Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja wczoraj sprzedałem szosę, sercę trochę zabolało, ale zagraca przedpokój a ktoś może skorzystać. Finalnie Scott Speedster 30 z 2017 poszedł za 2600 zł, więc chłop skorzystał a ja nie zbiedniałem. Mało używałem odkąd musiałem przestać trenować wyczynowo. Nie mam czasu, żeby wyjeżdżać z Gdańska na jakieś normalne drogi, a do jeżdżenia po mieście lepiej sprawdza mi się MTB. Jak kiedyś zamieszkam gdzieś bliżej normalnych dróg to pewnie jeszcze sobie sprawię. Może tego MTB też opchnę i kupię sobie jakiegoś nowego MTB :notbad:

Opublikowano
11 godzin temu, Bartolinsky napisał:

Ale mit, że szerokie opony są wolniejsze na asfalcie to już dawno został obalony jeśli o tym kiedyś gadaliście. Na tym filmiku jakbyś miał na 25tki wcale nie poleciałbyś szybciej :)

Im szybsza predkosc i wiekszy dystans tym wieksze znaczenie ma szerokosc opony. Zreszta wszystko ma wtedy wieksze znaczenie, dlatego w kolarstwie szosowym liczy sie kazdy gram. Ale oni jada 300km a nie 100m. Na takich 100m ma to niewielkie znaczenie. Liczy sie sila nog i przede wszystkim ustawienie odpowiedniego przelozenia. Tylko nie wiem czemu ma sluzyc taki sprawdzian na 100m? Nawet torowcy takiego czegos nie robia. Moja dziewczyna na goralu za 1000zl z wiaterkiem w plecy na takim dystansie rozpedzila sie do ponad 40kmh. I jedyne co jej nie pozwolilo jechac szybciej to brak twardszego przelozenia. I wcale jej na takim dystansie nie bylo latwo dogonic. Dopiero po paruset metrach ja zostawilem w tyle. 100m jest wyznacznikiem kompletnie niczego. Przynajmniej te 1000m moze dac jakis wglad w nasza wydolnosc beztlenowa i sile.

To tak jakby sie scigac od swiatel do swiatel. Na jedynce to i seicento idzie do przodu

 

Ogolnie jak bylem na przelaju i wsadzilem szersza opone z typowo przelajowym bieznikiem to jadac po szutrze nie odczulem jakis kolosalnych zmian i mozna smialo dobrze zapieprzac. Jak robilem potem tez test na asfalcie jaka jest roznica pomiedzy opona typowo szosowa a przelajowa to roznica zaczynala sie mniej wiecej po przekroczeniu 28kmh, jadac wolniej roznica praktycznie niewyczuwalna mimo ze przelajowa opona byla ciezsza, grubsza i miala 2 bary mniej cisnienia. 

Opublikowano

Ty koorva nie czytasz co ja pisze, test prędkości sobie zrobiłem ale filmik demonstruje też jakie opory moja opona stawia na asfalcie. Pokazywałem tutaj zresztą jej bieżnik i nie jest to slick. Ja rozumiem że czujesz się zaatakowany bo ktoś ośmielił się nie pochwalić ciebie za ten wyczyn, ale błędnie to odbierasz, nie miałem takiego zamiaru. I kończąc ten nudny temat wstawiam jeszcze raz zdjęcie mojej opony, by każdy sam stwierdził czy nie stawia oporów jak opona z szosówki.

opona.jpg

Opublikowano
6 godzin temu, Litwin81 napisał:

Bo dla mnie logiczne jest ze im większa powierzchnia styka się z podłożem tym są większe opory  toczenia zwłaszcza z bieżnikiem w teren, gdzie większość szosówek ma opony typu slick. Druga sprawa to waga roweru, trzecia nawierzchnia po której jedziesz, a czwarta opory powietrza, czyli czy jedziesz po wiatr czy jestt bezwietrznie. Ale z chęcią poczytam badania obalające ten mit. 

 

Przeoczyłeś praktycznie równie najważniejsze co opona, czyli ciśnienie w niej i dalej - z jakiej mieszanki guma jest zrobiona. I tak, w kolarstwie zawodowym jest bardzo dużo zmiennych i choć mając wyjebane zaplecze inżynieryjne do poprawiania wyników maszyny to koniec końców najważniejszy jest ten co na niej siedzi i na ile mu noga pozwoli w danych warunkach.

 

Godzinę temu, kanabis napisał:

Im szybsza predkosc i wiekszy dystans tym wieksze znaczenie ma szerokosc opony. Zreszta wszystko ma wtedy wieksze znaczenie, dlatego w kolarstwie szosowym liczy sie kazdy gram. Ale oni jada 300km a nie 100m. Na takich 100m ma to niewielkie znaczenie

 

No właśnie czy faktycznie ma znaczenie każdy gram na 300km? 26-28 mm wygrywa konkursy - jedni na tubeless, drudzy dalej na dętce, dalej mnóstwo kolarzy jeździ na 700c teraz na TDF, a mogliby na mniejszych. To jest temat rzeka, której nie ma sensu poruszać, ja tu o samej oponie chciałem :) 

 

Myths Debunked: Wide Tires Are NOT Slower – Rene Herse Cycles

Are wider tyres faster? 26mm vs 30mm road tyres tested - BikeRadar

Continental (conti-tyres.co.uk)

 

Opublikowano

To porównanie dotyczy opon szosowych slick a nie 26 szosowa a 30(jest w ogole taka?)bieżnikowana MTB. Nie oceniałem także osoby jadącej, gdyż w założeniu chciałem wykazać różnice tylko pomiędzy oponami a nie czynnikiem ludzkim, umówmy się że to była ta sama osoba, po prostu opony inne. 

Opublikowano

Przecież w pierwszym artykule jest o 44mm oponach. O tak wygląda

Spoiler

e48446f3f62e--Manastash-Ridge-5-24b65b.j

 

4 minuty temu, Litwin81 napisał:

Nie oceniałem także osoby jadącej, gdyż w założeniu chciałem wykazać różnice tylko pomiędzy oponami a jie czynnikiem ludzkim, umówmy się że to była ta sama osoba, po prostu opony inne. 

 

Ja też nie, to nie ma nic do rzeczy,

Opublikowano

Też się nie znam to się wypowiem ;)

Jeździłem przez lata na szosie 25mm, teraz mam gravelove 40mm, i moim zdaniem @kanabis dobrze pisze że przy tak niskich prędkościach to wielkiej różnicy nie ma i dopiero jak się jedzie szybciej to wychodzą różnice. W mojej opinii przy małych prędkościach czuć przede wszystkim ciężar samej opony która no po prostu się nie rozpędza lekko, masa rotowana czy coś tam. No ale trzymać prędkości 22-24km/h jest równie prosto. 

 

Co innego jak prędkości zbliżają się do 30km/h, wtedy opory już czuć. Powyżej 30km/h to już trzeba się bardziej zmęczyć gdzie na szosie jeszcze dało się komfortowo trzymać te 2-3km/h szybciej. Tutaj różnica jest i tyle. To samo jak się przestanie pedałować, na szosie dość sprawnie się rower toczy, gravel zwalnia szybko.

 

I ciekawostka - szutry. Mam w okolicy kilka dobrej jakości szutrów na których są segmenty na stravie, i co ciekawe na gravelu nie jestem na nich szybszy ;) na pewno wygodniej się jedzie, nie podbija tak mocno, ale szybkość wcale nie jest wyższa na szerokiej opinie. Do tego mam parę odcinków z wyścigu w puszczy niepołomickiej gdzie na szosie robiłem ten wyścig (37km w sporej części po szutrach) ze średnią 35km/h, na gravelu jeszcze nie jechałem na nich ale mam wrażenie że na szutrowych oponach to by mi było ciężko nie tylko się rozpędzić, ale też utrzymywać takie prędkości ;) ale na pewno byłoby wygodniej i mniej by telepalo bo na szosie 25mm to się te odcinki przy wyższej prędkości jedzie sie z duszą na ramieniu ;)

 

Aha, i też nie ma co sobie wirtualnie dodawać tych kilku km/h średniej bo to serio tak prosto nie działa. To nie jest tak że szosa sama jedzie i utrzymać prędkość powyżej 30km/h przychodzi samo. Owszem, taka szosa szybciej się rozpędza dzięki lekkim kołom i oponom, ale jak się nie ma nogi to jedyne na co możesz liczyć to 2-3km/h szybszej jazdy na prostej, co na dłuższym dystansie gdzie masz zakręty, górki czy inne przeszkody przełoży się na 1-1.5km/h wyższą średnią. Takie są realia dla amatorów, wiem bo przerabiałem, wiem bo widzę po znajomych co to z rowerów crossowych przesiedli się na szosę i ku ich zadziwieniu nagle nie jeżdżą że średnimi 30km/h. Oczywiście jak chcesz szybko jeździć to szosa będzie najlepsza, ale zbliżenie sie do tych średnich powyżej 30km/h niestety ale będzie wymagało masy treningów.

 

  • Plusik 2
  • Dzięki 1
Opublikowano



Im szybsza predkosc i wiekszy dystans tym wieksze znaczenie ma szerokosc opony. Zreszta wszystko ma wtedy wieksze znaczenie, dlatego w kolarstwie szosowym liczy sie kazdy gram.


No spoko. A wiesz, że w tegoroczny TdF i generalnie od dłuższego czasu Pro peleton jedzie na min 28mm, a niektórzy na 30mm.
Opublikowano
4 godziny temu, mattaman napisał:


 

 


No spoko. A wiesz, że w tegoroczny TdF i generalnie od dłuższego czasu Pro peleton jedzie na min 28mm, a niektórzy na 30mm.

 

W pro nadal normą jest jednak 25mm, coraz częściej jest też 28mm, a że często stosują je na szerokiej obręczy więc opona tak się układa że ma ok 30mm. Szersze opony 30-32mm stosują na brukowe klasyki.

Opublikowano

Nie, nie jest, nie wiem skąd masz takie informacje. Standardem jest ciągle 25mm, 28mm w pro peletonie to ciągle rzecz testowana i coraz bardziej powszechna, ale normą jeszcze nie jest. Ale pewnie w przyszłym roku już wszyscy przejdą na 28mm.

Opublikowano

Przecież w tym artykule masz nawet napisane że spodziewali się przejścia na 28mm ale ciągle nie był to oczywisty wybór :) 25mm ciągle jest w użyciu, ale wydaje się że po obecnym tourze przejście na 28mm będzie oczywiste, nawet pomimo tego że dalej są w stawce osoby stosujące węższe niż 25mm opony.

 

A to co opisują to też może zakłamywać przekaz bo skupiają się na ciekawych kombinacjach - widać że zespoły ostro kombinują z szerokością obręczy i opon szukając najlepszych osiągów.

 

Samo przejście na szersze opony wydaje się naturalne w sytuacji gdzie odchodzi się od szytek i przechodzi na tubeless, szersza opona pozwala na stosowanie niższego ciśnienia przy którym tubeless dużo lepiej działa. I nawet jakby były opory w stawce to pewnie zespoły szybko by zostały przymuszone do przejścia na szersze opony tubeless nawet jeśli oznaczać to będzie minimalną stratę. Tak jak to było z tarczami - zespoły nie za bardzo do nich się garnęły, w okresie przejściowym wygrywały klasyczne zaciski, ale marketing wymagał żeby prosi jeździli na tarczach więc jeżdżą. Z szerszymi oponami będzie to samo, i chyba nawet będzie przy tym mniej oporów ze strony zespołów.

Opublikowano

Na co dalej nie masz żadnych dowodów poza artykułem który 28mm pokazuje dalej jako ciekawostkę :)

 

Dobra nie ma sensu ta wymiana, i tak kierunek to szeroka opona więc czy w tym roku czy za rok 25mm przejdzie na emeryturę to już drugorzędna rzecz.

Opublikowano

Kupiłem i ja nowego bajka. Plany były inne, ale wyszło jak wyszło. W międzyczasie zmieniłem pracę i dojeżdżam rowerem do niej w związku z czym zdecydowałem się na rower fitnessowy, inaczej tzw szosa z prostą kierownica. Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje w ogóle, a idealnie pasuje pod moje wymagania. Nie chciałem baranka, a chciałem coś na asfalt, więc idealnie siadło. Jutro powinien być, więc się zobaczy z czym to się je. Pierwszy raz w życiu będę jeździł na takich kołach, do tej pory na ewentualne krawężniki to wskakiwałem i zeskakiwałem, ale to w MTB, rozumiem, że na takich kołach krawężniki to się omija całkowicie, czy na jakiś delikatny można ewentualnie wjechać? 

 

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/roadlite-cf-9-ltd/2787.html?dwvar_2787_pv_rahmenfarbe=WH

 

 

 

  • Plusik 2
  • Lubię! 3
Opublikowano (edytowane)

Z krawężnikami to luz, tylko tylko nie atakuj na siedząco a podrzuć przód lekko w górę i wstań jak tył będzie przejeżdżał, ale pewnie na MTB też tak robiłeś więc tu nawet będzie łatwiej bo rower lekki. Serio z krawężnikami to jakieś mity.

 

Rowerek wypas, oby tobie lepiej służył niż mi mój canyon ;)

Edytowane przez gtfan
  • Dzięki 1
Opublikowano

Mmm bialy canyonek :)

 

Z kraweznikami luz , tylko nie wskakuj na nie na pelnej pizdzie 

 

No i pilnuj cisnienia w oponach. Ja dopompowuje przed kazdym wyjazdem. 

  • Dzięki 1
Opublikowano
30 minut temu, gtfan napisał:

Z krawężnikami to luz, tylko tylko nie atakuj na siedząco a podrzuć przód lekko w górę i wstań jak tył będzie przejeżdżał, ale pewnie na MTB też tak robiłeś więc tu nawet będzie łatwiej bo rower lekki. Serio z krawężnikami to jakieś mity.

 

Rowerek wypas, oby tobie lepiej służył niż mi mój canyon ;)

 

A co Tobie się działo z Canyonem? 

 

Z tymi krawężnikami to nie wiem czy mit, nie śledziłem nigdy na forach czy ludzie mają takie problemy, po prostu wydaje mi się, że dla kogoś kto takie koła tylko w telewizji widział, a jeździł całe życie na bardziej terenowych, wydają się one bardzo delikatne, więc wolałem zapytać, ale dobrze wiedzieć, że można podjechać. :D

Opublikowano
1 hour ago, Wooyek said:

Kupiłem i ja nowego bajka. Plany były inne, ale wyszło jak wyszło. W międzyczasie zmieniłem pracę i dojeżdżam rowerem do niej w związku z czym zdecydowałem się na rower fitnessowy, inaczej tzw szosa z prostą kierownica. Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje w ogóle, a idealnie pasuje pod moje wymagania. Nie chciałem baranka, a chciałem coś na asfalt, więc idealnie siadło. Jutro powinien być, więc się zobaczy z czym to się je. Pierwszy raz w życiu będę jeździł na takich kołach, do tej pory na ewentualne krawężniki to wskakiwałem i zeskakiwałem, ale to w MTB, rozumiem, że na takich kołach krawężniki to się omija całkowicie, czy na jakiś delikatny można ewentualnie wjechać? 

 

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/roadlite-cf-9-ltd/2787.html?dwvar_2787_pv_rahmenfarbe=WH

 

 

 

 

Z tego co się orientuję to Canyon sprzedaje rowery tylko przez stronę internetową. Więc jeśli kupiłeś przez Internet to czy możesz opisać proces zakupu? 

Opublikowano

Podajesz wzrost i wewnętrzną długość nogi. Na podstawie tych wymiarów, wybierają Ci rozmiar. Przechodzisz do wybranego roweru, wybierasz rozmiar który Ci dopasowali i dodajesz do koszyka. Płacisz i czekasz na kuriera. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...