kant1983pl 7 Opublikowano 1 września 2009 Opublikowano 1 września 2009 (edytowane) Stormrise to osadzona w postapokaliptycznym świecie strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez studio Creative Assembly. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu swoimi wojskami. Stąd też charakterystyczna kamera z perspektywy trzeciej osoby (TPP) z możliwością przybliżania i oddalania widoku. Fabuła gry opowiada o walce dwóch frakcji- Echelon (polega na zaawansowanej technologii) i Sai (na prymitywnych instynktach i rozwiniętych zmysłach). Gra wykorzystuje system sterowania (tzw. Whip Select), który bazuje na wychyleniach prawej gałki analogowej w kierunku ikon grup/jednostek widocznych na skraju ekranu. Oficjalna strona >>LINK<< Whip Select Trailer >>LINK<< Trailer >>LINK<< Developers Diary 1 >>LINK<< Developers Diary 2 >>LINK<< Edytowane 1 września 2009 przez kant1983pl Cytuj
ping 9 048 Opublikowano 1 września 2009 Opublikowano 1 września 2009 Gra nie warta osobnego tematu potworek im wyszedł. Cytuj
kant1983pl 7 Opublikowano 2 września 2009 Autor Opublikowano 2 września 2009 (edytowane) Potworek? Moim zdaniem to przesada, aby nazywać tak tę grę. Bardziej tu pasuje: "ambitna porażka". Stormrise mam od niedawna i zanim zdecydowałem się na zakup, miałem poważne wątpliwości: kilku moich znajomych, którzy w nią grali, dało mi jasno do zrozumienia, że uważają ten tytuł za crapa/ totalną porażkę. Po kilku godzinach gry wiem już, co ich zraziło. Za dużo tu nowych patentów, które wcisnęli developerzy gry: kamera TPP, sterowanie, "trójwymiar" pola bitwy. Muszę przyznać, że zauważyłem także inny, pojawiający się okazjonalnie, chaos podczas walki, wynikający ze zbyt wielu przywołanych jednostek. W jego okiełznaniu nie pomaga czasami nawet grupowanie jednostek ( LB-służy do tworzenia grup jednostek, a krzyżak do przełanczania się między 4 wybranymi). Moim zdaniem Stormrise zgubiła ambicja Twórców (chcieli przedefiniować gatunek RTSów) i nie lubiących zbyt wielu zmian/ nowości na raz Graczy. Sądzę, że AMBITNE porażki są zawsze warte poznania ( jak np.: Okami, Madworld ). Zwłaszcza za tą cenę . Co mi się podoba: mroczny klimat, kamera, intensywna akcja, dobrze pomyślane sterowanie, "trójwymiarowość"-walka może toczyć się w powietrzu, na ziemi i pod jej powiechrzchnią, ciekawa muzyka. Co wnerwia: bezużyteczna mapa dostępna pod Back'iem, bezmózgie odziały własne (ok-przesadzam, ale kiedy w końcu doczekam RTS'a, gdzie piechota SAMA się schowa za przeszkodą?)=niewykorzystany potencjał osłon, znikoma destrukcyjność otoczenia, okazjonalnie chaos. Edytowane 2 września 2009 przez kant1983pl Cytuj
teddy 6 898 Opublikowano 2 września 2009 Opublikowano 2 września 2009 Średnia ocen w necie 45.71%. Vox populi vox Dei. Widziałem ten tytuł w akcji. Średnia prawie 5/10 jest imo nieco zawyżona. Grafika, archaizmy, kiepskie sterowanie, a przecież można zrobić przyzwoitego RTSa na konsolę. Cytuj
ping 9 048 Opublikowano 2 września 2009 Opublikowano 2 września 2009 Cena w media markt - 279zł. Tyle bym nie dał, na szczęście dostałem promkę. Największa bolączka tej gry to kamera, przez chaos jaki wprowadza ciężko zapanować nad jednostkami i sytuacją. Dlatego ta gra jest u mnie skreślona. Cytuj
kant1983pl 7 Opublikowano 5 września 2009 Autor Opublikowano 5 września 2009 (edytowane) Tak się składa, że Stormrise (nówka w folii) zdobyłem drogą wymiany, za Dead Space i nie żałuję... Do kamery idzie przywyknąć. Ja stosuję trick z EndWar'a- dowodzę z kamery przyczepionej do jednostki powietrznej. Korzystam też często z Mapy, aby precyzyjniej przełączać się miedzy jednostkami( mi to pomaga i to bardzo, gdy nie ma dostępnych lataczy...). Anyway: ta gra ma w sobie coś, co powoduje u mnie odruch "jeszcze jednej bitwy"... Edytowane 5 września 2009 przez kant1983pl Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.