Skocz do zawartości

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey


xylaz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://image.com.com/gamespot/images/2009/120/946816_20090501_screen005.jpg

 

Wiele osób czeka na ten tytuł już od dawna. Ja dopiero teraz przypadkowo trafiłem na informację, że gra wychodzi również na PS3. Wygląda na to, że w końcu będzie można dobrze polatać na czarnuli i to jeszcze w tym roku!

 

http://www.gametrailers.com/video/blue-skies-il-2-sturmovik/37363

http://www.gametrailers.com/video/demo-trailer-il-2-sturmovik/42465

 

Filmy z gry prezentują się bajecznie.

 

Interesujące cytaty z gamespot hand-on:

"IL-2 now sets its sights on five different theaters of war: The Battle of Britain, Stalingrad, Berlin, Sicily, and Korsun. You'll be able to tackle 50 missions in several different aircraft that 1C claims are historically accurate."

"We jumped into the cockpit of a nimble British flyer as wave after wave of Luftwaffe bombers slowly zeroed in on Dover. The attention to detail was striking. Every tree and building on the ground was modeled in 3D, so buzzing the tower proves to be a harrowing experience."

"IL-2 will come with both a simulation mode and an arcade mode for the console crowd not accustomed to a level of realism that, for new players, can be frustrating."

"On the 360, IL-2 handles much like the arcade WWII flying game Blazing Angels."

"The simulation mode limits you to a cockpit view only."

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zagrałem w demo i jestem pod wrażeniem. Gra ma jakby dwa oblicza: jedno arcade'owe, a drugie zarezerwowane dla miłośników symulacji. Jeśli wybierzemy tryb arcade, to jest łatwo i przyjemnie. Natomiast kiedy zdecydujemy się na tryb realistyczny, bądź symulacyjny, to dopiero dociera do nas co to znaczy latać samolotem. Jedno szybkie pociągnięcie analogiem i już mamy stall. Z korkociągu trudno wyjść, szczególnie na małej wysokości, co znaczy, że przygoda często kończy się na drzewie. Walka powietrzna to istny hardcore.

Naprawdę warto zaznajomić się z tym demem. Może kiedyś skuszę się na pełną wersję.

Opublikowano

Jeszcze można wspomnieć o paru sprawach:

- ładna grafika.

- bardzo duża widoczność.

- drzewa i domki bez ściemy - nie są to płaskie tekstury, z góry wyglądają bardzo ładnie, z bliska też ok.

ogólnie bardzo przyjemnie lata się i strzela, ja biorę to na 100%

ciekawe tylko czy pełna wersja będzie oferować wybór samolotów i uzbrojenia...

 

z dziwnych rzeczy zauważyłem, że podczas wznoszenia się tekstura nieba przybliża się coraz bardziej (i coraz gorzej wygląda) aż do momentu osiągnięcia wysokości 10.000 - wtedy można przebić się przez teksturę nieba ...

Opublikowano

fakt dobry tytuł, tylko denerwują mnie te spadki klatek... czasami może i nawet do 15fps;ów albo i lepiej.Oby w full wersji to poprawili.

Opublikowano

Próbowałem grać w trybie Realistic,ale za każdym razem tak samo kończyłem-Za szybkie pociągnięcie gałką owocowało korkociągiem.Świetna,trudna gra,jednak jej nie kupię.I tak dema pewnie nie przejdę.:)

Opublikowano

Bardzo fajnie sie lata. Tryb symulacyjny ( bo o realistycznym juz nie wspominam ;) )jest dosyc wymagajacy, z analogiem trzeba bardzo delikatnie postapowac. Widok z kokpitu, nie powiem klimatyczny, ale strasznie kiepska widocznosc ( dla maniaka symulacji jak znalazl, poczuje sie jak w prawdziwym kokpicie). Uwazam ze nietrafnie rozwiazali rozgladanie sie po kabinie, imo niewygodnie sie to wykonuje i w ogniu walki szlag czlowieka moze trafic ( a w trybie realistic nie ma zadnych radarow, wiec rozgladanie jest OBOWIAZKOWE) i analoga mozna urwac... Jak stanieje albo bedzie na wymianke to chyba sie skusze, ale na razie za duzo jest innych pozycji must have :P

Opublikowano

Ten super-hiper-elegancki sprzet do sterowania, bedzie sie chyba skladal z trzech elementow: joystick, przepustnica i chyba pedaly. Wnioskuje po tym ze w opcjach mamy do przedefiniowania klawisze na dodatkowych trzech sprzetach, ktore sa "niewykryte" przez konsole. Kurcze, az slinka cieknie na takie gadzety, ale obawiam sie ze trzeba by bylo wydac wiecej niz 3 stowki...

Opublikowano

Ciekwe czy mój  pecetowy joystick od logitecha będzie wykrywany przez grę ? :) Dla chętnych na mega wczutę znalazłem coś takiego :D

 

W IŁa na pc mocno się zagrywałem dobrych parę lat temu. Szkoda, że gąszcz opcji wplywajacych na realizm zmieniono na gotowe schematy sterowania (arcade/simulation/realistic).

 

Choć dobrze, że na realistic lata się nieziemsko trudno (jak na serię Iła2 przystało ! ). Kluczem do panowania w przestworzach jest prędkość i wysokość czyli tak jak w rzeczywistości, o ile dokumenty o lotnictwie IIWŚ na kanale Planette nie kłamią hehe ;). Im szybciej lecimy tym głębsze nawroty i ruchy wolantem możemy wykonywać odwlekając w ten sposób moment przeciążenia. Latanie bez radaru i ikonek wskazujących cele (zwłaszcza naziemne) to istny hardkor. Trzeba uważnie nasłuchiwać komunikaty radiowe i śmigać na wysokości z której można by policzyć szyszki na sosnach ;) by odnaleźć np. baterie dział przeciwlotniczych.

 

No i mam nadzieję, że polatamy także czymś cięższym niż myśliwce...

 

 

Opublikowano
  Łebi napisał(a):
Im szybciej lecimy tym głębsze nawroty i ruchy wolantem możemy wykonywać odwlekając w ten sposób moment przeciążenia.

uwaga, uwaga, to nie jest zadna ironia czy cos takiego

powaznie sie pytam

a nie na odwrot przypadkiem?

samolot nie posiada przypadkiem predkosci maksymalnej (czyli jak szybko moze leciec) i predkosci minimalnej (czyli jak powoli moze leciec nie spadajac)

a chyba latwiej wejsc w ciasny skret poruszajac sie powoli niz szybko (niewazne czy samolotem, autem czy na nogach)

  Łebi napisał(a):
No i mam nadzieję, że polatamy także czymś cięższym niż myśliwce...

no ił 2m3 to chyba szturmowiec byl

ja sie zdziwilem troche jak odpalilem demo gry o tej nazwie i mialem spitfierea i mustanga

Opublikowano (edytowane)
  .... napisał(a):
  Łebi napisał(a):
Im szybciej lecimy tym głębsze nawroty i ruchy wolantem możemy wykonywać odwlekając w ten sposób moment przeciążenia.

uwaga, uwaga, to nie jest zadna ironia czy cos takiego

powaznie sie pytam

a nie na odwrot przypadkiem?

samolot nie posiada przypadkiem predkosci maksymalnej (czyli jak szybko moze leciec) i predkosci minimalnej (czyli jak powoli moze leciec nie spadajac)

a chyba latwiej wejsc w ciasny skret poruszajac sie powoli niz szybko (niewazne czy samolotem, autem czy na nogach)

  Łebi napisał(a):
No i mam nadzieję, że polatamy także czymś cięższym niż myśliwce...

no ił 2m3 to chyba szturmowiec byl

ja sie zdziwilem troche jak odpalilem demo gry o tej nazwie i mialem spitfierea i mustanga

Tzn, źle to ująłem (mój post o 00:55 :) ). Nie tyle głębsze nawroty, co gwałtowniejsze i wymagające maksymalnie prostopadłego złożenia samolotu w zakręcie. Chodzi o to że np. przy prędkości 250-300km/h przechylenie mysliwca na bok i odruchowe podciagnięcie drążka do siebie by wykonać skręt, skutkuje natychmiastowym stallem. Ten sam manewr przy odpowiednio większej prędkości wychodzi juz znacznie lepiej.

 

Na bank istnieje pewna optymalna prędkość przy której taki manewr skretu jest wykonywany najgłębieji i bez efektu przeciążenia. Jednakże nie są to najniższe prędkości przy których samolot jest zdolny utrzymać się w powietrzu . Więc chodzi tu o dobranie nak najbardziej optymalnej prędkości, na tyle wysokiej by nas nie przeciążyło ale też na tyle małej by skret był jak najgłębszy. (teraz to juz zamotałem fest hehe ;) )

 

To nie to co w BF1943 czy Blazing Angels, gdzie zwalniamy na maksa i bez problemu robimy głęboki nawrót. W  IŁ2 nie dość że operować analogiem musimy delikatniusio to np. takie skręty robimy przechylając samolot o 45' i podciągając analoga do siebie maksymalnie do połowy jego wychyłu. Widowiskowe menewry to tutaj ciężko zrobić (mowa o realistic) ale jak juz wyjdą to satysfakcja murowana :)

Edytowane przez Łebi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem pełną i powiem, że gra jest naprawdę fajna. Grafika nie najgorsza, wiadomo im bliżej "ziemi", tym gorzej, ale myślałem, że tekstury będą bardziej rozlazłe. Efekty świetlne są naprawdę fajne, tak samo jak chmurki. Jedyne co mi nie pasuje to takie dosyć częste spadki animacji, ale da się grać.

Edytowane przez McDrive
Opublikowano

a czy gra oferuje coś więcej poza wykonywaniem misji? O co mi chodzi - Nie wiem czy ktoś pamięta jeszcze takie gierki jak Wings i Knights of the sky? To taki przykład - tam samo wykonywanie misji dawało staysfakcję, ale tym co wciągało do gry i nie pozwalało się oderwać były ciekawie pokazane wieści z frontu i wspomnienia, statystyki całej eskadry, licznik zestrzeleń i wybór samolotów itp. Czy w pełnej wersji IL2 są chociaż replaye?

Opublikowano

Aż tak bardzo się nie zagłębiałem w menusy i inne :P , ale jakaś zakładka "Encyclopedia" jest, "History" oraz można podglądać park maszyn z podziałem na Aliantów i Siły Osi(szwabskie samolociki). Na samym początku trza przejść 3 króykie misje treningowe objaśniające co i jak, a dopiero wtedy zabawiać się z misjami. Nie zauważyłem, aby była opcja "Replay", ale i tak dopiero dziś będę się konkretniej zabawiał to popatrzę co tam jest.

 

Post pod postem, ale mam to gdzieś:

Jeśli chodzi o Replaye to jest ich całkowity brak. Sterowanie jest fajne, każdy samolot reaguje inaczej. Bombowce wolniej, a myśliwce szybciej, zwrotniej. Real. i Sym. te dwie opcje to dla mnie przesada, trudność i praktyczny brak kontroli, ale to pewnie trochę ze względu, że steruję padem i ogólny brak doświadczenia w tego typu grach :P

Encyclopedia: w niej znajdują się infosy na temat "Stuntów" i wydarzeń w grze.

Ogólnie to misje są tak na ok 30 min każda, ale to i tak zależy jak idzie ci bombardowanie i trafianie we wrogie maszyny. Jak starałem się grać online to wiem, że trafić na kogoś kto gra jest naprawdę trudno, przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Dodatkowo samoloty w tym trybie są nielicho wytrzymałe i łatwiej się rozbić o ziemię niż kogoś zestrzelić. Do poprawy moim zdaniem.

Jeśli chodzi o "grywalność" to jest fajnie, ale trochę za łatwo(gram jak na razie głównie na Arcade). Nie powiem, czasem potrafi znużyć i wkurzyć jak się źle trafi.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Naprawdę tak mało z was gra w tę grę ? Noszę się z zamiarem nabycia tej pozycji, gdyż IMO jest perełką pośród innych tytułów. Mam więc kilka pytań.

- jak jest z klimatem ? Bo wszelkie podniebne strzelanki do tej pory mnie odrzucały, a na filmikach z Ił2 czułem moc bijącą z filmów z II Wojny?

- da się grać na padzie w jakikolwiek tryb oprócz tego arcadowego ?

- jak jest z rozmachem misji. Czy są to bitwy powietrzne z prawdziwego zdarzenia ?

- pojawia się odruch wymiotny w momencie zbliżenia się do ziemi ?

Opublikowano

1.) W głośnikach słychać szwargot szwabów. Mi tam pasuje.

2.) Oj ciężko

3.) To znaczy?? Misje w miejscach gdzie naprawdę rozgrywały się walki są.

4.) Mi tam się podoba. Nie ma szczerze mówiąc aż takiego odruchu.

Opublikowano

Hmmm, z tego co pamiętam jak grałem w demo, to mój samolot leciał na misje z kilkoma eskadrami, a nigdy sam. I generalnie na niebie była ostra rozpierducha. Grałem na trybie realistic, gdzie spokojnie dało się grać na padzie (trzeba tylko potrenować). Ponadto pamiętam że strąciłem tylko kilka samolotów, a nie wszystkie bombowce wroga, a i tak misję zaliczono "in plus" :thumbsup: wiec wnioskuje, że może komputer odwalił reszte roboty :whistling:

Jak stanieje to może się na nią skuszę, trzeba oszczędzać kase na nadchodzące tytuły 8)

Opublikowano
  W dniu 29.09.2009 o 19:10, McDrive napisał(a):
1.) W głośnikach słychać szwargot szwabów. Mi tam pasuje.

2.) Oj ciężko

3.) To znaczy?? Misje w miejscach gdzie naprawdę rozgrywały się walki są.

4.) Mi tam się podoba. Nie ma szczerze mówiąc aż takiego odruchu.

 

IMO gierka rewelacyjna i wciąga jak bagno, ale polecam granie od początku na Realistic lub Sim. Na arcade jest to zwykły shoterek jakich setki na rynku i dopiero na wyższych poziomach czuć, że lecisz samolotem. Sterowanie dobrze rozplanowane z wyjątkiem rozglądania się co może być problemem tylko w trybie simulation(na realistic lock(x)-> L2 i problem z głowy). Bitwy zazwyczaj są przeolbrzymie i co mi się podoba to to, że zniszczenie samolotu zajmuje mi średnio 3-5 min, więc gdy po stronie przeciwnika jest powiedzmy 15 samolotów i tyle samo Twoich kompanów, daje to wrażenie, że jesteś tylko marnym pionkiem w tej bitwie a nie "mr.hi-man-wszytkorozierdole". Do tego całość w klimacie WWII z tradycyjnym zmienianiem frontów i poznawaniem historii pojedyńczych wojaków(tu nic nowego ;P).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...