chrno-x 901 Opublikowano 8 lutego 2010 Opublikowano 8 lutego 2010 (edytowane) System:Nintendo 64, Nintendo GameCube, iQue Player, Virtual Console Developer: Nintendo EAD Wydawca: Nintendo Demo: Nie Twórcy: Eiji Aonuma (dyrektor) Yoshiyaki Koizumi (dyrektor) Shigeru Miyamoto (producent) Yusuke Nakano (artysta) Koji Kondo (kompozytor) Pisarze: Toru Osawa (dyrektor) Kensuke Tanabe (pomocnik) Data wydania: Nintendo 64: JP: 21 Listopad 1998 NA: 23 Listopad 1998 EU: 11 Grudzień 1998 iQue Player: CHN: Listopad 23 Virtual Console: PAL: Luty 23, 2007 NA: Luty 26, 2007 JP: Luty 27, 2007 Gatunek: Akcja-przygodowa Kategorie wiekowe: ELSPA: 3+ ESRB: E OFLC: G8+ PEGI: 7+(N64,GCN),12+(Wii) Okładki: EU: NA: NA: JP: Collector's Edition AU:[/center] Ta edycja wyróżnia się złotym opakowaniem, oraz złotym cartridge'm. Okładka z edycji na GameCube'a, dodatkowo na płycie zawarta jest Ocarina of Time Master Quest,wydanie US.[/center] The Legend of Zelda: Collector's Edition: wydanie dla GameCube'a w której mieściło się: The Legend of Zelda, Zelda II:The Adventure of Link, Ocarina of Time, Majora's Mask oraz 20-minutowe demo Wind Waker'a. W wydaniu na GamCube'a Ocarina of Time ma podbitą rozdzielczość do 640x480 z Progressive Scan'em. Właściwości: Format: 4:3,(16:9) (Nintendo GameCube) Rozdzielczość: 320x240, (640x480,Progressive Scan) (Nintendo GameCube) Ilość graczy: 1 Nośnik: 256Mb (32MB)Nintendo 64 cartridge, Nintendo GameCube optical disc, iQue player cartridge, Virtual Console download Wynik sprzedaży: 7.6 mln sprzedanych kopii na cały świat. Wersje: Wyszły cztery główne wersje Ocarina of Time: Wersja 1.0: Ta wersja została wydana w Japonii i Płn. Ameryce w czasie premiery i była dostępna przez krótki okres czasu. Większość z nich była wydana na złotych Cart'ach, jednak są szare wydania Cart'ów z wersją 1.0 ale są bardzo rzadkie. Wersja 1.1: Ta wersja została szybko wyprodukowana po wersji 1.0, również jest rzadkim okazem.Dwa glitch'e zostały usunięte z gry, odłączenie miecza i możliwość użycia innych item'ów podczas jazdy na Eponie, oraz możliwość ukradnięcia wędki przy stawie do wędkowania. Jednak jest sposób w każdej wersji na włączenie tych glitch'y, jednak jest to trudniejsze do zrobienia. Wersja 1.2: Zaczęła być produkowana dłuższy moment od wersji 1.1. Jest to najbardziej powszechna wersja i wydana w największych ilościach, glith'y z poprzedniej wersji dalej nie ma. Krew Ganondorf'a została zmieniona z czerwonej na zieloną, oraz Nintendo wyrzuciło pieśń z Fire Temple przez jej islamskie elementy. Wersja 2.0: Jest to wersja na GameCube'a, wydana w 2003 roku jako bonusowa płyta dla tych którzy złożyli pre order na The Legend of Zelda: The Wind Waker. Wydanie bundle z GameCube'm również wykorzystuje tą wersje, jak również wersja na Virtual Console na Wii. Niektóre rzeczy zostały zmienione względem 1.2 jak np. znak Gerudo który wcześniej wyglądał jak pewien islamski symbol. Inne mniejsze zmiany to zmiany w tekście i w tłumaczeniu jakie zrobiono pomiędzy tymi wersjami. "But then, when all hope had died, and the hour of doom seemed at hand... a young boy clothed in green appeared as if from nowhere. Wielding the blade of evil's bane, he sealed the dark one away and gave the land light." Link jest protagonistą każdej w całej serii The Legend of Zelda i gracz zawsze nim przemierza świat. W OoT Link występuje w dwóch postaciach: jako dziecko w przedziale 10-12 lat i jako nastolatek w wieku 17-19 lat" I'm Navi the fairy! The Great Deku Tree asked me to be your partner from now on! Nice to meet you!" Navi młoda wróżka, jest towarzyszem Link'a przez całą grę. "I had a dream... In the dream, dark storm clouds were billowing over the land of Hyrule... But suddenly, a ray of light shot out of the forest, parted the clouds and lit up the ground... The light turned into a figure holding a green and shining stone, followed by a fairy... I know this is a prophecy that someone would come from the forest... Yes, I thought you might be the one... Oh, I'm sorry! I got carried away with my story and didn't even properly introduce myself! I am Zelda, Princess of Hyrule." Księżniczka Zelda odgrywa ważną rolę w królestwie Hyrule, jest jednym z członków Hyrule Royal Family. Jak Link również ona występuje pod postacią młodej dziewczynki, oraz nastolatki. "Oh, yeah, I have to introduce you to my friend, fairy boy! She's this horse. Her name is Epona. Isn't she cute?" Epona, jest wiernym wierzchowcem Link'a, jest to brązowy koń z białą grzywą. Epona może być przywołana gdy Link zagra "Pieśń Epony" UWAGA SPOILER!! "Oh, you're leaving...But that's OK, because we'll be friends forever...won't we?... Saria pochodzi z Kokiri Forest i jest z jedną z Kokiri, dzięki swojej matczynej naturze, jest lubiana przez wszystkich w wiosce, wielu przychodzi do niej po rade. Zaprzyjaźniła się z Link'iem outsider'em spośród wszystkich Kokiri, co zaowocowało głęboką więzią miedzy tymi dwom postaciami. Jest również jednym z siedmiu mędrców. UWAGA SPOILER!!! "The boy with the noble Zelda's Ocarina... As I expected, you have come. I am Impa, one of the Sheikah. I am Princess Zelda's caretaker, and I am also the Sage who guards the Shadow Temple. We Sheikah have served the royalty of Hyrule from generation to generation as attendants." Impa służy jako pomoc i obrończyni dla Księżniczki Zeldy również często oferuje pomoc Link'owi. Jest jedną z Sheikah i jednym z sześciu mędrców. UWAGA SPOILER!!! "Time passes, people move... Like a river's flow, it never ends... A childish mind will turn to noble ambition... Young love will become deep affection... The clear water's surface reflects growth..." Sheik służy jako alter ego Księżniczki Zeldy, która ukrywa się przed Ganondorf'em. Zelda podaje się za jednego z rasy Sheikah o imieniu Sheik. Sheik wspomaga Link'a który nie jest pewny co do jego tożsamości. Sheik uczy również Link'a pieśni teleportacji za pomocą swojej harfy. Edytowane 16 lutego 2010 przez chrno-x
chrno-x 901 Opublikowano 9 lutego 2010 Autor Opublikowano 9 lutego 2010 (edytowane) UWAGA SPOILER!!! "Has Darunia, the big boss of the Gorons, really lost so much status to be treated like this by his Sworn Brother, the King? Now, I'm REALLY angry!" Jest patriarchą w plemieniu Goron'ów żyjących w Goron City na Death Mountain. Jest oporny w zaakceptowaniu pomocy Link'a, czyli kogoś z zewnątrz. Później akceptuje go jako swojego "brata" i przekazuje mu "Goron's Ruby".Jest jednym z sześciu medrców. Król Zora XVI, jest królem całego plemienia Zor w Zora's Domain oraz ojcem księżniczki Ruto. W przeciwieństwie do reszty Zor, budowa ciała króla Zor jest ciężka i obszerna. UWAGA SPOILER!!! "Princess Ruto has gone to the temple of Lake Hylia and has not come back... I'm so worried...again!" Księżniczka Ruto, następczyni tronu w królestwie Zor. Ruto jest czasami buntowniczą córką Króla Zor. Podczas podróży Link'a w pokonaniu Ganondorf'a pomaga Link'owi kilkukrotnie, od pewnego momentu w grze staje się jego narzeczoną. Jest również jedną z sześciu mędrców.[/center] UWAGA SPOILER!!! "I am Rauru, one of the ancient Sages..." Rauru jest "Mędrcem Światła" i architektem Temple of Time. Nazywa Link'a "Hero of Time". UWAGA SPOILER!!! "First of all, let me introduce myself. I'm Nabooru of the Gerudo. I'm a lone wolf thief." Jest liderem rasy Gerudo, jest druga po Ganondorf'ie, również jest jednym z mędrców. "He was the leader of a band of thieves who invaded Hyrule in the hopes of establishing dominion over the Sacred Realm. He was known as a demon thief, an evil-magic wielder renowned for his ruthlessness..." Ganondorf, główny zły w Ocarinie, próbuje zdobyć moc Triforce wyłącznie dla siebie aby siać strach i zniszczenie w całym królestwie Hyrule. UWAGA SPOILERY!!! 1. Wprowadzenie Podczas wielkiego konfliktu znanego jako "Hyrulean Civil War", pewna kobieta uciekła z niszczonego walką miasta wraz ze swoim dzieckiem. Kobieta była ciężko ranna, jednak udało jej się dotrzeć do "Lasu Kokiri"(ang. Kokiri Forest), miejsce obce dla wszystkich nie będącymi mieszkańcami lasu. Jednak przed śmiercią, zostawiła dziecko pod opieką Wielkiego Drzewa Deku(ang.Great Deku Tree). Chłopiec był wychowywany jako jeden z Kokiri, i było nieświadome o swoim przeznaczeniu, aż do pewnego dnia, gdy jeden z Gerudo, król złodziei pojawił się w lesie i zażądał "Spiritual Stone" od Great Deku Tree. Jednak ten odmówił wyczuwając od niego złe intencje, w ostateczności na drzewo Deku została rzucona na niego klątwa. Great Deku Tree zaproponował młodej wróżce o imieniu Navi, aby przyprowadziła do niego chłopca o imieniu Link. drzewo Deku opowiedziało Link'owi prawdę o klątwie, dzielny młodzieniec wszedł do środka drzewa, by przerwać klątwę. Link pokonał zło znajdujące się w środku, jednak drzewo Deku wyjawiło że już dawno było dla niego za późno. W ostatnim momencie Great Deku Tree opowiedział Link'owi o stworzeniu Hyrule i o potężnym Triforce którego Ganondorf tak pragnie. Wyjaśnił również że przeznaczeniem Link'a jest pokonanie wielkiego zła i przywrócenie pokoju w Hyrule, na koniec wręczył mu "Spiritual Stone", klucz który odblokowuje bramy do "Świętego Królestwa" (ang. Sacred Realm), gdzie Trifoce jest przetrzymywany i chroniony. Po czym musi odszukać Zelde, księżniczkę królestwa Hyrule. Great Deku Tree, które osiągnęło swój cel, w ostateczności zwiędło i odeszło - stając się jedną z wielu ofiar wojny zwanej "Imprisoning War". 2. Rozgrywka The Legend of Zelda: Ocarina of Time jest pierwszą Zeldą w serii która posiada grafikę 3D. Jest to gra action-adventure z elementami logicznymi i z niewielkim naciskiem na gatunek RPG. Ocarina of Time znana jest ze swojej tajemniczości, głębokiej fabuły, gameplay'u oraz różnych kontrowersji. Gracz wciela się w Link'a głównego bohatera, kamera ustawiona jest z perspektywy 3-ciej osoby, więc gracz dokładnie widzi postać Link'a jak i to co dzieje się koło niego. Samo sterowanie dzisiaj już bardzo powszechne, w czasach premiery Zeldy było całkiem rewolucyjne. Podstawowym orężem Link'a jest oczywiście tarcza oraz miecz, jednak to nie koniec broni jakie Link będziesz używał podczas całej gry, są również bronie wykorzystującego różnego rodzaju pociski, dla przykładu łuk ze strzałami, bomby, czy proce. Również Link mógł korzystać z magicznych kryształów. Podczas samej walki Link może skupić się na przeciwniku dzięki nowej umiejętności zwanej "Z-targeting" (w przypadku GameCube'a jest to L-targeting), Używając tego Link(czyli gracz) może skupić się na jednym przeciwniku i bezproblemowo może atakować lub bronić się przed danym oponentem nie tracąc go z pola widzenia. W przypadku broni takich jak łuk czy proca podczas namierzenia przeciwnika w ten sposób nie trzeba było manualnie celować w niego. W grze nawet zawarto również w kilku momentach elementy stealth czyli skradania się, jak np. w "Zamku Hyrule" czy "Fortecy Gerudo", jeżeli Link został zauważony, wsadzano go do więzienia i gracz musiał zaczynać przekradać się od początku. Oczywiście wspomniałem o tym że Link z biegiem czasu zdobywa co rusz to nowe bronie i inne przedmioty dzięki którym zdobywa kolejne umiejętności (oczywiście nie trzeba zbierać wszystkich rzeczy aby przejść grę). Wielkim atutem Ocarina of Time jest spora liczby dodatkowych zadań, które urozmaicają i przedłużają rozgrywkę a nagrodami są np. nowe bronie albo umiejętności. Po raz pierwszy w serii, Link może dosiadać konia o imieniu Epona, co pozwala mu na szybsze podróżowanie, jednak jedyną możliwością na koniu jest korzystanie z łuku i strzał, mieczem nie można walczyć na Eponie, choć jak sam powiedział ojciec serii Shigeru Miyamoto, już w czasach Ocarina of Time chciał aby Link mógł walczyć mieczem na koniu, jednak ostatecznie pomysł nie trafił do gry. Największą różnicą między Ocariną of Time a innymi częściami Zeldy jest to że Link dzięki Ocarinie i magicznych melodii do niej, których się uczy podczas gry (jest ich dokładnie 12), może rozwiązywać zagadki czy np. teleportować sie do różnych lokacji. Również dzięki Ocarinie, Link zdobywa Master Sword'a w Temple of Time. Kiedy Link wyciąga miecz, jest przenoszony 7 lat w przyszłość i dzięki temu staje się prawie dorosły (jest wtedy w wieku 17-19 lat), oczywiście Link od tego momentu może swobodnie przenosić się w czasie. Dzięki tej przemianie może właśnie używać rzeczy których nie mógł jak był dzieckiem, czyli dosiadać Epony, korzystać z Master Sword'a czy np. Hookshot'a i vice versa jeśli chodzi o małego Link'a, który może zmieszcić się w małe otwory w ścianach itp., to pozwoliło na większe urozmaicenie rozgrywki co się bardzo chwali tej grze. Oczywiście i ta Zelda nie byłaby Zeldą gdyby nie charakterystyczne odwiedzanie dungeon'ów, jednak twórcy wywiązali się z zadania i naprawdę stworzyli wyróżniające się w rozgrywce dungeon'y z logicznymi zagadkami oraz wyglądem lokacji, najlepszym przykładem jest właśnie Water Temple który potrafi uprzykrzyć życie nie jednemu graczu swoją złożonością. Również główni bossowie zasługują na krótką notkę, zawsze będących ostatnią przeszkodą na przejście jakiegoś dunge'ona. Zaczynając od olbrzymiego pająka "Gohma" w Great Deku Tree, po "King Dodongo" w Death Mountain wyglądającego jak wielka prehistoryczna jaszczurka, po najbardziej charakterystycznych bossów jak "Volvagia", smoka z Fire Temple który jest wyjątkowy dzięki swojemu wyglądowi czy na "Ganondorfie" kończąc (z którym jest jedna z najbardziej niezapomnianych walk w grze). Oceny z recenzji: Famitsu: 40/40 Gamespot: 10/10 IGN: 10/10 Electronic Gaming Monthly: 10/10 Edge: 10/10 N64 Magazine: 98/100% Nintendo POWER: 10/10 Gamerankings: 97.57/100% (średnia z 28 recenzji z całego świata) Metacritic: 99/100 (średnia z 22 recenzji z całego świata) Opisy i porady: Dla chcących zdobyć wszystko co możliwe w grze, dzięki temu przedłużając sobie rozgrywkę polecam polską stronę poświęconą serii The Legend of Zelda, w której można znaleźć solucje jak i opis zdobycia wszystkich rzeczy w grze: Zelda Central Adaptacje: Pathways to Adventure jest książkową adaptacją Ocarina of Time napisaną przez Jason'a R. Rich'a. Adaptacja mangi "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" narysowana przez Akire Himekawe została wydana w US przez "vizkids". Manga zmienia sytuacje które się wydarzyły w głównej linii fabularnej w grze. Dla przykładu Link nie spotyka Zelde po raz pierwszy na podwórzu, zamiast tego w noweli Link na początku nie wie kim ona jest. Wliczając w to drugie wydanie w którym jest bonusowy chapter który nie jest powiązany z oryginalną fabułą gry. The Hero of Time jest niezależnym filmem lekko nawiązującym do wydarzeń z Ocarina of Time. Został stworzony przez niezależną firme BMB Finishes, w którym David Blane gra jako Link. Główne zdjęcia zaczęto robić w 2005r. i film został puszczony publicznie w Atlancie i Georgi 6 czerwca 2009, film został ściągnięty z końcem roku na prośbę Nintendo. The Hero of Time Trailer Original Soundtrack: Soundtrack Ocarina of Time został wydany przez Pony Canyon i wydany w Japonii 18 Grudnia 1998r. składa się z jednej płyty która zawiera 82 utwory, wydanie US zawierało tą samą ilość utworów, jednak różni się okładką. 1) Title Theme 1:20 2) Enter Ganondorf 0:13 3) Deku Tree 0:364) Fairy Flying 0:235) House 0:366) Kokiri Forest 1:01 7) Open Treasure Box 0:10 8] Item Catch 0:04 9) Small Item Catch 0:05 10) Shop 1:0811) Battle 1:08 12) Inside the Deku Tree 1:08 13) Boss Battle 1:08 14) Boss Clear 1:08 15) Heart Container Get 0:0516) Legend of Hyrule 1:58 17) Spiritual Stone Get 0:1618) Fairy Ocarina Get 0:11 19) Hyrule Field Main Theme 4:43 20) Kepora Gebora's Theme 1:00 21) Market 0:59 22) Shooting Gallery 0:39 23) Hyrule Castle Courtyard 0:53 24) Enter Zelda 0:0625) Ocarina Zelda's Lullaby 0:12 26) Zelda's Theme 0:49 27) Ocarina Epona's Song 0:0928) Lon Lon Ranch 0:32 29) Mini Game 0:32 30) Kakariko Village 1:44 31) Ocarina Sun's Song 0:07 32) Hyrule Field Morning 0:37 33) Goron City 1:38 34) Ocarina Saria's Song 0:09 35) Lost Woods 0:39 36) Dodongo's Cavern 0:46 37) Middle Boss Battle 1:07 38) Dinosaur Boss Battle 1:08 39) Zora's Domain 1:30 40) Great Fairy Fountain 0:35 41) Potion Shop 0:52 42) Inside Jabu-Jabu's Belly 0:34 43) Ocarina Song of Time 0:12 44) Temple of Time 1:19 45) Open Door of Temple of Time 0:15 46) Master Sword 0:13 47) Ganondorf's Theme 0:41 48) Chamber of the Sages 1:43 49) Medal Get Fanfare 0:14 50) Sheik's Theme 0:30 51) Horse Race 0:46 52) Horse Race Goal 0:05 53) Ingo's Theme 0:39 54) Escape from Lon Lon Ranch 0:09 55) Kakariko Village Orchestra Version 1:44 56) Ocarina Song of Storms 0:0757) Windmill Hut 0:52 58) Minuet of Woods 0:17 59) Forest Temple 1:52 60) Bolero of Fire 0:20 61) Fire Temple 0:42 62) Ice Cavern 0:45 63) Serenade of Water 0:19 64) Water Temple 1:44 65) Nocturne of Shadow 0:23 66) Prelude of Light 0:18 67) Shadow Temple 1:45 68) Gerudo Valley 1:34 69) Spirit Temple 2:57 70) Requiem of Spirit 0:24 71) Kotake & Koume's Theme 0:52 72) Meet Again Zelda 0:51 73) Game Over 0:09 74) Ganon's Castle Bridge 0:22 75) Ganon's Castle Underground 0:53 76) Inside Ganon's Castle 3:26 77) Ganondorf Battle 1:12 78) Escape from Ganon's Castle 0:33 79) Last Battle 2:10 80) Seal of Six Sages 0:29 81) Ocarina of Time 0:32 82) End Credits Trailer'y: UWAGA SPOILERY!! http://www.youtube.com/watch?v=pRITjVcGwnI 1# Fan Trailer http://www.youtube.com/watch?v=Y-8GkZn4qaw 2# Fan Trailer Edytowane 16 lutego 2010 przez chrno-x
chrno-x 901 Opublikowano 10 lutego 2010 Autor Opublikowano 10 lutego 2010 (edytowane) Screenshot'y: Images & Fan Arts: 1998 Grand Prize w Interactive Art division na Japan Media Arts Festival 2nd Annual Interactive Achievement Awards - 6 osiągnięć w: "Game of the Year" "Outstanding Achievement in Interactive Design" "Outstanding Achievement in Software Engineering" "Console Game of the Year" "Console Adventure Game of the Year" "Console RPG of the Year". Gra jest druga w Nintendo Official Magazine "100 najlepszych gier Nintendo wszech czasów" Edytowane 16 lutego 2010 przez chrno-x
Rekomendowane odpowiedzi