Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki patent nawadniający xd

 

Elegancko, trzeba dużo pić w trasie, bo to jednak prawie 4h wysiłku. Ja na takiej trasie to z 4-5l wypijałem, mam uchwyt na 2 bidony i uzupełniam na trasie. Z tym opalaniem to już miałem przygody, bo na rowerze się nie czuje spieczonej skóry a potem dojeżdżasz do domu a tu piecze jak 150.

Opublikowano

No tam wchodzi 2 litry izo. I tak jak mowisz zabraklo, garmin pokazal ze stracilem 5,5l wody. Wiadomo wyliczenia niedokladne ale spokojnie pewnie i drugie tyle co mialem by sie przydalo. Chcialem wziac plecaczek zeby nie bylo obciachowo i z nim jechac ale balem sie ze moze cos bedzie mi obcierac itd wiec zaufalem wlasnej inwencji tworczej. Zreszta tam po wiochach ciezko samochod spotkac co mowic ludzi wiec mialem  wyje,bane jak to wyglada liczyla sie efektywnosc 

Opublikowano (edytowane)

 Wogóle te Twoje twory to patrzę że to osobny temat. Najpierw, wcześniej ten karmik teraz to... poczucie estetyki level@kanabisTo się powinno jakoś nazywać... jakiś Kanabalizm Twórczy czy coś :unknown:. Tak czy inaczej propsy, grunt że działa. 

 

 Apropos takie pytanka, to ważne.

 

1.Jak widzisz jazdę na rowerze na trasie Łomża - Ostrołęka - Łomża. Strach, że tiry zabijo? Czy coś. 

 

2. Są tam na Kurpiach w Ostr. wypożyczalnie rowerów? Tzn nie typu miejskie, a bardziej jakieś spoko szosówki na trasy j.w.

Edytowane przez alb84
Opublikowano
1 godzinę temu, alb84 napisał:

 Wogóle te Twoje twory to patrzę że to osobny temat. Najpierw, wcześniej ten karmik teraz to... poczucie estetyki level@kanabisTo się powinno jakoś nazywać... jakiś Kanabalizm Twórczy czy coś :unknown:. Tak czy inaczej propsy, grunt że działa. 

 

 Apropos takie pytanka, to ważne.

 

1.Jak widzisz jazdę na rowerze na trasie Łomża - Ostrołęka - Łomża. Strach, że tiry zabijo? Czy coś. 

 

2. Są tam na Kurpiach w Ostr. wypożyczalnie rowerów? Tzn nie typu miejskie, a bardziej jakieś spoko szosówki na trasy j.w.

1. Chyba oszalales xd Poza tym ze ryzyko smierci wieksze niz na misji w afganistanie to watpliwa przyjemnosc slyszenia przemykajacej poltora metra obok ciebie ciezarowki.  Obstawiam ze jestes z okolic lomzy, na twoim miejscu poszukalbym gdzies po wiochach fajnych drog. Wiesz tam jezdza 2 auta na godzine a dofinansowanko wziete z unii takze stan drog jest naprawde legancki czasem na wioskach. Ja mam swoja pętelke 10 kilometrowa do ktorej dojezdzam 6km  i tam trenuje. A jak jakis dluzszy trening to jade na różan wtedy bo nie chcialoby mi sie tak po petli krazyc ze 30km.

 

2. Nie ma nic takiego, tylko te miejskie dla korposzczurow

Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki.

1. No dlatego pytam bo dawno mnie nie było latem na rewirach. Tak z samej Łomży i ta trasa to jeden z planów z kumplem zawsze chciał to yebnąć i mamy problem z lepszymi rowerami na taką drogę. Tu gdzie mieszkam jeździmy na drogach szybkiego ruchu i stąd też taki pomysł. Dzięki za opinie. Inne traski oczywiście też i wiem dokładnie gdzie, jadę do siebie przecież:fsg: Dolina Narwi itp. parę km wykręcę. 

 

2. W Polsce jak w lesie :sapek:jeszcze coś wymyślę. 

Edytowane przez alb84
Opublikowano

Siemanko. Niecale 2 miesiace temu kupiłem pierwszy rower od chyba 15 lat. Romet Rambler 4 mtb, dalem 2100zł. Jednak przejechałem jakieś 300km na nim i 85% to byla szosa, wiec mysle nad zmiana na Gravela a tego po prostu sprzedam parę stówek taniej.

Zastanawiam się nad:

1. Romet Aspre 2 na grx’ie - dostanę coś lepszego w tej cenie? (4500zł).

2. Kross Eskera 6.0 - tutaj już 6000zł no ale może warto jednak dołożyć? Sztywne osie z tego co wiem robią swoje. Minus jest taki, że lipa już z dostępnością, znalazłem tylko rozmiar s lub xl, a potrzebowałbym M lub max L (178cm wzrostu).

Ogarnia ktoś gravele? Coś innego wartego zainteresowania poza tymi dwoma? Budżet: fajnie jakbym się w 4000-5000zł zmieścił ale mogę tego tysiaczka dołożyć jak warto.

Opublikowano

Trek, obczaj Rondo. 

Trek Podniósł ceny, nie patrz na katalog, bo spokojnie 10-15% zbijesz. 

Kross 6k? nie dałbym tyle za Krossa. 

Jeszcze możesz spojrzeć na Kellysa jak już patrzysz na Rometa czy Krossa. Soot 30,50 i 70. Miałem 30 żeby obczaić temat. 70 wygrywa malowaniem.

Szosa 85%, ale asfalt czy utwardzona droga? Jak to pierwsze, to może kup szose. Jeżeli utwardzona, to Gravell.

Opublikowano

Dzieki, sprawdze.

Myslalem o szosie bo u mnie glownie to asfalt, ale utwardzony teren jednak tez sie zdarzy, wiec chyba gravel bylby chyba odpowiedni.
Jakos nie widze siebie na szosowce.

Popatrze na te co podales.

A ten Romet Aspre za 4-4,5k ? Co myslicie?

Opublikowano

Lepiej to jeszcze przemysl. Kumpel ma gravela bo myslal podobnie a teraz zaluje ze jednak szosy nie wzial. 

No chyba ze nie liczy sie dla ciebie superszybkosc i prowadzenie jak bolid f1 tylko zwykla rekreacja.

Opublikowano

Do miasta i rekreacji gravel na pewno lepszy. Ostatnio szosą jeździłem do pracy to trochę wytelepało na przejazdach rowerowych, czy jakichś uskokach.

Opublikowano

No tak, dlatego mowie czy to ma byc rower do treningu czy po prostu do wycieczek rowerowych. Szosa jest swietna ale faktycznie na te miejskie smieszne sciezki z kostki i skakanie po kraweznikach sie nie nadaje zupelnie. 

Opublikowano

Generalnie rekreacja. Po pracy jezdze jakies koleczko poza miasto 20-25km, po szosie ale niestety koleiny, dziury itp to standard u mnie. Czasem jeszcze nad jeziorko sie przejechac j wrocic a tam juz roznie z dojazdem.

Na czasach też mi zależy, ale skoro mtb po szosie idzie mi jako tako, to mysle, ze gravelem bedzie duzo lepiej (jasne to nie poziom szosowki).

W z szosowej co byscie polecili w tej cenie?

No i czy polecacie jakis sprawdzony sklep online czy lepiej lokalnie kupowac w razie gwarancji?

Opublikowano (edytowane)

Do szosy musi być asfalt i to dobry, a drogi rowerowe są często brudne- po ulewie pełno syfu zostaje, bo nikt o to nie dba. 

Gravel to taki półśrodek. Na asfalcie lepiej się pojedzie niż na MTB, takie utwardzone/leśne ścieżki też sobie lepiej poradzi niż rasowy  MTB. Na MTB więcej się zmęczysz. 

MTB to już w teren, jakieś single tracki. 

Jak piszecie, bo miasta się lepiej sprawdzi gravel- da opcję wyjechania poza ścieżkę. 

Romet za 4,5? Tak średnio. Ja rozumiem, że to PL marka itp, ale wolałbym dołożyć i postawić na firmę sprawdzona. Rondo jest Polskie, ale trzeba zobaczyć osprzęt, bo oni chyba trochę z ceną przegięli.

 

Ja dzisiaj bym wziął Trek Checkpoint AL4. Przy ciut wyższym budżecie bym może oglądał Specializeda. 

Budżetowo, to bym wziął Kellysa 50. 

Taka Tiagra by się przydała w osprzęcie albo Shimano 105. W to bym celował. Osprzęt patrz. 

 

Możesz kupić online, ale face to face można więcej ugrać. No i ramę musisz znać- ile masz wzrostu i czy L czy M. 

 

Obczaj to

Rondo HVRT AL

Trek Checkpoint AL4

Cannondale Topstone Disc SE Sora

 

No całkiem spoko wypada ten Kross Esker 6.0.

 

I poczytaj o hamulcach- będą tarczowe, ale są mechaniczne i hydrauliczne. Mechaniczne są łatwiejsze w "serwisie" i w sumie bezobsługowe, hydraulika lepiej będzie hamować, ale więcej zachodu przy serwisie. 

Sztywna oś. To podstawa. 

I poczytaj sobie o napędzie. 2x11 czy 1x11. Ja dzisiaj bym olał przednią przerzutkę uważając ją trochę za przeszłość. Kupiłbym dzisiaj jeden blat z przodu. Chociaż w tym budżecie będą 2 blaty. Ale poczytaj sobie różnice, wady i zalety. Dobrerowery na YT. Tam koleś gada z sensem. 

 

Edytowane przez iluck85
  • Lubię! 1
Opublikowano

Pamietaj ze osprzet jakby nie bylo mozesz zmienic/dokupic no i to jednak material eksploatacyjny. A rama treka to nie rama rometa ;)

Ogolnie dobra tez opcja kupic uzywana rame jakis topowych marek , dokupujesz nowke osprzet np tiagry , dajesz do serwisu , montuja ci i jazda ;)

No ale wiadomo pewnie chcesz miec na wszystko full gwarancje

Opublikowano

Brat mial podobny ostatnio dylemat to wzial tego treka chyba co iluck napisal. Osprzet lepszy byl na romecie bo w sumie trek taki mocno podstawowy zestaw ale nie sądze aby zalowal. 

 

No i pamietaj PRESTIŻ NA SCIEZCE ROWEROWEJ JEST ROWNIEZ WAZNY

  • Lubię! 1
Opublikowano

Racja, ale ten trek jest prawie 2k droższy jednak. Tutaj za 4-4,5k mam grx’a a to rzadkosc w tej cenie.

Druga sprawa to dostepnosc, mieszkam w malym miasteczku ale akurat 2 sklepy z rometami i mysle, ze nie byloby problemu ze sciagnieciem aspre 2 i w razie czego reklamacją.

Pytanie czy aspre 2 w tej cenie ma jakąś konkurencje?

Opublikowano

Tylko u siebie w obrebie +-100km raczej nie znajde sklepu z nim :
Malutko, czasem się zdarzy 80-100km na tydzień, czasem 60-70km. Max 400km miesięcznie.

Jeszcze z ciekawości zapytam o te szosówki. Jaki rower szosowy polecacie w tej cenie 4000-5000zł?


Edt. Pojeździłem i podzwoniłem do sklepów w obrębie +-100km i niestety nigdzie nie ma tego Treka :
Za to ok 55km ode mnie w salonie mają Treka Checkpoint AL 3 tylko, że porecenzyjny tzn uzyty byl do skrecenia, sprawdzenia wszystkiego, nagrania jakichs tam filmikow i tyle za... 3000zł. Warto podjechac i go zobaczyc? Duza jest roznica miedzy AL3 a AL4 ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...