Skocz do zawartości

Steam


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe info z pepperka dotyczące Disco:
 

NIE KUPOWAĆ!

Prawdziwi twórcy nie dostają ze sprzedaży już ani grosza, polecam poczytać sobie o tym przekręcie. Już lepiej spiracić albo kupić z keyshopu

Michal_Palczynski
2 g, 10 min
Moze dasz jakies zrodlo tej informacji?

Jaybeast
2 g, 1 min
W skrócie: grę wydało małe prywatne studio z Estonii. Kasę mieli od lokalnych gangsterów, mieli bałagan w dokumentach, żadnych zapisów w umowach którymi mogliby się podeprzeć, w końcu gangsterzy wykopali twórców z ich własnego studia.
Kupując grę na jakiejkolwiek platformie, kasa idzie do właścicieli studia, którymi nie są już twórcy gry.

https://www.pcgamer.com/founding-member-of-disco-elysium-developer-claims-core-team-members-involuntarily-left-the-company/

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Amer napisał(a):

Bierz tutaj:

 

https://www.cdkeys.com/the-last-of-us-part-i-pc-steam

 

Stronka 100 procent legitna.

Jeśli przez "legitna" masz na myśli to, że nie stracisz pieniędzy, to być może tak. Ale to jest szara strefa i nie ma stuprocentowej pewności co do legalności pochodzenia kluczy, niezależnie od tego, czego to oni tam w FAQ nie wpiszą. Oklepany temat i wiem, że większości tutaj i tak to nie obchodzi, bo ważniejsza jest oszczędność, niż wspieranie twórców, ale mimo wszystko wspomnę.

 

Ostatnio miałem bekę, jak cebularze chcieli zaoszczędzić na Resident Evil 4 Remake z instant gaming, a dostali klucze do wersji 2005, bo serwis źle podpiął klucze, a w międzyczasie jeszcze bawili się w modyfikowanie strony produktu.

 

Jak ktoś chce tego typu sklepy, które mają w 100% klucze od wydawców, to m.in. Gamebillet, Fanatical, Green Man Gaming mogę polecić. Humble też, ale u nich raczej drogo.

 

A wyprzedaż standardowa. Fajne te promki na głównej ~90%, ale z mojej wishlisty nic mi nie wpadło w oko, co bym chciał kupić już teraz. Wszystko raczej w standardowych promkach ~50%.

Odnośnik do komentarza

Skupują klucze z krajów trzeciego świata, gdzie kosztują grosze, i sprzedają w pozostałych regionach. Legalne? No niby tak. Bezpieczne pewnie też. Ale mówię, szara strefa.

 

https://thelegality.com/is-cdkeys-legit/

 

Ja zawsze chętnie kupię coś w promocji, czy po taniości, ale źle się czując wspierając takie przekręty.

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Suavek napisał(a):

Skupują klucze z krajów trzeciego świata, gdzie kosztują grosze, i sprzedają w pozostałych regionach.

I w tych krajach trzeciego świata są klucze na region Global albo EU? Bo ostatnim razem jak sprawdzałem to jednak klucze mają blokady regionalne. No coś mi się nie klei w tej Twojej teorii.

 

Zresztą i tak nie dojdziemy do konsensusu, bo ufasz w zasadzie tylko grom kupionym bezpośrednio w sklepie - okej, rozumiem i szanuję. Ja ze swojej strony każdemu zastanawiającemu się czy CDKeys jest bezpieczne odpowiadam tak: przez te wszystkie lata kupiłem tam 75 kluczyków, problemu nie miałem z ani jednym. Kinguiny i G2A z resellerami spod ciemnej gwiazdy to inna liga niż firma, która sprzedaje gierki pod własną banderą.

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

A czemu nie? Zresztą, w samej Europie przecież masz przeróżne ceny w różnych krajach. Czasem i rusków potrafili wrzucić do EU. Global mówi sam za siebie. Nie mam teraz w pracy jak wejść na SteamDB, ale wydaje mi się, że nie zawsze gry mają podział kluczy na regiony.

 

Jeśli coś jest znacząco tańsze, niż z oficjalnej dystrybucji, często już w okolicach premiery, no to chyba logiczne, że coś jest na rzeczy?

 

Kupujcie sobie gdzie chcecie. Przecież Was nie krytykuję personalnie, a jedynie zwracam uwagę, co się za tym kryje, bądź może kryć. Ja omijam te strony po prostu dla zasady. O ile gier AAA od dużych korpo w sumie mi nie szkoda, że coś stracą, tak Indyków już bardziej. Dlatego podałem kilka swoich alternatyw, gdzie wiem, że klucze faktycznie pochodzą od producentów/wydawców i to można zweryfikować. Natomiast wszelkie cdkeys czy inne instant gaming to właśnie arabusy i pokrewne skupujące klucze z tańszych regionów/krajów i udostępniające je globalnie.

 

Z mojej strony tyle. Krucjaty prowadzić nie będę, ale niewykluczone, że jeszcze kiedyś przy okazji o tym wspomnę, nawet jeśli kogoś aż tak to razi. ;)

Odnośnik do komentarza

ja kiedyś kupowałem na cdkeys całkiem często, ale po tym jak zamiast wersji global z między innymi j. angielskim (jak w opisie i tytule) dali mi klucz do wersji RU/PL bez możliwości zmiany na angielski + oczywiście brak chęci rozwiązania tego problemu, bo "cyfrowe wersje nie podlegają zwrotowi" - jak by to była moja wina xd wkurwiłem się na nich i od tamtej czasy blacklist

 

a samo cdkeys nie jest oficjalnym resellerem, więc jak najbardziej trzeba mieć na uwadze to, że wierzycie na słowo w legalność pochodzenia kluczy, bo oni też najpierw je odkupują hurtowo, więc pomimo braku złej woli można w końcu wpaść na minę. fakt jest taki, że często mają dużo taniej i z czegoś się to bierze, nie z księżyca.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Suavek napisał(a):

Jeśli coś jest znacząco tańsze, niż z oficjalnej dystrybucji, często już w okolicach premiery, no to chyba logiczne, że coś jest na rzeczy?

To tutaj mógłbym odbić piłęczkę i zapytać, dlaczego wymienione wcześniej przez Ciebie Gamebillet, Fanatical, Green Man Gaming mają tańsze klucze aniżeli same gry w sklepie? Coś musi być na rzeczy ;)

3 minuty temu, Suavek napisał(a):

Z mojej strony tyle. Krucjaty prowadzić nie będę, ale niewykluczone, że jeszcze kiedyś przy okazji o tym wspomnę, nawet jeśli kogoś aż tak to razi. ;)

Spokojnie, bez żadnych uraz. Zawsze jak wspomnisz o CDKeys to przyjdę i napiszę to samo co dzisiaj, to mogę obiecać :)

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Bzduras napisał(a):

To tutaj mógłbym odbić piłęczkę i zapytać, dlaczego wymienione wcześniej przez Ciebie Gamebillet, Fanatical, Green Man Gaming mają tańsze klucze aniżeli same gry w sklepie? Coś musi być na rzeczy ;)

Zacytuję fragment posta Ukukuki, który opisywał uroki Steam ogórowi, a który zdaje się wyjaśniać tę różnicę:

 

W dniu 19.06.2024 o 19:38, Ukukuki napisał(a):

- Możliwość sprzedawania kluczy na własną rękę z pominięciem marży Valve.  Z tego głównie żyją legalne kluczykownie jak muve.pl czy masa innych zagranicznych. 

Jako twórca możesz sprzedawać swoją grę z kluczem steam przykładowo na swojej stronie internetowej pomijając marżę steam a mimo to kupujący może aktywować tę grę na steam.

I tak na przykład kluczykownia pomija marżę 30%, ale jest w stanie zaoferować pre-order nowej gry np. 13% taniej, niż na Steam, jednocześnie przy tym mając jakiś zysk. To też możesz zweryfikować nawet czytając FAQ/About poszczególnych serwisów. Który z nich pisze o "swoich prywatnych legalnych źródłach", a który powołuje się bezpośrednio na wydawców, wymieniając ich z nazwy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...