Skocz do zawartości

The Witcher 2: Assassins of Kings


luk_ash

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

obecnosc qte mnie troche martwi. ta moda niespecjalnie do mnie przemawia, czy chociaz jakos dobrze je wykorzystali?

Opublikowano
Chcialbym miec takie problemy z optymalizacja, jak Ty :)
Nigdy nie byłem maniakiem maksymalnych detali więc to nie jest dla mnie problem wyłączyć jakieś światełka czy coś czego aż tak bardzo nie widać a potrzebuje dużo mocy przerobowych. Kwestia jest tego typu, że silnik wydaje się być bardzo nierówny (vide to, że zmiana rozdzielczości nie wpływa na płynność - jak dla mnie absurd, bo każdy gracz jak testuje ustawienia to najpierw usuwa co zbędne przy rozdzielczości natywnej a dopiero jak i to nic nie da to obniża takową. Tutaj niezbyt to pomaga.) i tak naprawdę wymagania rekomendowane są wymaganiami minimalnymi (tj. pozwalającymi na grę w stabilnych 30fps).

Aż strach pomyśleć jak to chodzi na pudełkowych 2GB i 3850/8800

 

Oj, to mnie trochę zmartwiłeś, bo mam gorszy sprzęt i myślałem że mi pójdzie płynniutko

Pójść pójdzie ale nie ma co liczyć na niewiadomo jakie efekty wizualne. Z tego co kojarzę masz 5850, e8400 i 22" z 1680x1050 więc będziesz miał płynną rozgrywkę. Nie wiem tylko kosztem czego.

Z drugiej strony i na minimalnych ustawieniach gra wygląda bardzo ładnie więc jeśli nie jesteś graficznym onanistą to powinno Ci się spodobać. Jedyne co musi być ustawione na max to budżet pamięci na tekstury - bez tego pojawiają się takie kwiatki jak dogrywające się tatuaże w cutscenkach czy nieoteksturowane wnętrze karczmy.

 

obecnosc qte mnie troche martwi. ta moda niespecjalnie do mnie przemawia, czy chociaz jakos dobrze je wykorzystali?
W przypadku walk na pięści tak - przyciski nawet pojawiają się w odpowiednich miejscach i nie trzeba odczytywać który nacisnąć (WASD odpowiednio na górze, po lewej, na środku i po prawej stronie ekranu). Gorzej sprawa wygląda w przypadku walki z bossami - przy pierwszej QTE były tak nagłe, że nawet ich nie zauważyłem. Ot walczysz z przeciwnikiem na normalnych zasadach a tu nagle ni z gruszki pojawia się przycisk, który musisz nacisnąć. Nie był to ani finisher ani jakiś typowy ruch - zwyczajnie trzeba było uniknąć macki, która leciala zza ekranu (która tak na marginesie leciała i wczesniej ale bez QTE). Dodatkowo (chociaż to moze być wina FHD) przyciski są tak małe, że w ferworze walki można nie dostrzeć co trzeba nacisnąć (tak jak "spacja", która jest nadrobiona takim maczkiem, że nic nie widać).

 

 

Zauważcie, że narzekam tylko i wyłącznie na optymalizację. Jeśli chodzi o gameplay, historię i całą mechanikę rozgrywki to jest to rzeczywiście kandydat na rpg roku.

Oby tylko patch poprawił większe (znikający dźwięk w cutscenkach, wymagania) i mniejsze (niewstrzeliwanie się w pole lootu) problemy.

Opublikowano

Dodam jeszcze, że gra wydaje się być stworzona pod pada. Próbował ktoś? Myślałem o kupnie odbiornika do PC do bezprzewodowego pada z X360, ale chyba zamówię po prostu nowego oryginalnego xboxowego pada z kablem, bo... wychodzi taniej. O_o

Opublikowano

Odpaliłem jakąś godzinkę temu , gra zapowiada się po prostu wspaniale . Prolog w FHD na moim nie najnowszym sprzęcie (gtx260,quad 2.66) chodzi przyzwoicie na wysokich ustawieniach (takie gra zarekomendowała) a sama gra piękna heh i wydanie też

Opublikowano

pare bledow ktore mnie razily w prologu:

-hinty sa czesto zrobione tak ze ich nie widac wiec prolog uczy niczego

-walka choc przypomina mi najbardziej ta z batman:aa to jednak ma niedociagniecia takie jak gubienie targetu gdy sie nie rusza myszka a koles jest ciagle przedemna wiec geralt macha mieczem i chyba muchy odgania przed gosciem bo hp to on nie traci. albo znak yrden ktory paralizuje kolesi co na niego wejda, czasami obracaja sie zawsze przodem do geralta i nie ma sensu probowac ich obiec by walnac w plecy co komicznie wyglada gdy zachowujac animacje paralizu sie obraca nie poruszajac nogami.

-dialogi mass effect style. osobiscie niecierpie gdy wybieram opcje dialogowa a postac mowi cos zupelnie innego co niby ma podobny sens co kwestia ktora wybralem.

-sztucznosc rozmowy w stylu wiedzmina 1 gdzie niewazne gdzie postac byla i co robila jesli zaczniemy z nia rozmawiac stoi zawsze w tej samej pozycji przodem do nas. tak trudno dodac 3 sekundy animacji ze npc sie do nas odwraca itp itd? to dopiero prolog ale juz wiem ze wszystkie dialogi beda wlasnie tak wygladac... porownajcie to do takiego mass effect 2 gdzie np siadamy przy stole, obok rozmowcy na kanapie itp itd

-ai tepe jak moj lewy kapec ale to moze wina tego ze gram na normal i kolesie biegaja do mnie zawsze w lini prostej a nie omijaja znaku ktory postawilem 15 metrow przed nimi. probuja atakowac nawet gdy ich kolega stoi miedzy nami wiec miecz nie siega. dalej kreca mlynki 5 hitowe choc uskoczylem przed pierwszym i jestem juz na drugim koncu placu i zabijam ich kolege.

 

fabula, oprawa, polonizacja, dynamika systemu walki i ogolne wrazenie sa na plus. bardzo mi sie podoba ze mam mozliwosc wyboru wersji eng choc wiedzmin to chyba jedyna gra w ktorej z tego nie korzystam.

jak bedzie z zadaniami dalej gdy swiat sie otworzy sie jeszcze okaze.

rpg roku to to nie bedzie... me3 wygra chyba ze jeszcze bardziej go zidioca w strone strzelanki

Opublikowano

Dodam jeszcze, że gra wydaje się być stworzona pod pada. Próbował ktoś? Myślałem o kupnie odbiornika do PC do bezprzewodowego pada z X360, ale chyba zamówię po prostu nowego oryginalnego xboxowego pada z kablem, bo... wychodzi taniej. O_o

Gram na padzie i jestem zachwycony; gram właśnie na zwykłym xboxowym padzie i nie mam żadnych problemów z opanowaniem gry, wszystko jest intuicyjne, jedyne problemy miałem z przełączeniem między kategoriami itemów na ekranie ekwipunku ale i z tym sobie w końcu poradziłem (bumpery). :) Najbardziej zdziwiło mnie jednak to, że sama gra rozpoznaje xboxowego pada i wszystkie oznaczenia przycisków wyświetlane są na ekranie tak jak byśmy grali na konsoli - ewidentnie widać, że ta część Wiedżmina ma o wiele większe szanse na ukazanie sie na konsolach. :)

 

Ktoś tu wcześniej narzekał, że podczas QTE klawiaturowe oznaczenia przycisków są niewidoczne, w przypadku pada nie miałem z tym najmniejszych problemów. Wrzuciłem na youtubie filmik z takiego QTE podczas grania na padzie, jak ktoś ciekaw jak to wygląda może sobie obejrzeć.

 

Opublikowano

Ta gra to ... nie wiem jak to określić - pod względem technologicznym. Na najniższych ustawieniach gra działa gorzej niż na średnich haha. Co nie zmienia faktu, że odpuszczam bo to "lepiej" oznacza u mnie i tak max 15 klatek :< Zmiana proca, płyty i jazda.

Opublikowano (edytowane)

Powiem wam, ze mimo iz Prolog jest bardzo liniowy, gra sie w niego swietnie. Teraz od pierwszego Aktu swiat sie otwiera i zapiera dech w piersiach. Jest piekny, bogaty i roznorodny. Cutscenki to swiatowy juz poziom, zdecydowania poprawa w stosunku do Wiedzmina pierwszego.

 

Swietny easter egg z Altairem z Assassin's Creed i do tego ten humor.

 

Rzecz sie dzieje w lochu, gdzie Geralt jest torturowany i hasło:

- Duże, czerwone i na trzy litery.

- Chvj.

- A nie, to na cztery.

 

Poza tym, polonizacja zarowno pierwszego jak i tego Wiedzmina jest na tak wysokim poziomie, ze nie chce mi sie po angielsku grac. Jedyna taka gra, ktora wzbudza we mnie takie uczucia. W pelni polski produkt i dubbing na najwyzszym poziomie.

 

Od dzisiaj bede mial w koncu czas, zeby zagrac to biore sie na powaznie za Wieśka.

 

W moim prywatnym harmonogramie premier, Wiedźmin 2 wygrał z L.A. Noire ;)

 

Acha, jezeli ta plota z pracownikiem BioWare okaże się prawdziwa, to dużo to studio straci w moich oczach.

 

Zapowiada się, że walka o RPG roku będzie uber trudna bo zarówno Wiedźmin jak i Mass Effect nie odpuści. Stawiam jednak na ME, że zdobędzie więcej tych tytułów ze względu na:

a) większy target graczy

b) renoma marki Mass Effect

c) kampanią uderzy dużo mocniej niż Wiedźmin

 

Chyba, że CDPR wypuści konsolowy port... ;)

Edytowane przez VoytecCFC
Opublikowano (edytowane)

Na metacritic jakiś ludek o ksywce "BioWare_Intern" mocno skrytykował Wiedźmina 2 w zakładce User Reviews.

 

Protip: To jest Internet, tu każdy może sobie wybrać taką ksywkę jaką chce. Chyba nie sądzicie, że gość faktycznie jest jakoś związany z BW i pozwala sobie na takie teksty? Obvious troll is obvious, jak to mawiają.

 

EDIT:

http://www.metacritic.com/game/pc/the-witcher-2-assassins-of-kings/user-reviews?dist=negative - widzę pojawił się kolejny, po prostu "Bioware". No bądźmy poważni...

Edytowane przez Suavek
Opublikowano

Pierwszy raz od dłuższego czasu ciesze się że jestem polakiem .

Grałem wczoraj na średnich ustawieniach , ta gra jest Aż tak dopracowana , Geralt to kozak , a nie jakieś chuchro jak Dante z DMC , czy Nero , Design gniecie prącie i nie mam pojecia co brali chłopaki z CDA że wykreowali tak piękny świat. Zastanawia mnie jeszcze jego powierzchnia , wydaje mi sie ze tereny są rozległe.

IMHO szansa na GOTY w kategorii RPG roku jest możliwa.

Opublikowano (edytowane)
IMHO szansa na GOTY w kategorii RPG roku jest możliwa.

Nope. Zależy przez kogo. Ale jak już VoytecCFC zaznaczył - wygra Mass Effect 3. Nie dlatego, że będzie lepszą grą (pew pew pew!), tylko właśnie przez renomę, target i znaczek BioWare na pudełku. No przykro mi, ale niezależnie od tego jak świetną pozycją Wiedźmin 2 jest, nie będzie się on cieszył aż taką popularnością na zachodzie jak u nas.

 

Aaa, no i póki co konsoloffcy nie pograją, więc tym bardziej popularność się zmniejszy.

Edytowane przez Suavek
  • Plusik 1
Opublikowano
Swietny easter egg z Altairem z Assassin's Creed i do tego ten humor.
a nawiązanie do Prison break i jednego z kawałków Kazika widziałeś?

Typowo polski humor, zwłaszcza w drugim akcie podczas poszukiwań Odrina. Przy przyśpiewce kogut pieje, głupi chvj padłem.

 

Zapowiada się, że walka o RPG roku będzie uber trudna bo zarówno Wiedźmin jak i Mass Effect nie odpuści. Stawiam jednak na ME, że zdobędzie więcej tych tytułów ze względu na:

a) większy target graczy

b) renoma marki Mass Effect

c) kampanią uderzy dużo mocniej niż Wiedźmin

d) Wiedźmin na normalu jest tak trudny, że dzieciaki już płaczą, że zbyt często giną

e) za dużo myślenia przed walką i brak elementów arkadowych (vide mikstury, których nie da się zażyć w tracie walki)

 

 

Pytałem już na PCL ale tam ludzie obecnie przeżywają uniesienie związane z licytowaniem się na konfiguracje i ustawienia dlatego post przepadł bez echa. Jak używać mutagenów? Instrukcja nic nie mówi na ten temat, google odsyła do instrukcji a jedyna odpowiedź jaką znalazłem wspomina coś o dodatkowej obwódce wokół niektórych talentów. Próbowałem na każdym, który mam na podorędziu i prawy przycisk nic nie daje. Irytuje mnie to, bo mam w ekwipunku kilka epickich mutagenów, które chciałbym użyć a tak kończę drugi akt z balastem wartym ze 2k orenów, którego nie mogę użyć.

Opublikowano (edytowane)

@VoytecCFC jeżeli chodzi o śmieszne nawiązania w pierwszym akcie to

w misji "Podziemny Krąg" pojawia się Ziggy król - czyli Ziggy Rozalski promotor Andrzeja Gołoty

, słyszałem też w jednym z dialogów

kultowe Spieprzaj Dziadu hehe

. Gra dla mnie rządzi , miłym zaskoczeniem są QTE których się nie spodziewałem a które podczas

prologu i spotkania ze smokiem

dawały radę konkretnie . Świat wygląda fantastycznie , choć gra zawiesiła mi się już kilka razy nie mogę powiedzieć o niej żadnego złego słowa a jeszcze przecież jest świetna walka dużo bardziej złożona niż w jedynce . No można by tak wymieniać i wymieniać , jestem naprawdę pełen dumy i podziwu dla naszych , jedna z najlepszych gier jakie grałem na pc !

Edytowane przez dc1982
Opublikowano

Pytałem już na PCL ale tam ludzie obecnie przeżywają uniesienie związane z licytowaniem się na konfiguracje i ustawienia dlatego post przepadł bez echa. Jak używać mutagenów? Instrukcja nic nie mówi na ten temat, google odsyła do instrukcji a jedyna odpowiedź jaką znalazłem wspomina coś o dodatkowej obwódce wokół niektórych talentów. Próbowałem na każdym, który mam na podorędziu i prawy przycisk nic nie daje. Irytuje mnie to, bo mam w ekwipunku kilka epickich mutagenów, które chciałbym użyć a tak kończę drugi akt z balastem wartym ze 2k orenów, którego nie mogę użyć.

Rinek, ja gry nie mam ale spytałem kumpla:

 

"ta.. sam to troche tez rozkminialem - trza wejsc tam gdzie sa talenty i kliknac ENTER (nic innego xD) jak najedziesz na dany talent ktory ma takie male kolko w lewym dolnym rogu ikonki"

Opublikowano

a teraz cos z zupelnie innej beczki: bugi

 

quest tracker czasami wariuje i przechodzi na quest ktorego nie trackowalem do tego wyswietla go jako q35 0/1 zamiast pelny opis

zmienne warunki pogodowe sa czasem zbyt zmienne. raz jak bylem przed miastem to bylo ciemno przez chmury i padalo a gdy tylko przekroczylem brame miasta bylo slonecznie i bezchmurno. gdy zrobilem to nastepnym razem bylo juz ok.

 

a teraz cos czego nie wybacze: loading respawnuje wszystkie moby. sami przetestujcie. w moim przypadku na jednym skrzyzowaniu w lesie zawsze zlazily z drzewa 2 niby skorpiony. gdy je zabilem i zebralem loot zrobilem save i polecialem dalej w bagno gdzie zabilo mnie 15 potworkow. load ostatniego save i 2 skorpiony znowu zlaza z drzewa jakbym ich nigdy nie zabil. mozna to robic w nieskonczonosc jesli potworek zostawia jakis fajny skladnik.

a to prowadzi do kolejnego problemu:

jest gdzies item storage? bo za bardzo nie chce mi sie na bierzaco marnowac skladnikow do craftu czy alchemi a swoje waza.

 

wkurza mnie tez zapetlanie kwesti npc. sami powiedzcie ile razy w ciagu jednej walki na piesci slyszeliscie "k. poczekaj az sie odsloni. 3 sec przerwy. k. poczekaj az sie odsloni. 3 sec przerwy. k.poczekaj az sie odsloni" i tak ciagle i ciagle i ciagle co walke.

 

mozna mowic ze me3 wygra bo "renoma i znaczek bioware" ale tam jednak takich cyrkow jak wymienione wyzej nie bylo.

Opublikowano (edytowane)

To fakt , npc w karczmie przy walkach rozwala tym "poczekaj aż się odsłoni" heh , trochę to dziwne niektóre osoby w tym samym mieście mają o wiele więcej kwestii , przy molo np . stoi sobie kobieta "lekkich obyczajów" i rozbraja niektórymi tekstami ( Wolna jesteś ? Nie zapierdalam jak dyliżans ! hehee ). Edit; Glitch z błędnym wyświetleniem na hud nazwy questa też mi się zdarzył (było własnie q35 0/1 coś takiego heh)

Edytowane przez dc1982
Opublikowano

a tak jakos sie przyjelo porownywac bo wiedzmin na konsole tez w tym roku raczej nie wyjdzie :P wiec mozliwe ze za rok beda ze soba walczyc.

 

kolejna wkurzajaca rzecz: w alchemi jesli podmieniamy skladniki to gra tego nie potrafi zapamietac na dluzej niz 1 eliksir. wiec jesli chcemy zuzyc np szpon z potwora ktorego mamy 120 zamiast takiego mozgu topielca ktorego mamy 1 to co eliksir musimy podmieniac bo oczywiscie nie pyta nas ile bysmy chcieli ich zrobic tylko mozna pojedynczo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...