenażerze a hybryda już ma swoje lata i jest trochę wymęczoną (mam ochotę odbudować, ale to temat na później) wiec patrząc na zasadę ze prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1 (n = liczba już posiadanych) to wpadł jeszcze dla mnie Cube Aim Race w rozmiarze L (29") 3 1 Cytuj
Bishonen88 195 Opublikowano 8 marca Opublikowano 8 marca Super rower! Oby byly na dlugie lata Kolor malego bomba! Cube, unite! Pierwsza jazda w 2025 na kolarce - zwift w zime zwiekszyl na pewno FTP. Czekam na pare stopni wiecej bo 15-16 to dla mnie jednak za malo. A wiatr dzisiaj i wczoraj byl koszmarny ;o 4 1 Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 8 marca Opublikowano 8 marca Spoko ten Cube, czekam aż kumpel dostanie nowe modele, pójdę rzucić okiem na ich gravele. To MTB mam uraz, tzn nie uraz, ale średnio wspominam Cube. Geometria ramy tragiczna, ciekawe jak teraz. Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca Chce sobie rowerek kupić i chciałem gravela. Miałem kiedyś testowo kellys soot 30. Chce jeden blat, hamulce hydrauliczne. Rama Alu widelec karbon. Bez 10k plus nie ma co podchodzić. Za 6-7 to ciężko o jeden blat, a ze świecą szukać hydrualicznego hamulca. Szkoda. Pójdę ponownie w sprawdzonego Treka. Nie ma już X calibra, poszli budżetowo jest procaliber 6. W cenie 5,5 nie widzę niż lepszego. A Treka mam sprawdzonego. Cytuj
Figaro 8 468 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca Ja za rok będę sobie szukał czegoś. Może Merida Silex 600. Cytuj
gtfan 3 455 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca (edytowane) 3 godziny temu, iluck85 napisał(a): Chce sobie rowerek kupić i chciałem gravela. Miałem kiedyś testowo kellys soot 30. Chce jeden blat, hamulce hydrauliczne. Rama Alu widelec karbon. Bez 10k plus nie ma co podchodzić. Za 6-7 to ciężko o jeden blat, a ze świecą szukać hydrualicznego hamulca. Szkoda. Pójdę ponownie w sprawdzonego Treka. Nie ma już X calibra, poszli budżetowo jest procaliber 6. W cenie 5,5 nie widzę niż lepszego. A Treka mam sprawdzonego. wiem że co człowiek to osobna opinia, ale ja nie czaję graveli z jednym blatem - przecież gravel to nie rower w teren, to szosa z troszkę większą zdolnością do zjechania z asfaltu, ale ciągle to rower w założeniach do jazdy po ubitych drogach. no ale to moja opinia której sama branża chyba nie do końca podziela, przynajmniej w tym momencie. a rowerka gratuluję, bardzo dobrą maszynę kupiłeś Edytowane 10 marca przez gtfan Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca Dwa bym jeszcze ogarnął. Tu Poznań i okolice to Gravel, ale mam kilka ALE. Nie walę tras z bagażem, raczej bliskie okolice- lasy, single track sie trafi. Żaden kosmos techniczny. Nie czuję do końca baranka, ale miałem krótko gravela żeby coś więcej napisać. Jak jechałem rekreacyjnie i ręce prosto na kierownicy(górny chwyt), to nie miałem tego poczucia bezpieczeństwa z tyłu głowy- w razie W muszę szybko przerzucić na środkowy chwyt żeby zahamować. Z dolnego łatwiej. Jechałem sobie wzdłuż Warty u nas i mi nagle dzieciak totalnie z dupy skręcił i poleciałem. I to jeszcze bardziej potęguje. Tutaj na bank jest komfortowo, mam palec na klamce i czuję się lepiej psychicznie. Więc byłem taki 50/50. Finalnie myśl poszła ponownie na hardtaila z powodów finansowych. Za 5.7 nie kupię nić lepszego, a gravel dla mnie to już 8k bym może coś zgarnął u kumpla po rabacie. Focus czy Cube które oglądałem to 10k po rabacie. Na dwa nie mam czasu, bo miałem X Calibra 8 i obok Soota 30 i tak kminiłem czym tu dzisiaj pojechać. Może jak minie boom na gravele, ceny spadną, bo teraz non stop coś kombinują, zmieniają. To pomyśle za X lat jak mała podrośnie i jakieś dłuższe wycieczki, bo oglądam temat i z namiotem na weekend bym sobie skoczył. Cytuj
shinian 654 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca 4 hours ago, iluck85 said: W cenie 5,5 nie widzę niż lepszego. A Treka mam sprawdzonego. Dobrze czytam, że budżet do 5,5k? esker 4.0 na wyprzedazy albo esker 2.0, canyon grizl na wyprzedazy Cytuj
shinian 654 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca 59 minutes ago, gtfan said: wiem że co człowiek to osobna opinia, ale ja nie czaję graveli z jednym blatem - przecież gravel to nie rower w teren, to szosa z troszkę większą zdolnością do zjechania z asfaltu, ale ciągle to rower w założeniach do jazdy po ubitych drogach. no ale to moja opinia której sama branża chyba nie do końca podziela, 1 blat to niższe koszty przy składaniu;) No i 1 blat to mniejsza awaryjność. W grizlu mam 1 i zakres jest spoko (w zeszlym Rokoko u najdlizsza trasa to 200km ogonkiem po szosie) w tym roku robie ultra doline bugu- 550km po mieszanej nawierzchni. Dam znac jak sie spisal Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca (edytowane) 40 minut temu, shinian napisał(a): Dobrze czytam, że budżet do 5,5k? esker 4.0 na wyprzedazy albo esker 2.0, canyon grizl na wyprzedazy Canyon odpada, serwisu nie mam na miejscu. Wszystkie klamoty trzeba targać z niemiec. Nie kumam tutaj fenomenu tej marki w naszym kraju. Ale oglądałem, bo masz takiego. Kross nie spr, nie wiem jak geometria ramy. Jak dobrze widzę to hamulce mechaniczne. To są spowalniacze, a nie hamulce. Przerabiałem już to. Na placu został Rondo, ale tak nijako. Focus i Cube, a tu 1/2 blaty i hydraulika i skaczemy w okolice 10. Canyona jak oglądałem to ten: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-1by/3697.html?dwvar_3697_pv_rahmenfarbe=R095_P14&dwvar_3697_pv_rahmengroesse=L&utm_keyword=&utm_matchtype=&utm_content=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADpzu2BLelWWHNF6eIPU9h37w4Qme&gclid=EAIaIQobChMIhpP0_9n_iwMVhUKRBR2jvjTOEAQYAyABEgKuSPD_BwE&utm_device=m&utm_adgroupid=180909873092&utm_adgroup=Brand+-+Gravel+-+Grizl&utm_id=22294251316&utm_campaign=POL+Core+-+Shopping+Brand&utm_medium=cpc&utm_source=google Edytowane 10 marca przez iluck85 Cytuj
Bartolinsky 1 828 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca Jeden blat to przede wszystkim kwestia potrzeb. W zach.pom. nie mam potrzeby posiadania więcej, bo tutaj płasko gdzie się nie spojrzy, a wyjątki nie są wielkim problemem. Jakbym mieszkał na południu to bym pewnie się zastanowił, bo może by mi brakowało lżejszego przełożenia przy ostrzejszych kątach. 1 godzinę temu, gtfan napisał(a): wiem że co człowiek to osobna opinia, ale ja nie czaję graveli z jednym blatem - przecież gravel to nie rower w teren, to szosa z troszkę większą zdolnością do zjechania z asfaltu, ale ciągle to rower w założeniach do jazdy po ubitych drogach. Ale czemu jeden blat ma być wtedy w ogóle wadą? Cytuj
gtfan 3 455 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca (edytowane) Godzinę temu, Bartolinsky napisał(a): Ale czemu jeden blat ma być wtedy w ogóle wadą? dla mnie jest jedna prosta odpowiedź - ogromne przeskoki kadencji pomiędzy biegami. jeździłem na GRX 1x 40/11-42 i były momenty że przeskoki pomiędzy biegami powodowały różnicę w kadencji rządu 20 obrotów, i to właśnie głównie w jeździe po płaskim jak się rozwija większe prędkości, na podjazdach nie bolało to aż tak bardzo. może w MTB nie ma to takiego znaczenia bo jeździ się generalnie wolniej, ale już przy szosowej jeździe (w sensie na utwardzonych drogach, niekoniecznie po asfalcie, nawet bardziej to przeszkadza na szutrach jak wchodzą większe opory) takie przeskoki są zwyczajnie nieużywalne. a jak pomyślę że ludzie pakują do graveli kasety MTB z 50-cioma zębami to serio zastanawiam się jaki jest w tym cel. żeby nie było - przy mniejszej kasecie 11s 11-34 też jakoś super nie jest i jedyna rzecz jaka ratuje tą kasetę to fakt że przy 2x po prostu innych zakresów kasety się używa i w praktyce wypada to troszkę lepiej niż na 1x. na ten sezon chcę składać drugie koła czysto pod szosę i nie wiem czy nie pójdę w kasetę 14-28 żeby mieć biegi mega ciasno upchane. z korbą 46/30 powinno to starczy na szosowe podjazdy. no ale tak jak mówię, co kto lubi, nie muszę rozumieć sensu czegoś co dla kogoś jest najlepszą opcją Edytowane 10 marca przez gtfan Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 10 marca Opublikowano 10 marca 14 minut temu, gtfan napisał(a): dla mnie jest jedna prosta odpowiedź - ogromne przeskoki kadencji pomiędzy biegami. jeździłem na GRX 1x 40/11-42 i były momenty że przeskoki pomiędzy biegami powodowały różnicę w kadencji rządu 20 obrotów, i to właśnie głównie w jeździe po płaskim jak się rozwija większe prędkości, na podjazdach nie bolało to aż tak bardzo. może w MTB nie ma to takiego znaczenia bo jeździ się generalnie wolniej, ale już przy szosowej jeździe (w sensie na utwardzonych drogach, niekoniecznie po asfalcie) takie przeskoki są zwyczajnie nieużywalne. a jak pomyślę że ludzie pakują do graveli kasety MTB z 50-cioma zębami to serio zastanawiam się jaki jest w tym cel. no ale tak jak mówię, co kto lubi, nie muszę rozumieć sensu czegoś co dla kogoś jest najlepszą opcją Szosa dwa. Gravel- warto jeden jak sam teren, ale ujdą dwa. MTB jeden. Cytuj
iluck85 3 232 Opublikowano 11 marca Opublikowano 11 marca 18 godzin temu, shinian napisał(a): Dobrze czytam, że budżet do 5,5k? esker 4.0 na wyprzedazy albo esker 2.0, canyon grizl na wyprzedazy Dodam że miałem na myśli MTB. ALE, pooglądałem Krossa: https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-50-w-100-gotowy-oswietlenie-led-p-9423.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvr--BhB5EiwAd5YbXhnStxGE2jnBG2SJWTn6oy-TWic7tyU5qzQnh2DXDsLCG-bjAk5JfhoClPcQAvD_BwE 5790 mamy jeden blat, GRX- hydrauliczne hamulce. W tym roku nie będę szalał, ale za rok chyba się skuszę na drugi- co jest średnio sensowne, bo ja nie mam czasu jak kawaler/bezdzietny. Ale budżetowo sensownie. Cytuj
krupek 15 541 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca A ja szukam jakiegoś MTB obecnie, bo mojego Kellysa już nie warto naprawiać chyba. Użytek podstawowy, nie chcę niczego wyczynowego i raczej w niskim budżecie. Kross Level 1.0 to dobry wybór, czy jest coś lepszego w tej cenie? Jazda głównie po DDR, jakieś szutry, miasto, bez większego terenu. Cytuj
zdrowywariat 557 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Mam coś dla Litwina, bo z tego co pamiętam nabawił się kiedyś hemoroidów po 160km: https://www.facebook.com/share/r/1AFda4q5KS/?mibextid=wwXIfr Cytuj
Artur_K 246 Opublikowano 15 marca Opublikowano 15 marca W dniu 12.03.2025 o 09:18, krupek napisał(a): Kross Level 1.0 to dobry wybór, czy jest coś lepszego w tej cenie? Jazda głównie po DDR, jakieś szutry, miasto, bez większego terenu. Szału nie ma, do tego chińskie hamulce. Zacząć by trzeba od tego, po co MTB? Przy takim użytkowaniu tylko i wyłącznie cross i to z prostym napędem 1x, będzie lżej, ciszej, wygodniej. Polecam Riverside 500, jest w promocji. Do tego wymiana hamulców na hydraulikę, koszt 200 zł i pracy na 20 minut. I masz za 1800 zł idealny rower. https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-300777 1 Cytuj
krupek 15 541 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca A czym się różni cross od trekkinga? Bo nad trekkingowym też się zastanawiałem. Cytuj
shinian 654 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca (edytowane) Nowy zestaw oświetlenia. Do tej pory śmigałem na lampkach za 30 zł xD Tylna lampka z radarem mega sztos. Przednia - potrzebuję przejściówki bo uchwyt lampki i dolna powierzchnia uchwytu od mostka nie pasują (do górnej powierzchni uchwytu do mostka przypinam komputer garmina). Ktoś z Was może poratować linkami/ nazwą przejściówki? Edytowane 16 marca przez shinian Cytuj
Wooyek 1 183 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Godzinę temu, krupek napisał(a): A czym się różni cross od trekkinga? Bo nad trekkingowym też się zastanawiałem. https://sprint-rowery.pl/blog/post/rower-crossowy-a-trekkingowy-jakie-sa-roznice-porownanie-i-propozycje-modeli 1 Cytuj
Artur_K 246 Opublikowano 17 marca Opublikowano 17 marca 14 godzin temu, shinian napisał(a): Ktoś z Was może poratować linkami/ nazwą przejściówki? W sumie potrzebujesz kupić dwie rzeczy, ponieważ razem z kamerą masz tylko mocowanie na kask, a dwa uchwyt na mostku nie obsługuje dwóch urządzeń. Chyba najtańszym wyjściem będzie, założyć zwykłą obejmę mostka bez uchwytu a do tego uchwyt na kierownicę jak ten: Wydłużany uchwyt rowerowy COMBO do licznika GARMIN Edge / Varia / GoPro - Sklep, Opinie, Cena w Allegro.pl Jeżeli chcesz mieć możliwość szybkiego demontaży lampki to musisz kupić taki adapter: Adapter szybkiego montażu Varia UT800 lampki / GoPro do uchwytu Garmin Edge - Sklep, Opinie, Cena w Allegro.pl a do tego uchwyt, np jak ten proponowany w opisie: Uniwersalny uchwyt zewnętrzny (Varia) | Garmin pewnie jakiś zamiennik też jest, ale już nie szukałem. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.