Skocz do zawartości

Reklamacje / Gwarancja


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość donsterydo
Opublikowano

Dołącz do pisma wszystko co potwierdza twoje reklamacje.

Opublikowano

Oddałem dzisiaj konsolę do sklepu razem z pismem reklamacyjnym. Teraz pozostaje mi tylko czekać,kierownik sklepu ma wysłać moje pismo do centrali sieci i to od nich będzie zależeć czy będzie nowa konsola. Spodziewam się raczej odmownej odpowiedzi, ale kto wie...

Opublikowano

Jakieś 2 miesiące temu dzwoniłem na infolinię Sony i zdementowano tam fakt 2letniej gwarancji. Jak sobie chcecie, to zadzwońcie jeszcze raz, bo bardzo chciałbym się mylić.

 

Znajomy mówił mi ostatnio że w Empiku dostał info od serwisanta że od październik 2009 jest 2 letnia gwarancja, z ciekawości napisałem do Sony (nie SCEP/playstation) bo to na ich stronie pojawiło się też kiedyś info o przedłużeniu gwarancji (ps3 nie było wymienione ale pisało że 2 lata na inne produkty Sony, swoją drogą na ich stronie jest też odnośnik do gwarancji ps3 i tam jak byk pisze 1 ROK) i dostałem taką odpowiedź:

 

Witam,

 

dziękujemy za kontakt z firmą Sony Poland.

Panie Piotrze, w tym przypadku proszę o bezpośredni kontakt z infolinią SonyPlaystation, gdzie może Pan otrzymać dokładną informację odnośnie ew. zmian w gwarancji (tel. 801 230 000).

 

Na infolinii Playstation mówią że jest dalej 1 ROK.. niestety

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

W ten czwartek kończy się czas dany Saturnowi na ustosunkowanie się do mojego pisma - naprawić konsolę, wymienić na nową. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź (chociaż, gdyby była negatywna, to pismo z odmową powinienem dostać pod koniec zeszłego tygodnia).

 

Nowe informacje.

 

Dzisiaj dostałem z Saturna smsa, że sprzęt jest naprawiony i gotowy do odbioru. Mam się pojawić z paragonem zakupu :D:D

Edytowane przez Guts
Opublikowano

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Opublikowano

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Mie. Wpadles w pewna pulapke. To znaczy tyle, ze przyjmuje sie do wiadomosci Twoje roszczenia i w tym momencie podejmuja odpowiednie kroki:

-naprawa

-wymiana

-zwrot gotowki jesli nie da sie spelnic 2 powyzszych

 

jednak jest pewne male ale : w prawie nie ma zapisu o tym ile trwa naprawa, a jednoczesnie cosik jeszcze : niezgodnosc towaru z umowa trwa niby 2 lata, ale uznaje sie, ze wada nie istniala w momencie kupna jesli zglosiles usterke po 6 miesiacach, a jesli tak to sam wg. prawa musisz udowodnic, ze istniala...

 

Z niezgodnosci warto korzystac imho do 6 miesiecy, pozniej lepiej bawic sie gwara bo firma moze odmowic...

Opublikowano

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi)a, najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego.

 

No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach!

Opublikowano (edytowane)

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi), najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego.

 

No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach!

Sam napisałeś:

- sprzedawca ma 14 dni liczone od dnia następnego po dostarczeniu konsoli na ustosunkowanie się do naszej reklamacji.

Czyli według tego co napisałeś jeśli reklamację złożyłem 30. 01.10. to 14 dni mija dzisiaj.

Sorry, że wcześniej pisałem w złym temacie.

Edytowane przez damian80j
Opublikowano

No bo dobrze napisałem.

Tylko teraz z racji późnej godziny i poddenerwowania, oraz błędnej sugestii kolegi wyżej mi się powaliło.

 

Dni w sumie, nie pracujących. Chyba że upływ terminu wypada na dzień wolny od pracy, wówczas pierwszy dzień pracujący który nastąpi.

Opublikowano

Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę.

Opublikowano (edytowane)

Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę.

A spoko. To pytanie o te dni mogło wydawać się głupie ale jednak jeśli przeliczymy te 14 dni odejmując niedziele i (ewentualne) święta... chodziło mi o ta aby była jasność w tym temacie raz na zawsze. Dzięki.

A co do tego co ktoś napisał kilka postów wyżej, to według mnie zawsze warto próbować reklamować konsolę na niezgodność towaru, nie tylko do pół roku od zakupu. Mi w ten sposób już dwa razy ją naprawiali. Teraz zażądałem wymiany na nową i jeśli właśnie dzisiaj mija 14 dni to powinienem nówkę otrzymać. No chyba, że w piątek wysłali jakieś pisemko i jeszcze nie doszło. :confused:

Edytowane przez damian80j
Opublikowano

Ostatnio rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta.

Okazuje się że nawet jeśli sklep nie da nam odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni to i tak sprawa może się skończyć w sądzie. Jedyną rzeczą przeciw sklepowi w tym przypadku będzie to, że nie ustosunkował się w ciągu 14 dni do reklamacji.

Oczywiście i w tym przypadku sąd to ostateczność, ponieważ po tych 14stu dniach możemy iść do sprzedawcy i zakomunikować mu, że taka i taka ustawa daje nam takie i takie prawo.sprzedawca może przyznać nam rację albo po prostu odmówić.

 

Zadzwoniłem w końcu do sklepu do którego reklamowałem konsolę, bo jakbym czekał aż oni się odezwą to raczej bym się nie doczekał. Powiedzieli mi że czekają na decyzję Sony w sprawie wymiany mojej konsoli. To trochę dziwne bo przecież konsola nie była na gwarancji Sony. Oczywiście kolesiom trzeba za każdym razem przedstawiać sprawę od początku, bo ogólnie nie ogarniają tego tematu.

Opublikowano

A kto ma to naprawiać jak nie Sony? Lokalni spece od ekspresów do kawy i czajników elektrycznych?

 

Oczywiście upływ 14 dni oznacza tyle, że reklamacja zostaje uwzględniona z mocy prawa, ale żeby to prawo wyegzekwować od opornego sprzedawcy, trzeba w skrajnych przypadkach oczywiście orzeczenia sądu. Ale w takim przypadku można z palcem w nosie pisać pozew, a sprawa zostanie rozpatrzona w trybie ekspresowym, bo nie zachodzi nawet potrzeba wyznaczania rzeczoznawcy i konfrontowania stron, a wynik jest pewny, tak samo jak to, że koszty poniesie sprzedawca-idiota.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy to sprawa Sony. Konsola jest już rok po ich gwarancji więc co ma ich obchodzić.

Ogólnie to meczę się z tą konsolą od sierpnia i już ręce opadają.

Dzięki za odzew w mojej sprawie.

Edytowane przez damian80j
Opublikowano

PS3 slim ma 24 miesiace gwarancji ?

 

 

....pierwszy post Grigoriego.

 

No tak... tylko myslalem ze to sie tyczy wersji FAT bo na allegro widzialem aukcje SLIM gdzie pisali 24miesiace gwarancji.

Opublikowano (edytowane)

Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową.

Edytowane przez Litwin25
Opublikowano

Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową.

Mi 3 dni do końca gwarancji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...