Skocz do zawartości

Reklamacje / Gwarancja


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mialem dzisiaj denerwujaca sytuacje w Media-Markcie. Od jakiegos czasu moj pad wariuje ale nie mialem czasu wczesniej i dzisiaj calkiem przypadkowo przejezdzalem to w koncu wstapilem i zapytalem o moja sprawe. Kobieta z punktu obslugi klienta odpowiedziala mi twierdzaco na pytanie czy moge przyniesc samego uszkodzonego pada skoro konsolka dziala. Tak wiec godzine pozniej jestem z padem w rece, babka patrzy na rachunek i mowi ze minal rok wiec nie ma gwarancji. Pytam co w takim razie z dwuletnia odpowiedzialnoscia sprzedawcy i dostalem odpowiedz ze w takim wypadku musze przyniesc cala konsole razem z padem. Nie bylo nikogo z kierownictwa dzisiaj akurat wiec nic wiecej nie zdzialem na chwile obecna. Ale to moze dobrze bo moze ktos tutaj bedzie mial jakie zdanie i napisze mi czy mam szanse wywalczyc zeby zostawiac samego pada. Bo nie widzi mi sie zostawiac konsolki, wiadomo pelno save'ow, pare gierek ze skladek no i przede wszystkim czas ktory bedzie tam lezec a pewnie nie bedzie to mniej niz ponad tydzien.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

babka ma racje, jak reklamujesz na niezgodnosc towaru z umowa na podstawie rachunku to masz przyniesc to co wchodzi w zakres tego zakupu calosciowo

 

tak jak w temacie ktory jest na forum podany, maja czas 2 tyg. zeby odniesc sie do Twojej reklmacji, a jak stwierdza ze reklmacje przyjmuja to powinni podac co zamierzają czyli czy naprawa i ile to bedzie trwalo (paradoksem jest ze tak naprawde nie ma czasu okreslonego na naprawe)

  • Plusik 1
Opublikowano

Pytanie za 100pkt.

Serwis w Katowicach ma autoryzacje ( Pieczątka AUTORYZOWANY SERWIS SONY, nie ma wyszczegolniony czy Radia czy Playstation... ) rozebrał konsole ( ktora ma gwarancje )

Oczywiscie dal papier ze tego sie dokonal, nie naprawil - zabral za ekspertyze!

Teraz konsola jedzie do WAWY ( do tego wlasciwego serwisu ) moga byc problemy z uznaniem gwarancji, jako iz inny serwis - AUTORYZOWANy grzebal w niej?

 

Konsola zakupiona 15 kwietnia 2010.

 

Pytam bo z Serwisem SONY nie mialem jeszcze takiej sytuacji jak ta teraz.

Opublikowano (edytowane)

a po co rozbierali?

jak oddajesz w ramach gwarancji to nie moze CI serwis oddac nienaprawionego sprzetu, wiec jak dla mnie to tam Cie oszukali skoro nie naprawili w ramach gwarancji jesli to przyjeli na naprawe gwarancyjna

 

konsola PLAYSTATION nie jest produktem SONY, jest produktem firmy SCEE

 

 

niestety ale jedyny znany mi serwis produktow PLAYSTATION to tylko PRAM, co oni zrobia w takiej sytuacji to juz musisz do nich dzwonic, odbieraja telefony bo dzwonilem nie raz...

Edytowane przez Juchy
Opublikowano

Dzieki, wiem że pram. Też tak sądziłem że SCEE to osobny dział.

No nic, jestem ciekaw co PRAM zrobi, jak nie to tylko proces cywilny z "autoryzowanym" serwisem. ehh

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam! Postanowilem oddac moja ps3 slim 250 gb do naprawy do empiku. Konsola nie padla definitywnie ale bledy odczytu plyty i zwiechy przekonuja mnie ze do smierci lasera niedaleko. Konsola ma 16 miesiecy wiec chce ja oddac na ustawe o niezgodnosc...

 

W empiku mowili mi ze musze oddac im caly zestaw w moim przypadku ps3,2 pady, kable w tym hdmi, dwa filmy,gre. W zwiazku z tym mam kilka pytan do osob ktore przeszly juz reklamacje w empiku:

 

1.Czy zabiora mi calosc czy tylko konsole?

 

2. Czy pozwola mi zostawic sobie HDD a jesli nie to czy musze go formatowac przed oddaniem?

 

3.Czy stwarzaja problemy przy reklamacji?

 

4.Daja nowa konsole,a moze zwracaja pieniadze czy naprawiaja a jesli tak to ile to trwa?

 

5.Slyszalem ze oddaja odswiezane konsole jesli tak to czy oddaja akcesoria z zestawu ktory im oddalem do naprawy?

 

Wiem trochę tego jest ale nigdy jeszcze nie reklamowalem nic na niezgodnosc z umowa wiec nie chce wtopic.

 

Prosilbym o odpowiedzi ludzi ktorzy tez oddawali konsole do empiku.

 

Mozecie pisac duuuzo ja lubie czytac;)

 

Bardzo prosze o szybkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

watpie zeby ktos CI dal pewne info co zrobia, w koncu kazdy empik to odzielna firma i ma swojego kierownika, a to on decyduje co najlepiej zrobic...

najprawdopodobniej dadza to do SONY do PRAM i to juz od pram zalezy co z tym zrobia

mowa oczywiscie o konsoli samej z hdd

w PRAM garancyjnie daja druga konsole nawet jak idzie to na laser, Empik wysle to zapewne tak ze musi zaplacic, mozliwe ze sam laser wymienia i cala konsola wroci ta sama

 

akcesoria na pewno dostaniesz te same co dales bo w PRAM tylko konsole sie daje...

 

o daniu nowej to raczej zapomnij, nowa konsola = od nowa gwarancja

jak naprawia to gwarancja stara bedzie, wiec zawsze sie naprawia, nawet jakby koszta byly zblizone do zakupu nowej, Sony wie o tym dla tego ma takie zbojecki cennik napraw, zwykly uzytkownik nie naprawi u nich ale firmy jak najbardziej, byle by nie dac nowego i gwary od nowa....

Edytowane przez Juchy
Opublikowano

watpie zeby ktos CI dal pewne info co zrobia, w koncu kazdy empik to odzielna firma i ma swojego kierownika, a to on decyduje co najlepiej zrobic...

najprawdopodobniej dadza to do SONY do PRAM i to juz od pram zalezy co z tym zrobia

mowa oczywiscie o konsoli samej z hdd

w PRAM garancyjnie daja druga konsole nawet jak idzie to na laser, Empik wysle to zapewne tak ze musi zaplacic, mozliwe ze sam laser wymienia i cala konsola wroci ta sama

 

akcesoria na pewno dostaniesz te same co dales bo w PRAM tylko konsole sie daje...

 

o daniu nowej to raczej zapomnij, nowa konsola = od nowa gwarancja

jak naprawia to gwarancja stara bedzie, wiec zawsze sie naprawia, nawet jakby koszta byly zblizone do zakupu nowej, Sony wie o tym dla tego ma takie zbojecki cennik napraw, zwykly uzytkownik nie naprawi u nich ale firmy jak najbardziej, byle by nie dac nowego i gwary od nowa....

 

Dzieki! Masz racje Sony lubi rzucac klody pod nogi. Ciekaw jestem czy przy naprawie lasera formatuja hdd bo nie wiem czy oddawac tak jak jest czy moze samemu format zrobic?

Opublikowano

Dzieki! Masz racje Sony lubi rzucac klody pod nogi. Ciekaw jestem czy przy naprawie lasera formatuja hdd bo nie wiem czy oddawac tak jak jest czy moze samemu format zrobic?

 

to czy formatuja czy nie to raczej niewiele osob wie w takiej sytuacji, bo wiekszosc jak sie oddaje to w ramach gwary, a w ramach gwary to tak jak pisalem, nawet na duperele jaka jest laser to wymieniali mi zawsze konsole na inna, tym samym oczywiscie inny hdd i pusty

ale wydaje mi sie ze jest to taka polityka gwaranta, Pram tylko realizuje ja jako firma z autoryzacja

 

a z tym empikiem to raczej mowa o usludze platnej (chyba ze cos wykombinuja zeby to oddac w ramach gwary) wiec juz niezaleznej od gwaranta, czyli to juz robi sam Pram jako firma, wiec zapewne wymieni sam laser (jesli uznaja ze to wina lasera) i tyle, formatowac nie maja potrzeby jesli to sam laser...

 

ale pamietaj zawsze ze oddajac cos do reklamacji to Ty nie decydujesz o tych danych wiec lepiej zrob sobie backupa i wykasuj dane ktorych nie chciał bys ujawniac innym, tak samo jak konta-hasla...

Opublikowano

Dzieki za tyle przydatnych informacji. Swoja droga chcialbym zeby juz mi ten laser w koncu zdechl a nie raz dobrze dziala a raz wariuje. Wolalbym oddawac zepsuta konsole a nie troche zepsuta poniewaz nie mam jak zrobic backupa dysku i troche mi szkoda tych danych w koncu niektore sejwy przepadna nie mowie juz o updatach do gier ktorych zciagniecie zajelo wieki. Naprawde nie rozumiem czemu Sony nie dalo w ps3 mozliwosci pelnej instalki gier jak na xboksie zaoszczedziliby na gwarancjach a ja wreszcie zrobilbym uzytek ze 250GB dysku.

Opublikowano
Pytanie za 100pkt.

Serwis w Katowicach ma autoryzacje ( Pieczątka AUTORYZOWANY SERWIS SONY, nie ma wyszczegolniony czy Radia czy Playstation... ) rozebrał konsole ( ktora ma gwarancje )

Oczywiscie dal papier ze tego sie dokonal, nie naprawil - zabral za ekspertyze!

Teraz konsola jedzie do WAWY ( do tego wlasciwego serwisu ) moga byc problemy z uznaniem gwarancji, jako iz inny serwis - AUTORYZOWANy grzebal w niej?

 

Konsola zakupiona 15 kwietnia 2010.

 

Pytam bo z Serwisem SONY nie mialem jeszcze takiej sytuacji jak ta teraz.

 

 

daj znac jak Ci poszlo z takim problemem w PRAM, moze sie przyda informacja innym...

 

No więc tak, wysłana w czw. w pt. pani dzwoniła o dowód zakupu - podesłałem na szybko, dziś odbieram konsole ( wtorek )

Sprawna/odnowiona, był 3.56 jest 3.55. Zero czepiania się ze plomba była zerwana etc. W ramach gwarancji zrobili. Miłe zaskoczenie.

 

Do konsoli ląduje CFW 3.55 z powodu strachu przed uszkodzeniem napędu po gwarancji która 15 kwietnia się kończy.

Gość Orzeszek87
Opublikowano (edytowane)

super... ja wyslalem moja ps3 10 marca i jeszcze jej nie odzyskalem.... a tylko chodzilo o laser

 

heh ja wysłałem konsole ps3 klienta do Pramu i była w naprawie 6 tygodni... a tylko chodziło o port hdmi który nie działał.

edit: oczywiście kalendarzowych (dla uściślenia)

Edytowane przez Orzeszek87
Opublikowano

dzieki za pocieszenie ;/ ...

 

z tego co wiem to na naprawe gwarancyjna jest 14 dni roboczysz, co mi przysluguje po uplywie tego czasu? wymiana sprzetu na nowy?

Opublikowano

21 i nie roboczych, ogolnie.

14 - jezeli serwisowany w kraju

21 - jezeli za granica

 

Wyjatkiem jest NIKON gdzie przy oddaniu na serwis w warunkach masz ze czas nieograniczony i sie na to godzisz zakupujac sprzet.

 

Mozesz starac sie o zwrot hajsu od sony po 21 dniach.

Badz wymiany sprzetu na NOWY!

Opublikowano (edytowane)

dzieki za PM

ale co do tych Twoich warunkow gwarancji to skad je masz?

 

oficjalnie jest na stronie: http://pl.playstation.com/media/245346/PS3%20Manufacture%27s%20Guarantee.pdf

 

gdzie jest w warunkach gwarancji okreslony czas trwania samej naprawy? ktory punkt o tym mowi bo ja nie widze...

 

PS.

po za tym o zadnych pieniadzach w umowie gwarancyjnej nie ma, to nie niezgodnosc towaru z umowa, tu gwarant okresla warunki gwarancji, a okreslil tylko ze naprawi badz wymieni i nic po za tym, oraz zadnego terminu naprawy nie okreslil w zaden sposob, czyli ma dowolny...notabene tak naprawde to samo przy reklamacji towaru niezgodnego z umowa...

 

heh ja wysłałem konsole ps3 klienta do Pramu i była w naprawie 6 tygodni... a tylko chodziło o port hdmi który nie działał.

edit: oczywiście kalendarzowych (dla uściślenia)

najprawdopodobniej poszla do serwisu centralnego, ktore sa w roznych krajach (u Nas nie)

slales bez HDD?

jak wysylam PSP to prawie zawsze idzie do centralnego we Francji i czekam do 2 miesiecy

Edytowane przez Juchy
Opublikowano

dzieki za PM

ale co do tych Twoich warunkow gwarancji to skad je masz?

 

oficjalnie jest na stronie: http://pl.playstatio...20Guarantee.pdf

 

gdzie jest w warunkach gwarancji okreslony czas trwania samej naprawy? ktory punkt o tym mowi bo ja nie widze...

 

PS.

po za tym o zadnych pieniadzach w umowie gwarancyjnej nie ma, to nie niezgodnosc towaru z umowa, tu gwarant okresla warunki gwarancji, a okreslil tylko ze naprawi badz wymieni i nic po za tym, oraz zadnego terminu naprawy nie okreslil w zaden sposob, czyli ma dowolny...notabene tak naprawde to samo przy reklamacji towaru niezgodnego z umowa...

 

No tak ale wiesz niechce sie czepaic ale gdzies w prawie konsumenta musi byc wzmianka o dlugosci naprawy gwarancyjnej... gdyby jej nie bylo to na chlopski rozum mozesz juz nigdy nie zobaczyc sprzetu :D bo ciagle bedzie w naprawie i tak do konca o_0`

Opublikowano

...No tak ale wiesz niechce sie czepaic ale gdzies w prawie konsumenta musi byc wzmianka o dlugosci naprawy gwarancyjnej... gdyby jej nie bylo to na chlopski rozum mozesz juz nigdy nie zobaczyc sprzetu :D bo ciagle bedzie w naprawie i tak do konca o_0`

 

nie ma, bierzesz udzial w dyskusji, a nie przeczytales pierwszego POSTA tego watku, ktory wiekszosc podaje w tym i to? przeczytaj pierwszy post, a pozniej bierz sie za dyskutowanie...

 

po za tym mowa jest o gwarancji co jest w ogole dowolnoscia

 

prawa jako konsument to masz jak reklamujesz sprzedawcy na niezgodnosc towaru z umowa

 

tez sie dziwie ze jako konsument nie zapoznales sie jeszcze ze swoimi prawami, przeciez to podstawa jak sie wchodzi w swiat zakupow, to raptem moze jedna strona do zapoznania...

na chlopski rozum to mozesz siedziec i czekac do usranej smierci jak ktos analfabeta i nie potrafi podstawowych rzeczy zrobic

jakbys wszelkie interpretacje poczytal ustawy to tez bys wiedzial ze po 14 dniach od zlozenia pisemnie niezgodnosci towaru z umowa, sprzedawca ma sie okreslic czy przyjmuje Twoja reklmacje i co zamierza w tej sprawie robic, i w jakim czasie..

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatnio przeglądałem instrukcję obsługi i natknąłem się na dość niepokojący zapis:

 

Gwarancja jest udzielana pierwszemu użytkownikowi produktu. Jest ona przypisana do danej osoby i prawa z niej wynikające nie przysługują nikomu innemu.

 

Czy dobrze rozumuję - jeśli sprzedam komuś konsolę to nabywca nie ma prawa ubiegać się o usługę gwarancyjną?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...