Skocz do zawartości

720p, 1080i czy 1080p


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

cos ta tabelka nie tak

killzone miales pisane ze 720p co tez potwierdzam, a w tabelce blednie jest...

z resistance to samo i RATCHET & CLANK: QUEST FOR BOOTY...

Edytowane przez Juchy
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam uprzejmie

 

:) Nie nie nie :) Wszystko OK, tabelka to zupełnie inna sprawa :) Tabelka mówi o tym, w jakiej rozdzielczości mimo tego, co na okładce, odpali się dana gra :)

To takie wskazanie głupot, jakie wypisują na okładkach względem tego, co jest w rzeczywistości :)

 

Z poważaniem

Opublikowano (edytowane)

aaa, teraz rozumiem :)

ale

patrze na okladke od killzone 2 swoja i jak byk jest napsiane tylko 720p (wersja PL)

 

w sieci to smao z tego co znajduje:

9762_killzone_2-v3-orig.png

 

w ratched tak samo tylko 720p:

 

183975.jpg

 

w resistance zgodze sie patrzac na skany okladki tego

resistance-2.jpg

Edytowane przez Juchy
Opublikowano (edytowane)

Witam uprzejmie

 

Tak wiem, ale te gry odpalają się i tak w 720p, 1080i i 1080p :)

 

Poza tym okładka Killzone 2 i Resistance 2 powyższa jest custom :) Oryginalne mają 720p.

 

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET
Opublikowano (edytowane)

przeciez Ci napsialem wyzej ze mam oryginalna killzone 2 w wersji PL i jest na okladce tylko 720p

sama gra tez odpala sie tylko w 720p

wiec nie wiem na jakiej podstawie ta tabelka i Twoje wypowiedzi, idz do sklepu i zobacz okladke z killzone 2, zrob zdjecie jak bedzie inaczej niz pisze...

czuje sie jakbys mnie wkrecal ze slepne na starosc i sam nie wiem co mam i co widze :)

 

PS.

chyba znalazlem juz sam na jakiej podstawie Ty masz inna wersje tego zagadnienia :), o to chodzi?

 

9306_killzone_2.png

 

ale teraz pytanie jest, jesli sa rozne wersje okladek i jedna pokazuje prawde, a druga nie to jak to ujac w Twoim rozwazaniu? :)

Edytowane przez Juchy
Opublikowano (edytowane)

Witam uprzejmie

 

Wszystkie gry, które są w tabelce podane i mają + przy 720p, 1080i i 1080p odpalają się w tych rozdzielczościach.

Po prostu musisz wejść w menu XMB na PS3, potem Display i wybrać rozdzielczość, nie klikasz na automatic tylko na custom.

Wtedy będziesz mógł ręcznie wybrać rozdzielczość, odznaczasz tam 720p, 1080i i zostawiasz tylko 1080p. Zatwierdzasz.

Potem odpalasz Killzone 2 i odpala Ci się w 1080p i jest znacznie lepsze niż 720p.

 

Nie mam na celu nikomu nic wkręcać :) Niestety nie ten typ człowieka jestem :)

Mam nadzieję, że Ciebie i nikogo nie uraziłem, jeżeli tak, to przepraszam, nie taki był mój zamysł tego tematu.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET
Opublikowano

Żadnych głupot nie wypisują na pudełkach. Te gry działają w 720p i choćbyś stanął na głowie w wyższej nie będą chodzić. Mylisz dwa pojęcia.

Opublikowano

Nie jestem posiadaczem PS3, dopiero przymierzam się do kupna, ale po przeczytaniu tego tematu Sony po raz kolejny mnie zawodzi. Niebawem minie 3 lata od premiery PS3 a gry nadal nie działają w czystym full HD. Pamiętam jak na pokazowej, premierowej konferencji Sony chwaliło się takimi możliwościami.........

Opublikowano

Witam uprzejmie

 

To że gra jest w natywnej rozdzielczości 720p, to nie oznacza, że jej nie odpalisz w rozdziałce 1080p. Po prostu jest upscallowane.

...bo pewnie o to Ci chodzi. Jednak są gry, takie jak LBP, których nie odpalisz nawet upscallowanych.

Co do wizualnego odbioru upscallowanych, to np.: Killzone 2 wygląda o niebo lepiej upscallowany do 1080p, niż w natywnej 720p.

Zatem albo rzecz gutu albo rzecz oka.

Pozdrawiam serdecznie.

 

Z poważaniem

Opublikowano (edytowane)

Z pewnością już same 720p wygląda lepiej niż wcześniejsza technologia ale upscalowanie kojarzy mi się ze sztucznym generowaniem pewnego efektu, który nie powinien mieć miejsca gdyż może być wytworzony przez hardware po stronie sprzętowym. Jeśli ktoś zainwestował pieniądze w 52'' full HD oczekiwałby pełego wykorzystania możliwości.

Inną sprawą jest czy istnieje różnica w jakości pomiędzy upscalowanym 1080p a tym prawdziwym wygenerowanym przez konsole...

 

Istnieje jeszcze opcja że nie rozumie pojęcia upscalowania. :)

Edytowane przez nfs
Opublikowano (edytowane)
Z pewnością już same 720p wygląda lepiej niż wcześniejsza technologia ale upscalowanie kojarzy mi się ze sztucznym generowaniem pewnego efektu, który nie powinien mieć miejsca gdyż może być wytworzony przez hardware po stronie sprzętowym. Jeśli ktoś zainwestował pieniądze w 52'' full HD oczekiwałby pełego wykorzystania możliwości.

Inną sprawą jest czy istnieje różnica w jakości pomiędzy upscalowanym 1080p a tym prawdziwym wygenerowanym przez konsole...

 

Istnieje jeszcze opcja że nie rozumie pojęcia upscalowania. :)

Ja się pytam - jak na tym sprzęcie (czytaj hardware konsol obecnej generacji) chciałbys mieć natywne 1080p? To, że producenci sprzedają TV FullHD nie znaczy nic. Obecnie tylko jedno źródło potrafi podać sygnał 1080p i jest nim film w formacie BluRay. Ani jedna konsola na rynku oraz telewizje HD nie mają do zaoferowania klientom nic w FHD (Tylko proszę nie wymieniać tych żałosnych gierek na X360 i PS3 w fHD bo wyglądają one jak gó.wno, więc fakt, że są w 1080p nie znaczy nic).

 

Różnica pomiędzy upscalowanym 720p do 1080p a natywnym 720p na TV 1080p (FullHD) jest widoczna. Upscaling jest stosowany własnie po to by nie było widać zbytniej straty jakości obrazu źródłowego na telewizorach z 1080p. W końcu różnica w ilości pikseli pomiędzy dwoma rozdzielczościami HD jest znaczna. Około 920000 pikseli przy 720p a ponad 2 miliony pikseli przy 1080p to doprawdy przepaść jakościowa. Jakość wyświetlanego obrazu zależy od upscalera czyli konsoli (jeżeli w niej ustawimy opcję 1080p wtedy ona wykonuje ten proces), odtwarzacza DVD/Blu-ray lub samego HDTV.

Edytowane przez Gooralesko
Opublikowano (edytowane)

Przynajmniej tak zrozumiałem ludzi od Sony gdy przedstawiali mi nową konsolę iż potrafi ona wygenerować obraz 1080p przetwarzany w czasie rzeczywistym przez procesory konsoli. Dziś Ty mówisz że jest to niemożliwe.

 

dodam że tam była mowa chyba nawet o dwóch wyświetlaczach jednocześnie, ale już dokładnie nie pamiętam.

Edytowane przez nfs
Opublikowano (edytowane)

Ona potrafi wyświetlić obraz w FHD ale jest to upscalling bo wszystko zależy od jakości sygnału źródłowego czyli gry wsadzonej do czytnika konsoli lub odpalonej na PC podłączonym do tego TV. Tak samo sprawa wygląda z odtwarzaczami Bluray oraz telewizją HD. W pierwszym przypadku film musi być nagrany na płytę w 1080p a w drugim nadawany przez usługodawcę telewizji HD w 1080p. Obecnie każdy odtwarzacz blu-ray, konsole currentgen mają opcje ustawienia rozdzielczości wyjściowej jako 1080p. A ta opcja jest po to aby klienci posiadający telewizor FHD mogli skorzystać z uscallingu sygnału źródłowego do rozdzielczości oferowanej przez ich TV. Ale to nie znaczy, że sygnał źródłowy będzie w magiczny sposób ulepszany przez samą konsolę i wyświetlany natywnie w 1080p jeśli oryginalnie jest zapisany w powiedzmy 1066-600 lub 1280-720.

 

 

Przynajmniej tak zrozumiałem ludzi od Sony gdy przedstawiali mi nową konsolę

Jeśli masz na myśli te słynne konferencje Sony na których prezentowali cuda-nie-widy to jest mi ciebie faktycznie szkoda, że im uwierzyłeś. To były bujdy na kółkach. Oglądałem jakis czas po premierze PS3 te konferncje na youtube i łapałem się co chwilę za głowe przy niektórych lepszych tekstach.

Edytowane przez Gooralesko
Opublikowano (edytowane)

Oj tak tak - naobiecywali wtedy :) Dwa wyjścia HDMI miały być xD no i gry w FHD. Były jaja i kupa śmiechu xD

 

Edit: No to też o tym piszę - choćby się staneło na głowie będzie to 720p lub coś wokół tego i nic poza tym.

Edytowane przez Kyo
Opublikowano

Witam uprzejmie

 

Dlatego jak macie gry z tabelki, będę systematycznie uzupełniał... To nie sugerujcie się okładką i informacją na niej o rozdzielczościach.

Tylko przed odpaleniem gry na chama 1080p, jeżeli w tabelce jest + przy 1080p. Z pewnością będzie lepiej...

Pozdrawiam serdecznie.

 

Z poważaniem

Opublikowano
Ona potrafi wyświetlić obraz w FHD ale jest to upscalling bo wszystko zależy od jakości sygnału źródłowego czyli gry wsadzonej do czytnika konsoli lub odpalonej na PC podłączonym do tego TV.

 

Czyli teraz wszystko jasne i brak natywnego 1080p nie jest do końca wina Sony a twórców gier którzy nie piszą ich z myślą o wyświetlaniu pozycji w tej rozdzielczości. Tak jak robią to np: filmowcy.

 

Moja naiwność spowodowana jest dłuższym "urlopem" od śledzenia poczynań konsoli na rynku. Przez spory czas nie interesowałem się rynkiem, a ostatnie wiadomości mam za czasów tych sławnych konferencji. Wtedy to - dlaczego miałem im nie wierzyć. :)

Opublikowano
Czyli teraz wszystko jasne i brak natywnego 1080p nie jest do końca wina Sony a twórców gier którzy nie piszą ich z myślą o wyświetlaniu pozycji w tej rozdzielczości. Tak jak robią to np: filmowcy.

 

No jak nie wina Sony? Kogoś musi być xD Przecież samo Sony i ich wewnętrzne studia robią gry w niższych rozdzielczościach. Może po prostu konsola jest za słaba, może trudna w programowaniu, może nie nauczyli się jeszcze robić gier na tą platformę. Coś tam kiedyś obiecywali GOW3 w 1080p - jak zobaczę to uwierzę :D

Opublikowano (edytowane)
Ona potrafi wyświetlić obraz w FHD ale jest to upscalling bo wszystko zależy od jakości sygnału źródłowego czyli gry wsadzonej do czytnika konsoli lub odpalonej na PC podłączonym do tego TV.

 

Czyli teraz wszystko jasne i brak natywnego 1080p nie jest do końca wina Sony a twórców gier którzy nie piszą ich z myślą o wyświetlaniu pozycji w tej rozdzielczości. Tak jak robią to np: filmowcy.

Nie . Rozbrajasz mnie ;) Rozdzielczość natywna zależy od mocy/wydajności sprzętu jaki siedzi w danej konsoli. Konsole obecnej generacji są na tyle wydajne by wyświetlać płynnie gry w 1280-720 i około tej rozdzielczości.

 

Nie wiem co masz na myśli pisząc "filmowcy robią to samo" bo wyświetlanie gry w takiej i takiej rozdzielczości jest ściśle powiązane z wydajnością oferowaną przez hardware. Wyświetlanie 2 godzinnego filmu zapisanego w ramce 1920-1080 to problem głównie pojemności nośnika na którym film jest nagrany. Wymagania mocnego procesora do stremowania takiego filmu nie istnieją dla konsol obecnej generacji bo procki są wstanie bez problemu pociągnąć filmy w 1080p z bardzo zysokim bitratem.

 

Oldkyo napisał dosadnie - konsole dysponuja zbyt małą wydajnością by płynne wyświetlać gry w natywnym 1920-1080. Albo inaczej, żeby nie było żadnych wątpliwości - konsole są wstanie wyświetlić gry w rozdzielczości 1280-720 i nie wyższej przy zachowaniu jakości grafiki porównywalnej z tą w Killzone 2, Uncharted, Gears of War 1-2, Assassin Creed czy Fallout 3.

 

Wtedy to - dlaczego miałem im nie wierzyć.

Bo to stare ściemniacze są ;) Dlatego.

Edytowane przez Gooralesko
Opublikowano (edytowane)

Chodziło mi o to że filmowcy nagrywają swoje dzieła na płyty w 1920-1080 natomiast jak Old Kyo pisał twórcy gier nie piszą gier w tej rozdzielczości.

 

Dokładnie macie Panowie rację. Nic, dzięki za odświeżenie aktualnej sytuacji na ten temat. ^_^

Edytowane przez nfs
Opublikowano
Chodziło mi o to że filmowcy nagrywają swoje dzieła na płyty w 1920-1080 natomiast jak Old Kyo pisał twórcy gier nie piszą gier w tej rozdzielczości.

Nikt nie pisze gier w jakiejś rozdzielczości. W czasie developingu testuje się rozdzielczości na których gra zachowuje odpowiednia ilośc klatek na sekundę w każdej scenie i przy każdych warunkach na jakie gra jest wstanie pozwolić (np rzucenie i wybuch 20 granatów na raz lub 40 postaci na ekranie). przyjęło się, że detale i rozdzielczość ustawia się tak aby było stabilne jak skała 30 klatek na sekundę. I tąże rozdzielczość ustawia jakiś pracownik jaką natywną dla danej gry.

 

Opublikowano (edytowane)

Lepiej 1080p bo masz monitor LCD z fizyczną liczbą pikseli. Na takim LCDku obraz wyświetlany jako 1080p będący upscalingiem z 720p to lepszy pomysł. Wszystko rozbija się o natywną rozdzilczość monitorów i telewizorów LCD, która gwarantuje przy tej technologii najelszą jakośc obrazu. Zawsze tak było przy elcedekach.

 

Najlepszym przykładem na ułomność technologii LCD jest jeden model monitora CRT. 24 calowa klofta zwana Sony GDM-FW900 potrafiąca wyświetlać obraz grubo powyżej FullHD. Przy podłączeniu do currentgena ustawienie 1280-720 daje najlepsze efekty niż sztuczne zawyżanie rozdzielczości do 1920-1080 i zmuszanie konsoli do upscalingu sygnału źródłowego. przy LCD FullHD by to nie przeszło. Obraz wyświetlany jako 720p byłby rozmazany i wyrażnie gorszej jakości niż przy ustawieniu 1080 w konsoli i upscalingu. Ot taki paradoks - wiodąca technologia jest gorsza od starszej pod prawie każdym względem i trzeba było wielu lat by wyświetlaczze LCD zbliżyły się jakością do tego co potrafią CRT.

Edytowane przez Gooralesko
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, a prawda jest taka, ze nadal jeszcze nie doścignęły CRTków pod większością względów i to w zasadzie tych najważniejszych. Ja mam tego Soniaka właśnie i nie spieszy mi się z wymianą go mimo, ze przekątna dość mała. Według specyfikacji monitor obsługuje 2304x1440/80Hz, a 1920x1200 czyli ciut więcej niż FHD w chyba 97Hz. Ja gram zwykle w 720p poza kilkoma wyjątkami (WHD, RR7 i kilka innych). Jeśli będę kupował coś o większej przekątnej, to i tak pewnie będzie to projektor CRT :D.

 

Obecna generacja ma problemy nawet z 720p, bo wiele gier natywnie działa poniżej tej rozdzielczości i upscaluje ja do 720p xD. Np COD4 1024x600 (przynajmniej mamy 60fps :D), MGS4 1024 x768 (mogę się mylić), GTA4 trochę poniżej 720p, nie pamiętam ile, na XO natywnie w 720p. Mi np osobiście COD4 minimalnie bardziej się podoba odpalony w 1080p niż 720p :), może lepiej skaluje go do FHD :). Ciut mniej ząbków ma :)

Edytowane przez Metal
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dokładnie, a prawda jest taka, ze nadal jeszcze nie doścignęły CRTków pod większością względów i to w zasadzie tych najważniejszych. Ja mam tego Soniaka właśnie i nie spieszy mi się z wymianą go mimo, ze przekątna dość mała. Według specyfikacji monitor obsługuje 2304x1440/80Hz, a 1920x1200 czyli ciut więcej niż FHD w chyba 97Hz. Ja gram zwykle w 720p poza kilkoma wyjątkami (WHD, RR7 i kilka innych). Jeśli będę kupował coś o większej przekątnej, to i tak pewnie będzie to projektor CRT :D.

 

Obecna generacja ma problemy nawet z 720p, bo wiele gier natywnie działa poniżej tej rozdzielczości i upscaluje ja do 720p xD. Np COD4 1024x600 (przynajmniej mamy 60fps :D), MGS4 1024 x768 (mogę się mylić), GTA4 trochę poniżej 720p, nie pamiętam ile, na XO natywnie w 720p. Mi np osobiście COD4 minimalnie bardziej się podoba odpalony w 1080p niż 720p :), może lepiej skaluje go do FHD :). Ciut mniej ząbków ma :)

Jeśli masz duży salon/HC room to polecam 100 calowe płótno. Odczucia jak w kinie czyli MOC.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

na projektorze mocy wlasnie nie ma, tym bardziej na grach z konsol bo rozdzialki sa kiepskie, najczesciej brak AA albo slaby i na 100" widac kazdy mankament,

najlepszy ekran do grania na konsoalch to tak do ok. 50" pozniej zaczynaja wylazic wszelkie patologie

do grania na konsolach nie polecilbym nigdy projektora po tym co sam na codzien przezywam, wole grac na LCD 32", projektor stworzony jest do filmow i tam jest moc...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...