LucasFGW 0 Opublikowano 2 czerwca 2009 Opublikowano 2 czerwca 2009 (edytowane) Team Ninja tworzy nowego Metroida. Zapowiada się dynamiczniejsza akcja i zmiana perspektywy, ale ciągle z Samus w roli głównej bohaterki. Premiera w 2010. Trailer: http://www.gametrailers.com/video/e3-09-metroid-other/50237 Edytowane 2 czerwca 2009 przez LucasFGW Cytuj
Harbuz 954 Opublikowano 2 czerwca 2009 Opublikowano 2 czerwca 2009 I widać więcej poświęcą fabule. Cytuj
HunterX 36 Opublikowano 2 czerwca 2009 Opublikowano 2 czerwca 2009 W ogóle trochę ciężko skumać co to za gatunek będzie. Czy to gra akcji 2D, 3D a może strzelaninka na szynach? No może to ostatnie to nie. Anyway szok, że grę współtworzy Team NINJA. :o No czegoś takiego sie nie spodziewałem. W sumie pewne było, że Retro Studios nad nowym Metroidem nie pracuje - i tak obstawiałem, że Nintendo pokaże ich nową grę a nie Metroida od innego developera! "Other M" zapowiada się na grę z dużą dawką akcji i naciskiem na fabułę. Odpowiedzialny jest za to uznany zespół i dlatego w ciemno śmiem twierdzić, że będzie hicior. Ja jak się otrząsnąłem już po szoku, to aktualnie z zachwytu nie pieję. Czekam na trailer lepszej jakości bo w tym to IMO grafika się średnio prezentowała. I na koniec pytanie: gdzie do cholery jest nowa, nie-Metroidowa gra od Retro Studios? Cytuj
Harbuz 954 Opublikowano 2 czerwca 2009 Opublikowano 2 czerwca 2009 Gdzie do cholery jest Metroid na DS'a? Cytuj
jiloo 4 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 Jak zobaczylem wczoraj obrazki na Gamespot to pomyslalem, ze troche tu za kolorowo. w ruchu wyglada to jednak o wiele lepiej. zapowiada sie moj ulubiony widok TPP (czy jak to lubi przekrecac Nintendo TPA - third person adventure) przelaczany na FPP. szczerze? az zal, ze nie ukaze sie to na innych konsolach. choc ostatnio odpalilem na gacku stare Metroidy i nadal wygladaja dobrze. doszla do mnie plota, ze Retro i Team Ninja pracuja razem. ale na to nie wyglada. podobno Retro cos zapowiadalo. co z nimi? Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 Dla mnie gra wyglada na maxa zalosnie : ( Zobaczymy co z tego zrobia. Cytuj
GRIZZ 0 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 (edytowane) oo żesz k**wa , na to czekałem , mamy ridley, mother brain (?) i ultra skillowy gameplay od tecmo , może gra zaprezentuje ducha serii z lepszej strony, walić RETRO (które notabene dało pupy EA)!!! Edytowane 3 czerwca 2009 przez GRIZZ Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 (edytowane) walić RETRO (które notabene dało pupy EA)!!! Co masz na myśli? edit: @niżej - 3 osoby to nie cała firma. Edytowane 3 czerwca 2009 przez Hela Cytuj
GRIZZ 0 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 (edytowane) http://nintendo.joystiq.com/2008/09/16/ret...eement-with-ea/ Otóż trzech headmasterów Retro odeszło dla EA (zreformowanego i stawiającego na ambitne projekty , oh rly??) zakładając nowe indie-studio @up co by było gdyby w Kojima Productions zabrakło Hideo a w am2 Suzukiego? :o Edytowane 3 czerwca 2009 przez GRIZZ Cytuj
GRIZZ 0 Opublikowano 3 czerwca 2009 Opublikowano 3 czerwca 2009 Swoją drogą w Trailerze mamy nawiązanie do Metroid Fusion (Adam Malkovich - "any objections , Lady?") jeśli fabularnie pociągną stare części i gra osiągnie status "Metroid 5" będę szczęśliwy. Prajmy mimo swojego uroku brakowały kilku elementów czysto metroidowych, oby tylko kooperacja N+team ninja wyszła grze na dobre Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 5 czerwca 2009 Opublikowano 5 czerwca 2009 Jak dla mnie to w prime'ach nie brakowalo zadnego z metroidowych elementow. A w serii Metroid siedze juz ladnych kilka lat i kazda czesc przeszedlem po kilka razy (nie wspominajac, ze kazda z nich posiadam w kilku egzemplarzach). Cytuj
GRIZZ 0 Opublikowano 5 czerwca 2009 Opublikowano 5 czerwca 2009 (edytowane) Nie zgodzę się z powyższą wypowiedzią . Takie elementy jak shinespark, sequence breaking są w zasadzie nieobecne, dynamika gameplayu też mocno kuleje (fakt że nie zrobisz speedruna poniżej <2h), Sam cykl życiowy i rodzaje spotykanych Metroidów kłucą się, wręcz burzą system ze starych części (alpha gamma omega itp.), są one jakby dodatkiem do fabuły zamiast jej istotą... Kwestia klimatu : otóż zdziwiłem się grając w pierwszego prajma na gacku , po godzinie swobodnej eksploracji phendrana drifts gra zaczęła rzucać hinty gdzie mam się udać ( nie żebym był masochistą ale samotność i zaszczucie to były dosyć pasujące elementy) wtf , za nuba mnie macie??! Sprawa następna to muzyka , fajnie że Kenji Yamamoto się rozwija i eksperymentuje , ale brakuje prostych syntezatorowych dźwięków , kompozycji dark ambientowych, z abstrakcyjnymi melodiami i jakąś duszą... Nawet w Fusion było kilka momentów gdzie muzyka potęguje szok przy encounterze z SA-X... Reasumując , prajmy to fajne przygodówki w ujęciu fpp , z dużą dawką strzelania , eksploracji (mimo 3d , dosyć mało kompleksowej imo) niech się zlitują , metroid to seria która ma 4 części i dobrze sprzedające się prajmy jako rozwleczony (siano) side-project , Dawać Piątkę!!! P.S. o kwestie skilla i i eksploracji jestem spokojny - Team Ninja 8) Edytowane 5 czerwca 2009 przez GRIZZ Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 7 czerwca 2009 Opublikowano 7 czerwca 2009 Sequence Break'i sa w Prime'ach. Polecam odwiedzic strone metroid2002.com Juz na samym poczatku w mp1 mozna dostac buciki do double jumpa np. Roznych technik bylo bardzo duzo. Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 7 czerwca 2009 Opublikowano 7 czerwca 2009 (edytowane) Żeby było śmieszniej, jeśli wierzyć temu artykułowi, terminu "sequence breaking" użyto po raz pierwszy w odniesieniu do Metroid Prime'a (rzekomo tutaj). Trudno to oczywiście ustalić z całą pewnością. Edytowane 7 czerwca 2009 przez Sonotori Cytuj
GRIZZ 0 Opublikowano 8 czerwca 2009 Opublikowano 8 czerwca 2009 (edytowane) z sequence braking spotkałem się pierwszy raz w Super Metroid (nawet jeśli speedrunowcy tego nie nazwali) Metroid Prime dawał tę możliwość , ale tylko w wersji NTSC us ( premiera w stanach 5 miesięcy wcześniej niż EU, przez ten czas wyeliminowali glitche) , ja mialem przyjemność obcować z wersją PAL :closedeyes: edit: my fault , nie sprawdziłem speeddemosarchive , otóż Stefan 'Mister Shin' van Dijke "przebiegł" prajma PAL w 1:16 (31.5.09, freshhh) , nie obejżałem całości , nie wiem czy glitch.ując czy nie... http://speeddemosarchive.com/demo.pl?MetroidPrime_eu_SS_116 have fun Edytowane 8 czerwca 2009 przez GRIZZ Cytuj
HunterX 36 Opublikowano 9 czerwca 2009 Opublikowano 9 czerwca 2009 W wersji PAL oraz w Player's Choice NTSC wyeliminowali dasha przy korzystaniu ze Scan Visora, jednak możliwe jest nadal dashowanie lockując się na przeciwnikach. Jest trudniej, ale da się zdobyć i podwójny skok zaraz na początku lądowania na Tallon IV (ale ja na to nie miałem nerwów, hehe). Mowa o MP1 naturalnie. Cytuj
QuadraxiS 2 Opublikowano 6 maja 2010 Opublikowano 6 maja 2010 Zagłębiłem się trochę bardziej w temat nowego Metroida z racji mojej nieskrywanej fascynacji tymże tytułem.Dla MP zakupiłem GC a potem Wii.MP to dla mnie ciągle najlepszy FPS jaki kiedykolwiek powstał a MP3 to przykład tego jak powinno wyglądać perfekcyjne sterownie w tym gatunku gier. Powrót to korzeni side scrollig brzmi fajnie,ale czy Team Ninja sprosta legendzie Samus Aran? Oprawa wizualna nie powala i przywodzi trochę na myśl Bionic Commando z XBLA.Dużo kolorów,ale szczegółów jakoś mało jak na mój gust.Użycie rakiet będzie możliwe tylko w trybie fps.Na dodatek w tym właśnie trybie Samus nie będzie mogła się ruszać(możliwe będą tylko ruchy bronią-góra dół,lewo prawo).Jak w takim razie będą prezentowały się walki z bossami,które są przecież kwintesencją serii?Nie wiem,ale mam nadzieję,że sensownie to rozwiązali.Nasza zakuta w stalowy pancerz lalka będzie mogła trafiać najpierw tych wrogów którzy są bliżej niej.A co jeśli jakiś twardziel w oddali będzie walił do nas z jakiejś armaty?Pozostaje nam przemielić forpocztę a dopiero później zabrać się za kiźiora.Jeśli dołożymy do tego brak możliwości ruchu w trybie fps to zaczynam się pocić).Mam nadzieję,że nie wyjdzie z tego jakiś hardcore na poziomie Ikaruga tylko grywalna dla nas europejczyków gra:).Reasumując. Jestem pełen nadziei i obaw.Czekam na ten tytuł z wypiekami na twarzy i nie chciałbym się zawieść podobnie jak reszta fanów.Wszystko wyjaśni się już niedługo i wtedy zobaczę czy obsram się z radości czy z bólu;))). Cytuj
Zwyrodnialec 1 729 Opublikowano 23 lipca 2010 Opublikowano 23 lipca 2010 7 minut gameplayu. http://www.gametrailers.com/video/sdcc-10-metroid-other/702035 Cytuj
jiloo 4 Opublikowano 24 lipca 2010 Opublikowano 24 lipca 2010 obejrzalem filmik. troszke zaluje, bo zdradza poczatek gry... ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo. wyglada na to, ze Team Ninja udalo sie polaczyc klimat starego Metroida w 2D z wspolczesnym Prime. moze byc spoko tytul. no i Samus chyba po raz pierwszy przemowila. wydaje mi sie, ze doda to troche smaczku scenariuszowi. jeszcze miesiac i wciagam MoM. szkoda, ze w tym samym czasie wychodzi DR2: Case Zero, ale to krotkie na kilkukrotne ogranie Cytuj
QuadraxiS 2 Opublikowano 3 września 2010 Opublikowano 3 września 2010 A ja właśnie ukończyłem:).Jest dobrze nawet bardzo dobrze,ale jeśli ktoś oczekuje cudów to ich tam nie ma.Team Ninja odwalił kawał dobrej roboty i chwała im za to,ale do poziomu Metroid Prime ciągle daleko.Zresztą nie taki był chyba cel tej gry.Ja to traktuję jako taki ukłon w stronę fanów starego Metroida i pod tym względem ta gra jest spełnieniem snów.Jednak dla mnie zwolennika Prime Other M jest tylko fajnym urozmaiceniem pokazującym korzenie i dającym dużo frajdy.Ale chylę czoła przed panami z Team Ninja.Zaryzykowali tym swoją reputację bo podjęcie się zrobienia gry z tak kultowej serii to spore ryzyko.Tutaj nie ma miejsca na wpadkę.I nie ma wpadki,ale nie ma też jakiegoś wielkiego zachwytu.Nie mniej jednak jest to gra warta zakupienia bez dwóch zadań.W końcu to Metroid i o jakość nie trzeba się już martwić.A trzeba przyznać,że obawy były;) Cytuj
Texz 670 Opublikowano 3 września 2010 Opublikowano 3 września 2010 Moim wyznacznikiem dobrej gry jest gęsia skórka, tą miałem oglądając ostatni filmik gdy Samus przelatuje przez mgławice przedstawiające postacie Świetna gra, zupełnie inna od Prime, ale przez to ją właśnie cenię, że idzie własną drogą. Przy tym bardzo japońska, na przykładzie tej gry widać jak dużo dzieli japońskie podejście do gier od amerykańskiego. Miałem też takie dziwne wrażenie, że kilka sampli w motywach muzycznych jest zerżniętych z MGS4. Ale to może przez te filmiki na początku i na końcu gry. Wydawało mi się, że TN wzorowało się na Kojimie Cytuj
balon 5 381 Opublikowano 3 września 2010 Opublikowano 3 września 2010 A ja właśnie ukończyłem:).Jest dobrze nawet bardzo dobrze,ale jeśli ktoś oczekuje cudów to ich tam nie ma.Team Ninja odwalił kawał dobrej roboty i chwała im za to,ale do poziomu Metroid Prime ciągle daleko.Zresztą nie taki był chyba cel tej gry.Ja to traktuję jako taki ukłon w stronę fanów starego Metroida i pod tym względem ta gra jest spełnieniem snów.Jednak dla mnie zwolennika Prime Other M jest tylko fajnym urozmaiceniem pokazującym korzenie i dającym dużo frajdy.Ale chylę czoła przed panami z Team Ninja.Zaryzykowali tym swoją reputację bo podjęcie się zrobienia gry z tak kultowej serii to spore ryzyko.Tutaj nie ma miejsca na wpadkę.I nie ma wpadki,ale nie ma też jakiegoś wielkiego zachwytu.Nie mniej jednak jest to gra warta zakupienia bez dwóch zadań.W końcu to Metroid i o jakość nie trzeba się już martwić.A trzeba przyznać,że obawy były;) Gdzie kupiłeś bo nigdzie nie mogę znaleźć ? Cytuj
QuadraxiS 2 Opublikowano 3 września 2010 Opublikowano 3 września 2010 (edytowane) Ja mam importa z USA:).Ale możesz wejść na stronę sklepu Gamestation U.K i zamówić za 34.99 funta+ wysyłka.Ja za swojego dałem 223 zł,ale w tym jest przesyłka lotnicza. Dodano: 37,94 funta z wysyłką~3-5 dni i masz grę w domu. Edytowane 3 września 2010 przez QuadraxiS Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 4 września 2010 Opublikowano 4 września 2010 Z zavvi taniej: http://www.zavvi.com/games/platforms/nintendo-wii/metroid-other-m/10051268.html Cytuj
know_naim 1 Opublikowano 12 września 2010 Opublikowano 12 września 2010 I jak wrażenia? Mi się bardzo spodobały nowe elementy rozgrywki takie jak koncentracja odnawiająca missiles ew. energię, wjazdy/finishery czy takie drobnostki jak pojawianie się bomb dookoła morph balla, kiedy zmieniamy się w kulkę całkowicie naładowaną energią Samus. Ze zmianą z TPP do FPP nie ma absolutnie problemu i gdy wiemy jak się ustawić, to brak możliwości poruszania się w widoku z pierwszej osoby nie przeszkadza. Nie ma to jak porozwalać hordę KiHunterow używając seeker missile. Irytujące niestety irytujące momenty: Okazjonalnie widok zza pleców Samus z koślawym sterowaniem i fragmenty gry, kiedy musimy zeskanować konkretny obiekt, abyśmy mogli w ogóle grać dalej. Zauważanie przedmiotów w FPP zostało skaszanione imho. Największym minusem gry jest mało backtrackingu i itemy zaznaczone na mapie. Grając w Prime należałem do tych osób, które chciały mieć pełną skanlistę i spenetrować każdy zakamarek świata. Tutaj nie trzeba się wysilać, większość itemków właściwie znajduje się samemu, a gdy mamy już wszystkie upgrady, wystarczy się zastanowić, który z nich użyć, aby dostać się do znajdźki. Minusem jest też autoryzacja broni przez Adama Malkovicha. Z jednej strony uzasadnione, z drugiej strony sprowadza to naszą postać do bezmyślnego żołnierza czekającego na rozkazy. Jak dla mnie nielogiczne jest z punktu widzenia bohaterki zrezygnowanie z włączenia Varia Suit, bo generał nie pozwolił, mimo że zauważalnie tracimy energię przez za wysoką temperaturę. O ile rozumiem restrykcje co do power bomb, to całej reszty niespecjalnie idzie pojąc. Oprawy A/V za bardzo nie ma co komentować - nowy Metroid wygląda i brzmi świetnie, żadna gra na Wii nie była aż tak spektakularna. Cut scenki prezentują wizualnie bardzo dobry poziom, ale co z tego jak fabuła i słabe dialogi psują wrażenie. Zawsze myślałem, że dla Samus ważnym elementem tożsamości jest cywilzacja Chozo, o której w Other M w ogóle się nie wspomina... Dziwne. Podsumowując, gra jak na Metroida jest trochę za łatwa - skompletowanie wszystkich itemów i przejście gry zajmuje zaledwie paręnaście godzić. Te paręnaście godzin spędzimy jednak z zapartym tchem, świetnie podkreślającym nastrój soundtrackiem i (o ile jesteśmy w stanie przymknąć oko na voice-acting) cut-scenkami, które dla Nintendo i jednej z ich główych franczyz wydają się być przełomowe. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.