Skocz do zawartości

Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ponownie!

 

Informuję, że ankieta z dniem dzisiejszym została zamknięta. Chciałbym z tego miejsca podziękować serdecznie wszystkim tym, którzy ją wypełnili. Dziękuję również za krytykę, sugestie oraz pochwały :) Każdemu z osobna jestem ogromnie wdzięczny za poświęcenie swojego czasu.

 

Informacje dotyczące ankiety:

Czas trwania: 2010.03.21 - 2010.03.27 (niespełna tydzień)

Wypełniło: 793 respondentów

Umieszczona została: na 16 forach o tematyce konsolowej

 

Przede mną jeszcze opracowanie wyników. Jest to dość czasochłonne zajęcie, wymaga sporego poświęcenia, więc proszę w tej kwestii o wyrozumiałość. Na Waszą prośbę, ale również z własnego obowiązku, wyniki opublikuję na każdym z forów, na którym utworzyłem temat z ankietą. W swoim raporcie podam również adresy i krótką charakterystykę tych for.

 

Jeszcze raz wszystkim Wam dziękuję! Proszę również o cierpliwość. Wyniki opublikuję tak szybko jak tylko będę mógł.

 

Pozdrawiam serdecznie, Schemat

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Informuję, że wyniki ankiety zostały opublikowane. Każdy respondent ma prawo do ich wglądu. Poniżej, na potrzebę forum, przygotowałem wersję pozbawioną opisów oraz tabel. Pełen opis przeprowadzonego badania, przedstawiony cel mojej pracy, tabele, opis kategorii "inne" oraz wnioski dotyczące przebiegu badania zostały umieszczone na nowo powstałym blogu. Niestety nie miałem możliwości skopiowania całości tutaj, ponieważ tekst jest zbyt obszerny. Dla zainteresowanych na samym końcu tego postu umieszczam do niego adres. Jednak informuję, że wszystkie wyniki ankiety zostały przedstawione poniżej i nie jest konieczne odwiedzenie bloga.

 

Tak odpowiadali ankietowani:

1. Płeć: kobieta (5%), mężczyzna (95%)

2. Wiek (w latach): 3-8 (0%), 9-14 (4,9%), 15-20 (39,1%), 21-26 (39,2%), 27-32 (12,4%), 33-38 (3,5%), 39-44 (0,5%), 45-50 (0,1%), powyżej 50 (0,3%)

3. Wykształcenie: podstawowe (24%), zawodowe (5%), średnie (46%), wyższe (25%)

4. Stan cywilny: wolna/wolny (66%), Zamężna/Zamężny (9%), w związku nieformalnym (25%)

5. Posiadana konsola: PlayStation 3 (48%), PlayStation 2 (40%), Xbox 360 (38%), PSP (37%), DS (32%), PlayStation (26%), GameBoy Advance (18%), GameBoy-Classic/Pocket/Color (17%), Wii (14%), GameCube (12%), NES (11%), SNES (9%), Inne (9%), Nintendo 64 (8%), Dreamcast (7%), Xbox (6%), Sega MegaDrive (4%)

6. Od kiedy respondenci grają na konsoli: dopiero zaczynam (4%), od roku (7%), od 2-4 lat (13%), od 5-7 lat (15%), od 8-10 lat (16%), powyżej 10 lat (45%)

7. Godziny w tygodniu poświęcane na granie (w godzinach): mniej niż godzinę (3%), 1-5 (21%), 6-10 (27%), 11-15 (19%), 16-20 (14%), 21-25 (7%), 26-30 (3%), powyżej 30 (6%)

8. Preferowany gatunek gier: Strzelaniny (69%), Przygodowe (67%), RPG (57%), Platformowe (48%), Wyścigi (45%), Sportowe (30%), Logiczne (26%), Muzyczne (25%), Strategiczne (24%), Inne (7%)

9. Wybierany tryb grania: offline (91%), online (67%)

10. Konsola na której respondenci grają najczęściej: PlayStation 3 (40,6%), Xbox 360 (26,2%), DS (12,7%), PSP (5,9%), Wii (5,6%), PlayStation 2 (4,8%), GameBoy Advance (0,9%), Inne (0,9%), PlayStation (0,5%), GameCube (0,4%), Xbox (0,4%), Nintendo 64 (0,3%), NES, (0,2%), Game Boy-Classic/Pocket/Color (0,2%), Sega MegaDrive (0,1%), Dreamcast (0,1%), SNES (0,1%)

11. Ilość kupowanych gier w ciągu roku: w ogóle nie kupuję, gdyż nie opłaca mi się kupowanie gier (8%), 1-2 (11%), 3-5 (21%), 6-9 (26%), 10-13 (16%), powyżej 13 (18%)

12. Stosunek do przerabiania konsol: popieram (15%), nie popieram, ale mam przerobioną (21%), sprzeciwiam się (33%), jest mi to obojętne, jednak nie posiadam przerobionej konsoli (31%)

13. Relacje z rówieśnikami: uważam, że bardzo dobrze (50%), raczej dobrze (36%), dość obojętnie (7%), jestem osobą zamkniętą (4%), raczej unikam kontaktów (3%)

14. Impuls, który skłonił do sięgnięcia po konsole: rozrywka (77%), chęć oderwania się od życia codziennego (33%), znajomi (19%), inne (10%), rodzina (7%), prasa (6%), reklama (3%), moda (3%)

15. Plusy jakie respondenci dostrzegli dzięki graniu: poprawa umiejętności językowych (79%), zwiększony refleks (61%), podwyższenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji (41%), możliwość spełnienia skrytych marzeń, trudnych do zrealizowania w życiu codziennym (27%), podwyższenie umiejętności komunikacyjnych (19%), nie dostrzegłem żadnych plusów (9%), inne (9%)

16. Minusy jakie respondenci dostrzegli dzięki graniu: zmniejszenie ilości czasu na inne czynności (53%), zmniejszenie chęci do edukacji (31%), żadnych minusów nie dostrzegłem (31%), wzrost własnej agresywności (9%), pogorszenie się stosunków rodzinnych (7%), chęć przeniesienia wydarzeń z gry do życia codziennego (5%), inne (4%)

17. Jak konsolowi gracze oceniają inne osoby, z którymi grają: są to osoby bardzo komunikatywne, otwarte (40%), wydają się miłymi ludźmi (50%), ciężko ocenić gdyż mało ze sobą rozmawiamy (26%), często nadużywają wulgaryzmów (22%), są to osoby zamknięte w sobie, nie mają ochoty do rozmowy (2%)

18. Inne dobra kultury oprócz grania, z jakich korzystają konsolowi gracze: film (92%), muzyka (89%), książka (59%), dyskoteka (23%), opera/teatr (15%), inne (11%)

 

Pełen opis badania wraz z tabelami znajdziecie pod adresem: www.graczem-od-dziecka.blogspot.com

Na blog zapraszam również osoby które chciałyby skomentować przeprowadzone badanie. Umieszczenie komentarza na blogu sprawi, że każdy respondent będzie miał możliwość do jego wglądu.

 

Dziękuję serdecznie za Wasze zainteresowanie. Jestem niezmiernie wdzięczny za każdą wypełnioną ankietę. No i cóż, kto wie, być może do następnego!

 

Z konsolowym pozdrowieniem, Schemat :)

Edytowane przez Schemat
Opublikowano

No ciekawe. Przerabianie konsol wg mnie na wysokim poziomie biorąc pod uwage wiek ankietowanych, a jeszcze tym bardziej jak spojżymy na ilość kupowanych gier.

Opublikowano

Zastanawia mnie jedno :blink:

 

9. Wybierany tryb grania: offline (91%), online (67%)

 

Jak online może być 67%, jeżeli na offline jest 91%? Prosta matma udowadnia, że albo online'a jest 9%, albo offline'a jest 33%.

 

 

Ankieta ciekawa, szkoda, że nie zdążyłem jej wypełnić.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...