damian80j 1 Opublikowano 30 stycznia 2010 Opublikowano 30 stycznia 2010 Niestety mam tylko jedno pisemko ze sklepu. A mogą być w razie czeko kopie tych dwóch wcześniejszych reklamacji na których jest podpis sprzedawcy z data kiedy przyjął towar do reklamacji? Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 30 stycznia 2010 Opublikowano 30 stycznia 2010 Dołącz do pisma wszystko co potwierdza twoje reklamacje. Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 30 stycznia 2010 Opublikowano 30 stycznia 2010 Oddałem dzisiaj konsolę do sklepu razem z pismem reklamacyjnym. Teraz pozostaje mi tylko czekać,kierownik sklepu ma wysłać moje pismo do centrali sieci i to od nich będzie zależeć czy będzie nowa konsola. Spodziewam się raczej odmownej odpowiedzi, ale kto wie... Cytuj
froniu 1 Opublikowano 30 stycznia 2010 Opublikowano 30 stycznia 2010 Jakieś 2 miesiące temu dzwoniłem na infolinię Sony i zdementowano tam fakt 2letniej gwarancji. Jak sobie chcecie, to zadzwońcie jeszcze raz, bo bardzo chciałbym się mylić. Znajomy mówił mi ostatnio że w Empiku dostał info od serwisanta że od październik 2009 jest 2 letnia gwarancja, z ciekawości napisałem do Sony (nie SCEP/playstation) bo to na ich stronie pojawiło się też kiedyś info o przedłużeniu gwarancji (ps3 nie było wymienione ale pisało że 2 lata na inne produkty Sony, swoją drogą na ich stronie jest też odnośnik do gwarancji ps3 i tam jak byk pisze 1 ROK) i dostałem taką odpowiedź: Witam, dziękujemy za kontakt z firmą Sony Poland. Panie Piotrze, w tym przypadku proszę o bezpośredni kontakt z infolinią SonyPlaystation, gdzie może Pan otrzymać dokładną informację odnośnie ew. zmian w gwarancji (tel. 801 230 000). Na infolinii Playstation mówią że jest dalej 1 ROK.. niestety Cytuj
Guts 7 Opublikowano 9 lutego 2010 Opublikowano 9 lutego 2010 (edytowane) W ten czwartek kończy się czas dany Saturnowi na ustosunkowanie się do mojego pisma - naprawić konsolę, wymienić na nową. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź (chociaż, gdyby była negatywna, to pismo z odmową powinienem dostać pod koniec zeszłego tygodnia). Nowe informacje. Dzisiaj dostałem z Saturna smsa, że sprzęt jest naprawiony i gotowy do odbioru. Mam się pojawić z paragonem zakupu :D Edytowane 10 lutego 2010 przez Guts Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową. O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili. Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola? Cytuj
Firekage 1 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową. O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili. Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola? Mie. Wpadles w pewna pulapke. To znaczy tyle, ze przyjmuje sie do wiadomosci Twoje roszczenia i w tym momencie podejmuja odpowiednie kroki: -naprawa -wymiana -zwrot gotowki jesli nie da sie spelnic 2 powyzszych jednak jest pewne male ale : w prawie nie ma zapisu o tym ile trwa naprawa, a jednoczesnie cosik jeszcze : niezgodnosc towaru z umowa trwa niby 2 lata, ale uznaje sie, ze wada nie istniala w momencie kupna jesli zglosiles usterke po 6 miesiacach, a jesli tak to sam wg. prawa musisz udowodnic, ze istniala... Z niezgodnosci warto korzystac imho do 6 miesiecy, pozniej lepiej bawic sie gwara bo firma moze odmowic... Cytuj
Gość Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową. O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili. Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola? Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi)a, najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego. No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach! Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 (edytowane) 30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową. O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili. Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola? Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi), najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego. No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach! Sam napisałeś: - sprzedawca ma 14 dni liczone od dnia następnego po dostarczeniu konsoli na ustosunkowanie się do naszej reklamacji. Czyli według tego co napisałeś jeśli reklamację złożyłem 30. 01.10. to 14 dni mija dzisiaj. Sorry, że wcześniej pisałem w złym temacie. Edytowane 13 lutego 2010 przez damian80j Cytuj
Gość Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 No bo dobrze napisałem. Tylko teraz z racji późnej godziny i poddenerwowania, oraz błędnej sugestii kolegi wyżej mi się powaliło. Dni w sumie, nie pracujących. Chyba że upływ terminu wypada na dzień wolny od pracy, wówczas pierwszy dzień pracujący który nastąpi. Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 Ale ja Ci niczego nie sugerowałem. Pytałem o te dni bo nie byłem pewien jak to liczyć. Cytuj
Gość Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę. Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 (edytowane) Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę. A spoko. To pytanie o te dni mogło wydawać się głupie ale jednak jeśli przeliczymy te 14 dni odejmując niedziele i (ewentualne) święta... chodziło mi o ta aby była jasność w tym temacie raz na zawsze. Dzięki. A co do tego co ktoś napisał kilka postów wyżej, to według mnie zawsze warto próbować reklamować konsolę na niezgodność towaru, nie tylko do pół roku od zakupu. Mi w ten sposób już dwa razy ją naprawiali. Teraz zażądałem wymiany na nową i jeśli właśnie dzisiaj mija 14 dni to powinienem nówkę otrzymać. No chyba, że w piątek wysłali jakieś pisemko i jeszcze nie doszło. :confused: Edytowane 13 lutego 2010 przez damian80j Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 18 lutego 2010 Opublikowano 18 lutego 2010 Ostatnio rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta. Okazuje się że nawet jeśli sklep nie da nam odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni to i tak sprawa może się skończyć w sądzie. Jedyną rzeczą przeciw sklepowi w tym przypadku będzie to, że nie ustosunkował się w ciągu 14 dni do reklamacji. Oczywiście i w tym przypadku sąd to ostateczność, ponieważ po tych 14stu dniach możemy iść do sprzedawcy i zakomunikować mu, że taka i taka ustawa daje nam takie i takie prawo.sprzedawca może przyznać nam rację albo po prostu odmówić. Zadzwoniłem w końcu do sklepu do którego reklamowałem konsolę, bo jakbym czekał aż oni się odezwą to raczej bym się nie doczekał. Powiedzieli mi że czekają na decyzję Sony w sprawie wymiany mojej konsoli. To trochę dziwne bo przecież konsola nie była na gwarancji Sony. Oczywiście kolesiom trzeba za każdym razem przedstawiać sprawę od początku, bo ogólnie nie ogarniają tego tematu. Cytuj
Gość Opublikowano 18 lutego 2010 Opublikowano 18 lutego 2010 A kto ma to naprawiać jak nie Sony? Lokalni spece od ekspresów do kawy i czajników elektrycznych? Oczywiście upływ 14 dni oznacza tyle, że reklamacja zostaje uwzględniona z mocy prawa, ale żeby to prawo wyegzekwować od opornego sprzedawcy, trzeba w skrajnych przypadkach oczywiście orzeczenia sądu. Ale w takim przypadku można z palcem w nosie pisać pozew, a sprawa zostanie rozpatrzona w trybie ekspresowym, bo nie zachodzi nawet potrzeba wyznaczania rzeczoznawcy i konfrontowania stron, a wynik jest pewny, tak samo jak to, że koszty poniesie sprzedawca-idiota. Cytuj
damian80j 1 Opublikowano 18 lutego 2010 Opublikowano 18 lutego 2010 (edytowane) Nie wiem czy to sprawa Sony. Konsola jest już rok po ich gwarancji więc co ma ich obchodzić. Ogólnie to meczę się z tą konsolą od sierpnia i już ręce opadają. Dzięki za odzew w mojej sprawie. Edytowane 18 lutego 2010 przez damian80j Cytuj
Montray 0 Opublikowano 22 lutego 2010 Opublikowano 22 lutego 2010 PS3 slim ma 24 miesiace gwarancji ? Cytuj
Faranell 269 Opublikowano 22 lutego 2010 Opublikowano 22 lutego 2010 PS3 slim ma 24 miesiace gwarancji ? ....pierwszy post Grigoriego. Cytuj
Montray 0 Opublikowano 22 lutego 2010 Opublikowano 22 lutego 2010 PS3 slim ma 24 miesiace gwarancji ? ....pierwszy post Grigoriego. No tak... tylko myslalem ze to sie tyczy wersji FAT bo na allegro widzialem aukcje SLIM gdzie pisali 24miesiace gwarancji. Cytuj
zagul 326 Opublikowano 23 lutego 2010 Opublikowano 23 lutego 2010 Mam zamiar reklamować PS3 w avansie i teraz 2 pytania: 1. Muszę w tym salonie, w którym kupiłem, czy w najbliższym ? 2. Wystarczy dowód zakupu ? (faktura) Cytuj
Litwin81 1 155 Opublikowano 23 lutego 2010 Opublikowano 23 lutego 2010 (edytowane) Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową. Edytowane 23 lutego 2010 przez Litwin25 Cytuj
zagul 326 Opublikowano 24 lutego 2010 Opublikowano 24 lutego 2010 Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową. Mi 3 dni do końca gwarancji. Cytuj
Litwin81 1 155 Opublikowano 24 lutego 2010 Opublikowano 24 lutego 2010 No to nie siedź na forum tylko śmigaj reklamować,ja też miałem po tej rocznej gwarancji,tobie zostały 3 dni do końca ewentualnej nie zgodności z umową. Cytuj
zagul 326 Opublikowano 24 lutego 2010 Opublikowano 24 lutego 2010 Udało się zareklamować, teraz pytania, przez co najczęściej SONY odrzuca reklamacje ? Cytuj
Gość Opublikowano 24 lutego 2010 Opublikowano 24 lutego 2010 Ty nie reklamujesz sony, tylko sprzedawcy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.