Skocz do zawartości

Ksiązki o tematyce gier


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jako że w tym roku pisze pracę licencjacką, długo się nie zastanawiając na temat wybrałem okołogrowy "Fenomen alternatywnej rzeczywistości".

W obecnej chwili jestem w fazie zbierania materiałów, byłbym więc wdzięczny za podanie tytułów książek poruszających temat gier komputerowych.

Mogą być anglojęzyczne, interesuje mnie cokolwiek co wpadło wam w łapy a opiewa w swojej tematyce zakres elektronicznej rozrywki.

  • Odpowiedzi 5
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeżeli przyda Ci się coś o projektowaniu gier, to moim zdaniem najlepsza książka tego typu to "The Art of Game Design" - Jesse Schell

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Może nie o grach ale powinno być idealnie dla twojego tematu

This Virtual Life: Escapism and Simulation in Our Media World

Jakbyś nie mógł dorwać (jest np w Bibliotece UŁ) to mogę Ci kilka zeskanowanych stron podesłać.

EDIT

Z pół roku za późno ale może komuś innemu się przyda.

Edytowane przez Dante
Opublikowano (edytowane)

Piotr Mańkowski, Cyfrowe marzenia - Historia gier komputerowych i wideo - 2/3 bardzo fajnie się czyta, dużo przydatnych informacji, 1/3 jest średnia - nie dostrzegłem tam jakiejś myśli przewodniej czy odkrywczych informacji, które znajdują się w pierwsze części książki.

 

Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw - książka w przeciwieństwie do poprzedniczki naukowa, głównie o PeCetowych grach sieciowych, ale sam pisząc mgr na temat związany z grami (nie sieciowymi) dużo z niej korzystam. Polecam, ogólnie po nazwisku Filiciak poszukaj w necie.

 

R. Asukura, Rewolucjoniści z Sony - książka o narodzinach PlayStation, nomen omen fenomenu.

 

Bartłomiej Kluska, Dawno temu w grach - zbiór felietonów, choć podchodziłbym ostrożnie - Mańkowski prowadził wywiady z ludźmi o których Kluska pisał, jak się okazało w paru miejscach Kluska minął się z prawdą/skorzystał z niesprawdzonych źródeł. Ale generalnie też warto skorzystać.

 

Henry Jenkins, Kultura konwergencji - o nowych mediach, grach, o ich fenomenie też trochę jest.

 

Lev Manovich, Język nowych mediów - jak w tytule, przy czym sporo jest o grach, ale nie jako fenomenie, a ewolucji mediów.

 

Polecam też artykuły z Polityki. Na Polityka.pl wpisz w wyszukiwarce "gry komputerowe" wyświetli ci się kilkanaście artykułów o fenomenie gier wideo. Powyższe książki są mniej lub bardziej specjalistyczne, a teksty z Polityki takie bardziej casualowe, żeby nie-gracz zrozumiał o co w grach chodzi i dlaczego są tak popularne.

 

Z zagranicznej literatury mam parę pozycji, ale stricte pod mój temat. "Fenomen" jest na tyle ogólny, że wpisz w Google Books jakieś słowa klucze i wyskoczą ci odpowiednie rekordy. Patrz na książki podobne też.

 

Może jeszcze Manuel Castells, Społeczeństwo sieci? Właściwie to na jakim kierunku piszesz tą prace, bo to też ma znaczenie. Jak masz jakieś pytania wal na PW. Sam miałem problem z bibliografią, wiem co to znaczy :)

 

 

P.S. Też właśnie na datę spojrzałem :/

Edytowane przez palo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...