Gooral 9 Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 Powiem szczerze, że odkąd Sony pokazało Move i Navigation Controllera (Dla mnie to sprzęt skopiowany od Nintendo ale to dobrze) Natal mnie coraz mniej interesuje. Jedną z największych wad PS3 oraz poprzednich konsol Sony był os.rany nieergonomiczny gamepad, którego używanie doprowadzało i doprowadza mnie nadal do białej gorączki. Wproadzenie w następnej generacji, jako natywnego kontrolera, zestawu Move i NC sprawi, że pierwszą konsolą NextGen jaką będę chciał kupić będzie PS4. Nie ukrywajmy, że Move i Natal będa natywnymi "urządzeniami" sterującymi w następonej generacji, a w obecnej są jedynie dodatkiem bez pełnego wsparcia gier. Gdy staną się głównym narzędziem kontroli developerzy będą zmuszeni produkować FPSy, RPGi, Sportówki itd z wykorzystaniem kontrolerów natywnych. A w takiej sytuacji Sony ze swoim ulepszynym, megadokładnym Move+NC wygrywa w przedbiegach. Ktoś sobie wypobraża granie z Mass Effect 4 lub GOW 4 na Natalu? Ja nie bardzo. I dlatego fizyczny kontroler wykorzystujący technologię ruchu to najlepsze rozwiązanie. Sony ma u mnie plusa, a MS minusa Dziękuję za uwagę. Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 (edytowane) @gooral - sęk w tym że podczas grania na Natalu możesz wykorzystać pada od x360 np: Fable3. Tak więc masz fizyczny kontroler w łapie + Natal. Co do następnej generacji to wiadomo że MS robi następce Natala do którego może dadzą kontrolery na wzór wiilota, bo chyba nie sądzisz że sam Natal będzie zastąpieniem klasycznego pada ? @canukas - nie będzie tylko po angielsku bo już jest po włosku, tak więc może też dostaniemy komendy. Edytowane 21 kwietnia 2010 przez bigdaddy Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 (edytowane) @Gooral: Musieli by być debilami by zrezygnować z normalnych padów O ile w przypadku Move nie trudno to sobie wyobrazić to jeżeli chodzi o kolejnego X'a i Natala to jest to nie możliwe, no chyba, że nowy X miałby być odpowiednikiem dzisiejszego Wii - wyobrażasz sobie kolejne Halo w multi przy użyciu Natala Możesz być spokojny, kolejny X będzie miał normalnego pada. Jeżeli chodzi o PS4 to faktycznie może być różnie. Nie ma co się martwić na zapas, nawet do Wii można pada dokupić Edytowane 21 kwietnia 2010 przez donsterydo Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 (edytowane) No właśnie sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak, że Sony może być "debilem" i nie zaoferować DualShocka jako natywnego kontrolera. A dlaczego? W końcu Move (nazywam tak różdżkę i Navigation Controller razem wzięte by ograniczyć długośc nazwy) funkcjonalnością przypomina pada z tą różnicą, że prawą gałkę (odpowiadającą za choćby poruszanie kamery w FPSach i TPSach) zastąpiono systemem wykrywania ruchu. I to jest właśnie główna siła Move. Ewolucja pada zamiast rewolucji któej przedstawicielem jest ewidentnie Natal. Ja wybieram ewolucję bo to moim zdaniem właściwa droga. I co ważniejsze przy pomocy Move można w każdego FPSa grać pod warunkiem, że dana gra jest natywnie tworzona do wykorzystania kontrolera ruchu zamiast "prawej gałki". Edytowane 22 kwietnia 2010 przez Gooral Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 fps/tps tak ale jak na tym grać w wyścigi/bijatyki ? Zresztą Sony odnośnie urządzenia wyłożyło wszystkie karty na stół zaś na temat Natala od czasów E3 nic konkretnego się nie dowiedzieliśmy i poza Milo i odbijaniem piłeczek niczego nie widzieliśmy. Na natalu też chyba będziesz mógł grać w każdego fpp, tzn. trzymasz pada a sterowanie wspomagasz natalam np: wychylanie się zza murka, rzucanie granatami, komendy głosowe, itd. Wyobraź sobie Fight Night Round 4 z użyciem ps move i natala, co wybierasz? trzymanie dwóch pałeczek czy brak kontrolera ? Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 (edytowane) Gooral: Moim zdaniem klasyczni gracze na to nie pójdą. Ja tam nie mam ochoty grać w gry przy pomocy jakiegokolwiek kontrolera ruchu, jako dodatek czy ciekawostka do niektórych gier to owszem, ale nie jako przymus. Zresztą to gracze zagłosują swoimi portfelami, jak co drugi posiadacz PS3 kupi Move to pewnie się sprawdzi to co mówisz, ale jak skończy tak jak Eytoy czyli marginalna popierdółka to wątpię by Sony porzuciło dualshocka. Pad ponad wszystko Edytowane 21 kwietnia 2010 przez donsterydo Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 fps/tps tak ale jak na tym grać w wyścigi/bijatyki ? Normalnie, tak samo jak na zwykłym padzie. Przecież w ścigałkach i bijatykach nie używasz prawej gałki. Różdżka to odpowiednik właśnie prawej gałki więc chyba problemu nie ma, prawda? Nie wiem czy patrzeliście jak Move wygląda i jaki ma rozkład przycisków. Różdżka ma pod tym kolorowym kloszem zwykłego trigera (wreszcie o kształcie haka więc palce się nie będą ześlizgiwać, hurra), który w ścigałkach będzie pełnił rolę gazu a na wierzchniej stronie ma trzy przyciski funkcyjne w tym dwa dobrze znane czyli X i o. Pisząc Move mam na myśli duet różdżka + Navigation Controller bo ich połączenie sprawia, że mamy funkcjonalnośc pada z niezwykłą dokładnością celowania w shooterach czy erpgeach. Natomiast Natal bez jakiegokolwiek dodatkowego sprzętu się nie obejdzie bo samym wykrywaniem ruchu palców, głowy czy tułowia nie będziesz w pełni mógł sterować FPSem lub inną grą o podobnym skomplikowaniu sterowania. Prawda na dzień dzisiejszy jest taka, że MS stworzył Natala by móc ugryźć część tortu Nintendo i raczej nic ponadto, a Sony zrobiło Różdźkę tak by ugryźć to samo co MS ale jednocześnie by dać hardcorowcom łupiącym od lat w shootery czy erpegi system kontroli kamery znacznie dokładniejszy od gałki analogowej. Inaczej mówiąc dał to o czym raz wspomniałem - ewolucję zamiast rewolucji. donsterydo - nie dramatyzuj bo mówiąc "nie mam ochoty grać przy pomocy jakiegokolwiek kontrolera ruchu" wychodzisz na konserwatystę w złym tego słowa znaczeniu. Zobrazuję Ci coś. Siedzisz na kanapie i odpalasz Killzone 4 w rękach masz NC oraz Move. Grasz w tego Killzone'a tak jak kilka lat wcześniej w K2 i K3 ale coś się zmieniło. Dokładność kontroli kamery czyli oczu postaci którą kierujemy. Dokłądnośc na jaką konsolowy gracz wyposażony w pada z analagowymi gałkami nie mógł sobie pozwolić. I tu masz wykorzystanie sensorów ruchu dla hardcorowca łupiącego w normalne gry. Aby urządzenia z sensorami ruchu się przyjęły musza być natywnymi urządzeniami sterującymi w następnej generacji. Inaczej nie ma mowy o równych szansach choćby w trybie multi online. Cytuj
Gość Soul Opublikowano 21 kwietnia 2010 Opublikowano 21 kwietnia 2010 Dokładnie wszystko można przenieść na ekran, wystarczy zrobić tak jak w Heavy Rainie np trzymamy w rękach wirtualnego pada. Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 3 czerwca 2010 Opublikowano 3 czerwca 2010 tak wygląda natal ? http://www.engadget.com/photos/project-natal-retail-unit-revealed-at-d8/#3035580 Cholernie duży jest, czyżby jednak miał chipa ? oraz nowy filmik jak twój avatar ciebie naśladuje http://link.brightcove.com/services/player/bcpid73315185001?bctid=89553462001 1 Cytuj
Gość Opublikowano 3 czerwca 2010 Opublikowano 3 czerwca 2010 Nie jest w cale duzy, ale ja na to nie ide, chu.j Nintendo w oko za wporwadzenie tego, IMO blednego trendu, ktory niby uzupelnia normalne pady, ale w konsekwencji pewnie je wyprze. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 3 czerwca 2010 Opublikowano 3 czerwca 2010 Nie bój żaby, niczego nie wyprze. Koniec końców nawet do Wii można pada dokupić Cytuj
Gość Opublikowano 3 czerwca 2010 Opublikowano 3 czerwca 2010 No mozna, ale nie wiem czy oprocz grania w klasyke i gry z NGC moge sobie w produkcjach stricte na Wii wybrac pomiedzy typami kontorli. Mysle ze nie. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 3 czerwca 2010 Opublikowano 3 czerwca 2010 W sumie to ja też nie wiem Cytuj
Gość Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,7971504,Kolejna_prezentacja_Natala.html Co to za familijne zastosowania ;/ PS Move lepsze jest... Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 ja (pipi)e od roku pokazywać ciągle avatara i te piłeczki Cytuj
Keymaker 25 Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 Plota internetowa mówi, że Harmonix szykuje grę taneczną pod Natala. Jestem za Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 (edytowane) Przecież od początku wiadomo, że Natal jest tworzony z myślą o ludziach, którzy boją się pada, a nie obecnej bazy graczy. Dla "nas" może trafi się coś przy okazji. Edytowane 4 czerwca 2010 przez donsterydo Cytuj
Gość Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 PS Move to cos dla kazdego, Natal przegrywa. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 Natal jest po prostu inny tak jak inne było Wii. A jak komuś podobało się machanie łapami to już dawno kupił Wii i nie czekał aż Sony i MS sklonują pomysł. Mnie tam żaden z tych patentów nie interesuje jako gracza. Przyglądam się Natalowi tylko z ciekawości w jaki sposób to developerzy wykorzystają. Cytuj
Gość Opublikowano 4 czerwca 2010 Opublikowano 4 czerwca 2010 Mam dokladnie jak ty don, tylko standardowy pad jako glowny nurt w kontrolowaniu postaci etc w grach. Ale z dwojga zlego wybral bym Move, nie Natala. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 (edytowane) http://gamevideos.1up.com/video/id/29699 Dzieciakowi w białym chyba się spodobało Z tego co widzę to grają tylko dorośli, dzieciaki chodzące dookoła nich jakoś nie zaburzają pracy kamery. Edytowane 6 czerwca 2010 przez donsterydo Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 roześmiałem się widząc tą rodzinkę ale o to chodzi w tym natalu, czysty fun dla każdego. Przy okazji wiadomo że Joy ride który miał by darmowy nie będzie...będzie tytułem startowym dla natala i został znacznie rozbudowany. http://www.vg247.com/2010/06/05/report-microsoft-racer-joy-ride-to-launch-with-natal-2/ Cytuj
Gość Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Is This Family on Crack or Playing a Video Game? Sa na kraku. Chryste jak to zalosnie wyglada, mam nadzieje ze skonczy jako po(pipi)ka i zaden powazny tytul nie bedzie wymagal tego do gry. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.