Tiglatpilesar 7 Opublikowano 14 lutego 2010 Opublikowano 14 lutego 2010 FFVII jest takie głębokie ze swoim proekologicznym przesłaniem, że aż strach. Jestem pewny, że każdy uczeń podstawówki byłby zachwycony taką niebanalną i wybitną fabułą. Ciekawe czy dawdi17 poradził sobie z sejfem. Męczyłem się z tą głupią zagadką kilka dni. Cytuj
dawdi17 57 Opublikowano 14 lutego 2010 Autor Opublikowano 14 lutego 2010 Ciekawe czy dawdi17 poradził sobie z sejfem. Męczyłem się z tą głupią zagadką kilka dni. Z szyfrem tak, gorzej z walką po otwarciu. Raz mnie killnął i póki co nie miałem za bardzo czasu wrócić. W ogóle ciskacie tutaj spoilerami na lewo i na prawo, mówicie o jakiś end-gamowych pro configach materii, a autor tematu pierwszy raz gra w jRPG i jeszcze siedzi na pierwszej płycie. dawid17, ja jeszcze nie rozumiesz czegoś w tej grze to pytaj śmiało, odpowiem Ci po ludzku, a oni niech dalej się kłócą co lepsze Luz, napewno zapytam. Spojlerów osobiście się nie boję. Nie jestem z tych . Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 15 lutego 2010 Opublikowano 15 lutego 2010 FFVII jest takie głębokie ze swoim proekologicznym przesłaniem, że aż strach. Jestem pewny, że każdy uczeń podstawówki byłby zachwycony taką niebanalną i wybitną fabułą. Ciekawe czy dawdi17 poradził sobie z sejfem. Męczyłem się z tą głupią zagadką kilka dni. G. prawda za przeproszeniem ;] Wszyscy narzekaja na zmniejszajace sie ilosci konwencjonalnego paliwa, ale jednoczesnie nikt nie chce chodzic do pracy piechota, ani mieszkac zima w domu z +5 stopni. Hipokryzja i nic wiecej. A FFVII nie jest glebokie, tylko przez te 15 lat, fani dosc mocno zdazyli NADINTERPRETOWAC praktycznie wszystkie aspekty gry, na tyle bardzo ze napisali lepsze story niz oryginalni tworcy! To jest dopiero wyczyn ;p Cytuj
Tiglatpilesar 7 Opublikowano 15 lutego 2010 Opublikowano 15 lutego 2010 Ironizowałem Fabuła nie jest wybitna, Sephiroth nie jest najlepszym czarnym charakterem, a sama gra nie jest ósmym cudem świata. Część wydarzeń z gry nadal nie jest dla mnie do końca jasna. Dlaczego Sephiroth (klon 1) zabijał inne klony? Nie chciał żeby doszło do REUNION? Bał się, że JENOVA będzie silniejsza od niego? Cytuj
RoL 561 Opublikowano 15 lutego 2010 Opublikowano 15 lutego 2010 Ironizowałem Fabuła nie jest wybitna, Sephiroth nie jest najlepszym czarnym charakterem, a sama gra nie jest ósmym cudem świata. Część wydarzeń z gry nadal nie jest dla mnie do końca jasna. Dlaczego Sephiroth (klon 1) zabijał inne klony? Nie chciał żeby doszło do REUNION? Bał się, że JENOVA będzie silniejsza od niego? http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Sephiroth_Clones Cytuj
enoer 0 Opublikowano 15 lutego 2010 Opublikowano 15 lutego 2010 Zrobił się znowu ciekawy temat:) Jak widać każdy ma swoją ulubioną część. Osobiście dla mnie najlepszy byl FF7 i Chrono Cross ( najlepszy system, fabula i muzyka) potem FF8 i Legend of Dragoon, Star Ocean 2. Sephiroth jak dla mnie był najlepszym charakterem z wszystkich fajnalowych części. Może to co nam się podoba to kwestia pierwszego kontaktu, albo wieku i wspomnień...albo tego jak odnosimy grę do własnego życia:) Widzę, że mało osób wspomina Legend of Dragoon, a czy ktoś oprócz mnie się tym jarał?? bo naprawdę uważam, że gra też była niesamowita:) Cytuj
Ssacz_Shen 0 Opublikowano 15 lutego 2010 Opublikowano 15 lutego 2010 Legend of Dragoon jest dobre, ale wyszlo w zlym momencie, wtedy na psx byla masa dobrych rpg i legend sie jakos nie wybil. Tak samo moj pierwszy jrpg Legend of legaia nie jest zbyt popularny. Cytuj
Velius 5 709 Opublikowano 16 lutego 2010 Opublikowano 16 lutego 2010 To wkoncu temat o FF7 czy ogolnie rpgach na PSX?;p Legend of Dragoon ja sie jaralem,przeszedlem 2 razy bo gra mi sie bardzo podobala,swietny system walki,niezla grafa jak na PSX i muzyka przy bossach kopala szczene. Cytuj
jakee 29 Opublikowano 5 marca 2010 Opublikowano 5 marca 2010 (edytowane) 9 miała to do siebie, że idealnie podzielono czas na walki i fabułę. Pamiętam, że dokładnie w chwili gdy miałem ochotę powalczyć, ponabijać levele, kończyła się gadanina i gra ruszała ostro z jakimś dungeonem 8 to bardzo dobra, ciekawa i trudna do rozkminienia opowieść, fajny system, dużo zwrotów akcji i wielkie "love story". Na pewno dzisiaj stawiam wyżej 8 od 7. 7 też była bardzo dobra. System materii choć banalny w użyciu był naprawdę funkcjonalny. 8>9>7>10>12 Edytowane 5 marca 2010 przez jakee Cytuj
Mejm 15 316 Opublikowano 6 marca 2010 Opublikowano 6 marca 2010 Jestem przy Fort Condor. Czy musze sie wracac, zeby rozegrac bitwy, za kazdym razem jak nastapi "jakies wydarzenie" czy moge np. wrocic i rozegrac np. dwie bitwy pod rzad i zgarnac dwa itemy? Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 11 marca 2010 Opublikowano 11 marca 2010 Bitwy sa ulozone w czasie i najlepiej zerknac na gamefaqs kiedy ktora ma miejsce bo mozna przegapic i wtedy nie otrzymasz itemow. Inna sprawa, ze za wygranie wszystkich bitew ostatnia wygrana jest jakis srednio wazny item i prawde mowiac wyjatkowo bez rewelacji. Cytuj
Figaro 8 221 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 Mam kilka godzin za sobą (niedawno przebierałem się za kobietę, rozwaliło mnie to ;o). Ogólnie pozytywne uczucia, znakomita muzyka, KLIMAT, fabuła, która wciąga a a Cloud to bardzo ciekawa postać. Barret też. Fajnie, że Tifa i Aeris tak ukrycie lecą na mnie :F Hyhy. A i gra dosyć trudna. Cytuj
Kazuo 134 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 A i gra dosyć trudna. Sorry Figaro, ale Ty chyba nigdy nie grałeś w trudnego RPGa skoro tak piszesz. FFVII ma niesamowicie niski poziom trudności, w zasadzie całą grę można przejść bez żadnego pakowania czy przesadnego kombinowania z systemem. Pod tym względem generalnie jest bardzo podobnie do takiego FFX. Jeżeli chcesz zagrać w coś naprawdę trudnego, to polecam obczaić Vagrant Story albo cokolwiek od Atlusa. Cytuj
Figaro 8 221 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 No wiesz, zagraj w DQ VIII - to jest trudny erpeg :F. FF 7 ma wkurzających midbossów, może chodzi o to, że nie chce mi się potionów rzucać i z małą ilością energii mam nadzieję, że już ostatni cios i po bossie będzie... a jednak często nie jest Cytuj
Kazuo 134 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 Grałeś w Dragona i teraz piszesz, że FF:VII jest trudny. Przecież po DQ:VIII już żadne erpegie nie powinno Ci sprawiać problemów :tongue: . Cytuj
Figaro 8 221 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 Bo w DQ się bardziej skupiałem, a w FF 7 to tak idę przed siebie i nie chce mi się męczyć z tymi nudnymi walkami ;f Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 Zazdrocha, też chciałbym grać teraz w tą gre po raz pierwszy :< Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 29 lipca 2010 Opublikowano 29 lipca 2010 FFVII nie jest trudne dla kogos kto ma opanowany system i zna materie... Bo gra w tej kwestii w ogole nie pomaga. Nie ma prowadzenia za raczke. Dostajesz gro materii z ktorych wiekszosc jest bezuyteczna i musisz cos z tym zrobic... Poza tym trzeba wiedziec ze biega sie ze statusem Hyper Dzieki temu limity sie duzo szybciej laduja i gra jest duzo, duzo prostsza/szybsza. Okazjonalny miss czy dwa nie robia w tej kwestii zadnej roznicy... Cytuj
Figaro 8 221 Opublikowano 1 sierpnia 2010 Opublikowano 1 sierpnia 2010 (edytowane) Pograłem parę godzin dalej, jestem w korporacji Shinra i szukam tych głupich keycardów. Kłeszczons: 1. w jednym sectorze była jakaś machina co wysysa te mako, i musiałem dołączać kolejne kawałki. No ale w pomieszczeniu zabrakło jeszcze jednego aby zapełnić wszystkie dziury. To tak powinno być? 2. Niech mi ktoś wytłumaczy o co biega z tymi materami bo ja patrzę na to i nihuhu rozumiem. PS. Sterowanie w tej grze jest głupie. Powinna być gałka. Edytowane 1 sierpnia 2010 przez Figaro Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Ta gra ma 15 lat. Jak ja tworzyli to takiego czegos jak galki nie bylo. Materie - kulki ktore mozesz ekwipowac do broni albo armora Kazda kulka ma inny efekt. Generalnie dziela sie na 5 grup, z czego najtrudniejsze do ogarniecia sa niebieskie bo one dzialaja tylko w polaczeniu z innymi materiami. Materia to generalnie nowe skille/czary/abilities. Szczerze mowiac lepiej znajdz jakis FAQ bo glupio tak wyjasniac mechanike do gry ktora ma 15 lat. Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Opublikowano 2 sierpnia 2010 (edytowane) W grze był tutorial, ale pewnie pominąłeś, bo nie chciało Ci się gadać ze wszystkimi Jest 5 rodzajów materii. Zielone - to są głównie czary atakujące np. Fire, Ice, Bolt, Ultima itd. ( jak masz spolszczenie, to nazwy będą niektóre zmienione). Żółta - one dodają dodatkowe komendy do menu podczas walki, czyli np. Steal(kradnij), Enemy skill, Sense (skanowanie wroga). Fioletowa - one głównie zwiększają statystyki np. Hp plus(zwiększa HP), Cover(postać czasami przyjmie na klate atak wroga, który był skierowany w innego członka drużyny) Czerwona - to są summony(chyba nie trzeba tlumaczyc?) Niebieska - to są materie wspomagające. Niektóre bronie i armory mają czasami dwa połączone sloty na materie. Wtedy wsadzamy w jeden slot np. All, a w drugi Cure, i dzięki materii All Cure uleczy całą drużyne, a nie tylko jedną postać. Każda materia ma napisane, co robi, więć nie powinieneś mieć problemu, ale jakbyś nie ogarniał jakiejś to pisz, chętnie pomoge Każda materia ma też swoje levele(gwiazdki, które możesz zobaczyć w menu materii), levelujesz je zdobywając AP(wyswietlane obok expa, po wygranej bitwie). Jak zdobędziesz wymaganą liczbe AP to materia dostaj level upa. Niektóre materie mają wyżesze poziomy np. Fire, Fire2 Fire3 itp, i z każdym levelem zdobywasz następny poziom danego czaru. Jak już wymasterujesz materie, czyli wszystkie gwiazdki zostaną wypełnione(jeden lvl-jedna gwiazdka) to osiąga ona status Master i dostajesz wtedy nową, taką samą materie jak ta, którą wymstarowałeś. Warto wspomnieć, że materia All, działa tylko raz podczas walki, czyli tylko jeden raz możesz użyć danego czaru obszarowo, a za każdym następnym razem będziesz mógł go użyć tylko na jednym celu. Lecz z każdym kolejnym lvlem, będziesz mógł używać All więcej razym czyli na drugim lvl dwa razy, na trzecim trzy itd. Każda materia też zmienia twoje statystyki, możesz zobaczyć co zmieniają w menu materii. Np. zielone najczęściej, zwiększają MP, i zmniejszają HP o jakiś procent, oraz zmniejszają Siłe i zwiększają Magie. Czyli jak naładujesz komuś sporo zielonych materii, to będzie miał mało HP, a jego ataki fizyczne będą słabe, za to będzie miał dużo MP, a ataki magiczne będą o wiele silniejsze, więc rozdawania materii po równo na każdą postać, nie jest zawsze najlepszym pomysłem Aha, niektóre bronie zwiększają mnożnik zdobywanych AP, więc to też warto śledzić(też pisze w menu broni), bo niektóre zwiększają mnożnik o 2x, a nawet 3x, a niektóre kompletnie go zerują(najczęściej te, ktore mają duzo slotów), więc uważaj na to, bo możesz nieświadomie zahamować ich rozwój Uff, sie rozpisałem, jakbyś miał jakieś pytanie to wal A ten reaktor, o którym mówisz(w budynku shinry tak?), to tylko makieta Midgaru i jednej częsci nie ma, bo przecież sektor, w którym znajdował się bar Tify został zniszczony Masz spolszczenie? Edytowane 2 sierpnia 2010 przez Dahaka 1 Cytuj
Les777 124 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Opublikowano 2 sierpnia 2010 (edytowane) Skoro jesteś jeszcze w Midgarze, to jeszcze nie masz zbyt wielu materii. Później zaczyna się zabawa i kombinowanie z konfiguracją drużyny. Możesz mieć jeszcze materię Elemental. Jeśli połączysz ją z materią władającą jakimś żywiołem (fire, ice, lighting, później też inne, również summony) to nadasz ekwipunkowi dany żywioł. Jeśli zrobisz to w broni, będziesz mógł zadawać niektórym przeciwnikom zwiększone obrażenia (słabości sprawdzisz materią sense - generalnie futrzane stwory są słabe na ogień, maszyny - na błyskawice), ale musisz uważać, bo niektórzy przeciwnicy mogą być odporni na dany żywioł lub nawet go absorbować (wtedy będziesz go leczył atakami), a jeśli masz kilka żywiołów w broni (niektóre materie - np. Kjata - mają ich więcej niż jeden), wystarczy że cel jest odporny na jeden z nich, by z ataku nic nie wyszło. Tak więc raczej nie opłaca się wrzucać elemental do broni. Chyba że na jakieś konkretne walki z bossami. Za to kombinacje tej materii z żywiołami w zbroi są bardzo użyteczne, bo mogą zabezpieczyć postać przed atakami danym żywiołem. Na pierwszym poziomie ta materia redukuje o połowę obrażenia żywiołu, na drugim - daje całkowitą odporność, na trzecim - absorbuje obrażenia. Podsumowując: - wrzucisz do broni fire+elemental, będziesz miał ognisty miecz (no prawie:P), - wrzucisz tę kombinację do zbroi - zyskasz ochronę przed ogniem. Później znajdziesz materię Added Effect i z nią można się fajnie pobawić, bo robi to co elemental, ale ze statusami (poison, confuse, death itd.), tylko że przy broni działa to z pewnym prawdopodobieństwem, więc nie za każdym razem np. zatrujesz przeciwnika. Przykładowe kombinacje: AE + Poison AE + Mystify AE + Seal i najlepsze: AE + Hades i jeszcze do tego Slash All. Niebieskie materie (Support) bardzo wzbogacają ten system. Zawsze możesz poeksperymentować i sprawdzić efekty w zakładce Status. Tam masz podświetlone aktywne efekty w ataku i obronie. Edytowane 2 sierpnia 2010 przez Les777 Cytuj
Kazuo 134 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Opublikowano 2 sierpnia 2010 Świetny poradnik. Teraz już sobie poradzisz Figaro? Cytuj
PRQc 705 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Ile zajmuje ukończenie gry przy sprawnym graniu?? Dostałem tytuł od brata, jako że nigdy w FF7 nie grałem bo nie interesowały mnie wtedy jRPG, to aż żal nie nadrobić takiej zaległości, pytam o czas przejścia bo będę musiał oddać grę za jakieś 2tyg. więc nie wiem czy szybko przechodzić czy wolno po 1,5h dziennie odpiszcie. Cytuj
RoL 561 Opublikowano 4 sierpnia 2010 Opublikowano 4 sierpnia 2010 jak nie bedziesz maksowal postaci i olejesz opcjonalnych bossow, to przejscie gry zajmie pewnie jakies 30h. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.