Alex van Cube 462 Opublikowano 5 lutego 2010 Opublikowano 5 lutego 2010 Metal Gear Solid(temat na forum) System: PSX, PC, GC, (remake The Twin Snakes), PS Store Developer: Konami Computer Entertainment Japan (West) Wydawca: Konami (PSX), Microsoft (PC) Data wydania: JAP (3 września 1998), US (21 października 1998), EU (26 lutego 1999) Główny projektant: Hideo Kojima Kategorie Wiekowe: ESRB: M (17+), PEGI: 18+ Nośnik: 2CD Wyniki sprzedaży: 5.59 mln Oficjalna strona gry: Język japoński Oceny z recenzji: PSX Extreme #14 10/10 Neo+ #8 9/10 IGN 9.8/10 Gamespot 85/100 Metacritic: MetaScore 94, UserScore 9.3 Okładki: Wersja japońska: Wersja amerykańska: Wesja europejska: Informacje ogólne: Poziomy trudności: Easy/Normal/Hard/Extreme (do odblokowania) Opcja New Game+: Grę można przechodzić ponownie z odblokowanymi przedmiotami. Replayability: Umiarkowane. Dwa możliwe zakończenia. Długość gry: 8-12 h Opis gry: "Taktyczna szpiegowska gra akcji"- jak została określona przez Hideo Kojimę. Metal Gear Solid posiada cechy zarówno najlepszych gier- nietuzinkowy gameplay stawiający na cichą eksterminację wrogów i unikanie bezpośredniej walki, wspaniałą grafikę (jak na rok 1998), jak i cechy najlepszych filmów- dopracowaną, wciągającą historię czy orkiestralno-chóralną muzykę. Wszystkie te elementy sprawiły, że Metal Gear Solid stał się jedną z kultowych gier na konsolę Playstation. Gameplay: Metal Gear Solid jako pierwsza część serii (po wydanych wcześniej na MSX Metal Gear i Metal Gear 2), w której zaimplementowana została grafika trójwymiarowa. Akcja gry najczęściej przedstawiana jest z góry pod lekkim kątem, w niektórych lokacjach zmienia swoje położenie tak, aby ukazać nam istotne fragmenty rozgrywki, co często nadaje grze filmowego charakteru. Charakterystycznym motywem w serii jest przyklejanie się do ścian głównego bohatera, kamera wtedy diametralnie zmienia swoje położenie, pozwalając nam często dostrzec rzeczy, których nie zauważyli byśmy podczas normalnej rozgrywki lub też po prostu pomaga nam w zlokalizowaniu wrogów. W prawym górnym rogu został nam udostępniony radar, który na bieżąco informuje nas o naszej pozycji, pozycji naszych wrogów czy zasięgu widzenia ich oczu lub kamer nadzorujących. Jednak w momencie zauważenia nas przez wrogów włącza się alarm, który dezaktywuje radar do momentu uspokojenia sytuacji. W miarę postępów w grze do naszej dyspozycji zostaną oddane także liczne akcesoria i bogaty arsenał broni. Lornetka pomoże nam wypatrzeć wrogów z dalekiej odlełości, kartonowe pudło pozwoli nam się ukryć w ostatniej chwili przed wrogiem, a papierosy (które Snake przemycił na teren misji w swoim żołądku) umożliwią nam dostrzeżenie niewidocznych wiązek lasera przez, które będziemy musieli przejść. Możemy użyć także lekarstwa (gdy się przeziębimy), tabletek uspokajających (aby nie trzęsły nam się dłonie podczas strzelania ze snajperki), kamizelki kuloodpornej, maski gazowej lub gogli wizyjnych czy termicznych. Do odblokowania są także bonusowe przedmioty takie jak aparat fotograficzny, strój zapewniający niewidzialność i bandanę dającą nam nieograniczoną amunicję. W kategorii broni znajdziemy m.in. zwykły pistolet SOCOM, karabin maszynowy FA-MAS, snajperkę czy wyrzutnie rakiet, a z materiałów wybuchowych kilka rodzajów granatów lub C4. Ten imponujący zestaw "zabawek" przyda nam się przede wszystkim w licznych starciach z bossami, a przyjdzie nam się mierzyć z czołgiem oraz helikopterem, stoczymy pojedynek snajperski i wiele innych. Bardzo ważnym elementem w Metal Gear Solid są liczne przerywniki filmowe, wykonane na silniku gry przedstawiające nam zarówno historię jak i samych bohaterów wydarzeń na Shadow Moses często uzupełnianymi przez rozmowy przez Codec- urządzenie, za pomocą którego Snake kontaktuje się ze sztabem, a w dalszym etapie gry także z innymi postaciami. Zarys fabuły: W lutym 2005 roku błogi spokój jaki próbował doświadczyć Solid Snake mieszkając na Alasce zostaje zakłócony. Oddział specjalny wkracza do jego domu i przetransportowuje go na miejsce gdzie już czeka na niego jego były dowódca- pułkownik Roy Cambell. Okazuje się, że kieruje on operacja ze zlecenia ministra obrony i Solid Snake jest jedyna osobą, która może mu pomóc. Solid zostaje wysłany na wyspę Shadow Moses, do bazy nuklearnej opanowanej przez Siły Specjalne Następnej Generacji (Next-Generation Special Forces) będące pod dowództwem FOXHOUND- jednostki specjalnej, do której niegdyś należał. Ma on 2 wytyczne do wykonania: -lokalizację i odbicie zakładników: szefa organizacji DARPA- Donalda Andersona oraz prezesa firmy zbrojeniowej ArmsTech- Kenetha Bakera. -zinfiltrowanie kompleksu zajętego przez terrorystów, poznanie ich zdolności do ataku nuklearnego i jeśli by takową posiadali- zlikwidowanie zagrożenia.
Alex van Cube 462 Opublikowano 5 lutego 2010 Autor Opublikowano 5 lutego 2010 (edytowane) Postacie występujące w grze: Solid Snake (David Hayter) "I'm just a man who's good at what he does: killing." Główny bohater gry. Genetyczny syn Big Bossa- jednego z najlepszych żołnierzy w historii USA. Były członek oddziału FOXHOUND, z którego odszedł po wydarzeniach w Outer Heaven i Zanzibarze (Metal Gear i Metal Gear 2). Roy Cambell (Paul Otis) Były dowództwa FOXHOUND gdzie współpracował i zaprzyjaźnil się ze Snake'iem. Dowodzi akcją na Shadow Moses, zgadza się na to tylko dlatego, że jest tam przetrzymywana jego siostrzenica. Dzięki jego osobie Snake zostaje zwerbowany do wzięcia udziału w misji. Meryl Silverbrough (Mae Zadler) "I've been using a gun like this since I was 8 years old. I'm more comfortable with it than I am with a bra." Siostrzenica Cambella. Przetrzymywana przez terrorystów na Shadow Moses. Nie ma żadnego doświadczenia w walce jedynie ukończyła kurs VR. Jej ulubioną bronią jest Desert Eagle. Donald Anderson (George Byrd) Szef organizacji DARPA zajmującej się tworzeniem projektów militarnych o wysokim poziomie ryzyka. Jest jednym z najważniejszych ludzi przetrzymywanych na Shadow Moses. Keneth Baker (Bert Steward) Prezes ArmsTech- firmy zajmującej się wytwarzaniem broni. Drugi z zakładników, których Snake musi uratować. Hal Emmerich (Christopher Fritz) "Three generations of Emmerich men. We must have the curse of nuclear weapons written into our DNA." Główny inżynier Metal Geara- maszyny umożliwiającej wystrzeliwanie głowic nuklearnych na bardzo duże odległości. Jago ojciec i dziadek także brali udział w projektach nuklearnych. Ksywka- Otacon. Naomi Hunter (Carren Learning) W FOXHOUND zajmowała się sprawami medycznymi i porad z tego zakresu może nam udzielać podczas gry. Robi Snake'owi zastrzyk zawierający nanomaszyny ułatwiające mu przetrwanie podczas misji. Nastasha Romanenko (Renne Colette) Analityk wojskowy. Ekspertka w dziedzinie broni. Także pomaga nam w czasie misji. Mei Ling (Kim Nauven) Ekspertka od spraw technicznych. Stworzyła radar, którym posługuje się Snake. U niej także można zapisać stan gry. MacDonnel Benedict (James Flinders) Były nauczyciel Snake'a. Odzywa się do niego prze Codec już w trakcie misji, aby udzielać mu rad dotyczących przetrwania. Cyborg Ninja (George Byrd) "I am neither enemy nor friend. I am back from a world where such words are meaningless." Cybernetyczny ninja walczący za pomocą miecza, ktorym potrafi odbijać pociski. Używa Stealth Camouflage. Liquid Snake (James Flinders) "There's a killer inside you. You don't have to deny it; We were created to be that way." Po odejściu Solida Z FOXHOUND wstępuje do tej organizacji, a następnie przekonywuje ich członków do buntu. Dzięki swojej charyzmie jest głównym dowodzącym terrorystów na Shadow Moses. Revolver Ocelot (Patric Laine) "I love to reload during a battle! There's nothing like the feeling of slamming a long silver bullet into a well greased chamber." Były członek Specnazu. Znany ze swojego zamiłowania do tortur oraz broni. Jego ulubionym pistoletem jest rewolwer Single Action Army. Pomaga Liquidowi. Członkowie oddzialu FOXHOUND: Vulcan Raven (Chuck Farley) "In the language of the Sioux people, Sioux means snake. It is known as an animal to be feared." Specjalista od broni ciężkich. Jest tak silny, że w normalnej walce jest zdolny używać Gattling Guna czyli karabinu używanego w samolotach. Wychowany na Alasce przez tamtejszych indian. Na głowie ma wytatuowanego kruka i odczuwa silną więź z tymi zwierzętami. Psycho Mantis (Doug Stone) "Humans were never meant to bring each other happiness. From the moment we are thrown into this world, we bring each other nothing but pain and misery." Posiada zdolności psycho-kinetyczne za pomocą, których może czytać w myślach. Jest byłym członkiem KGB i FBI. Nosi stale maskę, ponieważ ma ochydny wygląd. Sniper Wolf (Julie Monroe) "I was born on a battlefield. Raised on a battlefield. Gunfire, sirens and screams... they were my lullabies... Hunted like dogs day after day... driven from our ragged shelters... That... was my life." Snajperka. Po tym jak obierze sobie cel nieprzerwanie o nim myśli, aż go zabije. Niektórzy twierdzą, że potrafi się nawet w nim zakochać zanim go unicestwi. W wolnych chwilach opiekuje się psami. Decoy Octopus Mistrz kamuflażu. W przeszłości zajmował się efektami specjalnymi w Hollywood. Edytowane 5 lutego 2010 przez Alex van Cube
Alex van Cube 462 Opublikowano 5 lutego 2010 Autor Opublikowano 5 lutego 2010 Briefing: Na płycie z grą znajduje się seria krótkich filmików przedstawiających nam rozmowę Snake'a z Cambellem na kilka godzin przed misją. Pułkownik w zwięzły sposób przedstawia mu wytyczne oraz postacie, z którymi spotka się na Shadow Moses. W briefingu mamy także pierwszy raz kontakt z Naomi Hunter. Special: W tej sekcji mamy do czynienia z dwoma artykułami opisującymi wydarzenia przed Metal Gear Solid oraz możemy również po przejściu gry obejrzeć wszystkie cut-sceny. VR Training: To seria treningów w wirtualnej rzeczywistości (virtual reality), w której możemy poćwiczyć nasze umiejętności w walce oraz przygotować się do wykorzystania ich w boju podczas przechodzenia gry. Każdy rozpoczynający swoją przygodę z MGS'em powinien najpierw zajrzeć właśnie tam. Inne wersje: Metal Gear Solid Intergral and VR Missions Reedycja zawierająca takie bonusy jak: angielski i japoński voice acting, dodatkową płytę z ponad trzystoma misjami treningowymi VR w tym 3, w których możemy sterować Ninją, poziom trudności Very Easy, nową broń-pistolet MP5 z nieskończoną amunicją czy widok FPP. Metal Gear Solid: The Twin Snakes Remake wydany na konsoli Nintendo Gamecube z grafiką oraz Gameplayem na poziomie Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty. Przerywniki w tej wersji zostały przygotowane przez Ryuheia Kitamure. Solucja: Wersja angielska
Alex van Cube 462 Opublikowano 5 lutego 2010 Autor Opublikowano 5 lutego 2010 Tapety: Artworks and fanworks: Screenshoty:
Alex van Cube 462 Opublikowano 5 lutego 2010 Autor Opublikowano 5 lutego 2010 (edytowane) Metal Gear Solid TrailerMetal Gear Solid Intro Metal Gear Solid Gameplay PS3 PS One Classics Metal Gear Solid Soundtrack: Tracklist: 1. "Metal Gear Solid Main Theme" 2:42 2. "Introduction" 0:57 3. "Discovery" 5:05 4. "Cavern" 3:11 5. "Intruder 1" 2:04 6. "Encounter" 2:20 7. "Intruder 2" 1:55 8. "Warhead Storage" 3:39 9. "Intruder 3" 2:55 10. "Mantis' Hymn" 2:56 11. "Hind D" 1:58 12. "Duel" 2:22 13. "Enclosure" 2:14 14. "Blast Furnace" 2:58 15. "Colosseo" 1:53 16. "Rex's Lair" 3:05 17. "Escape" 3:11 18. "End Title/The Best Is Yet to Come" 5:46 19. "VR Training" 2:37 20. "Metal Gear Solid Main Theme" (1997 E3 edit) 5:23 21. "Metal Gear Solid Control Mix" (mixed by Quadra) 6:53 Edytowane 5 lutego 2010 przez Alex van Cube
Rekomendowane odpowiedzi