Skocz do zawartości

Halo: Reach - To co nie pasuje do pozostalych tematow


barth

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak mówiłem Brute'y były znane już wcześniej, bo są o nich wzmianki już podczas Bitwy o Harvest (czyli pierwszego militarnego starcia między ludźmi a Covenant'ami), a to, że nie pojawiły się w H1 ma bardziej podłoże techniczne, jak fabularne.

 

Swoją drogą to Halo ma właśnie taką 'zamkniętą księgę', w której opisane są wszystkie aspekty uniwersum, od opisu działania technologii do deskrypcji zwierząt zamieszkujących co ważniejsze planety. Jest to podobno opasłe tomisko (bądź olbrzymi pdf - zależnie od wersji) liczące sobie blisko 1000 stron. Panowie z Bungie zwą to BIBLIĄ HALO i korzystają z niej wszyscy, którzy tworzą coś w tym uniwersum (komiksy, książki, gry, itd.)

Odnośnik do komentarza

To wszystko tłumaczy. Trochę szkoda, że zamknęli sobie tym samym drogę do portfeli osób, które dotychczasowe poczynania Johna i spółki traktują mało poważnie (w tym i mnie). Z drugiej strony, tak naprawdę nikt nie wie, czy w tej Bibli Halo nie ma jeszcze nowych ras, planet, wrogów itp., więc dam jeszcze szansę Bungie 8)

Odnośnik do komentarza

Uniwersum Halo jest na tyle duże i ma tyle 'króliczych nor' (czyli sposobów, żeby się w nim zaczepić), że nawet ludzie, którzy do teraz olewali temat, mogą bezproblemowo go zgłębić. Halo 3 pokazało to doskonale. Wielu maniaków tej serii, którzy są naprawdę obcykani w fabule nie wiedzieli o istnieniu tej serii przed 'trójeczką'.

 

mały OT- Barth oddałbyś lewą dłoń za taką Biblie Halo ? xD

 

Myślę, że lewa dłoń to za dużo, ale mały palec od stopy byłby w sam raz (tylko po co on komu?). W sumie to i tak służy mi on tylko do uderzania się w szafki w kuchni ;)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
Gość donsterydo

Żeby uściślić, to zdjęcia a nie skany :) A poniżej wklejam skrót tego o czym jest artykuł:

 

- We play as Spartan IIIs. Jorge is the only Spartan II on the team.

 

- Carter 259 and Kat 320 are the only members of their original squad.

 

- Jorge is a heavy weapons specialist.

 

- "Skully" now has a name, Emile 239. He's the silent type of the game.

 

- The sniper is called Jun 266. He's thoughtful and taciturn.

 

- We can customise the appearance of the Lone Wolf by a small degree. Awesome.

 

- The game is apparently darker than any of the other Halo games, even more so than ODST.

 

- Human Insurrectionists are possibly in the game

 

- Bungie have once again made the Covenant more dangerous and frightening, as they were in Halo 1.

 

- Covenant soldiers no longer speak English, they speak in their own languages.

 

- A new enemy like a Jackal has been introduced, named a "Skirmisher." They are deadly and cunning enemies that attack in packs, and flank secure positions.

 

- Graphics have been improved drastically, as proven by in-magazine comparisons.

 

- Elites are back, and are more ferocious than ever.

 

- Larger scale combat will be in Reach. Where only 20 AI at a time could be on screen in Halo 3, now over 40 AI and 20 vehicles can be present at a time.

 

- Scenes are more cinematic.

 

- Noble Team splits up at a point in the story.

 

- Health Bar is back along with energy shield.

 

- Single shot rifle like the Halo 2 E3 demo is in the game, named the Designated Marksman Rifle (DRM)

 

- Sniper, AR and Magnum make a return. Gun sounds are more realistic.

 

- Needler Rifle is in the game, a mid-range headshot capable weapon.

 

- Spike Grenades and Flame Grenades are out. Only frags and plasma remain.

 

- Helicopter Transport is called the Falcon.

 

- Civillian vehicles are now drivable.

 

- Fully stealthy gameplay is now possible.

 

- Assassinations are possible with a knife by holding down the melee button.

 

- Sprinting is now possible through an equipment like mechanic.

Odnośnik do komentarza

Z artykułu wynika, że najprawdopodobniej żegnamy się ze starą dobrą BR'ką. Zamiast niej zobaczymy nową broń - DMR (Designated Marksman Rifle), albo DeeMeR jak go zwie Bungie, czyli jednostrzałową broń z zoomem, idealną na średnie dystanse.

AR'ka, Plasma Rifle i Plasma Pistol mają działaniem przypominać bardziej swoje odpowiedniki z H1, niż te z późniejszych odsłon.

 

W tym wszystkim jest jeden minus - system Equipement'ów lekko ewoluował i teraz zamiast zwykłych 'znajdek' jednorazowego tzw. Armor Abilities, czyli equipów z cooldownem. Osobiście mam nadzieję, że pomysł nie wejdzie do multi, albo że będzie można usunąć te abilities'y w forge'u (Barth perkom mówi stanowcze NIE! ;) ).

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Jeżeli faktycznie przy tej grafice będą w stanie wrzucić do walki 40 aktywnych przeciwników na raz to będzie najbardziej zaawansowana technicznie gra w momencie swojej premiery.

 

Staram się nie napalać, bo tych 40 przeciwników brzmi wręcz nieprawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Szkoda, że część o stronie technicznej jest oświetlona, ale ze strzępków zdań udało mi się chyba wywnioskować, że Engine stosuje do zwolnienia pamięci sztuczkę polegającą na tym, że na różnych dystansach wyświetlane są modele otoczenia o różnym poziomie jakości, im bliżej podchodzimy tym lepsze są tekstury czy coś w ten deseń. Piszą też, że w Halo 3 naraz mogły być wyświetlane 3-4 źródła dynamicznego oświetlenia, a w Reach od 20 do (chyba) 40 źródeł dynamicznego oświetlenia naraz. Piszą też, że warunki pogodowe będą odgrywały jakąś rolę w grze, ale nie da się tego rozczytać. Warto też zauważyć, że redaktorzy piszący artykuł nie robią tego na słowo - grali w demo.

 

PS. Jak się tak chwilę zastanowiłem to już zrozumiałem o co chodzi z tymi teksturami. Normalnie w grze twórcy idą na kompromis "tu damy super efekty i dobrą animację, a na mniej ważnych obiektach przytniemy tekstury", czyli standardowo jest tak, że wszystkie modele mają z góry predefiniowaną jakość tekstur - lepszą lub gorszą, z daleka nie zauważymy tego, ale z bliska da po oczach, w Reach jest tak jak przytoczono w artykule, podchodzi się do ściany na odległość paru centymetrów i engine pokrywa tę powierzchnię o wiele bardziej szczegółową teksturą niż to było w przypadku gdy stało się kilka metrów dalej, co daje fałszywe wrażenie, że wszystkie tekstury w grze są wszędzie za(pipi)iste, dlatego też system ten nosi nazwę "imposter" :)

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

Shoty prezentuja sie wysmienicie, graficzny i designerski mistrz. Fajnie, ze wprowadzaja pogode jako czynnik pola bitwy i liczba oponentow bioraca udzial w starciu tez dziala na wyobraznie. Najbardziej wyczekiwany przeze mnie tytul 2k10. Mam nadzieje, ze bedzie to najlepsze Halo, a zarazem ukoronowanie Bungie zegnajacego sie ze swym dzieckiem.

Odnośnik do komentarza

Kto jest waszym tatuśkiem ;) SKANY !!!

 

http://www.mlgpro.com/forum/showpost.php?p=6264467&postcount=79

 

 

Jak dla mnie najważniejsze info to: Naraz w walce będzie mogło uczestniczyć do 40 przeciwników sterowanych AI i do 20 pojazdów !

Czyli co? Akcje z trailera ODST murowane? Oby. Oby jeszcze ten klimat brudu i zaszczucia przedstawili w Reach to będę pod wielkim wrażeniem. Już pierwszy trailer jasno dał fanom do zrozumienia - stary cukierkowy design Halo odszedł w zapomnienie. Niech dalej idą tym tokiem rozumowania a dostaniemy mix klimatów GOWa i CODa w najbardziej rozchwytywanym w USA uniwersum.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...