Skocz do zawartości

Forza Motorsport 4


Gość bigdaddy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat Porsche miało być, tylko EA wszystko popsuło chcąc wypromować za wszelka cenę swojego crapa NFS: The Run.

Tez jestem zly ze F4 nie ma porsche, ale zeby od razu okreslac NFS TR mianem crapa?!

Tak swoja droga, wie ktos na jak dlugo EA zawinęło licencje na wylacznosc?

licencje to oni mają od 1999/2000 i to chyba bezterminowo, teraz premiera NFSa którego promują Porschakami. Możliwe że po premierze gry usłyszymy o DLC do FM4.

Mam nadzieje ze sie nie mylisz. Chetnie zobaczylbym kilka samochodow od tego producenta.

Opublikowano

ja jeździłem po torze Gallardo i również mam porównanie.

 

Ps.przed chwila specjalnie uruchomilem jeszcze raz obie gry ten sam tor + gallardo,i wciaz podtrzymuje forza ma najwiecej wspolnego z realizmem w tej kwestii

 

No z takimi argumentami ciężko polemizować...... :unknown:

 

Tak jeździłeś po tym torze ?

veyron.wmv80v9.gif

  • Plusik 2
  • Minusik 2
Opublikowano (edytowane)

Myslisz ze po zmianie cisnienia i przestawienia geometrii zawieszenia w gt5 tez tak nie zrobisz?ups,zapomnialem ze tuning jest tam ubogi - sorka

 

Ps.Jakie mam Ci inne dac argumenty?skoro Gallardo to pewnie tylko w grach widziales.

Edytowane przez poli_x
Opublikowano (edytowane)

W scigalki roznego typu, bawie sie juz od dobrych 15 lat:

 

Najlepsze dzwieki silnikow, jakie slyszalem. Najlepszy soundtrack w grze, jaki slyszalem (obok ME). Najlepsze doznania z jazdy, jakie spotkalem w grze wyscigowej, najlepsze smaczki dla fanatykow sportow motorowych oraz mozliwosci, jakie widzialem w scigalce.

 

Kazunori San i te jego 5 letnie Gran Turismo, to jest kurwa smiech.

Dzwięki sie zgodze w 100% są mega dobre, soundtrack nigdy w zyciu kawałki jazzu japonskiego z GT5 typu Satoshi Bandoh itp są mega dobre, chyba nie czujesz klimatu tej muzy.

Smaczków i doznan w GT5 nie brakuje równiez :) jak choćby kręcenie złota, dla mnie nie zapomniane chwile i doznania i te wlasnie z GT5 najlepiej wspominam.

 

 

ja jeździłem po torze Gallardo i również mam porównanie.

 

Ps.przed chwila specjalnie uruchomilem jeszcze raz obie gry ten sam tor + gallardo,i wciaz podtrzymuje forza ma najwiecej wspolnego z realizmem w tej kwestii

 

No z takimi argumentami ciężko polemizować...... :unknown:

 

Tak jeździłeś po tym torze ?

veyron.wmv80v9.gif

Co Ty tu widzisz nienaturalnego ? przy tak duzej mocy na poczatku jest nadsterownosc i walka z utrzymaniem tego, pozniej zaciagniety reczny no i go obrocilo, jedynie troche nie realistycznie wyglada wyjscie z tego i dalsza jazda ale nie jest to nie możliwe w realu moze tylko nie w takich warunkach.

 

Dla mnie bardziej nie realistyczne jest np. zachowanie w GT5 jak auto jadące po drodze pochyłej jadąc prosto zsuwa sie z niej w dół ;)

to jeszcze przypadłosć z czasów GT1 na PSX'a :) Nie żebym jechał po GT5 a bronił Forze4 czy odwrotnie broń boże, uwielbiam GT5 i FM4 dla mnie nie ma zwycięscy.

Edytowane przez peter
  • Plusik 2
Opublikowano

Co Ty tu widzisz nienaturalnego ? przy tak duzej mocy na poczatku jest nadsterownosc i walka z utrzymaniem tego, pozniej zaciagniety reczny no i go obrocilo, jedynie troche nie realistycznie wyglada wyjscie z tego i dalsza jazda ale nie jest to nie możliwe w realu moze tylko nie w takich warunkach.

 

 

Nienaturalne w powyższej sytuacji jest to, że to nie było celowe zachowanie, tylko spin 270 stopni z którego gra wyprowadziła do jazdy prosto kończąc obrót za gracza. I tak z grubsza wygląda walka z siłami tarcia w tej części Forzy - nie powiesz mi chyba, że realnym jest wprowadzenie Chevroleta Spark w spin na prostej drodze, nawet ręcznego nie trzeba. Zresztą, nie jestem w tym osądzie osamotniony. Oczywiście, są ludzie, którzy na to nie zwracają uwagi

 

Nie chcę tego wątku zamieniać w porównania GT5 vs FM4. Tutaj jest do tego świetne miejsce, 15k postów

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=375000&page=318

 

Piszę po prostu, co myślę o FM4. Jeżeli chodzi content to 10/10, trudno zresztą żeby było inaczej w przypadku studia zatrudniającego ponad 2 razy więcej ludzi niż PD plus 5 firm zewnętrznych do modelowania samochodów.

 

Jeżeli esencję gry wyścigowej, to tylko suchy asfalt, brak pór dnia i wpływu pogody na prowadzenie. Podobno 'nie mają danych' od Pirelli. Od dwóch edycji jest regres jeżeli chodzi o realizm. Co przecież stało się wyłącznie w takim celu, żeby zwiększyć dostęp do gry (czysty marketing).

I nie mówię tutaj o jakichś ekstrawagancjach, typu iRacing czy rFactor. Jeździsz na dobrej kierownicy, więc pewnie wiesz, co może dać nawet gra typu Shift 2.

 

Chociaż, skoro ludzie grają w Hot Pursuit i im się podoba, to pewnie się czepiam.

Opublikowano (edytowane)

Regres powiadasz ? Nie chce mi się rozpisywać i wymieniać wszystkich ulepszeń fizyki/modelu jazdy w FM4... wymienię tylko te rzeczy, które model jazdy wywróciły do góry nogami względem poprzednich odsłon:

 

- droga hamowania jest znacznie wydłużona

- całkowicie przemodelowane zachowanie samochodu podczas mocnych dohamowań... nie ma już mowy, że ciśniemy po heblach ile wlezie i swobodnie korygujemy tor jazdy samochodu... jak zrobimy zbyt gwałtowny ruch to piekielnie trudno będzie nam opanować auto

- wychodzenie z sytuacji kryzysowych, takich jak poślizgi przy większych prędkościach... w poprzednich odsłonach mogliśmy sobie ustawiać samochód bokami jak tylko chcieliśmy, wystarczyło odpowiednio szybko kręcić kierownicą... w FM4 gdy skontrujemy za dużo, to samochód nam "wystrzeli" w przeciwną stronę i kolejnej kontry nie będziemy już w stanie założyć... pozostanie jedynie podziwianie jak pięknie rozwalamy sie o ścianę ;D.

 

No ale jak widać wg niektórych mamy regres :lol:

 

O poprawionej obsłudze 900* i FF w kierownicach już nawet nie ma sensu wspominać.

 

Edit:

Witam, czy ktos moze uzywał tej przystawki XCM-F1, dzieki której mozna pojeździc na kierze Logitecha np. G27 w Forza 4 ?

Od tego wynalazku radzę się trzymać zdaleka ;)

Edytowane przez Michał102
  • Plusik 1
Opublikowano

Regres powiadasz ? Nie chce mi się rozpisywać i wymieniać wszystkich ulepszeń fizyki/modelu jazdy w FM4... wymienię tylko te rzeczy, które model jazdy wywróciły do góry nogami względem poprzednichej odsłony:

 

- droga hamowania jest znacznie wydłużona

- całkowicie przemodelowane zachowanie samochodu podczas mocnych dohamowań... nie ma już mowy, że ciśniemy po heblach ile wlezie i swobodnie korygujemy tor jazdy samochodu... jak zrobimy zbyt gwałtowny ruch to piekielnie trudno będzie nam opanować auto

- wychodzenie z sytuacji kryzysowych, takich jak poślizgi przy większych prędkościach... w poprzednich odsłonach mogliśmy sobie ustawiać samochód bokami jak tylko chcieliśmy, wystarczyło odpowiednio szybko kręcić kierownicą... w FM4 gdy skontrujemy za dużo, to samochód nam "wystrzeli" w przeciwną stronę i kolejnej kontry nie będziemy już w stanie założyć... pozostanie jedynie podziwianie jak pięknie rozwalamy sie o ścianę ;D.

 

No ale jak widać wg niektórych mamy regres :lol:

 

O poprawionej obsłudze 900* i FF w kierownicach już nawet nie ma sensu wspominać.

 

 

Jest postęp, nie ma porównania do GT5.

 

Listę poprawek zapewne można ciągnąć na kilka stron, tylko jak to działa w praktyce ?

 

- droga hamowania mam wrażenia że nie grałeś w FM2, tam hamulce blokują się po chwili i trzeba hamować z większym wyczuciem co z reguły przekłada się na dłuższą drogę hamowania - albo wylatujesz z trasy.

 

- zachowanie aut przy większych prędkościach auta 4WD poruszają się jak wahadło przy zbyt mocnych kontrach

 

-900 stopni zmilczę, dopóki nie naprawią takich kwiatków http://www.fanatecwheel.com/news/fix-forza-4-steering-glitch

 

Można się tą grą cieszyć bo ma mnóstwo zalet. Ale nie róbmy zalet z wad.

 

OT z mojej strony

  • Minusik 1
Opublikowano

U was też grając w world tour przeciwnicy mają praktycznie zawsze auta dopakowane na maxa w danej klasie ? Nie mówie, że to źle, wręcz przeciwnie - jest świetna walka często do końca, wczoraj na Fujimi Kaido (full track) miałem właśnie taki finish na długość samochodu :D

Opublikowano

 

Jest postęp, nie ma porównania do GT5.

 

Listę poprawek zapewne można ciągnąć na kilka stron, tylko jak to działa w praktyce ?

 

- droga hamowania mam wrażenia że nie grałeś w FM2, tam hamulce blokują się po chwili i trzeba hamować z większym wyczuciem co z reguły przekłada się na dłuższą drogę hamowania - albo wylatujesz z trasy.

 

- zachowanie aut przy większych prędkościach auta 4WD poruszają się jak wahadło przy zbyt mocnych kontrach

 

-900 stopni zmilczę, dopóki nie naprawią takich kwiatków http://www.fanatecwh...steering-glitch

 

Można się tą grą cieszyć bo ma mnóstwo zalet. Ale nie róbmy zalet z wad.

 

OT z mojej strony

 

Widzę, że nie grałeś w FM4, bo gdybyś grał, to byś wiedział, że ten cały "steering glitch", "niewidzialny wspomagacz" (zwał jak chciał), to tylko błąd wykresu telemetrii, który nie ma żadnego wpływu na prowadzenie auta. Kolejny rodzyn to blokowanie hamulców - chyba nigdy nie miałeś okazji przejechać się prawdziwym samochodem bez ABS'u... wiedziałbyś wtedy, że czym szybciej jedziesz, tym trudniej zblokować koła używając takiej samej siły nacisku na pedał hamulca co przy mniejszych prędkościach.

 

Widzę jesteś chyba kolejną osobą, którą strasznie gryzie fakt, że w FM4 jest dobry model jazdy. Wyskakujesz tu z porównaniami do GT5 jakbyś chciał rozpętać taki burdel jak na GO. Mi nie musisz udowadniać jakie wspaniałe jest GT5... ja to wiem sam ;) . W oba tytuły grałem na tej samej kierownicy i wiem na co stać obie gry.

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

- droga hamowania jest znacznie wydłużona

- całkowicie przemodelowane zachowanie samochodu podczas mocnych dohamowań... nie ma już mowy, że ciśniemy po heblach ile wlezie i swobodnie korygujemy tor jazdy samochodu... jak zrobimy zbyt gwałtowny ruch to piekielnie trudno będzie nam opanować auto

- wychodzenie z sytuacji kryzysowych, takich jak poślizgi przy większych prędkościach... w poprzednich odsłonach mogliśmy sobie ustawiać samochód bokami jak tylko chcieliśmy, wystarczyło odpowiednio szybko kręcić kierownicą... w FM4 gdy skontrujemy za dużo, to samochód nam "wystrzeli" w przeciwną stronę i kolejnej kontry nie będziemy już w stanie założyć... pozostanie jedynie podziwianie jak pięknie rozwalamy sie o ścianę ;D.

 

 

To wszystko od razu po zagraniu sie wyczuwa + blokowanie hamulców, trzeba naprawdę mocno depnąć przy duzych predkosciach zeby zachamować szybko, z przyzwyczajenia dochamowuje lżej myśląc ze to wystarcza a auto sunie dalej, dopiero pełne depnięcie w podłogę i hamuje jak trzeba, tego nie było w poprzedniej czesci.

 

Ja chce w nastepnej czesci Forzy 5 aby była pełna animacja obrotu kierownicą o 900C z przekładanką rąk ala LFS :) + lepsza animacja kierowcy coś jak w GT5 z replayami, zapewne bedą to w stanie zrobić z paluszkiem na nowej konsoli która ma być ponoć zaprezentowana na E3 w 2013, czyli na świeta Panowie bedziemy mieli w domu nastepce i moze na starcie Forze 5 ehh rozmarzyłem sie ;)

Edytowane przez peter
Opublikowano

Czy tylko mnie tak mocno irytuje to adaptacyjne AI? Jestem na 35 poziomie i powoli zaczynają pojawiać się oznaki oszukiwania AI. Żebym na długiej prostej samochodem z 10 w prędkości i przyspieszeniu nie mógł dogonić samochodu z tymi samymi statami na poziomie 8.5 to już jest gruba przesada.

Opublikowano

Jednak kompleks GT jest ogromny jak widzę. Od pierwszego posta piszę żeby nie zamieniać rozmowy w porównania do GT jest do tego mnóstwo innych miejsc.

I strasznie mnie to gryzie że model jazdy jest dobry :)))))) wolałbym lepszy ale cóż widocznie się nie znam.

Jako VIP member FM3 i FM4 chciałbym żeby w tą grę najlepiej grało się na kierownicy nie na padzie, bez żadnych 'błędów telemetrii' . Ataki personalne nie na miejscu, nie potrzeba tu piaskownicy, to na poziomie moich dzieci.

Opublikowano
Jednak kompleks GT jest ogromny jak widzę. Od pierwszego posta piszę żeby nie zamieniać rozmowy w porównania do GT jest do tego mnóstwo innych miejsc.

I strasznie mnie to gryzie że model jazdy jest dobry :)))))) wolałbym lepszy ale cóż widocznie się nie znam.

Jako VIP member FM3 i FM4 chciałbym żeby w tą grę najlepiej grało się na kierownicy nie na padzie, bez żadnych 'błędów telemetrii' . Ataki personalne nie na miejscu, nie potrzeba tu piaskownicy, to na poziomie moich dzieci.

 

Nikt tutaj nikogo nie atakuje,ale mowienie ze f4 nie ma startu do gt5 jest bynajmniej smieszne,bo to co dzieje sie w kabinie gt5 przy 150-200km/h i to ze samochod lata jak glupi z realizmem nie ma nic wspolnego,napewno nie z gallardo o ktorym pisalem.A i w zakretach tez nie jest lepiej,oczywiscie to wnioski wyciagniete na podstawie jednego mocnego samochodu,ale dla mnie wystarczajace

Opublikowano (edytowane)

Co Ty tu widzisz nienaturalnego ? przy tak duzej mocy na poczatku jest nadsterownosc i walka z utrzymaniem tego, pozniej zaciagniety reczny no i go obrocilo, jedynie troche nie realistycznie wyglada wyjscie z tego i dalsza jazda ale nie jest to nie możliwe w realu moze tylko nie w takich warunkach.

 

 

Nienaturalne w powyższej sytuacji jest to, że to nie było celowe zachowanie, tylko spin 270 stopni z którego gra wyprowadziła do jazdy prosto kończąc obrót za gracza. I tak z grubsza wygląda walka z siłami tarcia w tej części Forzy - nie powiesz mi chyba, że realnym jest wprowadzenie Chevroleta Spark w spin na prostej drodze, nawet ręcznego nie trzeba. Zresztą, nie jestem w tym osądzie osamotniony. Oczywiście, są ludzie, którzy na to nie zwracają uwagi

 

Nie chcę tego wątku zamieniać w porównania GT5 vs FM4. Tutaj jest do tego świetne miejsce, 15k postów

http://www.neogaf.co...375000&page=318

 

Piszę po prostu, co myślę o FM4. Jeżeli chodzi content to 10/10, trudno zresztą żeby było inaczej w przypadku studia zatrudniającego ponad 2 razy więcej ludzi niż PD plus 5 firm zewnętrznych do modelowania samochodów.

 

Jeżeli esencję gry wyścigowej, to tylko suchy asfalt, brak pór dnia i wpływu pogody na prowadzenie. Podobno 'nie mają danych' od Pirelli. Od dwóch edycji jest regres jeżeli chodzi o realizm. Co przecież stało się wyłącznie w takim celu, żeby zwiększyć dostęp do gry (czysty marketing).

I nie mówię tutaj o jakichś ekstrawagancjach, typu iRacing czy rFactor. Jeździsz na dobrej kierownicy, więc pewnie wiesz, co może dać nawet gra typu Shift 2.

 

Chociaż, skoro ludzie grają w Hot Pursuit i im się podoba, to pewnie się czepiam.

albo wymiatasz we wszystkie FM i GT tak pisząc i nikt nie wie o co ci chodzi albo trollujesz na podstawie czytanych bzdur.

 

Regres to był w fm3 w niższych klasach niż S, fm4 ma świetny model jazdy, znacznie lepszy od fm3, lepszy od fm2 i porównywalny/lepszy niż w gt5, tutaj już sprawa dyskusyjna, chociaż recenzje mówią że fm4 to najlepszy sim na konsolach, czekam na werdykt od ISR.

Grałem we wszystkie FM (x360) na Logitech Drive FX i w GT5 na G25 jak co ;)

 

Brak pór dnia ? są, brak wpływu pogody ? temperatura ma wpływ na prowadzenie, inaczej prowadzi się samochód w Alpach gdzie jest -4 a inaczej na Laguna gdzie jest +30.

 

Kogo obchodzi że w GT5 robiło niby mniej ludzi, gra jakoś powstawała 6lat i była jedną z najdroższych w produkcji, jak skończyło gt5 po hucznych zapowiedziach każdy wie.

 

Filmik z dema ze wspomagaczem było już 3tyg. temu wyjaśnione że to błąd wskaźnika telemetrii który nie ma wpływu na prowadzenie.

 

Pomijam już twoją aluzję z Hot Pursuit ;) Nie chcesz porównań z gt5 a jednak co post porównujesz.

Edytowane przez Daddy
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Ale miałem niespodziankę przed chwilą :nyam1: Mając na koncie około 700 tysięcy przymierzałem się do podboju klasy S, co by dużo nie przepłacać ponieważ wszystkiego wywalić nie chciałem jeszcze nie będąc pewnym czy dany pojazd spełni swoje zadanie. Wybór padł na Koenigsegga CC8S '92 który w porównaniu z Ferrari i innymi cudami miał przystępną cenę 350 tysięcy oraz na ''papierze'' jego parametry górowały nad licznymi konkurentami. Po zakupie oczywiście przystąpiłem do lekkiego ''dopchania'' sprzętem i wykorzystania limitów klasy S700 a następnie do ustawiania wszelakich części ponieważ Koenigsegg był strasznie niestabilny i zapychał się na 5 biegu przy około 320km/h a o dobiciu do jego maksymalnej prędkości (w mojej specyfikacji) 380km/h było nie realne przez co na paru dłuższych prostych zwyczajnie dostawałem baty. Problemem okazało się zbyt twarde i sztywne zawieszenie także wpakowałem seryjne ponieważ nie chciało mi się już ''zmiękczać'' tego wyścigowego które mimo wszystko ma lepsze parametry od seryjnego. Po zamontowaniu serii auto przestało się dusić przy 320km/h i w końcu pękło maksymalne 380km/h dzięki czemu miałem sporą przewagę na prostych. Po dość długim czasu dopieszczania wozu wybrałem się końcu na tor, wygrałem dwa wyścigi i awansowałem na wyższy poziom. Kiedy moim oczom ukazały się samochody do wybrania zdałem sobie sprawę, że pieniądze i czas który wsadziłem w Koenigsegga mogę sobie wsadzić! :sleep: Wygrałem McLarena F1 który miał zaporową cenę 3 milionów i Koenigsegg został odstawiony do garażu ponieważ McLaren spokojnie daje sobie radę w klasie ''S'' bez zbędnych kombinacji i dużo łatwiej jest go opanować :(

Edytowane przez EvilGucio
  • Plusik 1
Opublikowano

Ja puki co nie wydaję pienędzy :blum2: Klasę S, R1, R2, i R3 rozdupczam GTR-em, oczywiście tylko te które mogę jechać nim, jest piekielnie szybki a na wszystkie części mam już 100% rabatu dzięki czemu kasa rośnie bardzo szybko :nyam2:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...