Skocz do zawartości

Forza Motorsport 4


Gość bigdaddy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj widziałem Speed Wheel w MM, kurde korciło mnie żeby kupić :) Wszędzie piszą że dobra zabawa jest z tym wynalazkiem.

 

Ja wlasnie kupilem z allegro za 2 stowki.

Powiem tak...jak kogos nie stac na kiere/nie ma miejsca badz zwyczajnie nie chce miec takich klamotow w pokoju, jednak chcialby bardziej poczuc fizyke FM4 (ale tez i F1) to naprawde polecam.

Na padzie zarowno Forza jak i F1 maja laga i filtr/bufor korygujacy kat skretu w zaleznosci do prekosci (nie mozna "przesadzic" ze skretem na szybszych lukach).

Speed wheel bardzo ladnie przenosci nawet najdrobniejsze ruchy do gry i samochody ktory na padzie "prowadza sie same", teraz sa strasznie trudne do opanowania. Non stop trzeba korygowac tor jazdy i "szukac" przyczepnosci.

Wiadomo...Fanateca to Ci nie zastapi ale roznica miedzy padem i speed wheel to jak PGR vs Forza....doslownie.

 

Edyta.

Przykladzik jak toto przenosi ruchy do gry.

http://www.youtube.com/watch?v=HUPkS610IlE

 

A da się tym jeździć z widoku z za auta ? Bo mi nie leży zupełnie granie z kabiny :P

 

A da się tym jeździć bez asyst ? Bo to co mówisz brzmi jak science fiction :)

Edytowane przez DonSterydo
Opublikowano

A da się tym jeździć z widoku z za auta ? Bo mi nie leży zupełnie granie z kabiny :P

 

A da się tym jeździć bez asyst ? Bo to co mówisz brzmi jak science fiction :)

Widok zaa auta + kierownica (nawet ta pseudokierownica :P) mija sie z celem.

Oczywiscie da sie jezdzic bez asyst...wlasnie na tym to polega (wylacza asyste sterowania, ktora zawsze jest wlaczona na padzie)

Opublikowano

Całkiem ciekawe to Speed Wheel, ale to zabawa nie dla mnie. Szczerze mówiąc to jestem w szoku, że lag jest tak mały, a dokładność tak duża. Brawa dla MS. Ja jednak albo pad, albo koło z prawdziwego zdarzenia. Pobawiłem się trochę Coguarem (sorry jeśli źle napisałem) no i muszę powiedzieć, że odwzorowanie pracy zawieszenia w Fm4 to małe mistrzostwo świata.. bujanie się auta na łukach, atakowanie tarek, magia po prostu magia. Kolejna rzecz, która przykuła moją uwagę to niesamowita sztywność 458, coś pięknego, nie pamiętam gry, w której takie coś można by odczuć grając padem. Szkoda, że trasa jest taka szybka, ale nie powiem, daje sporo frajdy, a i kilka dohamowań jest dość technicznych. Chyba dzisiejszy wieczór skończy się wystawienie czarnuli na Pchlim.

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

A da się tym jeździć z widoku z za auta ? Bo mi nie leży zupełnie granie z kabiny :P

 

A da się tym jeździć bez asyst ? Bo to co mówisz brzmi jak science fiction :)

Widok zaa auta + kierownica (nawet ta pseudokierownica :P) mija sie z celem.

Oczywiscie da sie jezdzic bez asyst...wlasnie na tym to polega (wylacza asyste sterowania, ktora zawsze jest wlaczona na padzie)

 

Właśnie teraz siedzę i gram z kabiny, wcześniej nie próbowałem, ale jak się chwilę pojeździ to magia. Dużo łatwiej wyczuć odległość, szybciej się reaguje na utratę przyczepności, a wychodzenie z uślizgu jest dużo bardziej intuicyjne. Cholera narobiłem sobie smaka na tego Speed Wheel'a :P

 

Orion: Alpy to trasa na auta od klasy S wzwyż, śmiesznie się jeździ tam autami typu Camaro z dość wysoko położonym środkiem ciężkości kiedy na długich i szybkich łukach siła odśrodkowa spycha na bandy :)

Edytowane przez DonSterydo
  • Plusik 1
Opublikowano

Całkiem ciekawe to Speed Wheel, ale to zabawa nie dla mnie. Szczerze mówiąc to jestem w szoku, że lag jest tak mały, a dokładność tak duża. Brawa dla MS. Ja jednak albo pad, albo koło z prawdziwego zdarzenia.

Poczatkowo mialem takie samo nastawienie. Jednak roznica pomiedzy FM4 na padzie i na SW jest wieksza niz FM3 vs FM4 na padzie.

Fury klas C/B na SW trudniej opanowac niz na padzie samochody klasy GT.

Mam nadzieje ze bedziesz mial okazje sprawdzic ten wynalazek (ewentualnie kupisz normalna kirownice ;) ).

Opublikowano (edytowane)

Właśnie kupiłem xboxa po 1,5 rocznej przerwie od grania (rrod ;(). Dostanę do tej konsoli kierownicę z force feedback w cenie niższej niż 800 zł czy jedyny "wybór" to fanatec?

Edytowane przez Sebas
Gość DonSterydo
Opublikowano

Właśnie kupiłem xboxa po 1,5 rocznej przerwie od grania (rrod ;(). Dostanę do tej konsoli kierownicę z force feedback w cenie niższej niż 800 zł czy jedyny "wybór" to fanatec?

 

"Jest" nowy MadKatz bezprzewodowy z FF, ale na razie nie ma żadnych recenzji bo chyba jeszcze do sprzedaży nie trafiła. Na dzień dzisiejszy pozostaje tylko Fanatec.

Opublikowano

Właśnie kupiłem xboxa po 1,5 rocznej przerwie od grania (rrod ;(). Dostanę do tej konsoli kierownicę z force feedback w cenie niższej niż 800 zł czy jedyny "wybór" to fanatec?

 

"Jest" nowy MadKatz bezprzewodowy z FF, ale na razie nie ma żadnych recenzji bo chyba jeszcze do sprzedaży nie trafiła. Na dzień dzisiejszy pozostaje tylko Fanatec.

Ta kiera też nie ma FF

Opublikowano

Właśnie kupiłem xboxa po 1,5 rocznej przerwie od grania (rrod ;(). Dostanę do tej konsoli kierownicę z force feedback w cenie niższej niż 800 zł czy jedyny "wybór" to fanatec?

 

"Jest" nowy MadKatz bezprzewodowy z FF, ale na razie nie ma żadnych recenzji bo chyba jeszcze do sprzedaży nie trafiła. Na dzień dzisiejszy pozostaje tylko Fanatec.

Ta kiera też nie ma FF

Ta kiera ma FF a przynajmniej tak twierdzi producent: http://www.madcatz.com/wheel

Opublikowano

Speed Wheel jest atrakcyjny dla osób, które nie umieją lub nie lubią za bardzo grać na padzie, a nie maja miejsca na prawdziwą kierownicę. Owszem przenosi ruchy precyzyjnie, ale trudno zachwycać się kierownicą, która nie stawia żadnego oporu - chciałby się ktoś ścigać Fiatem z zablokowana funkcją City? Samochody stają się przez to niesamowicie nerwowe i nawet na prostej ciężko utrzymać je na torze - nie to nie jest realistyczne.

No i nie wiem czy można regulować wibracje, ale w sklepie gdzie grałem były wyczuwalne na trawie i przy dzwonach, na zakrętach nie, przez co nie da się wychwycić granicy przyczepności.

Opublikowano

Co prawda nie gralem w Forze na kierownicy, ale po opanowaniu gry na padzie, wszystko jest przyjemne. Nawet drifty mi calkiem fajnie wychodza.

 

btw. szkoda, ze zeby wrzucac zdjecia do netu trzeba miec Golda.

Opublikowano

Speed Wheel jest atrakcyjny dla osób, które nie umieją lub nie lubią za bardzo grać na padzie, a nie maja miejsca na prawdziwą kierownicę. Owszem przenosi ruchy precyzyjnie, ale trudno zachwycać się kierownicą, która nie stawia żadnego oporu - chciałby się ktoś ścigać Fiatem z zablokowana funkcją City? Samochody stają się przez to niesamowicie nerwowe i nawet na prostej ciężko utrzymać je na torze - nie to nie jest realistyczne.

No i nie wiem czy można regulować wibracje, ale w sklepie gdzie grałem były wyczuwalne na trawie i przy dzwonach, na zakrętach nie, przez co nie da się wychwycić granicy przyczepności.

 

Prawdziwe koty są w stanie wyczuć granice przyczepności, czując auto, wibracje nie są konieczne ;) sam jednak nie jestem fanem Speed Wheel.

Opublikowano

Dokladnie.

Prawdziwej kierownicy to nie zastapi, jednak stanowi spory krok na przod wzgledem tradycyjnego pada.

Przede wszystkim wylacza asysty ktore zawsze beda na padzie oraz eliminuje laga (zwlaszcza w F1 2011).

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

Rivals miazga, 40 minut siedziałem przy Audi S5 żeby na Hockenheim Kamyel'a pobić :P Forza 4 mogłaby się w sumie tylko z tego trybu składać ;p

 

PS. Coś mi się wydaje, że jest jakiś błąd z wliczaniem czystych przejazdów. Dałbym sobie łapę uciąć, że ze 3 razy liczyło mi błąd jeszcze na pierwszej prostej przed pierwszym zakrętem. A w innych przypadkach margines błędu jest aż nadto duży.

Edytowane przez DonSterydo
Opublikowano

No i nie wiem czy można regulować wibracje, ale w sklepie gdzie grałem były wyczuwalne na trawie i przy dzwonach, na zakrętach nie, przez co nie da się wychwycić granicy przyczepności.

Zupelnie przypadkowo odkrylem jak to naprawic.

Otoz podczas gry wystarczy wylaczyc i wlaczyc speed wheel.

Od tego momentu gra widzi ja jako Fanatec CSR i uzywa algorytmow odpowiadajacych za FF zamiast Rumble i bedziesz wyraznie czul najezdzanie na tarki, utrate przyczepnosci oraz specyficzna wibre o wysokiej czestotliwosci przy wysokich obrotach silnika :)

I rzeczywiscie dzieki temu jestem w stanie szybciej zareagowac jak tyl zaczyna mi uciekac :)

Opublikowano

Rivals miazga, 40 minut siedziałem przy Audi S5 żeby na Hockenheim Kamyel'a pobić :P Forza 4 mogłaby się w sumie tylko z tego trybu składać ;p

 

PS. Coś mi się wydaje, że jest jakiś błąd z wliczaniem czystych przejazdów. Dałbym sobie łapę uciąć, że ze 3 razy liczyło mi błąd jeszcze na pierwszej prostej przed pierwszym zakrętem. A w innych przypadkach margines błędu jest aż nadto duży.

Jeśli chodzi o czyste przejazdy, to jest identycznie jak w FM3 - czyli ostatni mierzony fragment poprzedniego okrążenia musi być czysty, by kolejne okrążenie zacząć jako czyste, bez "!". Czyli jeśli pod koniec poprzedniego okrążenia wyjedziesz poza tor, uderzysz w kogoś lub będziesz jechał w strumieniu aerodynamicznym przeciwnika przed Tobą (albo będziesz robił strumień aerodynamiczny komuś - choć wg fizyki podobno Tobie to też może w jakiś sposób pomóc) to nici z czystego okrążenia. To mnie właśnie zawsze wkurzało, ale chyba jest kilka torów w których można sobie wyrobić dobrą prędkość na starcie gdy nie do końca będzie się jechać po torze.

 

Jeśli chodzi i Rivals to tryb jest mega - jednak ja preferuję te zawody, w których samochód i trasa jest dana - praktycznie decydują tylko umiejętności. Dotychczas bawiłem się Corvettą C.5 (?) na Road America oraz Astonem na Silverstone - jak się zacznie to się chce urywać te dziesiąte sekundy.

 

Gram na kierze Logi Driving Force FX i jestem zachwycony. W stosunku do FM3 gra się DUŻO lepiej i w dodatku tylko z kokpitu, które są zrobione kapitalnie (np. aktualna godzina na desce rozdzielczej!).

 

Jeśli ktoś ma ochotę w taki sposób porywalizować (nie mam czasu na klasyczny online, więc i w golda nie inwestuję) to zapraszam :) Chyba turniej o Alfę w Polsce będzie w trybie Rivals - można znaleźć tam zawody dla Szwabików i Żabojadów już. Niemcy mogą chyba wygrać BMW M5?

  • Plusik 1
Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

Zauważyłem, że jak w danym evencie Rywali nasz czas pobiły np. 2 osoby i otworzymy wiadomość o czasie najlepszej z nich i odpalimy wyścig, to w momencie kiedy zakończymy wyścig i po drodze pobijemy czas innej osoby z gorszym czasem niż ta, z którą bezpośrednio rywalizowaliśmy to nie dostaniemy za tę drugą nagrody. Musimy podejmować wyzwania po kolei.

Edytowane przez DonSterydo
Opublikowano

Ten speed wheel, jak to z nim jest, nie bola was rece od trzymania tego tego w powietrzu przez kilka wyscigow???

Zastanawiam sie nad zakupem bo chcialbym sie pozbyc tych asyst ktore sa na padzie bo az tyle nie gram zeby usprawiedliwic zakup fanateca!!!

Gość DonSterydo
Opublikowano

No to Don teraz będziesz miał zabawę z moim nowym czasem :turned:

 

Bez jaj, już tamten był poza moim zasięgiem :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...