Skocz do zawartości

Halo: Reach - To co nie pasuje do pozostalych tematow


barth

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiecie co, a mnie zdeka irytuje jak ktoś neguje technologię jakiejś gry bo "wygląda tak sobie".

 

Kiedy większość srała nad Crysisem, bo wyglądał przecudownie, to ja się bawiłem bardzo średnio, bo nie rajcowało mnie do strzelania do trepowatych koreańców którzy nie ogarniają o co chodzi. Za to w takim FEAR oraz Halo bawiłem się przednie, mimo, że grafiką nie powalały na kolana.

 

To samo z animacją, nie wiem dlaczego dla niektórych wyznacznikiem jest Killzone 2. Ja trochę czasu poświęciłem na oglądanie fragmovie z multi KZ2 i sorry, ale tam to wszystko jest oskryptowane i gracze padają na 10-15 określonych sposobów, nieważne czy dostają w plecy czy w łeb. Dla mnie wyznacznikiem tutaj może być Modern Warfare 2 czy Bad Company 2.

 

Ja wolę gry z rozległym terenem, dlatego Halo Reach wygląda dla mnie genialnie i widać, że Bungie dużą wagę przykłada do AI. Tak samo lepszy jest dla mnie Half-life 2 niż Doom 3 - jeden to rozległe tereny, drugi to korytarze, jeden to całkiem inteligentni obcy, drugi to durne zombie i demony.

Opublikowano (edytowane)

Na zagranicznych forach sporą zadymę powoduje następującą wypowiedź kogoś z Bungie: 'wszystkie mapy multiplayerowe mają swoje korzenie w trybie singleplayer'.

Czyżby więc podobnie Jak w serii CoD mapy z multi będą przerobionymi fragmentami z singla, czy po prostu chodzi o to, że areny będą tworzone w tej samej stylistyce co charakterystyczne miejsca z kampanii?

Nie ma to znaczenia, po pewnym czasie i tak nie zwraca się na to uwagi ;) Choć dla samych walorów estetycznych miło było by zobaczyć miejscówki inne niż z kampanii. No i oczywiście mapki z jedynki: beaver creek i blood gulch (jeśli pamiętam).
Jest pistol z dobrym zasięgiem (nie wierzę, że będzie jak w halo: CE, ale nadzieja umiera ostatnia)

DMR - podoba mi się jego dizajn i sposób działania.

Na minus shotgun, znowu ma mocny autoaim i minimalny zasięg, najlepszy był w Halo1, później to już raczej jakaś porażka:/

Co to za granatnik w 3/4 filmu??

Sprint, bardzo mi się spodobała animacja i sposób działania tej opcji, mam nadzieję, że będzie w multi, a nawet jeśli nie to że MLG nie będzie na tyle skostniałe i nie zrezygnuje z tego bajeru. Daje dużo dodatkowych możliwości (trudniej będzie wykalkulować zmianę pozycji przeciwnika, z pewnością powstanie masa glitchy, które będą "skillowe" slide'y, skróty).

Zamiast dupczyć tą skostniałą gadką, pomyślcie, sprint dodałby tej grze więcej dynamiki, czy to w kampanii czy multi.

 

pozdro

Pistol z H:CE to teraz DMR-nawet ilość naboi taka sama, mam nadzieję, że tempo strzelania będzie miał podobne (czyt. idealne). Logika nakazuje, by pistol był trochę słabszy niż pełnoprawny karabin, ale jeśli będzie skillowy to no problem.
i koleś z miejsca wywalił polowe broni. Według nowych załżeń każda broń ma mieć jakiś określony cel i nie ma się dublowac z innymi broniami.
Nie pamiętam żeby w poprzednich częściach się dublowały... Ale może to pamięć mnie zawodzi ;)
dodających różnorodności (granatnik wygląda na ciekawą alternatywę dla rocketa)
Ciekawe, jak bardzo będzie się różnił od Brute Grenade Launcher. IMO B.G.L. ssał i nie chcę jego powrotu.
A jeśli chodzi o armor abillities to Molo ma racje, mogą dodać drugiej głębi grze (takiej jakiej miały dodać equipementy) i stać się czymś w rodzaju game changerów na miarę 'rury'.

O jakich jeszcze abilities wiemy?

 

@barth: czy mógłbyś update'ować pierwszego posta?

 

OFFTOP: SZUKAM SPARRINGPARTNERÓW NA SYSTEM LINKA ZE SZCZECINA

Edytowane przez phunkracy
Opublikowano

Na zagranicznych forach sporą zadymę powoduje następującą wypowiedź kogoś z Bungie: 'wszystkie mapy multiplayerowe mają swoje korzenie w trybie singleplayer'.

Czyżby więc podobnie Jak w serii CoD mapy z multi będą przerobionymi fragmentami z singla, czy po prostu chodzi o to, że areny będą tworzone w tej samej stylistyce co charakterystyczne miejsca z kampanii?

Nie ma to znaczenia, po pewnym czasie i tak nie zwraca się na to uwagi ;) Choć dla samych walorów estetycznych miło było by zobaczyć miejscówki inne niż z kampanii. No i oczywiście mapki z jedynki: beaver creek i blood gulch (jeśli pamiętam).

 

IHMO lepiej, żeby mapy do multi budowane były od podstaw. Nie koniecznie to co nadaje się do singla działa w trybie wieloosobowym (kampspot'y i te sprawy).

 

Pistol z H:CE to teraz DMR-nawet ilość naboi taka sama, mam nadzieję, że tempo strzelania będzie miał podobne (czyt. idealne). Logika nakazuje, by pistol był trochę słabszy niż pełnoprawny karabin, ale jeśli będzie skillowy to no problem.

 

Wiem, że pisałem to już kilka razy, ale - bronie mają pewną ograniczoną prędkość wystrzału, ale nie jest ona tak ważna jak tempo strzelania. Reach wprowadza do serii (a raczej popularyzuje) mechanikę rytmu. Tłumacząc łopatologicznie - podobnie jak w ODST jeśli będzie strzelać się z danej broni w określonym rytmie to nie będzie nam rzucać celownikiem, da się oczywiście mashować klawisz i strzelać tak szybko, na ile pozwoli mechanizm broni, ale wtedy odrzut będzie rzucał celownikiem po całym ekranie. IMHO pomysł fajny.

 

Nie pamiętam żeby w poprzednich częściach się dublowały... Ale może to pamięć mnie zawodzi ;)

 

Snajpa ludzka i snajpa Covisów, shotgun i mauler, AR i SMG, itp, itd. Niby się różniły, ale jednak działały na tej samej zasadzie i na identycznym zamyśle.

 

Ciekawe, jak bardzo będzie się różnił od Brute Grenade Launcher. IMO B.G.L. ssał i nie chcę jego powrotu.

 

Chodziło Ci o Brute Shot'a? ;)

Granatnik zaiste zapowiada się ciekawie. Na razie wiadomo tylko, że mieści jedną kulę w magazynku i tyle. Siła i zastosowanie (czy granaty będą się odbijać, czy wybuchać po zetknięciu się z czymś?) to nadal niewiadoma.

 

O jakich jeszcze abilities wiemy?

 

Sprint, Camo i podobno istnieje coś takiego jak Halo-gram, ale to raczej wymysł czyjejś wyobraźni.

 

@barth: czy mógłbyś update'ować pierwszego posta?

 

Dzisiaj pojawia się nowy Weekly Update, posta zaktualizuje potem.

Opublikowano

IHMO lepiej, żeby mapy do multi budowane były od podstaw. Nie koniecznie to co nadaje się do singla działa w trybie wieloosobowym (kampspot'y i te sprawy).

Myślę, że akurat Bungie mozemy zaufać :)W ciemno połykam cokolwiek mi przygotują ;)
Wiem, że pisałem to już kilka razy, ale - bronie mają pewną ograniczoną prędkość wystrzału, ale nie jest ona tak ważna jak tempo strzelania. Reach wprowadza do serii (a raczej popularyzuje) mechanikę rytmu. Tłumacząc łopatologicznie - podobnie jak w ODST jeśli będzie strzelać się z danej broni w określonym rytmie to nie będzie nam rzucać celownikiem, da się oczywiście mashować klawisz i strzelać tak szybko, na ile pozwoli mechanizm broni, ale wtedy odrzut będzie rzucał celownikiem po całym ekranie. IMHO pomysł fajny.
Fajny i skillowy ;) Do pistola i DMR pasuje jak ulał, ciekaw jestem jak wyjdzie z np. AR (krótkie serie?) i snajperką.
Snajpa ludzka i snajpa Covisów, shotgun i mauler, AR i SMG, itp, itd. Niby się różniły, ale jednak działały na tej samej zasadzie i na identycznym zamyśle.
Ciekawe, co z Needler i Plasma Rifle ^_^
Chodziło Ci o Brute Shot'a? ;)

Granatnik zaiste zapowiada się ciekawie. Na razie wiadomo tylko, że mieści jedną kulę w magazynku i tyle. Siła i zastosowanie (czy granaty będą się odbijać, czy wybuchać po zetknięciu się z czymś?) to nadal niewiadoma.

Taa, tylko bałem się byka strzelić ;) Na concept artach magazynek jest rewolwerowy, ale cóż, to chyba było by zbyt potężne. Na filmiku granat nie odbija się tylko wybucha (wygląda na to że z niewielką siłą), lecąc po lekkiej paraboli.
Gość donsterydo
Opublikowano (edytowane)

UWAGA TEORIA SPISKOWA: Na 80-90% jestem pewien, że Noble Team w Reach będzie liczył siedmiu Spartan. Kilka rzeczy na to wskazuje, ale opowiem o tym innym razem ;).

 

Pewnie chodzi Ci o "Seven Samurai" i "Magnificent Seven" :P

 

Poza tym na urywku nocnym widać jak przed nami na klifie idzie Spartan w zielonej zbroi, a żaden z sześciu takiej nie ma (chyba :P)

 

Jeszcze chciałem powiedzieć, że trym zabójstwa wygląda bardzo fajnie, bez zbędnego przekombinowania - prosto i skutecznie.

Edytowane przez donsterydo
Opublikowano

Pewnie chodzi Ci o "Seven Samurai" i "Magnificent Seven" :P

 

Poza tym na urywku nocnym widać jak przed nami na klifie idzie Spartan w zielonej zbroi, a żaden z sześciu takiej nie ma (chyba :P)

 

Spartan w zielonej zbroi to Jun - snajper. Sam ją lekko zmodyfikował i dodał kawałek ghilli na plecy :D

 

Dobra, odnośnie 7-ego członka załogi - tak, chodzi mi właśnie o 'Seven Samurai' i 'Magnificent Seven', do tego dochodzi ostatni podcast Bungie, w którym jeden z członków załogi powiedział coś o 70-miu bohaterach, a reszta zaczęła go uciszać (ale mimo to nie wycięli tego z poda, więc dają podpowiedzi).

No i teraz przejdziemy do prawdziwych faktów - pamiętacie rejestracje samochodów w ODST, które posiadały dużo ciekawych informacji? Jeśli nie to chodzi o te:

# KNL 259C - Carter-259, Noble Leader

# KNO 320K - Kat-320, Noble One/Officer (jeszcze nie ustalone, która forma jest poprawna)

# KNF 266J - Jun-266, Noble Three

# KNF 239E - Emile-239, Noble Four

# KNT 052J - Jorge-052, Noble Five ('T' oznacza Team, ale już wiadomo, że Jorge jest 'piątką')

# KNS 000X - Sierra-000, Noble Six (Najprawdopodobniej chodzi tutaj o S-312 - Noble Six, którego dane są utajnione)

# KNS 344R - Sierra-344, Noble SEVEN (imię zaczyna się najprawdopodobniej na 'R')

# KNT 293T - Thom-293, Noble Team (to jest ten Spartan, który zginął i którego ma zastąpić Noble Six)

 

Literka K pochodzi od kraju, w którym leży New Mombasa - Kenii, potem jest literka określająca oddział - N jak Noble, następnie funkcja/numer w oddziale, po myślniku mamy numer Spartana i pierwszą literę jego imienia.

 

Jak widać Spartan jest ośmiu, ale jeden martwy (o sorry, MIA), więc mamy kolejny ślad wskazujący na to, że do drużyny może dołączyć ktoś jeszcze. Ale to nie wszystko. Są jeszcze dwie poszlaki.

Na stronie Bungie (o TUTAJ) znaleźć można dane personalne całej drużyny Noble (za chwile przetłumaczone znajdą się w pierwszym poście). Jedno miejsce jest jeszcze puste. Najprawdopodobniej zajmie je Spartan-344, wskazują na to rejestracje i ostatni ślad - w aktach personalnych Emile'a napisane jest, że rozważana jest opcja zastąpienia go właśnie Spartanem 344 (Emile ma pewne problemy psychiczne).

To właśnie te poszlaki powodują, że stawiam taką, a nie inną teorię ;). Jakieś sprzeciwy?

 

No Emce musi się jakoś pojawić, nie? :whistling:

 

MC nie pojawi się raczej w H:R z dwóch powodów - po pierwsze podczas ataku owszem przebywał na tej planecie, ale zajmował się przygotowaniami do innej misji. A podczas samej Bitwy o Reach walczył na orbitalnej stacji kosmicznej, starając się odzyskać SI z danymi o ziemi (do tego oprócz nielicznych osobników Spartanie II nie mieli okazji spotkać się z 'trójkami').

No i do tego dochodzą jeszcze bardzo mądre wypowiedzi zarówno Bungie jak i 343 Industries, które głoszą co następuje: 'Halo jest opowieścią o nieskończonym wszechświecie, nie możemy wiec doprowadzić do sytuacji, w której wszyscy nasi bohaterowie znają siebie nawzajem, wtedy nasze uniwersum bardzo by się skurczyło'.

 

Za to oficjalnie wiadomo już, że Noble Team spotka na swojej drodze Buck'a z ODST.

Opublikowano

Gameplay rozwiał wszelkie wątpliwości - H:R wygląda świetnie w ruchu, dokładnie tak jak myślałem.Taki poziom graficzny przy takich otwartych przestrzeniach i przy takiej ilości postaci na ekranie?Technicznie to bez wątpienia będzie jedna z najbardziej zaawansowanych gier tego roku.Klimat wylewa się z ekranu, mimo tego całego ''umrocznienia'' wizerunku Halo, nadal jest na swój sposób kolorowo, dla mnie jak najbardziej na plus.Przepiękne, malownicze skyboxy zawsze robiły w Halo wrażenie, tym razem Bungie posunęło ten element o level wyżej.

Bungie pokazało, że potrafią w dalszym ciągu zrobić ładną grę, a trzeba zaznaczyć, że to wersja alpha więc może być jeszcze lepiej w fullu (chociaż jakiejś tam różnicy nie spodziewałbym się, na pokazie czasem spadał minimalnie framerate i myślę, że w becie i w fullu główną różnicą będzie usprawnienie tego elementu).

Jestem usatysfakcjonowany, tym co zademonstowało Bungie, krok na przód względem średniackiej ''3'' jest duży, więc jak dalej ktoś tu będzie wypisywał mądrości typu ''to wygląda jak Halo3'' to zaproponuje mu zakup dobrych okularów.

 

Belive :thumbsup:

Opublikowano (edytowane)

 Obejrzałem filmik na Polygami i muszę powiedzieć, że ta gra wprost ocieka patosem. Kto wie, może nawet sięgnę po kopię mimo mojego uprzedzenia do laserków-blasterków ;)   

 

Edit: A ci Spartanie to mają jakieś super dopały jak np. w Section 8 (bieganie z prędkością dźwięku, super siła, przeogromne skoki etc.), czy nic się nie zmieniło od czasów Halo1 (tylko w 1 grałem ;) )?

 

 

Edytowane przez estel
Gość bigdaddy
Opublikowano

Dzięki Ci Pawle.

O, zaczęło się odszczekiwanie bluzgów na grafikę :D

 

no ja też muszę odszczekać :D nie wiem po co Bungie straszyło tymi 3 screenami...

 

Gra w ruch wygląda kozacko, świetna kolorystyka, design, efekty i ten klimat obcej planety...będzie epicko.

Opublikowano

Jeśli się nie mylę to zawsze było i raczej będzie 30fps, ale rzeczywiście gra sprawia wrażenie płynniejszej, zwłaszcza Halo 1 ntsc niby 30 klatek ale jakby ją porównać z inną grą fps o 30 klatkach to czuć różnice w celowaniu.

Opublikowano

Wszystkie Halo są w 30fps'ach, nie daje to uber-płynności, ale przynajmniej framerate jest stały, nawet podczas dużych zadym na wielkich, otwartych przestrzeniach. A, że wygląda jakby miało więcej klatek? Bungie zna się na magii ;)

Gość donsterydo
Opublikowano

no ja też muszę odszczekać :D nie wiem po co Bungie straszyło tymi 3 screenami...

 

Gra w ruch wygląda kozacko, świetna kolorystyka, design, efekty i ten klimat obcej planety...będzie epicko.

 

Nie straszyli, tylko na statycznych screenach wielu efektów wizualnych po prostu nie widać tak jak w ruchu.

 

Wiem że to lekki offtop, ale ile fpsów ma Halo 3 i ODST? Kiedyś byłem pewien że 60, teraz nie wiem bo na 30fps to jest zbyt płynnie. Może 45fps?

 

Takie wrażenie się ma z uwagi na to, że framerate jest stały, nie ważne co się dzieje na ekranie to nie ma zwolnień.

Opublikowano

Jest jakies info na temat konkretnego, kilkuminutowego gameplayu? Jakies filmiki z X10?

Opublikowano

Uff. Jak dobrze, że nowy Elite z Jasperem kosztuje nawet poniżej 900 zł:) kiedy beta jeszcze raz (chodzi mi o dokładną datę) i kiedy premiera Halo: Reach?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...