Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już jesteśmy przy paliwie, prawda to czy fałsz że silniki diesla nawet te nowe są kapryśne na zmiany paliwa, w sensie zwyczajna ropa /  a jakieś Vpowery ? Bo benzyna ponoć nie...

Opublikowano (edytowane)

W przypadku 1.4TDI z VAGa, zarówno wersji 59kW jak i 51kW oraz 1.9SDI teoretycznie lepsze paliwo z Shella powodowało wzrost spalania do nawet 1l/100km w mieście i ~0.5l w trasie :/ Testowałem na swojej skórze, w 3 różnych samochodach.

 

Za to brat jeździ Focusem 1.6TDCI i ma wręcz odwrotnie, mniej pali na lepszej ropie.

Edytowane przez Szejdj
Opublikowano

Ojciec ma Outlandera 2.0 w dieslu i zawsze tankował tę lepszą ropę, od jakiegoś czasu auto traci moc powyżej 3000 obrotów. Internet mówi, że jednym z powodów może być właśnie lanie teoretycznie lepszej ropy. Z drugiej strony, zimą, przy większym mrozie, auto lepiej odpalało na tej lepszej.

Opublikowano

Wczoraj wieczorną porą jechałem przez wioski i lasy, za mną jakiś palant na długich, co mnie wkur.wiało w lusterku, bo raziło. Po co mu długie, jak ja przed nim jechałem? Zresztą jadąc przez wiochę na długich oślepia też innych ludzi. Ok, zwolniłem, wyprzedził mnie, i mrugnąłem mu długimi, żeby zobaczył jak to chu.jowo widać. Gość mignął mi kierunkiem. Co to miało znaczyć? :) Jak mam się zachować jak palanty jeżdżą na długich, za mną, czy z na przeciwka. Jadąc pod górkę w 75% wiem, że zaraz ktoś wyskoczy na długich. Olać to, czy też włączać długie? Pytanie nieco noobowskie, ale prawko mam od trzech lat i tak w sumie chętnie bym wysłuchał, co mają do powiedzenia osoby o dłuższym stażu.

Opublikowano

Jak ktoś jedzie z naprzeciwka na długich, to też włączasz i nie gasisz dopóki kolo nie zmieni. Jak ktoś jedzie za Tobą na długich, to włączasz (sygnalizujesz kilka razy) przeciwmgielne tylne, ale nie zawsze pomaga.

  • Plusik 1
Opublikowano

Czy ja wiem, jednak dość rzadko się to zdarza.

 

Co do aut elektrycznych, to są coraz lepsze, ale nadal poza np. Norwegią, szukanie stacji do ładowania jest jeszcze upierdliwe (zobaczcie sobie na fb Moja Tesla). Dużo bardziej przekonują mnie na tę chwilę hybrydy ładowane z gniazdka. Taki Golf GTE - na co dzień zasięg 50 km na samym prądzie, czyli do pracy za półdarmo, w trasie z kolei ma się normalnie benzynę wspomaganą przez silnik elektryczny, co zmniejsza zużycie paliwa i poprawia osiągi samochodu.

Opublikowano

Wczoraj wieczorną porą jechałem przez wioski i lasy, za mną jakiś palant na długich, co mnie wkur.wiało w lusterku, bo raziło. Po co mu długie, jak ja przed nim jechałem? Zresztą jadąc przez wiochę na długich oślepia też innych ludzi. Ok, zwolniłem, wyprzedził mnie, i mrugnąłem mu długimi, żeby zobaczył jak to chu.jowo widać. Gość mignął mi kierunkiem. Co to miało znaczyć? :) Jak mam się zachować jak palanty jeżdżą na długich, za mną, czy z na przeciwka. Jadąc pod górkę w 75% wiem, że zaraz ktoś wyskoczy na długich. Olać to, czy też włączać długie? Pytanie nieco noobowskie, ale prawko mam od trzech lat i tak w sumie chętnie bym wysłuchał, co mają do powiedzenia osoby o dłuższym stażu.

Grzybiarz co do podjazdu pod górkę to zawsze profilaktycznie mrygam długimi aby gość z drugiej strony, który też podjeżdza zobaczył, że ktoś się zbliża (przeważnie też mrygnie).. Dzięki tem praktycznie już mi się nie zdarza aby ktoś mnie tak oślepił.

 

Co do oślepiania długimi z tylu to na tkich gamoni najlepsze i prawie jedyny lekatstwo to hromatyczne lusterka, które się przyciemniają w takiej sytuacji. Wbrem pozorom jest to bardo fajny element wyposażenia w aucie, szczególnie jak się dużo tras robi.

Opublikowano

Ktos tu startuje w kjs'ach? Czytam sobie wlasnie regulamin i trafilem na fajny punkt:

 

'Uczestnicy KJS są normalnymi użytkownikami dróg publicznych RP i muszą przestrzegać obowiązujących na tych drogach zasad i przepisów w szczególności dotyczących ograniczenia prędkości. Za ich naruszenie odpowiada osobiście kierujący pojazdem. Stwierdzone przez policję lub sędziów sportowych KJS przekroczenie przepisów kodeksu drogowego będzie karane:'

 

Hahahaha :D ale to musza byc emocje :D :D

  • Plusik 1
Opublikowano

Ja w Konkursowych Jazdach Sprawnościowych startowałem jakieś 12-15 lat temu. Byłem pilotem żółtego malucha ze przyspawanym na stałe sportowym fotelem od crx (później go odkupiłem od kumpla :P). Co do regulaminu to wtedy nie pamiętam w ogóle żebym go czytał:) ziomek powiedział mi co i jak i dzida. Co do przeroczenia prędkości to odcinki były na terenie giełdy i byłego poligonu. Mocno kręte i dziurawe, z tego co pamiętam to ciężko było się mocno rozpędzić, bardo liczyła się technika.

Opublikowano

no a to nie jest czasem na tej samej zasadzie co w WRC? :D tam też nie można przekraczać prędkości :) ostatnio Kubica dostał mandat w monte carlo za brak świateł przecież w Fieście

Opublikowano

no znaczy mi o dojazdówki między odcinkami specjalnymi, one też są jakby częścią rajdu, załogi muszę je same pokonać w określonym czasie, zgodnie z przepisami

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...