Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 5 lutego 2010 Opublikowano 5 lutego 2010 Temat na forum System 1996 - PlayStation 2006 - PlayStation Network Developer Naughty Dog Wydawca Universal Interactive Studios Gatunek Platformówka 3D Liczba graczy Jedna osoba Demo JEST ! Data wydania US. Sierpień 1996 EU. Listopad 1996 JP. Grudzień 1996 Kategorie Wiekowe 3 + ELSPA 3+ ESRB K-A OFLC G Nośnik CD-ROM EBOOT Cena w PS STORE 18 pln Wyniki sprzedaży 6.8 MLN Oceny Electronic Gaming Monthly 8.3/10 GamePro (4.5/5) Game Revolution ( B ) GameSpot (6.8/10) IGN (7.5/10) The Electric Playground (8/10) Gaming Target (9.3/10) PROJEKT: Jason Rubin (reżyser) Andy Gavin (programista ) Bob Rafei (dyrektor artystyczny) Connie Booth (producent gry) Charles Zembillas (projektant postaci) Joe Pearson (proj. środowiska) Mutató Muzika (kompozytor) Josh Mancell (dyrektor muzyczny/kompozytor) OKŁADKI EUROPA USA JAPONIA OPIS Dr. Neo Cortex pragnie przejąć kontrolę nad światem. W tym celu, razem ze swoją prawą ręką, Dr. Nitrusem Brio, stworzyli armię zmutowanych zwierząt, które pomogą im przejąć kontrolę nad światem. Byli w fazie ożywiania jednego z jamrajów, imieniem Crash. Cortex nakazał wsadzić Bandicoota do maszyny Cortex Vortex, która ożywiała stwory. Brio, mimo wielokrotnych ostrzeżeń, przystał na rozkaz Cortexa i rozpoczął ożywianie Bandicoota. Niestety Brio miał rację. Maszyna oszalała, dzięki czemu próba wyprania mózgu Crasha nie powiodła się. Crash ucieka z zamku, wyskakując z okna w otwarte morze. Nieprzytomny jamraj ląduje na N. Sanity Island. Budzi się, i natychmiast orientuje się, że w zamku nadal jest jego dziewczyna, Tawna. Postanawia on ją uratować i pokonać Cortexa! ZACZYNAMY ! 2 1
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 6 lutego 2010 Opublikowano 6 lutego 2010 WYSTĘPUJĄ / BOSSOWIE CRASH BANDICOOT Crash Bandicoot wraz z swoją siostrą i innymi powstaje w ramach eksperymentu na zwierzętach mających na celu stworzenia wymyślonej przez Cortexa armii super zwierząt. Cortex wziął sobie do pomocy wykwalifikowanego chemika N.Brio, który wymyślił promień ewolucyjny Evolo-ray. Crash został poddany działaniu promienia uzyskując moc i zwinność. Dzięki nowym umiejętnościom uciekł przez okno, po czym poddani Cortexa uwięzili Tawnę dziewczynę sympatycznego rudzielca, którą później Crash uwolnił i jak mu się zdawało pokonał Cortexa . . . AKU AKU Aku Aku jest dobrym duchem szamana z plemienia Papu Papu zamkniętym w , masce z drewna. Kiedy dowiaduje się co planuje Cortex postanawia pomóc w misji Crasha i powstrzymać doktora Cortexa i jego nikczemny plan ... Dr. Neo CortexSzalony naukowiec o chorych ambicjach. Cortex przy pompcy Evolvo-Ray pragnie stworzyć armię zmutowanych zwierząt, które pomogą mu w dążeniu do dominacji nad światem. Kiedy jeden z jego eksperymentów nazwie Crash Bandicoot się nie udaje i ucieka z jego zamku, ten przygotowuje się do eksperymentu na bliskiej osobie dla Crasha, Tawni. Czy mu się uda ??? Dr. Nitrus Brio Naukowiec specjalizujący się w chemii i różnego rodzaju eliksirach, które często przynoszą utrapienie Crashowi i jego ekipie. Z czasem odłącza się od ekipy Cortexa i zaczyna działać na własną rękę. Mimo wszystko, nigdy nie stanął po stronie Crasha. Jako dziecko Nitrus Brio był kolegą z Neo Cortex, i N. Gin w Akademii Madame Amberly's of Evil . Brio jest odpowiedzialny za stworzenie pierwszego w pełni funkcjonalnego Evolvo-Ray. TAWNA Tawna - pierwsza miłość Crasha Bandicoota. Po ucieczce rudzielca z zamku Cortexa była głównym zakładnikiem i wabikiem by Crash przybył i ją uratował. Plotki głoszą że zostawiła Crasha dla Pinstripe Potoroo. Pinstripe Potoroo Chytry i cwany szczur, współpracujący z Cortexem. Charakteryzuje się wyjątkową złośliwością. Ubrany jest zawsze w schludny, pasiasty garnitur , mając przy tym zamiłowanie do strzelania z broni palnej, co utwierdza w kojarzeniu go z wysoko postawionym członkiem mafii. Jest on najbardziej inteligentnym eksperymentem z pierwszej fazy tworzenia. Podobno uciekł wraz z Tawną do Hollywood. PAPU PAPU Potężny, ociężały wódz plemienia na wyspie N. Sanity Island. Nie jest po stronie Crasha, ani po stronie Cortexa, ale będzie walczył z każdym kto wejdzie na jego terytorium .Lubi jeść wszystko co jadalne . . . KOALA KONG Zmutowanym koala, który rzuca w Crasha głazami, z wykorzystaniem jego nadludzkiej siły. Jego imię sugeruje połączenie niedźwiedzia koala ze słynnym King Kongiem, co by wyjaśniało jego siłę. Po klęsce w imperium Cortexa został gwiazdą filmową Hollywood. Ripper Roo Stuknięty niebieski kangur, współpracujący z Cortexem od samego początku. Ubrany jest w kaftan bezpieczeństwa, co jeszcze bardziej podkreśla jego niezrównoważenie psychiczne, a jedynym jego sposobem komunikacji jest donośny, wariacki śmiech. Słynie on z ataków z wykorzystaniem jego ostrych jak brzytwa pazurów oraz TNT & Nitro. 2
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 6 lutego 2010 Opublikowano 6 lutego 2010 (edytowane) OPIS / GEMY Wyspa 1 N.Sanity Beach Zbierz wszystkie skrzynie . Jungle Rollers Trzy brakujące skrzynki są dostępne dopiero po zdobyciu Zielonego Kryształu. Gdy już go mamy wchodzimy do miejsca gdzie świeci się zielony Gem. Zabierze cię na górę do trzech skrzynek. The Great Gate Ten kryształ łapiemy po zdobyciu Złotego Gema. Gdy już mamy kamień na pewno na końcu planszy zauważymy platformy. Przechodzimy ukrytą część poziomu i zbieramy wszystkie skrzynki. Boulders Nic trudnego. Pamiętamy że nie możemy zginąć. Upstream Po zdobyciu Pomarańczowego Kryształu. w pewnym momencie przy wodospadzie zobaczysz platformy. Jest tam skrzynka. Dodatkowo na końcu planszy platforma zabierze cię do dalszej części poziomu. Są tam kolejne skrzynki. Boss: Papu Papu Rolling Stones W pewnej chwili koło słupa jest BLUE GEM , który zabierze cię do lokacji w której jest kilka dodatkowych skrzynek. Dalej nie powinno być trudno. Hog Wild Nic trudnego, uważaj na kolce ! Native Fortress Najpierw trzeba zdobyć Red Gema, w kilku miejscach będą platformy, które zabierają cię do skrzynek. Rozglądaj się dokładnie. Edytowane 6 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 2
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 6 lutego 2010 Opublikowano 6 lutego 2010 (edytowane) OPIS / GEMY Wyspa 2 Up The Creeck Zbierz wszystkie skrzynie. Boss Ripper Roo The Lost City Na samym początku poziomu za nami jest ściana z metalowych skrzyń. Skaczemy na nie i jesteśmy po 2 stronie, zbijamy 2 pudła. Wracamy skacząc w stronę świątyni od lewej strony do prawej (W stronę ekranu/tv). Zbieramy wszystkie inne boxy i zdobywamy Green Gema. Temple Ruins Nagle widzisz że nie ma przejścia, a są tam owoce Wumpa, to śmiało idź dalej. Pojawiać się platformy dzięki czemu dojdziesz do ukrytych skrzynek. Road To Nowhere Po zdobyciu Czerwonego Gema wracamy tutaj po Gema. Spokojnie przechodzimy poziom, aż natkniemy się na platformę. Zabierze nas do dodatkowej lokacji. Jest tam kilka dodatkowych pudeł. Trzeba się spieszyć. Gdy uporamy się z lokacją wracamy do poziomu. Gdy kończy się level, widzimy platformę na którą stajemy i przenosi nas za teleporter. Jest tam kilka skrzynek. Po rozwaleniu wracamy do mety. Boulder Dash Na końcu poziomu gdy mamy Fioletowy Kryształ. Zabiera nas do dodatkowej lokacji. Jest tam kilka bonusowych skrzynek. Zbierzemy wszystkie i kończymy poziom. Whole Hog Poziom dostępny gdy masz Klucz z Sunset Vista. Uważaj na kolce i tubylców a Gem będzie twój. Sunset Vista TRUDNY ETAP!. Nielubiany level ze względu na długość i trudność. Nie ma ukrytych skrzynek, spokojnie przechodzimy level i zabieramy Kryształ po zdobyciu wszystkich skrzynek. Etap w którym się często ginie ale nie zrażajcie się. By zdobyć Klucz musimy zebrać trzy ikony Cortexa. Niszczcie wszystkie skrzynki. Gdy przy odnalezieniu ostatniej główki przeniesie nas do bonusu. Ostrożnie przechodzimy, zabieramy Klucz i do mety. Boss Koala Kong Edytowane 6 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 2
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 6 lutego 2010 Opublikowano 6 lutego 2010 (edytowane) OPIS / GEMY Wyspa 3 Heavy Machinery Nie powinno być problemu. Cortex Power Aby zdobyć kryształ potrzebujesz Blue Gema. Dość trudne zadanie ale do zrobienia. Generator Room Nie będzie trudno. Toxic Waste Uważaj na beczki! Szczególnie te skaczące. Z resztą nie powinno być problemu. Boss Pinstripe Potoroo The High Road Na początku cofnij się i skocz. Nic tam nie ma ale spokojnie ,pojawią się 2 deski. Skaczcie tak ciągle aż dojdziecie do małej wysepki i 4 skrzynek. Dalej już standardowo. Slippery Climb TRUDNY ETAP!. Większość będzie go przeklinać do końca życia. Nie ma żadnych ukrytych skrzynek. By zdobyć Gem trzeba się natrudzić gdyż jest to etap gdzie się ginie bardzo często. Lights Out Przechodź spokojnie level i pod koniec gdy masz platformę pojawiającą się po zdobyciu Gold Gema, wejdź na nią i zdobądź brakujące skrzynki. Jaws of Darkness Do zdobycia wszystkich skrzynek będzie potrzebny Blue Gem. Po zdobyciu 3 główek Cortexa przenosi nas do bonusu. Uważaj bo łatwo zginąć. Skacz szybko po TNT aż dojdziesz do końca. Fumbling In The Dark Na starcie idź do tyłu. Zdobędziesz 8 skrzynek. Dalej standardowo. Castle Machinery Nie powinno być problemu. Boss Dr. Nitrus Brio The Lab Standardowo nie powinno być problemu. The Great Hall Gdy mamy wszystkie Kryształy skaczemy po nich i uciekamy z Tawną na kruku. Gdy nie mamy gemów to czeka na finałowa walka. Boss Dr. Neo Cortex Edytowane 7 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 2
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 7 lutego 2010 Opublikowano 7 lutego 2010 (edytowane) TAJEMNICE / KODY * Początkowo tytułowy ekran miał mieć miejsce w laboratorium Cortexa. * W następnej fazie tworzenia tytułowy ekran miał wyglądać tak jak w oryginale lecz tło miało być niebieskie. * Początkowo mapa miała wyglądać tak jak powyżej. W ostateczności mapa jest w 3D. * AKU AKU miał świecić i błyszczeć kolorami swoich piór już w jego pierwszej formie. W ostatecznej wersji maska błyszczy dopiero w 2 i 3 formie. * Brama do Cortex Power właśnie tak miało wyglądać na początku. * Początkowo w poziomie Lights Out Aku Aku nie świecił przez co etap był prawie nie do przejścia. * Skrzynia TNT, miała nazywać się POW. Napis miał być w kolorystyce żółto-niebieskiej, a nie, żółto-czerwonym. * Twarz Tawny, miała mieć różne kolory kiedy zbieraliśmy jej ikony by dostać się do bonusowej rundy. * W etapie Generator Room, pierwsi przeciwnicy znajdowali się zaraz po lewej stronie. Na początku nie brano ich tam pod uwagę. * Powyższe skrzynki, w finałowej wersji zostały inaczej rozstawione. * Początkowo to ikony wszystkich postaci miały służyć jako hasło do Password. Hasło mogło mieć maksymalnie 6 znaków długości. Pojawiały się tylko pod koniec BONUS ROUND. * W wersji Beta tak wyglądała czcionka. * W etapie Sunset Vista, platformy, miały być zupełnie inaczej porozstawiane. KODY Dr Neo Cortex - 100% Complete: Trójkąt, Trójkąt, Trójkąt, Trójkąt, X, Kwadrat, Trójkąt, Trójkąt,Trójkąt, Trójkąt, Kwadrat, X, Trójkąt, Kółko, Trójkąt, Trójkąt,Trójkąt, Kółko, Kwadrat, Trójkąt, X, X, X, X. Edytowane 7 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 3
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 7 lutego 2010 Opublikowano 7 lutego 2010 (edytowane) WERSJA JAPOŃSKA / NTSC * The Lost City - Na samym początku poziomu, widzimy za nami ścianę z Iron Box. W wersji PAL, jest możliwe przeskoczenie jej od prawej strony (ale nie od lewej), w wersji NTSC w ogóle nie da się jej przeskoczyć. * Zapis gry - W menu (JAP) nie ma opcji Password, która pozwala na zapis gry bez posiadania karty pamięci.* Tekst - Niektóre czcionki tekstu są zupełnie nowe. * Porady - W wersji japońskiej, Aku AKU daje ci różnorakie porady. * TNT - W wersji japońskiej, zamiast oznaczenia skrzynki zwykłem napisem "TNT", mamy narysowany symbol bomby. * Tawna - W wersji japońskiej, Tawna znika z bonusu po wyświetleniu wyniku. * Papu Papu - W wersji japońskiej, Papu Papu jest znacznie trudniej pokonać. Ma on 5 żyć, i po każdym straconym porusza się coraz szybciej. * Kolejność poziomów - W wersji japońskiej zostały zamienione kolejnością dwa poziomy - Sunset Vista i Slippery Climb. * Głos - W wersji japońskiej, rudzielec o wiele częściej mówi. * Pomieszczenie kończące etap - Nawet, jeśli Crash zginie w jakimś levelu, to i tak jest pokazany pokój z liczbą skrzynek. Ponad to, nieważne ile z nich opuściłeś, i tak uderzy cie tylko jedna. * Ripper Roo - W wersji PAL, Ripper skacze wolniej, niż w wersji NTSC. * Muzyka - W wersji japońskiej, w niektórych poziomach, jest zupełnie nowa muzyka. Są to poziomy:* Koala Kong* Pinstripe Potoroo* Dr. Nitrus Brio* Dr. Neo Cortex* Bonusy http://www.youtube.com/watch?v=vOTi5nBxjgQ&feature=player_embedded# Edytowane 7 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 3
Gość ALIEN_ALIEN Opublikowano 7 lutego 2010 Opublikowano 7 lutego 2010 (edytowane) MEDIA Screenshots INTRO GAMEPLAY http://www.youtube.com/watch?v=aO_nEhqykvc http://www.youtube.com/watch?v=EZ6WnRT3nzA Edytowane 7 lutego 2010 przez ALIEN_ALIEN 2
Rekomendowane odpowiedzi