Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj sprawdzałem czy ubyło od ostatniej wymiany (jakieś 3-4 tysiące temu), a tutaj za dużo minimalnie. Nic nie będę z tym robił, ale zaufałem serwisowi przy wymianie (sam kupiłem olej i oddali mi resztę), a mogłem sprawdzić i się przyczepić od razu.

 

Ile 1.8 T bierze?

właśnie trochę bierze, przynajmniej mój, bo z tego co czytałem są takie co nie biorą nic,a inne wezmą 2 litry od wymiany do wymiany. 

I mojemu bliżej do tej drugiej grupy, po przejechaniu ponad 5k km dolałem jakiś litr, silnik suchy jak wiór zero wycieków.  Rodzaj oleju może mieć wpływ na jego zużycie?

Odnośnik do komentarza

Jak myślicie, regularne wkręcanie silnika na wysokie obroty naprawdę źle wpływa na jego trwałość? Nie robię tego na zimnym silniku, ale przy rozgrzanym całkiem często podciągam do 4500-5000 i okazjonalnie do maksymalnych 5500. Poza tym jeżdżę spore odległości przy prędkościach autostradowych ze stałymi obrotami 4200. Olej jest dolewany, pasek zmieniany całkiem niedawno - mam nadzieję, że wytrzyma wjazdy na autostradę na trójce.

Odnośnik do komentarza

IMO silniki przystosowane są do oporów w trakcie pracy. Zdrowiej dla silnika jest pracować pod obciążeniem niż na luzie. Nie bez powodu silniki mają maksymalny moment obrotowy powyżej 4000-4500 obr/min. Jak dbasz, robisz przeglądy, pilnujesz oleju to nic się nie będize działo. Teoretycznie biorąc pod uwagę długi okres to lepiej pracować silnikiem w całym zakresie obrotów, aby tłoki itd się równomiernie wyrabiały :)

Edytowane przez Szejdj
Odnośnik do komentarza

Spokojnie, nic sie nie stanie. Ja jestem specjalista od 'katowania' silnikow, czesto jezdze pod czerwone pole i nie zauwazam negatywnych skutkow. Kontroluj poziom oleju i plynu chlodniczego (!) i bedzie dobrze. Dobeze by bylo dodatkowo wymienic plym do chlodnicy, bo pewnie nikt go od lat nie ruszal.

Z chłodniczym muszę sprawdzić, chociaż zawsze trzyma właściwą temperaturę.

 

Dzisiaj 20 km po Autobahnie. Miałem się powstrzymać i jechać 140, ale nie dałem rady i cały odcinek poszedł powyżej 5000 obrotów i licznikowych 160 :reggie: Auto wyciąga realne (GPS) 160, ale to już w sumie testowałem po zrobieniu prawka parę lat temu. 

Odnośnik do komentarza

przeprowadzam się za około półtora miesiąca i pieniądze będą potrzebne gdzie indziej. poza tym szkoda mi sprzedawać to e46 ze względu oraz zdrową i niebita budę. 0 rdzy i szpachli, jedyna skaza sa trzy obcierki parkingowe i odpryski na masce

 

dlatego też na razie zostaje 318, a o czymś mocniejszym będę myślał jak załatwię wszystkie sprawy związane z przeprowadzka

Odnośnik do komentarza

Jadę dziś 110-115 przy ograniczeniu do 90 i.nagle do zderzaka przykleja mi się Insignia, ale nie wyprzedza. Patrzę w lusterko, widzę dwie wrogie mordy i czapkę policyjną przy szybie. Nie zdążyłem nawet pomyśleć 'o kur.wa', a tym bardziej zwolnić i w tym momencie po lewej stronie przeleciała jak grzmot Impreza. Insignia od razu koguty i dzida za nim, dopiero gdzieś po 3 km go zatrzymali. Jak ich mijałem to typ już był oparty o maskę z łapami skutymi nad dupą. Chyba próbował uciekać... ale dupsko mi uratował, 2 stówy w kieszeni.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...