hay 17 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) Jeśli to z 4chana prawdziwe to zdecydowanie najciekawszy news dotyczący Source Engine 2. Jeśli Gaben chce namieszać, to pewnie (pipi)nie go na open-sourcie/% zysku + wlotka na greenlight, żeby zachęcić wszystkich mniej kumatych technicznie do robienia gier. Teraz ogromną przewagą DX nad OpenGL jest łatwość pisania gierek, a Unity na Linuxa jeszcze chyba nie ma. Nie rozumiem tylko czemu w kontekście SteamOS nie używają określenia konsola. Edytowane 24 września 2013 przez hay Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Chcą zrobić z PC konsolę dzięki unifikacji sprzętu. Kupisz sobie kompa z prockiem nVidi i grafiką od AMD, zainstalujesz SteamOS i masz mieć łatwość grania porównywalnego z konsolą. Cytuj
hay 17 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Ale po co wtedy mam kupować PC jak mogę kupić konsolę? Taniej mnie to wyniesie czy co? Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) Będziesz miał funkcje PC, czyli możliwość instalowania programów (np. pakiet biurowy) itd. Chyba... mam taką nadzieję. Inaczej to jedynym atutem będzie lepsza wydajność w grach. Edytowane 24 września 2013 przez Shankor Cytuj
noxious33 71 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 No dostaniesz wtedy pełnoprawnego pc ze wszystkimi zaletami konsol, czyli w sumie idealne połączenie. Cytuj
hay 17 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) No zakładając że będę mieć Windowsa na innej partycji. To równie dobrze mogę mieć starego blaszaka do pakietu biurowego i konsole :? Edytowane 24 września 2013 przez hay Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Tak i możesz grać w swoje ulubione RTSy na konsoli. Cytuj
hay 17 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) A na Windowsie nie możesz? Ciekawi mnie jak będą wspierane procki Intela, czy będzie można pograć tylko w wybrane gierki, czy będzie działać jak kupa wszystko. Jak teraz Steam próbuje zrobić tryb konsoli w PC, to teraz Microsoft niech zrobi tryb PC w xbox one Edytowane 24 września 2013 przez hay Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) Ty w ogóle przeczytałeś te informacje i posty wcześniej, czy tylko zadajesz pytania z braku innych zajęć? Procki Intela nie będą wspierane, oczywiste jest to, że nie wszystkie gry wyjdą na SteamOS, tak jak każda konsola ma swoje gry na wyłączność. Valve chodzi o podniesienie wygody grania i wydajności gier. Oczywiście o ile te informacje są w jakimś stopniu prawdziwe. Edytowane 24 września 2013 przez Shankor Cytuj
SzewczykDratewka 202 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Chodzi o to, że aktualizowanie DirectX jest uzależnione od nowej wersji Windowsa. Jeśli chcesz zrobić grę w całości opartej na DX11.2 to pożegnaj się z konsumentami z WinXP i Win7 (ba, nawet ci którzy nie będą chcieli/umieli zrobić update z Win8 na Win8.1 nie będą w stanie pograć). to, że ktoś pisze gry na directx 9 powinno go skreslac. Kogo obchodzą takie starocie? standard to vista/7/8 czyli directx11 reszte mozna olac kogo obchodzą maszyny w biurach z xp? ciekawi tez mnie fragment o tym jak to ms zly bo nie chce optymalizowac blah blah. A w tym samym czasie Dice chwali microsoft za to, że jak dice zasugerowało optymalizacje w DirectX to ms to dodał specjalne na ich prośbę? ktoś tu komus robi czarny pr aby wyjść na rycerza na białym koniu Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 to, że ktoś pisze gry na directx 9 powinno go skreslac. Kogo obchodzą takie starocie? standard to vista/7/8 czyli directx11 reszte mozna olac kogo obchodzą maszyny w biurach z xp? Znam przynajmniej jedną osobę na tym forum której to może się akurat tyczyć. Also, "dziewiątka dziewiątką" ale dX 10 to już np W7 Cytuj
hay 17 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) @Shankor Po prostu zadziwia mnie fakt, że nagle ludzie zdają sobie sprawę - PC nie jest platformą do grania, można to wszystko zrobić lepiej! No (pipi) eureka. Skoro teraz każde urządzenie ma funkcję przeglądania internetu/oglądania filmów/słuchania muzyki a pewnie 99% osób robi tylko to w chacie na kompie, to na co komu Windows, skoro każde interaktywne urządzenie oferuje to samo. Pada odpowiedź, no do gier! No to proszę, macie Steamboxa. Dla mnie to nie rewolucja a raczej pokaz tendencji komputera osobistego odchodzącego do lamusa i próba przeniesienia tytułów które oferuje PC na alternatywną platformę. Jedyne co mi się wydaje w tym kontekście rewolucyjne właśnie to ta otwartość całej platformy, będę mógł iść do sklepu kupić sobie lepszą grafę i w tego Steamboxa wsadzić i to jest spoko, żadna inna konsola (czy "konsola") tego nie oferuje. Ja akurat osobiście większy potencjał widziałbym w przeglądarce jako platformie, ale do tego to jeszcze pewnie trochę czasu. @SzewczykDratewka No ciekawe też jest tam narzekanie na chciwość Ms i Intela, a Steam to grosze od twórców przecież bierze. Edytowane 24 września 2013 przez hay Cytuj
django 549 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Ja to widze tak, ze Steambox ma laczyc najlepsze z obu swiatow - otwartosc i mnogosc konfiguracji od PCtów oraz łatwość użytkowania i optymalizację (na poziomie softu) z konsol. Wiadomo, ze Linux narazie straszy brakiem wielu programow, ale jezeli Valve uda sie przekonac uzytkownikow do przesiadki (a przynajmniej sprobowania) SteamOSa nie wykluczone, ze zostana one skonwertowane. Gdzie klienci tam hajs, wiadomo. Akurat w przyszlym roku bede budowal sobie budżetowego kompa do grania bo dual-bootowany MBP powoli nie wyrabia więc to co sie dzieje jest dla mnie bardzo ciekawe. Wiadomo, ze Winde sie zainstaluje bo nie wszystko przeniosa na Linuxa, ale kto wie. Moze z czasem bedzie tego tak duzo, ze to SteamOS stanie sie "domyślnym" systemem dla graczy? Gdybanie, wiadomo. Apropo optymalizacji. Wpis z bloga Valve apropo działania L4D2 pod Linuxem. Faster Zombies! 394 Comments Posted on August 1, 2012 by Valve Linux team One factor in creating a good gaming experience is throughput. This post discusses some of what we’ve learned about the performance of our games running on Linux.As any software developer can tell you, performance is a complicated issue. In the interests of simplicity, we’ll concern ourselves with the following high-end configuration: Hardware Intel Core i7 3930k NVIDIA GeForce GTX 680 32 GB RAM Software Windows 7 Service Pack 1 64-bit Left 4 Dead 2 Ubuntu 12.04 32-bit We are using a 32-bit version of Linux temporarily and will run on 64-bit Linux later.Running Left 4 Dead 2 on Windows 7 with Direct3D drivers, we get 270.6 FPS as a baseline. The data is generated from an internal test case. When we started with Linux, the initial version we got up and running was at 6 FPS. This is typical of an initial successful port to a new platform.Performance improvements fall into several categories: Modifying our game to work better with the kernel Modifying our game to work better with OpenGL Optimizing the graphics driver An example of the first category would be changing our memory allocator to use more appropriate Linux functions. This was achieved by implementing the Source engine small block heap to work under Linux. The second category would include reducing overhead in calling OpenGL, and extending our renderer with new interfaces for better encapsulation of OpenGL and Direct3D.The third category is especially interesting because it involves working with hardware manufacturers to identify issues in their drivers and, as a result, improving the public driver which benefits all games. Identifying driver stalls and adding multithreading support in the driver are two examples of changes that were the result of this teamwork.After this work, Left 4 Dead 2 is running at 315 FPS on Linux. That the Linux version runs faster than the Windows version (270.6) seems a little counter-intuitive, given the greater amount of time we have spent on the Windows version. However, it does speak to the underlying efficiency of the kernel and OpenGL. Interestingly, in the process of working with hardware vendors we also sped up the OpenGL implementation on Windows. Left 4 Dead 2 is now running at 303.4 FPS with that configuration. http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/ Wpis z przed roku. Cholera wie co oni wymyślili przez ten czas. Tydzień temu Gaben wystąpił na LinuxConie gdzie troche mówił dlaczego odchodzą od Windy. Była jeszcze jedna podobna konferencja pare miechów temu, ale teraz nie mogę tego znaleźć. http://www.youtube.com/watch?v=Gzn6E2m3otg Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Wedlug mnie ten caly SteamOS to genialna sprawa. Nie planuje kupowac next gena (nie wiem, moze w przyszlosci zmienie zdanie jesli powychodza jakies ciekawe gierki), nowego PC juz owszem. Jakie to ma zalety? Dzieki temu konsola nie bedzie potrzebna - bedzie OS ktory nacisk bedzie klasc wylacznie na gry, a co za tym idzie jego wydajnosc zapewne bedzie pod tym wzgledem wieksza niz Windowsa (jak na konsolach). Bedzie wystarczylo podpiac PC pod TV i bedziemy mieli prawdziwe combo multimedialne - konsola i blaszak w jednym. 'Console experience', wzbodzacone o wszystkie zalety PC: mody, lepsza grafika (za kilka lat bedzie juz widac roznice w multiplatformach), wyprzedaze Steamowe oraz Indie Bundle (a co za tym idzie, tanie granie). No i Microsoft w koncu bedzie mial jakas sensowna konkurencje jak wszystko dobrze pojdzie wiec moze sie troche bardziej ogarnie. Jako ze SteamOS jest oparty na Linuxie to mozemy sie spodziewac jego lepszego supportu, wiec moze Windows juz w ogole nie bedzie potrzebny. Jestem na tak. Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) Wchodzę sobie na Steam Market i wita mnie komunikat Na tym koncie stworzono już 151 ofert(y) w tym roku. Zanim będziesz w stanie sprzedawać lub wystawiać więcej niż 200 przedmiotów w jednym roku kalendarzowym, musimy zebrać od ciebie pewne informacje. Kliknij tutaj, aby podać niezbędne informacje. Zapoznaj się zFAQ, aby uzyskać więcej informacji na temat tego wymagania. Odnośnik do podania informacji podatkowych. Coś czuję, że mój handel niedługo się skończy. Edytowane 24 września 2013 przez Shankor Cytuj
UberAdi 2 306 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 (edytowane) Właściwie powstanie takiej "otwartej" platformy do gier wisiało w powietrzu. Nowe konsole od Sony i MS nie powalają ani mocą ani możliwościami nikogo kto posiada średniej klasy PC, do tego na blaszaku niewypał w postaci Windows 8. Ta nowa generacja nie zapowiadała się dobrze. A tu bam, leci steambox z systemem zoptymalizowanym specjalnie pod gry. Do tego dochodzi ostatnie info od szefa SCE o tym, że ich celem jest zrobienie z Playstation usługi dostępnej wszędzie (tv, tablety, pc) i wszystko składało by się w całość. Pytanie tylko, co z kompatybilnością sprzętową poszczególnych elementów w steamboxie (procek, karta) i najważniejsze - jak to będzie z grami? Co z grami które mam w swojej bibliotece steam a które nie obsługują linuxa? O ile oczywiście to info z 4chana jest prawdziwe. Edytowane 24 września 2013 przez Adi_TEAM LBN Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Wchodzę sobie na Steam Market i wita mnie komunikat Na tym koncie stworzono już 151 ofert(y) w tym roku. Zanim będziesz w stanie sprzedawać lub wystawiać więcej niż 200 przedmiotów w jednym roku kalendarzowym, musimy zebrać od ciebie pewne informacje. Kliknij tutaj, aby podać niezbędne informacje. Zapoznaj się zFAQ, aby uzyskać więcej informacji na temat tego wymagania. Odnośnik do podania informacji podatkowych. Coś czuję, że mój handel niedługo się skończy. Zaznaczasz, że nie jesteś z USA i tyle, spokojnie możesz dalej robić hajsy. Cytuj
Shankor 1 650 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Zaznaczyłem i przeszło do formularza z adresem i danymi osobowymi. Cytuj
jandersun 4 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 Mam to samo: 155 ofert, ale już wszystko sprzedałem, więc nie sądzę żebym do końca roku dobił do 200. Danych nie mam zamiaru podawać, chociaż Steam pewnie i tak je już posiada. Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 24 września 2013 Opublikowano 24 września 2013 To wpisz cokolwiek, co się przejmujesz . I tak nie będziesz musiał sie rozliczać. Cytuj
SzewczykDratewka 202 Opublikowano 25 września 2013 Opublikowano 25 września 2013 Mam to samo: 155 ofert, ale już wszystko sprzedałem, więc nie sądzę żebym do końca roku dobił do 200. Danych nie mam zamiaru podawać, chociaż Steam pewnie i tak je już posiada. kupując na steam podajesz dane. Wiec tak posiada juz Cytuj
HeXa 435 Opublikowano 25 września 2013 Opublikowano 25 września 2013 Poważnie? Jeśli nie przekroczyliście 20k PLN to nie macie co się bać... baaa nawet 1k nie macie co XD rekiny biznesu, ciemna strefa (pipi)a XD Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 25 września 2013 Opublikowano 25 września 2013 Poważnie? Jeśli nie przekroczyliście 20k PLN to nie macie co się bać... baaa nawet 1k nie macie co XD rekiny biznesu, ciemna strefa (pipi) XD A jak przekroczyłem 25-30 euro? xD Cytuj
scuff 463 Opublikowano 25 września 2013 Opublikowano 25 września 2013 Steam zaspamował mi inventory, loguje się dzisiaj a tam 11 zniżek na Train Simulator i DLC do tego... +1 gierka ze stamgifts, 4 na 744, polecam. Jeżeli ktoś się boi logować z konta steam to nie ma strachu, login/haslo idzie tylko do steama, on wysyła dopiero coś w rodzaju tokena na steamgifts. Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 25 września 2013 Opublikowano 25 września 2013 Przyjęli mnie do Family Sharing Beta! Kogoś stąd też "zaszczycili"? No i jeśli chodzi o SteamOS, kolejne newsy: http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/ Robi się ciekawie . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.